Viinioksa
Poissa
Suosikkijoukkue: Fingland
|
 |
Vastaus #225 : 27.05.2007 klo 21:14:19 |
|
Sillä että peli ei ole ehkä samantasoista kuin UCL ei olisi ihan oikeasti yhtään mitään väliä, jos peliä pelattaisiin edes suurella tahdolla, taisteltaisiin viimeiseen asti. Mutta ei. Suomessa tuntuu siltä, että pelaajia ei tappiot vituta, eikä voitot riemastuta. Omaan seuraan ei samaistuta, eikä sen värejä kanneta ylpeydellä. Harvempi ulkomaan jättiläisten pelaajakaan nykypäivänä erityisesti samastuu seuraansa. Ja sama katsomossa. Suomessa on vain harvoja seuroja, joilla on perinteitä, jotka edustavat jotain. Tämä väistämättä ajaa siihen, että peliä katsotaan viihteenä,
Ja miten asia ratkaistaan? Perustetaan lisää seuroja, joilla on perinteitä?
|
|
|
|
|
Taigu
Poissa
Suosikkijoukkue: En keskustele yleisömääristä - älä sinäkään!
|
 |
Vastaus #226 : 27.05.2007 klo 21:22:13 |
|
Harvempi ulkomaan jättiläisten pelaajakaan nykypäivänä erityisesti samastuu seuraansa.
Tuntevat kuitenkin ylpeyttä, ja toisekseen, sellä kilpailu pelipaikoista on kuitenkin niin kovaa, että varaa löysään asenteeseen ei ole. Näinhän ei läheskään aina Suomessa ole. Ja miten asia ratkaistaan? Perustetaan lisää seuroja, joilla on perinteitä? Seurojen parannettava taloudenpitoa, jotta fuusioilta ja konkursseilta säästytään. Ei mitään helppoja ratkaisuja ole.
|
|
|
|
|
TED MEAT
Poissa
|
 |
Vastaus #227 : 27.05.2007 klo 22:10:25 |
|
Et taida olla kovinkaan suuri urheilun ystävä?
Jaaha enempää en jaksanut lukea, tämä keskustelu olikin sitten osaltani tässä.
|
|
|
|
|
Fenley Stastus
Poissa
Suosikkijoukkue: -
|
 |
Vastaus #228 : 28.05.2007 klo 07:03:08 |
|
Pistetään tännekin:
Veikkausliigan yksi suurimmista ongelmista on ehdottomasti se, että pelaajat pelaavat niin kuin pelin lopputulos olisi yksi vitun hailee. Tämä on paljon isompi ongelma, kuin harhasyötöt ja puutteet tekniikassa.
Ehkä teillä HJK:ssa.
|
|
|
|
|
Aureliano Buendia
Poissa
|
 |
Vastaus #229 : 28.05.2007 klo 12:13:04 |
|
Ja Aureliano Buendialle vielä tiedoksi, että vaikka kirjoititkin viestisi periaatteessa ihan hyvin ja käytit mukavia sivistyssanoja, niin itse asia oli mielestäni suoraan sanottuna täyttä paskaa. Kirjoitit näin:
"Ku n Valioliigapelistä otetaan pois tutut naamat, viedään yleisö, fasiliteetit ja puetaan pelaajien päälle Veikkausliigajoukkueiden paidat, pelistä tulee Veikkausliigaa. Sama käy toisinpäin. Niitä paskoja kaukolaukauksia, keskityksiä ja syöttöjä näkee ihan yhtälailla jonkun Sheffield U:n kuin Jaronkin pelissä. Tilastollisesti peleissä ei luultavasti ole mitään niin ratkaisevia eroja, että pelin tason voisi niistä päätellä."
