OEA skrev nästan precis samma som jag tänkte. Men det är forum, så man kan också repetera lite.

- Ndom spelas ut när det blir fysiskt, som Lahti gjorde och då blev han irriterad = tappade lust, kontroll osv. Måste hantera "smutsiga spelet" bättre.
- T. Lahti har varit absolut uselt, vinnar kanske några bollar i luften, men verkar varit en takt bakom alla motståndare. Hoppas det är bara kylan i veteranens pre-season.
- Ngamba och Ndom spelar samma roll. Så ingen vet vem ska generera spelet framåt.
- Hoppas Sid's knäskada är bara behov att vila
- Ahna och Wargh säger att dom har inte haft alla 11 friska som de vill. Men det ser jättedyster ut även med reserver. Ingen riktigt uppgradering på bänken just nu. Kanske flytta Sjöroos till bänken, han visade sig förra säsongen att prestera lite bättre med hans (bra) tempo mot tröttare motstånd.
- Har Ahna Syberyjski på snabbval i telefon? Radera bort det, och testa med olika varianter (Nååå jag också var inte så övertygad när Lundis var coachen heller, så kanske Ahna har haft taktiskt "fattiga" huvudtränaren tidigare).
- Det är bara pre-season, panikknappen pressas tidigast i April om två första hemmamatcher ser ut samma som nu

Plussar: Sid, Ngamba, Henriksson (trots tabben mot HJK), Andersson/Fonsell/Peterson/Lundberg (unga får spela lite)
Minusar: Taktikjustering mitt i matcher, skadeläget (borde man träna bara inomhus i Eckeröhallen?), Ghana-agenten (nu är också Suleman sista på bänken, väldigt bra gjort, hoppas agenten har 2+1 kontrakt också)
Neutraler: Det är bara pre-season, t.ex Kups och Honka har haft det lite svårt också