Patjantekijät
Paikalla
Suosikkijoukkue: Klubi
|
 |
Vastaus #5325 : 10.11.2025 klo 09:36:41 |
|
Kun pääty on kiinni, niin matseissa on ollut leppoisa meininki ja kiva katsella futista. Klubi on ikuinen, joku 'gruppo on seuraa tärkeämpää' porukat tulee ja menee.
Jos diggaa käydä kirkossa.
|
|
|
|
|
Billy the Badger
Poissa
Suosikkijoukkue: ФК «Вітрила» Сілтавуоренранта
|
 |
Vastaus #5326 : 10.11.2025 klo 09:37:49 |
|
Itse asiassa on vaikuttanut aika paljon pipopäiden toimintaan. Kannattajiin ei toki suuremmin. Kun pääty on kiinni, niin matseissa on ollut leppoisa meininki ja kiva katsella futista. Klubi on ikuinen, joku 'gruppo on seuraa tärkeämpää' porukat tulee ja menee.
Kai tuota leppoisaa meininkiä löytyisi melkein seitsemän päivää viikossa viereiseltä luonnonnurmelta, mitä sitä yhden seuran yhteen joukkueeseen fakkiutumaan.
|
|
|
|
|
jariporttila
Poissa
Suosikkijoukkue: Hjk
|
 |
Vastaus #5327 : 10.11.2025 klo 09:38:18 |
|
Itse kannatan kaikenlaista ultratoimintaa ja mm. Soihduttamista mutta olen myös joutunut kuulemaan mielipiteitä missä ihminen on erittäin ankarasti tuominnut tälläisen toiminnan ja syyttänyt hyvin painavalla sanalla siitä että on tuonut omat lapset mukaan otteluihin missä on sitten ultrien toimesta tapahtunut kaikkea sellaista mitä hän ei olisi halunnut että lapset joutuu näkemään. Tuntuu että näiden kahden mielipiteen yhteen sovittaminen on erittäin vaikeelta sovittaa. Ultrat toimivat kuten itse päättävät, he toimivat miten toimivat koska uskovat omaan asiaansa. Jos toimintaa arvioitaisiin sillä perusteella että omaan toiminnan annettaisiin vaikuttaa ihmiset jotka eivät hyväksy sitä yhtään niin mitään ei tapahtuisi. Jokainen saa itse punnita oman mielipiteensä. Itse en aio koskaan osallistua mihinkään jalkapallo tai muun urheilulajien perusteella tapahtuviin tappeluihin. Mielestäni urheilujoukkueen puolesta ei ole perusteltua tehdä väkivaltaa mutta hyväksyn väkivallan jos on kyse poliittisten erimielisyyksistä. Eli hyväksyn tappelut natseja vastaan vaikka en missään nimessä oli itse mikään varsinainen nyrkkisankari.
|
|
|
|
|
Kausari
Poissa
|
 |
Vastaus #5328 : 10.11.2025 klo 09:39:54 |
|
Siis peli keskeytettiin, ettei tapahtuisi ENEMPÄÄ kuin mitä oli. On kyllä aika outoa, kun jotkut keskittyvät tuohon ammuttujen ilotulitteiden määrään. Onko heidän mielestään raja sitten 5, 10 vai 100 ilotulitetta?
|
|
|
|
|
Kausari
Poissa
|
 |
Vastaus #5329 : 10.11.2025 klo 09:41:41 |
|
Käynyt Klubin matseissa 35 vuotta. Jotkut käy matseissa päädyn vuoksi, itse käyn seuran vuoksi.
|
|
|
|
|
QPS12
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS
|
 |
Vastaus #5330 : 10.11.2025 klo 09:42:21 |
|
Oletko tosissasi? Katsoitko eilistä peliä? Väitätkö oikeasti että Ricardoon ei vaikuttanut, että pään yli ammutaan raketteja kahteen kertaan?