Siinä olet oikeassa, että ennakkokäsitykset vaikuttavat yleiseen mielipiteeseen pelin tasosta vähän liikaakin. Veikkausliigan pelitason vertaaminen Valioliigan vastaavaan on kuitenkin häpeäksi Valioliigalle, todennäköisesti ymmärrät sen itsekin. Aikaisemmassa viestissä jo mainitsin, että Veikkausliigaottelut näyttävät tv:ssä jopa huonompitasoisilta kuin livenä, vaikka yleisöä ja muita sivutekijöitä ei edes huomioisi. Itse en edes tiedostamattani kiinnitä huomiota tällaisiin asioihin pelejä tv:stä seuratessa, siitä voit olla aivan varma. En suinkaan kirjoittanut paskaa, mutta kunniaa toki sinne suuntaan loistavasta vasta-argumentista - paskaa! Tarkoitukseni oli ainoastaan kirjoittaa, miten Veikkausliigan tasoa on mahdollista arvioida objektiivisesti. Mitään tiedettä asiasta on vaikea vääntää, mutta aina voi pyrkiä parhaisiin mahdollisiin tuloksiin. Ja kuten jo moneen kertaan olen todennut, ainut pätevä mittari Veikkausliigan tasoa arvioitaessa on Veikkausliigajoukkueiden pärjääminen Eurokentillä suhteessa muiden liigojen joukkueisiin. Ajatus "puolueettoman" ihmismielen tekemistä arvioista on naurettava. Bacon tai joku totesi ytimekkäästi jo 1600-luvulla paljon lainatussa ajatelmassaan, että ihminen etsii kaikesta tukea uskomuksilleen ja jättää huomiotta kaiken, joka sotii hänen uskomuksiaan vastaan. Sittemmin ajatus on moneen kertaan tieteellisesti testattu ja todeksi havaittu. Ennakkoluulot vaikuttavat kaikkiin ihmisen tekemiin arvostelmiin. Jo ihmisen tapa antaa merkityksiä havaitsemalleen on niin epätäydellistä mitä objektiivisuuteen tulee, ettei sitä tahdo sivistymätön ymmärtää. Elokuvatutkimuksessa klassinen koeasetelma on laittaa eri vertailuryhmät katsomaan samaa mykkäfilmiä eri taustamusiikilla ja "kuulustella" tämän jälkeen, mitä vertailuryhmät katsoivat filmin merkitsevän. Tuloksena on _aina_, että taustamusiikilla pystytään ohjailemaan ihmismieltä lähestulkoon mielivaltaisesti. Vertailuryhmät näkevät filmistä ihan eri asioita ja antavat näkemällään täysin eri merkityksiä, jopa vastakkaisia, riippuen taustamusiikista. Miten siis voisi luottaa ihmismielen tekemiin arvostelmiin jalkapallo-ottelun tasosta, kun pelisuoritukset ovat karkeasti arvioden kymmenen-kaksikymmentäprosenttia itse kokonaiselämyksestä? Ihmismäärä, tunnelma ja puitteet vaikuttavat, samoin ihmisen oma mielentila puhumattakaan ennakkoasenteista. Itse huomasin konkreettisesti ulkojalkapallollisten asioiden vaikuttavan arvioihin pelistä, kun jouduin katselemaan elämäntilanteeni vuoksi puolisen vuotta CL-otteluita äänettä. Keskustelut kavereiden kanssa otteluista niiden jälkeen olivat varsin mielenkiintoisia, sillä olimme kiinnittäneet huomiota täysin eri asioihin ja monesti jopa näkemykset ottelutapahtumista poikkesivat toisistaan merkittävästi. Arvioiden erilaisuus voi tietysti johtua monestakin asiasta, eikä asiasta kannata sen ihmeellisempiä johtopäätöksiä vetää. Mielenkiintoinen havainto kuitenkin. Kaikki olemme pelanneet jalkapalloa verrattain korkealla tasolla, joten ihan ummikkoja pelin ymmärtämisessä emme ole. Tuskin Koivun kaltaisia analyytikkoja kuitenkaan 
|
|
|
|
|
Taigu
Poissa
Suosikkijoukkue: En keskustele yleisömääristä - älä sinäkään!
|
 |
Vastaus #230 : 28.05.2007 klo 14:04:35 |
|
Ehkä teillä HJK:ssa.
