FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
06.09.2025 klo 07:24:53 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle.

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle

Sivuja: 1 ... 181 [182] 183 184

Kirjoittaja Aihe: Klubin Kannattajatoiminta vol. 2  (Luettu 808452 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Guzz laityear

Poissa Poissa

Vastaus #4525 : 02.09.2025 klo 09:58:04

Luulen, että nämä löytyvät muualta. Joku Hjalliksen poppoo tulee ekana mieleen mutta pidätän oikeuden olla väärässä.

Onks tää sitä että omat pierut haisee paremmalta, vai ettei omaa toimintaa pystytä tarkastelemaan kriittisesti?
« Viimeksi muokattu: 02.09.2025 klo 10:01:26 kirjoittanut Guzz laityear »
Kossi Agassa

Paikalla Paikalla

Vastaus #4526 : 02.09.2025 klo 10:11:38

No on tuo vähän ongelmallista niiden 1500 osalta joilla ei ole mitään roolia näissä vapaa-ajan harrastuksissa, eikä heitä kiinnosta vittuakaan alkaa leikkimään poliisia.
Klubipäädyn johtohahmoilla on kuitenkin sen verran vaikutusvaltaa, että nämä 1500 jäävät pois katsomosta, jos hahmot niin päättävät. 

Mutta nämä pikkupojat vaan tekevät mitä haluavat?

TimCalahan

Poissa Poissa

Vastaus #4527 : 02.09.2025 klo 10:18:43

Onks tää sitä että omat pierut haisee paremmalta, vai ettei omaa toimintaa pystytä tarkastelemaan kriittisesti?

Katotko sä yhtään mitä lainaat? :D

Pohdin tossa vaan "skenen" historiaa Suomessa. Mä oon aina dumannut oikeat järjestyshäiriöt ja varsinkin väkivallan.

Lisäksi dumaan myös joukkohysterian somessa ja foorumeilla. Aina vanhempi sukupolvi on pahoittanut mielensä nuorison tekemisistä. Rock and rollikin oli saatanallista ja turmeli lapset joskus.

Väkivalta on aina urpoa, sen luulisi olevan itsestäänselvää ilman, että sitä paheksuu internetissä ISOSTI.
Guzz laityear

Poissa Poissa

Vastaus #4528 : 02.09.2025 klo 10:27:00

Katotko sä yhtään mitä lainaat? :D

Pohdin tossa vaan "skenen" historiaa Suomessa. Mä oon aina dumannut oikeat järjestyshäiriöt ja varsinkin väkivallan.

Lisäksi dumaan myös joukkohysterian somessa ja foorumeilla. Aina vanhempi sukupolvi on pahoittanut mielensä nuorison tekemisistä. Rock and rollikin oli saatanallista ja turmeli lapset joskus.

Väkivalta on aina urpoa, sen luulisi olevan itsestäänselvää ilman, että sitä paheksuu internetissä ISOSTI.

Katson. Kyllähän Klubi keskieurooppalaisen lutuurin tuomisessa Suomeen on ollut edelläkävijä, lieveilmiöineen. Ongelma ehkä tässä on se, että se vanhempi sukupolvi on se kuka tästä kärsii. Ei siellä mikään Infernon makkaranpaistaja-ultra oo saanu nenilleen.

Eikä se nyt vaikuta olevan itsestäänselvyys, että se väkivalta on urpoa.
« Viimeksi muokattu: 02.09.2025 klo 11:04:09 kirjoittanut Guzz laityear »
Libdon

Poissa Poissa

Vastaus #4529 : 02.09.2025 klo 11:15:13

Klubipäädyn johtohahmoilla on kuitenkin sen verran vaikutusvaltaa, että nämä 1500 jäävät pois katsomosta, jos hahmot niin päättävät. 

Mutta nämä pikkupojat vaan tekevät mitä haluavat?