Erittäin hyvä huomio. Tätä on tietysti aivan mahdoton todentaa, mutta eipä ole kovin vaikea ajatella, että jopa Ricardon syöttöhassiin ekassa maalissa olisi voinut vaikuttaa hetkeä aiemmin tapahtunut ilotulitteiden ampuminen täysin yllättäen ihan selän takana.
|
|
|
|
|
Kurkiaura
Poissa
|
 |
Vastaus #5331 : 10.11.2025 klo 09:42:48 |
|
No nyt niitä kirkonmenoja tulee sitten riittämään. Mietin jo eilen ottelun aikana, että nyt tulee sellaiset sanktiot, joita ei ole Suomessa aiemmin nähty. Kun on lukenut eri tahojen julkisia reaktioita, niin tämä käsitys on vain vahvistunut. Eihän tässä enää ole kyse muusta, kuin että onko ensi kauden alusta koko Bolt tyhjä vai pelkkä kannattajapääty?
|
|
|
|
|
Kausari
Poissa
|
 |
Vastaus #5332 : 10.11.2025 klo 09:45:02 |
|
Kai tuota leppoisaa meininkiä löytyisi melkein seitsemän päivää viikossa viereiseltä luonnonnurmelta, mitä sitä yhden seuran yhteen joukkueeseen fakkiutumaan.
Seuran kannattaminen näyttää olevan sinulle aika outo ilmiö.
|
|
|
|
|
PG
Paikalla
Suosikkijoukkue: Dynaaminen taitotasoylivoima pienessä tilassa
|
 |
Vastaus #5333 : 10.11.2025 klo 09:49:59 |
|
No nyt niitä kirkonmenoja tulee sitten riittämään. Mietin jo eilen ottelun aikana, että nyt tulee sellaiset sanktiot, joita ei ole Suomessa aiemmin nähty. Kun on lukenut eri tahojen julkisia reaktioita, niin tämä käsitys on vain vahvistunut. Eihän tässä enää ole kyse muusta, kuin että onko ensi kauden alusta koko Bolt tyhjä vai pelkkä kannattajapääty?
Sehän me tiedetään että kurinpitovaliokunta saunoo päätöksensä miten mielii, mutta todellisuudessa eilen ottelu keskeytettiin koska tuomari ajoi itsensä sellaiseen tilanteeseen ylireagoimalla. Ottamatta kantaa siihen onko kentän puolelle livahtanut pyro kissanpieru vai soihtu, ei mitään järkyttävän paljon normaalista poikkeavaa tapahtunut. Ei huomattavia vaaratilanteita tai muuta väkivaltaa. Jos siis sääntöjä tulkittaisi kuten yleensä, olisi vaikea sanoa eilisen olleen jotenkin erittäin poikkeuksellista. Onhan monessa paikassa aina välillä soihtu käryämässä nurmikollakin (tai siis muovilla). Olen edelleen sitä mieltä, että oikea toimenpide tuomarilta olisi ollut ottaa pelaajat keskiympyrään tai penkkiensä läheisyyteen ja odotella hetki. Sitten jatketaan, ja ihan vain kuulutuksella että pyrot ovat kiellettyjä eikä sanota että te nyt päätätte jatketaanko peliä ja annetaanko kuppaselle mestaruus tänään. Nyt tuomari antoi päätäntävallan ja himoitun huomion osalle päätyä. Idioottimaista.
|
|
|
|
|
jariporttila
Poissa
|
 |
Vastaus #5334 : 10.11.2025 klo 09:55:23 |
|
Vaikka en tosissaan ole mikään asiantuntija niin olen näillä tiedoilla mitä minulla on sitä mieltä että näistä häiriöistä välittämättä ottelua olisi pitänyt jatkaa kaikesta huolimatta, ja keskeytys oli väärä päätös
|
|
|
|
|
Kausari
Poissa
|
 |
Vastaus #5335 : 10.11.2025 klo 09:56:24 |
|
.. todellisuudessa eilen ottelu keskeytettiin koska tuomari ajoi itsensä sellaiseen tilanteeseen ylireagoimalla.