Sama näyttää vaivaaavan hyvin montaa joukkuetta, joka Finskillä vierailee. Ja vieraspeleissäkin havaittu ilmiö. Musta tällaisia kysymyksiä on turha vääntää seuraskismoiksi. Suomifutiksen ongelmat on yhteisiä, keskinäinen nokittelu sitten kentillä ja katsomoissa.
|
|
|
|
|
Röytän Karhu
Poissa
|
 |
Vastaus #231 : 28.05.2007 klo 14:15:59 |
|
Itse huomasin konkreettisesti ulkojalkapallollisten asioiden vaikuttavan arvioihin pelistä, kun jouduin katselemaan elämäntilanteeni vuoksi puolisen vuotta CL-otteluita äänettä. Keskustelut kavereiden kanssa otteluista niiden jälkeen olivat varsin mielenkiintoisia, sillä olimme kiinnittäneet huomiota täysin eri asioihin ja monesti jopa näkemykset ottelutapahtumista poikkesivat toisistaan merkittävästi. Otteluissa käydessä huomaa muuten miten joillakin katsojilla kosketus jalkapalloon on tullut lähinnä vain television kautta. On siinä sormi suussa kun ei ole selostajaa kertomassa mitä nyt tapahtuu tai kun ei näe hidastuksia tilanteista. Monille tulee esimerkiksi yllätyksenä se, miten kauan maalipotkun antaminen voi kestää - televisiossa kun yleensä tuollainen "tyhjä tila" täytetään juuri uusinnoilla.
|
|
|
|
|
Bexi69
Poissa
|
 |
Vastaus #232 : 28.05.2007 klo 14:21:50 |
|
Otteluissa käydessä huomaa muuten miten joillakin katsojilla kosketus jalkapalloon on tullut lähinnä vain television kautta. On siinä sormi suussa kun ei ole selostajaa kertomassa mitä nyt tapahtuu tai kun ei näe hidastuksia tilanteista. Monille tulee esimerkiksi yllätyksenä se, miten kauan maalipotkun antaminen voi kestää - televisiossa kun yleensä tuollainen "tyhjä tila" täytetään juuri uusinnoilla.
Taidat puhua itsestäsi 
|
|
|
|
|
satiainen
Poissa
Suosikkijoukkue: OPS
|
 |
Vastaus #233 : 28.05.2007 klo 14:40:17 |
|
Saa olla melkonen fani, että jaksaa jokasen pelin tota peliä kattomassa. Lähinnä alkaa nukuttamaan, ku peliä kattoo. Ja välillä ei tiiä itkiäkkö vai nauraa, ja pitää vielä tarkistaa, että onko pääsarjatason pelissä. Kaukolaukauksia ei osata tehä, harhautukset on puulaakitasoa, syötöt menee järestään vastustajalle tai muute harakoille. Ainoa ero johonki Utajärven puulaakiliigaan on se, että tuolla rapataan vähän vähemmän.
|
|
|
|
|
Edmundo
Poissa
|
 |
Vastaus #234 : 28.05.2007 klo 16:01:31 |
|
Saa olla melkonen fani, että jaksaa jokasen pelin tota peliä kattomassa. Lähinnä alkaa nukuttamaan, ku peliä kattoo. Ja välillä ei tiiä itkiäkkö vai nauraa, ja pitää vielä tarkistaa, että onko pääsarjatason pelissä. Kaukolaukauksia ei osata tehä, harhautukset on puulaakitasoa, syötöt menee järestään vastustajalle tai muute harakoille. Ainoa ero johonki Utajärven puulaakiliigaan on se, että tuolla rapataan vähän vähemmän.