No mitä helvettiä nyt taas? Tossa kuvassa on joku 20 tyypiä jotka protestoi USH-laisten ja ilmeisesti muiden bännejä, Klubipääty oli kiinni ihan Palloliiton päätöksellä pari ekaa peliä ja itse ainakin olin oikein tyytyväisenä päätyläisenä idässä katsomassa molempia pelejä, kuten varmaan moni muukin.
iznogod

Poissa Poissa

Vastaus #4530 : 02.09.2025 klo 11:22:37

Olinkin jo unohtanut: sellaiset kannattajat kuin seura itse

Tarkoittanet siis, että mm. kotkalaiset, seinäjokelaiset, maarianhaminalaiset, lahtelaiset ja espoolaiset jalkapallokannattajat ovat raiskaajia, porilaiset ja vaasalaiset huumediilereitä ja pirkanmaalaiset vähintäänkin omien lastensa pahoinpitelijöitä?

Noista kaikista kun on vuosien varrella pelaajille ihan tuomioitakin jaeltu, niin kai tuo väittämäsi pätee sitten myös niihin kannattajiinkin?
PG

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dynaaminen taitotasoylivoima pienessä tilassa

Vastaus #4531 : 02.09.2025 klo 11:24:05

No mitä helvettiä nyt taas? Tossa kuvassa on joku 20 tyypiä jotka protestoi USH-laisten ja ilmeisesti muiden bännejä, Klubipääty oli kiinni ihan Palloliiton päätöksellä pari ekaa peliä ja itse ainakin olin oikein tyytyväisenä päätyläisenä idässä katsomassa molempia pelejä, kuten varmaan moni muukin.

Älä tule pilaamaan hyvää öyhötystä faktoilla.
iznogod

Poissa Poissa

Vastaus #4532 : 02.09.2025 klo 11:32:46

Sekin lienee fakta, että kovinkaan moni täällä ei taida osata laskea? ;)
Pemari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FF2 Gold Member

Vastaus #4533 : 02.09.2025 klo 11:33:54

Et vastannut sinulle esittämiini kysymyksiin. Vaikuttaa vähän siltä, että Suloinen Agentti -tyylillä kiertelet ja kaartelet, muttet oikein ota kantaa.

Mitä mieltä muuten itse olet USH:sta? Pitäisikö tuo ryhmä saada pois jalkapallon ja HJK:n parista?

Ja forumihan täyttyi boikottipelin aikaan hupipäätyläisten itkuista liittyen siihen, että katsokaa nyt miten hiljaista ja huono tunnelma Boltilla on, kun kannattajia ei ole paikalla. Onko siis niin, että ainoastaan USH pitää katsomossa ääntä?
Taikuri ja Sorsa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: On vain yksi Klubi

Vastaus #4534 : 02.09.2025 klo 11:37:04

Nyt käytetään kovaa värikynää tuosta protestista. Klubipääty (kannattajat, ei katsomo) julkaisi kirjoituksen, jonka mukaan jättää kaksi ensimmäistä himamatsia välistä protestina, koska USH:n tyyppejä ja muita ei päästetty katsomoon Tammelan tapahtumien takia. Ekassa kahdessa matsissa ei sitten pelaajilla ollut ollenkaan äänenkannattajien tukea. Ja kyllä siellä galtseilla oli roimasti enemmän kuin 20 ihmistä.
Libdon

Poissa Poissa

Vastaus #4535 : 02.09.2025 klo 11:41:47

Nyt käytetään kovaa värikynää tuosta protestista. Klubipääty (kannattajat, ei katsomo) julkaisi kirjoituksen, jonka mukaan jättää kaksi ensimmäistä himamatsia välistä protestina, koska USH:n tyyppejä ja muita ei päästetty katsomoon Tammelan tapahtumien takia. Ekassa kahdessa matsissa ei sitten pelaajilla ollut ollenkaan äänenkannattajien tukea. Ja kyllä siellä galtseilla oli roimasti enemmän kuin 20 ihmistä.

En kokenut Klubipääty-instagram tilin postausta minään käskynä jota päädyn kausarin omistajana minun olisi pakko totella ja menin peliin paikan päälle, kuten omasta porukasta kaikki muutkin (jotka ovat käyneet päädyssä katsomassa pelejä 10-15 vuotta).