Mistä tiedät tämän asian? Onko kerrottu, että päätöksen teki vain ja ainoastaan tuomari? Vai sanottiinko hänelle, että ottelu keskeytetään? Tuomari ei päättänyt kuitenkaan ottelun jatkamista, eikä toista keskeytystä.
|
|
|
|
|
Jääpoiju
Poissa
Suosikkijoukkue: I L V E S
|
 |
Vastaus #5336 : 10.11.2025 klo 09:57:39 |
|
Siellähän näkyi tv-kuvissakin livenä miten joku ampui roomalaista kynttilää (tai vastaavaa, josta lähtee usea laukaus) kohti kenttää yläviistoon. Jos siis tällaisessakin tilanteessa tuomari vain ylireagoi, niin mitä helvettiä  Mistä se tuomari tietää paljonko niitä tulitteita vielä on. Ja jos poliisi löysi droonin, jossa oli pyroja kiinni, niin oli ihan oikein pitää pitkä tauko ja pelaajat pois kentältä.
|
|
|
|
|
muumi
Poissa
Suosikkijoukkue: minä en nettikiusaa
|
 |
Vastaus #5337 : 10.11.2025 klo 09:59:01 |
|
Ei kannattajapäädyn sulkemiseen varmaan ole tarvetta. Varmaan riittää, jos siitä tehtäisiin kokonaisuudessaan K18 alue?
|
|
|
|
|
copa de kybä
Poissa
|
 |
Vastaus #5338 : 10.11.2025 klo 10:00:34 |
|
Täysin järjetön väite että kannattajien toiminnalla olisi mitään vaikutusta pelaajiin. Kyseessä on oman alansa ammattilaiset, en jaksa uskoa yhtään väitteeseesi ja se vaikuttaa paskapuheelta.
Miksi fanit sitten ovat katsomossa, jos heillä ei olisi mitään vaikutusta mihinkään? Totta vitussa kannattajien kannustuksella on positiivisia vaikutuksia ja perseilyllä negatiivisia. Ihmisiä ne pelaajatkin ovat. Ja kyllähän nämä päätyyn pesiytyneet mulkut alkavat vaikuttaa Klubin asemaan negatiivisesti pelaajamarkkinoilla. Näiden pipopäiden osalta on vielä huomattavaa, että ovat keskeyttäneet pelin poikkeuksetta tilanteissa, joissa Klubilla on ollut ottelussa hyvä vaihe ja vastustaja paineessa. Yksikään keskeytys ei ole ollut hetkinä, jolloin siitä olisi joukkueelle ollut hyötyä ylimääräisenä taukona. Tämä toki korostaa entistä enemmän sitä, että nämä pipopäät & ympärillä hymistelevä entourage eivät varsinaisesti pelistä ole kiinnostuneet, vaan ovat vain ja ainoastaan haitallisia omaa näkyvyyttään ajavia juntteja.
|
|
|
|
|
PG
Paikalla
Suosikkijoukkue: Dynaaminen taitotasoylivoima pienessä tilassa
|
 |
Vastaus #5339 : 10.11.2025 klo 10:04:15 |
|
Mistä tiedät tämän asian? Onko kerrottu, että päätöksen teki vain ja ainoastaan tuomari? Vai sanottiinko hänelle, että ottelu keskeytetään? Tuomari ei päättänyt kuitenkaan ottelun jatkamista, eikä toista keskeytystä.
Ei ole, mutta jos tuomari ottaa ensimmäisten kissanpierujen aikaan pelaajat koppiin niin siitä on vain yksi tie, ja se on tuomarin kiusaaminen koska se on helppoa. Tuossa vaiheessa kun olisi pitänyt pään kylmänä ja odotellut hetken ja sitten yrittänyt jatkaa sen sijaan että annettiin valta ja huomio niille jotka sitä halusivat. Jos pelaajia yritetään vahingoittaa, on peli seis kuitenkin ja sitten se siirretään pelattavaksi myöhemmin. Nyt tuota ei tehty. En sitten osaa edes lähteä arvaamaan mikä tuo droonijuttu on ollut. Se ei todellakaan kuulosta hyvältä menolta, koska mitään taistelulentäjiä tuolla tuskin olisi ohjaksissa.