Asiaa : 
|
|
|
|
|
Koivu#11
Poissa
Suosikkijoukkue: JJK, Huuhkajat, David Bentley
|
 |
Vastaus #235 : 28.05.2007 klo 16:19:14 |
|
Kyllä, voin myöntää, että tekstisi on pääosin ihan asiaa. Siis juuri nuo ihmismieleen liittyvät asiat ovat täysin totta, mutta ne eivät saa minua kuitenkaan muuttamaan käsitystäni Veikkausliigan tasosta, niin monta faktaa olen jo esittänyt. On täysin naurettavaa pelkästään tuolla ennakkokäsitys-argumentilla verrata millään tavalla Veikkausliigan pelitasoa Valioliigan tai Mestareiden liigan vastaavaan. Tietenkin noiden mainitsemasi asioiden takia monen ihmisen silmissä Veikkausliga näyttää vielä todellisuuttakin huonommalta, mutta itse asiaa se ei kuitenkaan muuta periaatteessa mihinkään suuntaan. Esimerkiksi itse en kuulu mainitsemaasi ryhmään, joka menee peleihin sillä asenteella, että huonotasoistahan se peli on joka tapauksessa, tapahtui mitä tahansa. Kuten olen jo aikaisemmin sanonut, olen Suomifutis-fani Veikkausliigan huonosta tasosta huolimatta, ja tykkään esimerkiksi tiettyjen pelaajien ja joukkueiden takia seurata Suomifutista jopa kansainvälistä jalkapalloa enemmän. Myös Veikkausliiga-otteluihin sattuu tietenkin poikkeuksia, eli otteluita, jotka ovat yllättävänkin hyvätasoisia. Nämä ovat kuitenkin aivan liian harvassa, itse en esimerkiksi tällä kaudella ole nähnyt vielä yhtäkään. Koko elämäni aikana olen kuitenkin nähnyt noin viisi sellaista Veikkausliiga-ottelua, joiden jälkeen olen pystynyt myhäilemään tyytyväisenä pelin korkeaa tasoa. Tällaisia otteluita saisi olla enemmänkin, edes kymmenen prosenttia kaikista otteluista. Ja kyselijöille tiedoksi, että itse olen jalkapallon suurena ystävänä jo melko alhaiseen pelitasoon tyytyväinen, Veikkausliiga-ottelut eivät kuitenkaan useimmiten yllä edes tälle tasolle. Sitäkin kannattaa miettiä, että miksi ihmisillä on niin kauhean negatiivinen ennakkokäsitys Veikkausliigasta. Tuskin sekään on ihan tyhjästä tullut? Vaikka tämä käsitys on todennäköisesti muodostunut suomalaisissa urheilupiireissä jo vuosikymmen sitten, niin mielestäni Veikkausliigan pelin tasossa ei kuitenkaan valitettavasti ole tapahtunut suurtakaan kehitystä sen jälkeisen ajanjakson aikana. Ps. Taigun viestissä yhdeksännen sivun lopussa oli erittäin paljon hyvää asiaa, itselläni oli oikeastaan jossain vaiheessa tarkoituksena kirjottaa juuri samasta aiheesta.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 28.05.2007 klo 16:52:05 kirjoittanut Koivu#11 »
|
|
|
|
|
Salarakas
Poissa
Suosikkijoukkue: Sinivalkoiset & KyIF:n D-tytöt
|
 |
Vastaus #236 : 28.05.2007 klo 16:21:31 |
|
Itse diggaan VL:stä älyttömästi! Aion seurata sitä iirikset kovina niin kauan kun sen on SUOMEN PARASTA FUTISTA! Tasolla ei sinänsä ole niin väliä, kunhan parempaa ei rajojen sisältä löydy.
En pidä VL:n vertailusta muihin liigoihin, koska siinä ei ole mitään funktiota mulle. Aivan sama vaikka Pietarin kaupunkiliiga olisi kovempi kuin kotimainen, sillä mua ei liikauta ollenkaan mitä siellä Pietarissa tapahtuu. Sama pätee Valio-, Bundes, Seria A, B, C, D, ja muihin liigoihin.. Ne ei ole Suomen parhaita liigoja, joten en välitä miten siellä pelataan. Joskus voin katsoa puoli tuntia jotain ulkolaista TV-peliä, mutta yleensä vaihdan kanavaa, koska peli ei aiheuta mitään tunteita ja (joten) se on tylsää seurattavaa. Veikkausliigassa mulla on selkeä ykkösjoukkue. Olen kuitenkin kiinnostunut myös muiden liigan joukkueiden keskinäisistä otteluista, sillä on ihan ok katsella joukkueita esim. ajatellen miten se pärjää suosikkiani vastaan myöhemmin kauden aikana... Tietysti muiden kuin oman joukkueen pelit ovat välillä turhaa roiskimista, mutta enhän niitä kenties juuri kunnioituksen puuttuessa sympatiseeraakaan. Oma ego sentään nousee kun ajattelee ja näkee että muut on heikompia. Oma jengi pelaa parasta peliä kaikista, enkä ole turhaa ottelua niiltä nähnyt ikinä! Livenä pienessä maistissa futis on tietysti parasta...