Ääneen kannattamiseen en ota kantaa koska en sitä juurikaan muutenkaan peleissä harrasta (satunnaisia huutoja lukuunottamatta)
« Viimeksi muokattu: 02.09.2025 klo 11:45:06 kirjoittanut Libdon »
PG

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dynaaminen taitotasoylivoima pienessä tilassa

Vastaus #4536 : 02.09.2025 klo 11:43:53

Mitä mieltä muuten itse olet USH:sta? Pitäisikö tuo ryhmä saada pois jalkapallon ja HJK:n parista?

Et vastannut sinulle esittämiini kysymyksiin. Vaikuttaa vähän siltä, että Suloinen Agentti -tyylillä kiertelet ja kaartelet, muttet oikein ota kantaa.

No voi vittu, vastataan sitten tuhannenn kerran. Väkivalta on väärin. En todellakaan tiedä ketkä väkivaltaan syyllistyvät, etenkään jossain lasten kesäiltahipoissa pitkin kaupunkia. Ehkä poliisi selvittää asian ja ilmoittaa miten lain mukaan voidaan estää toiminnan jatkuminen, tai sitten ei. En todellakaan tiedä, eikä todellakaan ole minun asiani tuosta murehtia. Sen sijaan mitä tulee katsomotoimintaan, niin USH:n lipun ympärillä oleva porukka on ainakin erittäin aktiivista ääneenkannattajaporukkaa ja osallistuvat muuhunkin katsomotoimintaan. Ovatko he sitten USH:n jäseniä vai ei, en osaa arvioida. Eikä kyllä oikeastaan kiinnostakaan lähteä arvailemaan, koska asia ei minulle kuulu.
äftsicä

Poissa Poissa

Vastaus #4537 : 02.09.2025 klo 11:55:09

Nyt pitää kyllä korjata, koska tämä ei ole totta. Useilta kymmeniltä henkilöiltä, jotka eivät liity mitenkään USH-ryhmään, evättiin sisäänpääsy. Missään ei taidettu mainita, että itse USH-ryhmän bännejä olisi protestoiti. Vaan mielivaltaista profilointia, jossa henkilön takin merkki yhdistettiin pahamaineiseen ryhmään. Ymmärrän ettei tämä sovi öyhötykseen ”Klubipääty hyväksyy perseilyn” mutta jokainen voi asian laidan käydä tarkistamassa tuosta Päädyn päivityksestä. Itse toki olin pelissä, kun ei tällainen kannattaja draama ole oma juttu, mutta hyvä kuitenkin pitäytyä tosiasioissa eikä leimata kaikkia intohimoisesti kannattajatoimintaan suhtautuvia.

Mitä näihin teiniperseilijöihin tulee, nii voisivat tosiaan kerätä USH-lakanansa hemmettiin ja poistua peleistä, kun kerran pelin ulkopuolella pitää näitä idioottimaisuuksia tehdä.
Patjantekijät

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Klubi

Vastaus #4538 : 02.09.2025 klo 11:58:31

Mitä helvettiä, olenko hypännyt ajassa kauden alkuun vai mit vit.
Seeteufel

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Röda, Stock Aitken Waterman

Vastaus #4539 : 02.09.2025 klo 12:00:15

Banneja taidettiin jakaa lähinnä erään nuorison suosiman vaatemerkin perusteella ainakin forkalta luettuna.

Eiköhän me kohta saada Suomeen jotkut hulirekisterit ja pakolliset kortit "Ylos"
« Viimeksi muokattu: 02.09.2025 klo 12:04:41 kirjoittanut Seeteufel »
Pemari

Poissa Poissa

Vastaus #4540 : 02.09.2025 klo 12:29:12

Eiköhän me kohta saada Suomeen jotkut hulirekisterit ja pakolliset kortit "Ylos"

Ja tästä on kiittäminen vain ja ainoastaan huligaaneja ja selkärangattomia sivustaseuraajia, jotka lähinnä keskittyvät suojelemaan huligaaneja ja esittämään tietämätöntä.
iznogod

Poissa Poissa

Vastaus #4541 : 02.09.2025 klo 12:40:18

Ja forumihan täyttyi boikottipelin aikaan hupipäätyläisten itkuista liittyen siihen, että katsokaa nyt miten hiljaista ja huono tunnelma Boltilla on, kun kannattajia ei ole paikalla. Onko siis niin, että ainoastaan USH pitää katsomossa ääntä?