|
|
|
|
|
jariporttila
Poissa
|
 |
Vastaus #5340 : 10.11.2025 klo 10:05:27 |
|
Oli sitten ultratouhu ihan niin täysin ulkomailta täysin apinoitua touhua ja export kamaa niin se tuskin tulee häviämään millään keinolla enää meidän pelikentillä. Se on myös tulevaisuudessa osa lajia myös täällä, välittämättä siitä hyväksyykö ihmiset sitä vai ei
|
|
|
|
|
bupa dukta
Poissa
Suosikkijoukkue: Hiki on jätkän deodorantti.
|
 |
Vastaus #5341 : 10.11.2025 klo 10:09:31 |
|
Ei nyt luulisi olevan niin vaikeata sisääntullessa tarkistaa huolellisesti pyrojen varalta nämä 13-16v jannut joilla on THE NORTH FACE takki. Ja sitten jos löytyy kiellettyä tavaraa niin kunnon sanktiot.
|
|
|
|
|
Kossi Agassa
Paikalla
|
 |
Vastaus #5342 : 10.11.2025 klo 10:10:10 |
|
Oikeesti vittu mitä tuulipuku-tukipylvään tekstiä. Vaimon kanssa on hankittu yhdessä molemmille samat tuulipuvut, joiden kahina lämmittää molempia. Täysin järjetön väite että kannattajien toiminnalla olisi mitään vaikutusta pelaajiin. Kyseessä on oman alansa ammattilaiset, en jaksa uskoa yhtään väitteeseesi ja se vaikuttaa paskapuheelta.
Oletko tosissasi? Katsoitko eilistä peliä? Väitätkö oikeasti että Ricardoon ei vaikuttanut, että pään yli ammutaan raketteja kahteen kertaan? Vaikka ammattilaisia ovatkin, ei kukaan ole tunteeton kone ja oma turvallisuus on jokaisella ensimmäisenä mielessä. Jos tulen sun duunipaikalle yhtäkkiä ampumaan raketteja selkäsi taakse, jatkatko päivääsi kuin mitään ei olisi tapahtunut? Veikkaan, että ensimmäisenä kipität valittamaan pomolle turvattomasta työpaikasta ja itket saikkua.
Olin juuri kirjoittamassa samaa. Pelaajien suuntaan ammutaan raketteja ja sillä ei ole mitään vaikutusta, kun he ovat oman alansa ammattilaisia  Pelaajat ovat jalkapalloammattilaisia (Eivät siis esim. ammattisotilaita, joille pommit ovat arkipäivää) ja ainakaan vielä ei esim. Palloliiton valmennuslinjassa ole kohtaa, että pelaajien pitäisi pystyä harjoittelemaan ja pelaamaan myös silloin, kun raketteja ammutaan kentälle. En tiedä missä vaiheessa kannattamisesta on tullut sitä, että kannattajat ovat enemmän itse esiintymässä kuin, että siellä oltaisiin oikeasti kannustamassa omaa suosikkijoukkuetta.
|
|
|
|
|
Billy the Badger
Poissa
Suosikkijoukkue: ФК «Вітрила» Сілтавуоренранта
|
 |
Vastaus #5343 : 10.11.2025 klo 10:10:24 |
|
Seuran kannattaminen näyttää olevan sinulle aika outo ilmiö.
Ilmeisesti miesten edustusjoukkue menee sinullakin kuitenkin kaiken edelle? Parempi tunnelmahan sen otteluissa kieltämättä on, mutta itse olen ihan mukavasti päässyt nauttimaan leppoisista tunnelmista muissakin Klubin otteluissa.
|
|
|
|
|
Patjantekijät
Paikalla
Suosikkijoukkue: Klubi
|
 |
Vastaus #5344 : 10.11.2025 klo 10:13:07 |
|
mutta itse olen ihan mukavasti päässyt nauttimaan leppoisista tunnelmista muissakin Klubin otteluissa.