Vähän vielä ot:na etten tajua myöskään vähämaalisten otteluiden dissaamisesta. Mun mielestä juntit ja pelistä tietämättömät edes jaksaa hypettää pelkästään niitä maaleja. Mä nautin pelistä, vaikka maaleja ei tuliskaan. Eikä niitä livenä aina tule edes nähtyä jos on esim. kusella tai oluella. Nolla-nolla pelejä on älytöntä dissata "epäonnistuneiksi", sillä molempien joukkueiden puolustuksethan on pelanneet täydellisesti! Miksei kukaan hehkuta sitä esim. että "vittu oli uskomatottoman hyvää puolustustyöskentelyä tänään - jatkuispa sama koko kauden!"
|
|
|
|
|
Aureliano Buendia
Poissa
|
 |
Vastaus #237 : 28.05.2007 klo 16:37:27 |
|
Otteluissa käydessä huomaa muuten miten joillakin katsojilla kosketus jalkapalloon on tullut lähinnä vain television kautta. On siinä sormi suussa kun ei ole selostajaa kertomassa mitä nyt tapahtuu tai kun ei näe hidastuksia tilanteista. Monille tulee esimerkiksi yllätyksenä se, miten kauan maalipotkun antaminen voi kestää - televisiossa kun yleensä tuollainen "tyhjä tila" täytetään juuri uusinnoilla. Televisiosta tullessaan jalkapallo-ottelu muotoutuu lähes välttämättä tarinaksi, jonka kertomisessa selostajalla ja ennen kaikkea ohjaajalla on osansa. Kun katsoo paikanpäällä jalkapalloa, tarina on muodostettava itse ilman apuja. Ei ole ohjaaja, joka valitsisi mitkä tilanteet ovat uudelleen näyttämisen arvoisia, mitkä kiistanalaisia, milloin tuomari ehkä tehnyt virheen jne. Televisioidun jalkapallon kuvakerronnasta saisi helposti joku alaa opiskeleva gradun - en tiedä onko asiaa tutkittu, jos ei, olkaa hyvä. Eikä ole selostajaa ja kommentaattoria, jotka tulkitsisivat peliä, jotka kertoisivat miten asiat tapahtuivat ja joiden kanssa olla eri mieltä. Televisioitu jalkapallo-ottelu on monessa mielessä täysin eri asia kuin paikanpäältä nähty. Pelitapahtumat sinänsä ovat samat, mutta miten asiat näkee ja mitkä ovat ne ainekset, joista tulkinnat tehdään ja merkitykset muodostetaan, ne poikkeavat toisistaan melkoisesti. Televisiodun ottelun tarjoama elämys on suurelta osin kiinni ohjaajan, kuvaajien ja selostajien ammattitaidosta, paikanpäällä nähdyssä ottelussa vaikutelma on enemmän kiinni yleisöstä, tunnelmasta, olosuhteista ja myös itsestä.
|
|
|
|
|
Hisingen
Poissa
|
 |
Vastaus #238 : 28.05.2007 klo 16:51:40 |
|
Näinhän se on, että jos ei ole tunteita mukana katsomoissa, niin ei siitä saa paljoakaan irti. En usko että Veikkausliigan haukkujat viihtyisivät edes muiden kuin oman ulkomaisen suosikkinsa otteluissa.
Kävin pari kuukautta sitten Ullevilla Brasilia-Chile ottelussa. Tottakai taidokas peli ja hyvät yksilösuoritukset olivat miellyttävää katseltavaa suuren latinoyleisön kannustuksen tahdissa. Kun pulssi ei päässyt nousemaan ja perseen pysyminen penkissä kiinni ei tuottanut vaikeuksia, niin ihan yhtä hyvin olisin voinut jäädä kotiinkin.
