Olli Jakoselle sitten turhautunutta pään pudistelua. Kannattiko sinne liigaan ja paikalliskilpailijaan mennä (vielä isojen puheiden jälkeen) nolaamaan itsensä? Oppivatko nämä koskaan mitään?
Miten olisi vähän jatkuvuutta, kärsivällisyyttä ja ryhtiä? Surkeaa touhua

Ei millään pahalla mutta kyllä mäkin tuon tulkitsen aika samalla tavalla kuin mitä Statisti.
Niin, siinä penään yleisellä tasolla "näiltä" (siis lähinnä nuoret pelaajat, lue myös edellinen lause) jatkuvuutta, kärsivällisyyttä ja ryhtiä. Tämä on siis se melko yleinen mielipide, että nykyään lähdetään usein rahan tai statuksen perässä "isompiin" seuroihin (jopa pahimpiin kilpailijoihin) sen sijaan, että tehtäisiin urakehityksen kannalta se paras ratkaisu. Tepsissähän näitä on ollut monta ja yleensä se on mennyt aika vihkoon. Mutta toki, kuten nykykeskustelukulttuurissa on tapana, tämän voi tulkita monin tavoin ja saada aikaan järjettömiä keskusteluja, kuten nyt Lempilampi sanoo, että Jakosen lainapestin syy on kärsimättömyys tai että Jakonen loukkaantui ryhdittömyyttään ja sitten "keskustellaan" menemään. Siinä mielessä toivoisin ehkä vähän enemmän kunnioitusta kanssakirjoittajia kohtaan, vaikka olisi miten paha mieli omassa bunkkerissa.
Jakonen ei ole ennen Ykköstä korkeammalla pelannut. Kahden vuoden sopparista eka puolivuotinen loukkaantuneena niin hieman on pienempi kynnys (sekä samalla cupista pudottaneen yhteistyöseuran, ja futisromanttisesti Jakosen kasvattajaseuran, jeesaamista) laittaa kaveri pelikuntoon Ykkösen puolella kuin alkaa asettelemaan kesän ja alkusyksyn aika tärkeissä Veikkausliigan peleissä kentälle. Ensi kaudella sitten make or break.
Tämä taas oli oikein järkevä kirjoitus. Tosiaan, onhan se liian aikaista sanoa, mutta aina voi näpäyttää. Voi olla, että pääsette sitten ilkkumaan minulle, kun Jakonen voittaa ensi vuonna liigan maalipörssin. Minun mielipiteeni on se, että Jakoselle olisi tehnyt hyvää jatkaa Tepsissä vielä toinen kausi isossa roolissa ennen kuin mennä penkkiveikoksi minnekään muualle. Nyt kaveri on pelannut kolmella viime kaudella Ykköstä kolmessa eri joukkueessa, eivätkä nämä ole sarjasijoitusten perusteella mitenkään nousevassa suhteessa. Eihän se ole mikään maailmanloppu ja kaikki on vielä auki, mutta itse pitäisin parempana pelaajan eikä vähiten myöskään futisromantiikan kannalta, ettei niitä paitoja vaihdettaisi kuin sukkia ja vielä pahimpien kilpailijoiden välillä.
Nyt riittäisi minun osaltani jo off-topic. On kesä ja kaikkea.