Sama.
|
|
|
|
|
jariporttila
Poissa
|
 |
Vastaus #5345 : 10.11.2025 klo 10:15:11 |
|
Poliisin määräämiä sakkoja ei tarvii maksaa. Rikosuhrimaksua ei tarvii maksaa. Vain oikeuden määräämät sakot muuntuu vankeudeksi ja pitää maksaa. Kunhan pitää huolta ettei vie poliisin antamaa sakkoa itse käräjille niin kukaan ei saa mitään seuraamuksia itselleen mistään. Ja vielä loppuun vinkki että jos joutuu ikinä tilanteeseen missä pitää maksaa sakko ettei joudu istumaan niin sillon sen voi maksaa 30 pienemmällä summalla mitä se on määrätty. Valtio ei määrää näin pieniä summia istuttavaksi.
|
|
|
|
|
John Matrix
Poissa
|
 |
Vastaus #5346 : 10.11.2025 klo 10:17:50 |
|
Ei ole, mutta jos tuomari ottaa ensimmäisten kissanpierujen aikaan pelaajat koppiin niin siitä on vain yksi tie, ja se on tuomarin kiusaaminen koska se on helppoa. Tuossa vaiheessa kun olisi pitänyt pään kylmänä ja odotellut hetken ja sitten yrittänyt jatkaa sen sijaan että annettiin valta ja huomio niille jotka sitä halusivat. Jos pelaajia yritetään vahingoittaa, on peli seis kuitenkin ja sitten se siirretään pelattavaksi myöhemmin. Nyt tuota ei tehty.
Pelihän nimenomaan keskeytettiin hetkeksi, niin että pelaajat jäivät kentälle. Kun sekoilu katsomossa jatkui, tuomari päätti viedä pelaajat koppiin. Kummallinen ajatusmaailma, että pelaajien pitäisi seisoskella keskiympyrässä katsomassa kun porukka perseilee katsomossa. Kyllähän pelaajien kentältä poistumisella nimenomaan näytettiin, että tämänkaltainen sekoilu ei ole hyväksyttävää.
|
|
|
|
|
Kurkiaura
Poissa
|
 |
Vastaus #5347 : 10.11.2025 klo 10:18:25 |
|
Oli sitten ultratouhu ihan niin täysin ulkomailta täysin apinoitua touhua ja export kamaa niin se tuskin tulee häviämään millään keinolla enää meidän pelikentillä. Se on myös tulevaisuudessa osa lajia myös täällä, välittämättä siitä hyväksyykö ihmiset sitä vai ei
Minä olen tästä vähän eri mieltä tästä. Suomi on Suomi, niin hyvässä kuin pahassa sen takia, kun täällä noudatetaan sääntöjä. Virkavalta kyllä lopettaa tuollaisen toiminnan, kun ongelmia ilmentyy riittävästi. Jalkapallon asema Suomalaisessa yhteiskunnassa ei ole niin vahva, etteikö viranomaisilla olisi myös ns suuren yleisön silmissä mandaattia pistää tuo homma säppiin. Ongelmana tietysti on, että siitä kärsii kaikki jalkapallon parissa toimivat.
|
|
|
|
|
Furu
Poissa
|
 |
Vastaus #5348 : 10.11.2025 klo 10:22:12 |
|
Siellähän näkyi tv-kuvissakin livenä miten joku ampui roomalaista kynttilää (tai vastaavaa, josta lähtee usea laukaus) kohti kenttää yläviistoon. Jos siis tällaisessakin tilanteessa tuomari vain ylireagoi, niin mitä helvettiä  Mistä se tuomari tietää paljonko niitä tulitteita vielä on. Ja jos poliisi löysi droonin, jossa oli pyroja kiinni, niin oli ihan oikein pitää pitkä tauko ja pelaajat pois kentältä. Juu, eiköhän tuo ollut ihan oikein toimittu näiden oman elämänsä bin ladeneiden kanssa. Hyssyttelijät hyssyttelee joka tapauksessa, joten niiden kommentteihin ei varmaan kannata sen enempää takertua.
|
|
|
|
|
jariporttila
Poissa
|
 |
Vastaus #5349 : 10.11.2025 klo 10:22:25 |
|
Just taisin kirjottaa että poliisien antamilla sakoilla ei ole mitään merkitystä. Pelkkää paskapperia. Miten luulit että poliisi pystyy puuttuu toimintaan kun edes sakoilla ei ole mitään merkitystä kun niitä ei maksa?
|
|
|
|
|
|
|
|