Samoin IFK Göteborg-AIK ottelussa. Aikansa kuluksi olisi voinut ruveta kiinnittämään huomiota kentällä tehtyihin virheisiin ja luoda mielikuvaa itselle pelin paskasta tasosta.
|
|
|
|
|
Aureliano Buendia
Poissa
|
 |
Vastaus #239 : 28.05.2007 klo 16:52:10 |
|
Kyllä, voin myöntää, että tekstisi on pääosin ihan asiaa. Siis juuri nuo ihmismieleen liittyvät asiat ovat täysin totta, mutta ne eivät saa minua kuitenkaan muuttamaan käsitystäni Veikkausliigan tasosta, niin monta faktaa olen jo esittänyt... Mulle on ihan sama mitä mieltä sä olet Veikkausliigasta, tai mitä mieltä kukaan muukaan on. Kunhan totesin, ettet ole esittänyt suomalaisjoukkueiden Euromenestyksen lisäksi yhtään faktaa pelin tasosta. Ei kukaan muukaan ole. Kuten totesin, muu on spekulointia, sitä voi perustella tai olla perustelematta, jotkut osaavat paremmin kuin toiset, mutta faktoiksi se ei muutu.
|
|
|
|
|
Koivu#11
Poissa
|
 |
Vastaus #240 : 28.05.2007 klo 17:07:19 |
|
Mulle on ihan sama mitä mieltä sä olet Veikkausliigasta, tai mitä mieltä kukaan muukaan on. Kunhan totesin, ettet ole esittänyt suomalaisjoukkueiden Euromenestyksen lisäksi yhtään faktaa pelin tasosta. Ei kukaan muukaan ole. Kuten totesin, muu on spekulointia, sitä voi perustella tai olla perustelematta, jotkut osaavat paremmin kuin toiset, mutta faktoiksi se ei muutu.
Tietenkään kaikki väittämäni asiat eivät ole 100-prosenttisesti faktoja, mutta tällä sinun logiikallasi ajateltuna moni muukaan itsestäänselvä asia elämässä ei ole fakta. Kun kuitenkin yhdistää kaikki nämä asiat joista tässä ketjussa olen kirjoitellut, niin mielestäni niistä saa hetken mietittyään aika realistisen käsityksen Veikkausliiga-nimisen sarjan todellisesta tasosta.
|
|
|
|
|
Salarakas
Poissa
Suosikkijoukkue: Sinivalkoiset & KyIF:n D-tytöt
|
 |
Vastaus #241 : 28.05.2007 klo 17:22:20 |
|
Mun faktani Veikkausliigan tasosta on se että se on Suomen parasta futista! Mikä voisikaan olla enää parempaa...
Arvostustani Veikkausliigaan muuten kohottaa myös se etten itse pelaa siellä. Jos pelaisin, niin voisin kritisoida että taso olisi teknisesti ja fyysisesti huono, mikäli olisin mielestäni päässyt sinne saakka tekemättä juurikaan mitään. Olin aikanani lahjakas, treenasin sikana, mutta silti kyvyt riitti vain alasarjoihin. Veikkausliigapelaajat ovat siis aivan eri sfääreissä minuun verrattuna, joten arvostan heitä älyttömästi kun ovat tehneet hirveän duunin ja mahtavat olla myös sairaan lahjakkaitakin... Luulen että suurimmat kritisoijat ovat pelanneet itse viimeksi ala-asteen välitunnilla, ja luulivat olevansa isoja guruja silloin kahden tunnin harjoittelun tuloksena.
|
|
|
|
|
romario#1
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK
|
 |
Vastaus #242 : 28.05.2007 klo 17:28:05 |
|
Eilen Tapiolassa paikan päällä huomasin, että myös katselukulma vaikuttaa pelin kokemiseen paljon. Olin päätykatsomossa, niin eihän sieltä pystynyt peliä analysoimaan ollenkaan kun kaikki näytti tapahtuvan kymmenen metrin säteellä.
|
|
|
|
|
PMSF
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajat
|
 |
Vastaus #243 : 28.05.2007 klo 17:38:14 |
|
Pelin todellisen tason merkitys Veikkausliigan kiinnostavuuteen on yksi paskan haille.
Kuvitellaanpa seuraava skenaario. Old Traffordilla 86 000 katsojaa seuraamassa ottelua IFK Mariehamn - VPS. Maarianhaminassa 2 000 katsojaa seuraamassa ottelua Manchester United - Chelsea. Kummankohan ottelun taso olisi paikallaolleiden mielestä hitusen parempi?
Tällä tarkoitan sitä, että todellisuudessa ulkojalkapallolliset seikat muodostavat merkittävän käsityksen "pelin tasosta".
|
|
|
|
|
Koivu#11
Poissa
|
 |
Vastaus #244 : 28.05.2007 klo 17:51:05 |
|
Kuvitellaanpa seuraava skenaario. Old Traffordilla 86 000 katsojaa seuraamassa ottelua IFK Mariehamn - VPS. Maarianhaminassa 2 000 katsojaa seuraamassa ottelua Manchester United - Chelsea. Kummankohan ottelun taso olisi paikallaolleiden mielestä hitusen parempi?
Tällä tarkoitan sitä, että todellisuudessa ulkojalkapallolliset seikat muodostavat merkittävän käsityksen "pelin tasosta".
Luulenpa, että tasokkaaseen futikseen tottuneet englantilaiset eivät katsoisi edes loppuun asti tuota IFK Mariehamn-VPS-ottelua  Mutta kyllä, ulkojalkapalloilulliset seikat ovat erittäin suuri osa kokonaisuutta.
|
|
|
|
|
Viinioksa
Poissa
Suosikkijoukkue: Fingland
|
 |
Vastaus #245 : 28.05.2007 klo 18:01:20 |
|
Luulenpa, että tasokkaaseen futikseen tottuneet englantilaiset eivät katsoisi edes loppuun asti tuota IFK Mariehamn-VPS-ottelua  Mutta kyllä, ulkojalkapalloilulliset seikat ovat erittäin suuri osa kokonaisuutta. My ass. Englantilaiset ovat tottuneet katsomaan Isthmian-liigaa ja sitäkin alempia tasoja. Lutuuriin kuuluu että seurataan muutakin kuin absoluuttista huippufutista.
|
|
|
|
|
el_Diablo
Poissa
Suosikkijoukkue: visio 2020
|
 |
Vastaus #246 : 28.05.2007 klo 18:14:58 |
|
kun noista paskoista haltuunotoista puhutaan, niin tuossa viime viikon keskiviikkona nähtiin punamustaraitaiselta porukalta ihan käsittämättömiä tiiliseinäkosketuksia.. olikohan tuokin peli silkkaa paskaa?
|
|
|
|
|
satiainen
Poissa
Suosikkijoukkue: OPS
|
 |
Vastaus #247 : 28.05.2007 klo 18:25:57 |
|
Mun faktani Veikkausliigan tasosta on se että se on Suomen parasta futista! Mikä voisikaan olla enää parempaa... Toihan mua huolestuttaaki. Että tommosia suorituksia näkee PÄÄSARJATASON pelissä.
|
|
|
|
|
sonny burnett
Poissa
Suosikkijoukkue: Raimon bisnekset
|
 |
Vastaus #248 : 28.05.2007 klo 20:00:30 |
|
Voiko Valioliigan ottelu olla koskaan paska Koivun tasomittareita käyttäen? 
|
|
|
|
|
PMSF
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajat
|
 |
Vastaus #249 : 28.05.2007 klo 20:05:14 |
|
Kentän kunto on muuten myös eräs tekijä "pelin tason" havaitsemisessa.
Nyt Ratinassa on kenttä erittäin hyvässä kunnossa ja peli näyttää hyvältä. Sen sijaan joissakin Veikkausliigan kentillä on sellaisia hiekkanurmikenttiä niin näyttäähän pelikin sitten väkisinkin amatöörien puuhastelulta.
Tässäkin voidaan taas miettiä, että jos vastaavasti Euroopan huippusarjan ottelu pelattaisiin tällaisella hiekkanurmikentällä upean raitanurmikentän sijaan, niin mikä ero sillä olisi meidän havaitsemaamme "pelin tasoon".
Lukuisat ja taas lukuisat merkityksettömiltä tuntuvat tekijät vaikuttavat alitajunnassa ottelusta saatavaan fiilikseen, jota usein vaan kutsutaan "pelin tasoksi".
|
|
|
|
|
|
|
|