Eikös sen pelin aikana, jonka aikana tuo edellä ollut pirikalliokuvakin USH:n teineistä (tai vähintäänkin henkisistä teineistä) on arvatenkin otettu, täällä valiteltu että joku sekopää oli itäkatsomossa(?) kannattajien edessä huutelemassa, että tänään ei Klubia kannateta ja että kaikki, jotka kannattavat ääneen saavat turpaansa? Se on sitten toki ihan mysteeri, että kuka se sekoboltsi oli ja mihin ryhmään hän itse katsoo identifioituvansa. Mutta ilmeisesti jonkinlainen ääneenkannattaja hänkin ajattelee olevansa.

Mutta ilmeisesti kukaan klubifani ei tunnista häntäkään, eikä edes kiinnosta, koska se ei kuulu kenellekään. Luulisi sen silti vähän kuuluvan - ja vähän näkyvänkin, jos joku tulee naaman eteen huutamaan.
vieriväkivi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: USH, pipopäät ja soihtujen heittelijät

Vastaus #4542 : 02.09.2025 klo 12:45:15

Toki tässä nyt toistetaan taas kauden alkua jotain sadatta kertaa. Ongelma ei vieläkään ollut Tammelan perseilystä bännätyt ihmiset. Ongelma oli se, että siellä käännytettiin ihmisiä ketkä ei ollut koko tapahtumapaikalla samaan aikaan kun vessan ovea kantanut kaveri käveli sisään. Tämä nyt toki tuntuu olevan ihmisille vaikea ymmärtää. Toki en minä tiedä jos teille on ok saada bännit siihen kylän ainoaan kapakkaan kun naapurin serkku-Pena perseilee ja olette itse viettämässä lomaa jossain Sunny Beachillä.
sekoboltsi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ikuiset mestarit

Vastaus #4543 : 02.09.2025 klo 13:16:53

Eikös sen pelin aikana, jonka aikana tuo edellä ollut pirikalliokuvakin USH:n teineistä (tai vähintäänkin henkisistä teineistä) on arvatenkin otettu, täällä valiteltu että joku sekopää oli itäkatsomossa(?) kannattajien edessä huutelemassa, että tänään ei Klubia kannateta ja että kaikki, jotka kannattavat ääneen saavat turpaansa? Se on sitten toki ihan mysteeri, että kuka se sekoboltsi oli ja mihin ryhmään hän itse katsoo identifioituvansa. Mutta ilmeisesti jonkinlainen ääneenkannattaja hänkin ajattelee olevansa.

Mutta ilmeisesti kukaan klubifani ei tunnista häntäkään, eikä edes kiinnosta, koska se ei kuulu kenellekään. Luulisi sen silti vähän kuuluvan - ja vähän näkyvänkin, jos joku tulee naaman eteen huutamaan.

Minua älkää tähän raahatko kun ihan nätisti idässä istuin päädyn sijaan.
iznogod

Poissa Poissa

Vastaus #4544 : 02.09.2025 klo 13:24:31

Tämä nyt toki tuntuu olevan ihmisille vaikea ymmärtää. Toki en minä tiedä jos teille on ok saada bännit siihen kylän ainoaan kapakkaan kun naapurin serkku-Pena perseilee ja olette itse viettämässä lomaa jossain Sunny Beachillä.

Vielä sitäkin vaikeammin ymmärrettävää näyttää olevan se, että jos istut joka ilta perseilyistään tunnetun serkku-Penan kanssa siinä samassa nurkkapöydässä, niin ei kannattaisi ihmetellä, jos koko häiriöistä tuttu pöytäseurue saa jossain vaiheessa porttikiellon. Siinä kun pikkuhiljaa muuttuu siksi "aina samaksi porukaksi". Joku siitä voisi ehkä oppia jotain ja sanoa tyhmälle serkku-Penalle, että voitko jatkossa suksia ihan itse suosiolla vihkoon ettet aiheuta taas kaikille muillekin porttareita.
iznogod

Poissa Poissa

Vastaus #4545 : 02.09.2025 klo 13:26:01

Minua älkää tähän raahatko kun ihan nätisti idässä istuin päädyn sijaan.

Pahoittelut tästä. Yläkatsomosta kun ei nähnyt kovin tarkkaan. ;)
Afrikka

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: ruohikkopalot, lentokone, pikkulinnut

Vastaus #4546 : 02.09.2025 klo 14:17:27

Jos huppari tai muu ylävartalon vaatekappale viedään päältä, niin pitääkö koodiston mukaan kulkea loppuelämä ns. pelti paljaana?

Jos ns. duunivaatteet viedään päältä, niin eihän siinä voi koodiston mukaan muuta kuin irtisanoutua. Vois hifkin janarikin miettiä kannattaako stadissa liikkua huppari päällä
Pastor of Muppets

Poissa Poissa

Vastaus #4547 : 02.09.2025 klo 17:12:24

Klubin tiedotteesta olisi voinut julkaista pelkän toisen ja viimeisen virkkeen. Loput oli lähinnä myötähäpeää aiheuttavaa kiertelyä ja kaartelua siitä miten millekään ei voi mitään, vaikka ollaan kannattajatoiminnan edelläkävijöitä ja sitä paitsi kun ne muutkin tekee silleen tyhmästi.

USH voisi painua vittuun kaikesta Klubiin liittyvästä.
Pemari

Poissa Poissa

Vastaus #4548 : 02.09.2025 klo 17:17:06

Lainataanpas tännekin lupifanien loppukesän saavutuksia. Ennen oli helppo sanoa, että HIFK pirinatseineen oli Suomen ylivoimaisesti roskaisin seura, mutta HJK on kyllä tällä kaudella kaahannut ohi ja kauas karkuun. Onnittelut.

Uutinen
Helsingin poliisi tutkii ainakin viittä eri tapausta. Niin kutsuttujen riski­kannattajien toiminta on tänä kesänä ollut poikkeuk­sellisen aktiivista, poliisi sanoo.

...
Rikoskomisario Juha Åkerman Helsingin poliisista vahvistaa nyt Ylelle, että poliisi tutkii välikohtauksia.

Åkerman kertoo, että myös aiemmin kesällä tapahtuneet kolme yhteenottoa ovat poliisitutkinnassa.

Ylen tietojen mukaan poliisilla on tutkinnassa ainakin viisi tapausta.

Uutinen
Kesän yhteenotot

6. heinäkuuta kaksi HIFK:n kannattajaa kävivät kesken ottelun käsiksi HJK/Kantsun pelaajaan. Heitä epäillään järjestysrikkomuksesta, lievästä pahoinpitelystä ja laittomasta uhkauksesta. Tutkinta on loppusuoralla.

18. heinäkuuta 10–15 henkilöä kävi HIFK:n pelaajan kimppuun Hietarannan uimarannalla. Poliisilla ei toistaiseksi ole tietoa tekijöiden henkilöllisyyksistä. Heidän epäillään syyllistyneen lievään pahoinpitelyyn.

24. heinäkuuta 20–25 henkilöä, jotka paikalla olleiden mukaan olivat HJK:n kannattajia, hyökkäsivät ravintolassa olleiden HIFK:n kannattajien kimppuun. Tekijöiden henkilöllisyys ei ole poliisin tiedossa, mutta heitä epäillään pahoinpitelystä ja vahingonteosta.

9. elokuuta HIFK:n työntekijä joutui väkivallan kohteeksi kotimatkalla joukkueen illanvieton jälkeen. HIFK:n mukaan hyökkääjät kuuluvat HJK:n kannattajaryhmittymään USH.

21. elokuuta 15–20 henkilön joukko lähestyi uhkaavasti HIFK:n pelaajaa. Poliisi esti tilanteen muuttumisen väkivaltaiseksi. HIFK:n mukaan hyökkääjät kuuluvat HJK:n kannattajaryhmittymään USH.
https://yle.fi/a/74-20180655
Kim Suomisen ponnari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ainoastaan omien sarjojensa mestarit

Vastaus #4549 : 02.09.2025 klo 17:28:37

"Tervetuloa kuitenkin pojat katsomoon aina kotipeleissä. Menkää vaikka tohon eturiviin. Ei me voida teiltä kieltää matsiin tulemistakaan hei you know."

Sivuja: 1 ... 181 [182] 183 184

Siirry: