Seeteufel
Poissa
Suosikkijoukkue: Röda, Stock Aitken Waterman
|
 |
Vastaus #6050 : tänään kello 10:18:43 |
|
Esimerkkinä: Tuulari X on hankkinut 2-3 kausaria ja roudaa kavereitaa, kummejaan tai muuta sekalaista jengiä mukanaan. Jatkossa tätä ei tehdä. Toki ei näitä nyt varmana poskettoman paljon ole. Omalta osalta voin sanoa, että olen kausariani lainannut ajoittain, jos en pääse otteluun kavereille, jolla erinäisistä syistä ei ole omaa lippua tai kausikorttia hankittu. Nähdäkseni on hyvä, että joku menee sen oluen pari juomaan paikan päälle, jos itse en pääse.
Ei nämä tule jatkossa ostamaan itse lippua tai kausikorttia sen takia, että homma on estetty.
Toivotaan, että HJK pystyy taklaamaan tämän lippujen 100 % henkilökohtaisuuden jollain helpolla ja järkevällä tavalla siirtää toisen nimiin halutessaan ottelukohtaisesti. Ei kyllä hirveä usko tähän, kun miettii aiempien vuosien lippusekoiluja mitä on ollut.
Kausaripaikkojen siirtoon voisi tehdä katiskaan jonkinlaisen toiminnallisuuden. Noin kai se ulkomailla toimii. Tietty kankeampaa kuin sen muovikortin lainaaminen. Mutta kaikki kausarit ei välttämättä ole henkilökohtaisia, miten toi toimii firmakorttien kanssa?
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: tänään kello 10:21:49 kirjoittanut Seeteufel »
|
|
|
|
|
Jarkka
Poissa
|
 |
Vastaus #6051 : tänään kello 10:22:22 |
|
Esimerkkinä: Tuulari X on hankkinut 2-3 kausaria ja roudaa kavereitaa, kummejaan tai muuta sekalaista jengiä mukanaan. Jatkossa tätä ei tehdä. Toki ei näitä nyt varmana poskettoman paljon ole. Omalta osalta voin sanoa, että olen kausariani lainannut ajoittain, jos en pääse otteluun kavereille, jolla erinäisistä syistä ei ole omaa lippua tai kausikorttia hankittu. Nähdäkseni on hyvä, että joku menee sen oluen pari juomaan paikan päälle, jos itse en pääse.
Ei nämä tule jatkossa ostamaan itse lippua tai kausikorttia sen takia, että homma on estetty.
Tämähän se on. Itse n. 18-19 vuoden kausarilaisuuden aikana on tullut aika monta kymmentä kertaa vietyä satunnaiskatsojia matsiin kausarilla, jos joku naapuripaikan ihmisistä ei ole työesteen, matkan tms. takia päässyt. Kun itse tulee matseissa istuttua kuitenkin, se on luonteva paikka nähdä jalkapallosta kiinnostuneita tuttuja. Ja mukavampi heitä on houkutella maksuttomaan matsiin kuin maksulliseen. Kausarista on siis ollut myös sosiaalista lisäarvoa. Ja onhan se kiva ”tarjota” matsi jollekin silloin kun itse on matkoilla. Tätä helpottaa se, että useampi vierekkäinen paikka on omilla tutuilla. Itse olen melko varma, että käytännössä henkkareita ei idässä pahemmin kysytä. Mutta monelle vähemmän matseissa käyvälle on kynnys tulla toisen nimellä olevalla henkilökohtaisella lipulla, koska ei halua joutua kiusalliseen tilanteeseen portilla. Enkä voi luvata ettei kysyttäisi. Toivotaan, että HJK pystyy taklaamaan tämän lippujen 100 % henkilökohtaisuuden jollain helpolla ja järkevällä tavalla siirtää toisen nimiin halutessaan ottelukohtaisesti. Ei kyllä hirveä usko tähän, kun miettii aiempien vuosien lippusekoiluja mitä on ollut.
Tämä. Niin monta yksinkertaista asiaa vaikkapa sähköpostiosoitteiden tai osoitetietojen päivittämisen kanssa on ollut niin järjettömän sähläämisen takana, etten helposti usko helppoon ja toimintavarmaan lipunsiirtotoiminnallisuuteen. Moni seura ja tapahtumajärjestäjä sen osaa, mutta Klubilla on aina ollut vaikeaa näiden lippuasioiden hallinnoinnin kanssa. Tietty kankeampaa kuin sen muovikortin lainaaminen.
Tai QR-koodin lähettäminen whatsappilla.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: tänään kello 10:25:38 kirjoittanut Jarkka »
|
|
|
|
|
Pohdiskeleva tunnelma
Poissa
Suosikkijoukkue: IF Gnistan
|
 |
Vastaus #6052 : tänään kello 10:22:44 |
|
Mikähän vaikutus Klubin kannattajien kehoituksella vieraskannattajien kotiinjäämiseksi on.
Jossain määrin voisi kuvitella protesteja tukevansa, koska kyllähän jokainen näkee, että näiden seuran toimien mittakaavan syynä on Ägän kostonhalu. Sen tarpeettoman kentän suuntaan suunnatun pyroilun seassa, kun oli häneen kohdistuvaa kritiikkiä, jota ei tunnetusti ole aiemminkaan sietänyt hyvin. Ylipäänsä klubin toimet tässä eivät sovi rangaistavien tekojen mittakaavaan oikein millään tavalla. Solidaarisuutta on kuitenkin aika turha odottaa, kun sitä osoitetaan muiden seurojen kannattajia kohtaan tällä kokovartalokyrpä-asenteella, jota tässäkin ketjussa voi hyvin todistaa. Sen lisäksi myös omaa seuraani kohtaan vaikkapa kannattajien kantabaariin hyökkäämällä. Eikä minkään epämääräisen hulifirman toimesta, vaan päädyn keskiössä olevan ryhmän, joita tietenkään kukaan ei tunne, eikä näin ollen voi sisäisesti tulla näistä ylilyönneistä mitään negatiivista palautetta tai seuraamuksia. Kumman yhtenäinen pääty on kuitenkin nyt, kun siitä on oman asian ajamiseksi hyötyä, jolloin sama toimisi myös toiseen suuntaan.
|
|
|
|
|
Pelle-Wermanni
Poissa
Suosikkijoukkue: Vaasan Palloseura
|
 |
Vastaus #6053 : tänään kello 10:33:28 |
|
Eli kannattajakulttuuri kuolee, jos peleihin tulevat kannattajat tunnistetaan.  Eli siis ainoa perustelu on siis edelleen se, että kannattajat haluavat pidättää itselleen oikeuden perseillä anonyymisti ja heitä vituttaa, jos perseilyä vaikeutetaan? Eikö tosiaan mitään oikeaa perustetta oman seuran hylkäämiselle ole?
|
|
|
|
|
Jarkka
Poissa
|
 |
Vastaus #6054 : tänään kello 10:34:31 |
|
Jossain määrin voisi kuvitella protesteja tukevansa, koska kyllähän jokainen näkee, että näiden seuran toimien mittakaavan syynä on Ägän kostonhalu. Sen tarpeettoman kentän suuntaan suunnatun pyroilun seassa, kun oli häneen kohdistuvaa kritiikkiä, jota ei tunnetusti ole aiemminkaan sietänyt hyvin. Ylipäänsä klubin toimet tässä eivät sovi rangaistavien tekojen mittakaavaan oikein millään tavalla.
Solidaarisuutta on kuitenkin aika turha odottaa, kun sitä osoitetaan muiden seurojen kannattajia kohtaan tällä kokovartalokyrpä-asenteella, jota tässäkin ketjussa voi hyvin todistaa.
Niin. Jos asenne on ”meitä kaikki vihaa, eikä edes kiinnosta”, ei ole kauhean linjakasta lähteä vetoamaan muihin, että osallistuisivat omiin protesteihin United Cry -hengessä. Kiinnostaa sitten kuitenkin… Mutta se ei ollut pointtini. Linjakkuuden arvioinnin sijaan itseäni lähinnä mietitytti, miten Klubipääty asennoituisi vaikkapa Kuopion reissuun, jos KuPS-kannattajat boikotoisivat matsia jonkun seurajohdon ja kannattajien välisen erimielisyyden takia. Ja itse veikkaan, että juuri kukaan ei jäisi pois vieraspelireissulta kuopiolaiskannattajia kohtaan tunnetun solidaarisuuden takia.
|
|
|
|
|
copa de kybä
Poissa
|
 |
Vastaus #6055 : tänään kello 10:35:02 |
|
https://m.elbotola.com/en/article/2025-11-22-17-47-366.html
The proposals include the adoption of personalized tickets linked to a fan's identity, the use of facial recognition technology at stadium entrances, and the creation of a unified national committee empowered to issue nationwide bans preventing specific fans from attending matches.
Fan groups believe these measures represent a serious infringement on privacy and and could pave the way for further restrictions on fan attendance and freedom of expression in the stands.
In this context, Fabian Stammberger, a member of the "Südkurve" group, expressed their outright rejection of these measures, stating: "In the first 12 minutes, we will show what the destruction of fan culture means. The first minutes will be completely silent." Tuossa siis protestoidaan huomattavasti pidemmälle meneviä toimenpiteitä, jotka eivät Suomessa olisi edes laillisia. Protesti on 12 minuutin hiljaisuus, jonka henkilö esittää omalla nimellään. Klubipääty sitten IG-tilin perustelemattomassa purkauksessa uhkaa lopettaa koko toiminnan pysyvästi. Joku voisi huomata pienen eron.
|
|
|
|
|
Kndr
Poissa
|
 |
Vastaus #6056 : tänään kello 10:37:11 |
|
Kausaripaikkojen siirtoon voisi tehdä katiskaan jonkinlaisen toiminnallisuuden. Noin kai se ulkomailla toimii.
Tietty kankeampaa kuin sen muovikortin lainaaminen.
Mutta kaikki kausarit ei välttämättä ole henkilökohtaisia, miten toi toimii firmakorttien kanssa?
Ulkomailla noita katiskoja tehään vähän isommalla budjetilla kuin Suomessa, kun samaa katiskaa hyödynnetään paljon laajemmalti. Se on aivan satavarma että järjestelmästä tulee helvetin kallis ja huonosti toimiva. Jos tää asia ois hoidettu niin, että asiaa ois perusteltu sillä että ens kaudeksi on tulossa järjestelmä jolla voi vaivattomasti vuokrata kausareita sellaisiin yksittäisiin matseihin mihin ei itse pääse paikalle, ja toteutuksesta ois käyty dialogia kannattajien kanssa, asiaa ei varmasti protestoitaisi. Asian perusteleminen pelkällä lupauksella personoidummasta asiakaskokemuksesta ei ole tyydyttävä, etenkin kun ottaa huomioon viimeaikaiset tapahtumat. E: Tuossa siis protestoidaan huomattavasti pidemmälle meneviä toimenpiteitä, jotka eivät Suomessa olisi edes laillisia. Protesti on 12 minuutin hiljaisuus, jonka henkilö esittää omalla nimellään.
Klubipääty sitten IG-tilin perustelemattomassa purkauksessa uhkaa lopettaa koko toiminnan pysyvästi. Joku voisi huomata pienen eron.
Saksassa protestoidaan ehdotusta, Klubin tapauksessa on kyse järjestelmästä joka on tulossa voimaan ennen kuin edustusjoukkue pelaa yhtään ottelua yleisön edessä joka mahdollistaisi vastaavan protestoinnin.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: tänään kello 10:40:08 kirjoittanut Kndr »
|
|
|
|
|
copa de kybä
Poissa
|
 |
Vastaus #6057 : tänään kello 10:38:59 |
|
Jos tää asia ois hoidettu niin, että asiaa ois perusteltu sillä että ens kaudeksi on tulossa järjestelmä jolla voi vaivattomasti vuokrata kausareita sellaisiin yksittäisiin matseihin mihin ei itse pääse paikalle, ja toteutuksesta ois käyty dialogia kannattajien kanssa, asiaa ei varmasti protestoitaisi.
 Tuohon et kyllä usko itsekään. Syy protestointiin löytyy kyllä aivan varmasti kerta kerrasta.
|
|
|
|
|
Assuncao
Poissa
Suosikkijoukkue: Selssi
|
 |
Vastaus #6058 : tänään kello 10:44:38 |
|
Niin siis Saksassa uutisen mukaan tulee kasvojen skannaus porteille, joten ei ihmekään että sitä vastaan protestoidaan. Se nyt on vaan aika eri levelillä kuin henkkarin näyttäminen portilla.
Seuralle kaikki tuki, hyvä päätös. Jämäkkä. Olisi päädyn kannattanut ottaa varoitukset kuuleviin korviinsa.
|
|
|
|
|
PG
Paikalla
Suosikkijoukkue: Dynaaminen taitotasoylivoima pienessä tilassa
|
 |
Vastaus #6059 : tänään kello 10:47:24 |
|
Jos tää asia ois hoidettu niin, että asiaa ois perusteltu sillä että ens kaudeksi on tulossa järjestelmä jolla voi vaivattomasti vuokrata kausareita sellaisiin yksittäisiin matseihin mihin ei itse pääse paikalle, ja toteutuksesta ois käyty dialogia kannattajien kanssa, asiaa ei varmasti protestoitaisi. Asian perusteleminen pelkällä lupauksella personoidummasta asiakaskokemuksesta ei ole tyydyttävä, etenkin kun ottaa huomioon viimeaikaiset tapahtumat.
Olen itse käyttänyt kausaria ULKOMAILLA vuosia siten, että jos en pääse matsiin ja kortti on käyttämättä siitä saa miinuspisteitä, mutta voin halutessani siirtää käyttöoikeuden toiselle henkilölle jolla on sama sovellus ladattuna ja tili luotuna, tai antaa seuralle jälleenmyyntiin. Tiliä ei muuten luoda henkilötiedoilla, vaan maksutapavalinnalla. Poliisi voinee yhdistellä nämä jos on tarpeen, mutta seura ei näitä tietoja suoraan saa. Tätä ei aikanaan protestoitu, paitsi miinuspisteiden saamista jos ei halunnut tai muistanut antaa paikkaansa muille. Mitään tällaista toimintoa on turha Klubilta odottaa. Kausari on henkilökohtainen ja lippu otteluun on myyty, joten AM on mitä on vaikkei katsomossa olisi ketään eikä lippua voi tuosta noin vain antaa toiselle käytettäväksi. Melko uskomatonta.
|
|
|
|
|
Jones
Paikalla
Suosikkijoukkue: FCL
|
 |
Vastaus #6060 : tänään kello 10:48:45 |
|
Eli kannattajakulttuuri kuolee, jos peleihin tulevat kannattajat tunnistetaan.
Ei, vaan kannattajat ovat omasta tahdosta hiljaa 12min, sen jälkeen kannattajakulttuuri ei ole heillä kuollut. Ts. he voisivat itse tappaa kannattajakulttuurin, tietysti, mutta ovat tosissaan vain 12min. Look at me.
|
|
|
|
|
00250
Paikalla
|
 |
Vastaus #6061 : tänään kello 10:49:49 |
|
Onhan kai yrityksellä myös oikeus tietää / tunnistaa asiakkaansa juurikin ennaltaestäen tilanteita, jossa turvallisen tilan periaate voi vaarantua.
Vaikeaa päädyssä ymmärtää, että seura tarjoaa puitteet ja sisällön kertoen pelisäännöt, miten vieraiden tulisi käyttäytyä?
|
|
|
|
|
Tresor
Poissa
|
 |
Vastaus #6062 : tänään kello 10:52:35 |
|
varmasti muissakin katsomoissa on väkeä jotka eivät ole hirveän mielissään siitä että pääsevät johonkin Ägän pöytälaatikon mappiin henkilötietoineen.
Nyt tuli ensimmäinen perustelu. En tosin tätä kovin hyvin ymmärrä, koska eikö kausikorttilaisten henkilötiedot Ägän tiedossa ole muutenkin? Mikä muuttuu? Ja miksi se muutos on niin pahasta?
|
|
|
|
|
Henkkali
Poissa
|
 |
Vastaus #6063 : tänään kello 10:56:03 |
|
Nyt tuli ensimmäinen perustelu. En tosin tätä kovin hyvin ymmärrä, koska eikö kausikorttilaisten henkilötiedot Ägän tiedossa ole muutenkin? Mikä muuttuu? Ja miksi se muutos on niin pahasta?
Ei voi tehdä rikoksia ja häiriökäyttäytyä ilman suurempaa riskiä kiinnijäämisestä.
|
|
|
|
|
PG
Paikalla
Suosikkijoukkue: Dynaaminen taitotasoylivoima pienessä tilassa
|
 |
Vastaus #6064 : tänään kello 10:57:50 |
|
Et voi esimerkiksi antaa kausaria perheenjäsenelle jos olet itse estynyt pääsemään paikalle. Onhan tuossa jo melkoinen ero. Voit myös kuvitella jonkun FPS:n lihapään ovelle nimilistan kanssa analysoimaan passeja ja vertaamaan niitä oletettavasti suht kattavaan henkilödataan. Ainakaan itsessäni tuo ei herätä luottamusta. Itse suhtaudun varauksella kaikkeen, jossa henkilötietoja luovutetaan minnekään.
|
|
|
|
|
Kossi Agassa
Paikalla
|
 |
Vastaus #6065 : tänään kello 11:00:26 |
|
Ja en itsekään ymmärrä, miksi tämä Ägän pöytälaatikkon mappiin joutuminen on lähtökohtaisesti niin hirvittävän paha asia? Klubipäätyläiset eivät ilmeisesti koskaan lennä, matkusta laivalla, käy hotelleissa jnejne. Et voi esimerkiksi antaa kausaria perheenjäsenelle jos olet itse estynyt pääsemään paikalle.
https://www.hs.fi/urheilu/art-2000011661248.html
”Yritämme luoda ratkaisun, jolla kausikorttilaiset voivat jakaa kausikorttinsa eteenpäin, mutta tekninen toteutus ei ole vielä valmis.” Eli tämäkään ei tod.näk. ole ongelma.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: tänään kello 11:04:03 kirjoittanut Kossi Agassa »
|
|
|
|
|
Tresor
Poissa
|
 |
Vastaus #6066 : tänään kello 11:02:40 |
|
Et voi esimerkiksi antaa kausaria perheenjäsenelle jos olet itse estynyt pääsemään paikalle.
Tämän perheenjäsen-argumentin nojallako Klubipääty siis nyt ilmoittaa lopettavansa toimintansa? Aika paljon perheellisiä siellä. Vai meneekö se Michael Corleonen tyyliin We call it a family, Senator, not a crime league?
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: tänään kello 11:04:46 kirjoittanut Tresor »
|
|
|
|
|
Julkea bulbul
Paikalla
Suosikkijoukkue: TamU (JJK)
|
 |
Vastaus #6067 : tänään kello 11:05:13 |
|
Tämän perheenjäsen-argumentin nojallako Klubipääty siis nyt ilmoittaa lopettavansa toimintansa?
Juuri näin. Pitää muistaa, että perheenjäsen on se, jonka kanssa jaat sämpylän, ei välttämättä mikään verisukulainen.
|
|
|
|
|
6lack
Poissa
|
 |
Vastaus #6068 : tänään kello 11:06:21 |
|
Et voi esimerkiksi antaa kausaria perheenjäsenelle jos olet itse estynyt pääsemään paikalle. Onhan tuossa jo melkoinen ero. Voit myös kuvitella jonkun FPS:n lihapään ovelle nimilistan kanssa analysoimaan passeja ja vertaamaan niitä oletettavasti suht kattavaan henkilödataan. Ainakaan itsessäni tuo ei herätä luottamusta. Itse suhtaudun varauksella kaikkeen, jossa henkilötietoja luovutetaan minnekään.
Etkö voi? Onko se jo varmaa? Tämän oletuksen takiako kaikki kannattaminen pitää lopettaa ja jokaisen pitäisi boikotoida? Yksittäinen kannattaja vastaa omista toimistaan, mutta kannattajat kollektiivina eivät ole vastuussa mistään. Protestoidaanko tässä nyt siis sitä, että halutaan edelleen toimia porukkana ilman vastuuta, ja että on epäreilua, kun häiriöiden torjunta aiheuttaa (ehkä) vaivaa myös viattomille yksilöille? Samalla pitäisi kuitenkin ymmärtää, että Klubi on pakotettu puuttumaan häiriöihin, koska vastuu koko yleisön turvallisuudesta on heillä. Jos tapahtumassa sattuisi esimerkiksi vakava henkilövahinko, vastuu voisi langeta HJK Oy:lle ja sen toimitusjohtajan harteille. Lippukaupassa kysytään jo nyt samat henkilötiedot, jotka lipun mahdolliseen tarkastamiseen vaaditaan. Tuntuu vähän, että osalta puuttuu kyky asettua vastapuolen asemaan - kysyä miksi näin tehdään. Sen jälkeen olisi luonnollista todeta, että ehkä joidenkin yksilöiden ei olisi kannattanut vetää överiksi. Boikotoikaa rauhassa. Itse toivon, että Klubi pysyy kannassaan ja saa lippuhomman rullaamaan sujuvasti. Jos vaikka sillä päästäisi eroon turhasta perseilystä ja saataisi kannattaa ilman jatkuvaa larppaamista.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: tänään kello 11:08:28 kirjoittanut 6lack »
|
|
|
|
|
leeremick26
Poissa
Suosikkijoukkue: Riley Star, Hannah Hayes
|
 |
Vastaus #6069 : tänään kello 11:14:40 |
|
Eli tämäkään ei tod.näk. ole ongelma.
Oletko koskaan käyttänyt HJK:n lipunmyyntipalveluita? Meikäläisen 80-vee faija kun tuolla yritti suunnistaa, niin siitä ei tullut mitään, vaikka muualta lippuja osaakin ostaa. Tähän päälle vielä alun takuuvarmat tekniset ongelmat niin jeesus mikä sotku sieltä on tulossa alussa (niille parille, jotka lippuja yrittävät perheenjäsenille/frendeille siirtää, en tosiaan usko että heitä montaa on).
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: tänään kello 11:17:57 kirjoittanut leeremick26 »
|
|
|
|
|
Sinkkis
Paikalla
Suosikkijoukkue: Liverpool since 2018
|
 |
Vastaus #6070 : tänään kello 11:39:44 |
|
Etkö voi? Onko se jo varmaa? Tämän oletuksen takiako kaikki kannattaminen pitää lopettaa ja jokaisen pitäisi boikotoida?
Yksittäinen kannattaja vastaa omista toimistaan, mutta kannattajat kollektiivina eivät ole vastuussa mistään. Protestoidaanko tässä nyt siis sitä, että halutaan edelleen toimia porukkana ilman vastuuta, ja että on epäreilua, kun häiriöiden torjunta aiheuttaa (ehkä) vaivaa myös viattomille yksilöille?
Samalla pitäisi kuitenkin ymmärtää, että Klubi on pakotettu puuttumaan häiriöihin, koska vastuu koko yleisön turvallisuudesta on heillä. Jos tapahtumassa sattuisi esimerkiksi vakava henkilövahinko, vastuu voisi langeta HJK Oy:lle ja sen toimitusjohtajan harteille.
Lippukaupassa kysytään jo nyt samat henkilötiedot, jotka lipun mahdolliseen tarkastamiseen vaaditaan. Tuntuu vähän, että osalta puuttuu kyky asettua vastapuolen asemaan - kysyä miksi näin tehdään. Sen jälkeen olisi luonnollista todeta, että ehkä joidenkin yksilöiden ei olisi kannattanut vetää överiksi.
Boikotoikaa rauhassa. Itse toivon, että Klubi pysyy kannassaan ja saa lippuhomman rullaamaan sujuvasti. Jos vaikka sillä päästäisi eroon turhasta perseilystä ja saataisi kannattaa ilman jatkuvaa larppaamista.
Tämähän näkyy molemmilla puolilla, kun argumentoidaan puolesta tai vastaan. Itse kyllä ymmärän syyt taustalla minkä takia HJK haluaa näin tehdä, mutta voin todeta samalla, että on mielestäni rasittavaa, jos joustavuus lippujen käytössä katoaa tai vaikeutuu huomattavasti. Ei Suomessa ole liikaa ihmisiä katsomoissa, jotta kannattaa turhia esteitä rakentaa. Ei kukaan näitä HJK:n lippuja trokaa ja myy ylihinnoilla torissa, joten vertaaminen johonkin konserttilippujen henkilökohtaisuuteen ei toimi. Toki omalla kohdalla vaikutukset pienet, koska minulla on kausilippu ja kuvallinen henkilökortti. En vaan lainaa enää kausaria, mutta HJK häviää tuossa muutaman satunnaisen katsojan kaudessa. Toivotaan vaan, että turvatarkastusjonot eivät liialti puuroudu tämän johdosta.
|
|
|
|
|
copa de kybä
Poissa
|
 |
Vastaus #6071 : tänään kello 11:43:24 |
|
Tämähän näkyy molemmilla puolilla, kun argumentoidaan puolesta tai vastaan.
Eikö tuossa HS:n artikkelissa juuri Klubin puolelta kommentoitu, että pyritään tämä kausikortin lainaaminen tekemään mahdolliseksi? On tässä kuitenkin viisi kuukautta aikaa. Juuri äskettäin taidettiin myös perua palautteen pohjalta Klubipäädyn reunojen muuttaminen paikattomaksi.
|
|
|
|
|
Dohle
Paikalla
|
 |
Vastaus #6072 : tänään kello 11:50:04 |
|
Täällähän on kunnon seinälle puhumisen mm-kisat käynnissä, kun useampikin tauno vuoron perään kyselee mm. haittavaikutuksia normaaleille katsojille. Ehkä viidennestä selityskerrasta opitte, mutta tartutaan vielä tähän toiseen useamman kerran kiertäneeseen "argumenttiin": Miten tämä @klubipaaty voi lopettaa kannattajatoiminnan noin vain kun olen näistä keskusteluista ymmärtänyt että Klubipääty on täysin epäorganisoimaton entiteetti jonka sisällä kukaan ei tunne toisiaan ja sen takia yhteisön sisäisesti on ollut täysin mahdotonta puuttua häiriökäyttäytymiseen?
Tämä myös aiheuttaa ihmetystä  Klubipäädyltä onnistuu kyllä kaiken kannattajatoiminnan lopettaminen refleksinomaisesti, mutta häiriökäyttäytymiseen on ilmeisesti mahdotonta edes yrittää puuttua. Itse en ainakaan ole nähnyt yhtään vastaavaa kannanottoa HJK:n kannattajilta perseilyn lopettamiseksi. Ensinnäkin, siinä missä Klubipääty ei tosiaan ole mikään yksittäinen entiteetti sen osalta, ettei kaikkia (tai siis ketään) kiinnosta katsomopoliisiksi ryhtyminen näiden muutamien pipopäiden häiriökäyttäytymisen kitkemiseksi, niin myöskään eilinen Klubipäädyn kannanotto ei tule millään tavalla kollektiivisesti kaikkien päätyläisten suusta, vaan oletettavasti päädyn toimintaan aktiivisemmin osallistujat ovat päättäneet tällaisen linjauksen tehdä. Se jää sitten nähtäväksi, että aiheutuuko tästä laajempi boikotti vai nähdäänkö päädyssä kuitenkin joitain riviosallistujia, mutta kukin tekee tämän osalta itse päätöksensä. Klubipäädyn aktiivit tietenkin yrittävät saada mahdollisimman paljon kannattajia osallistumaan boikottiin ja se oikeus heille suotakoon. Toisekseen, kynnykset häiriökäyttäytymiseen puuttumisen ja katsomoboikotin osalta ovat ehkä hieman eri tasolla. Tuntuu aivan helvetin typerältä, että tämäkin asia pitää maalaisille ja muille vamuleille vääntää rautalangasta, mutta on todella paljon helpompaa jäädä himaan kuin alkaa katsomopoliisiksi. Eli kannattaa hieman miettiä, mitä asioita yrittää rinnastaa toisiinsa, ennen kuin suoltaa tänne tuota naurettavaa paskaa.
|
|
|
|
|
Sinkkis
Paikalla
Suosikkijoukkue: Liverpool since 2018
|
 |
Vastaus #6073 : tänään kello 11:50:40 |
|
Eikö tuossa HS:n artikkelissa juuri Klubin puolelta kommentoitu, että pyritään tämä kausikortin lainaaminen tekemään mahdolliseksi? On tässä kuitenkin viisi kuukautta aikaa. Juuri äskettäin taidettiin myös perua palautteen pohjalta Klubipäädyn reunojen muuttaminen paikattomaksi.
https://www.hjk.fi/artikkelit/miehet/hjkn-kausikortit-ovat-jatkossa-henkilokohtaisia/Tämä on se virallinen tiedote mikä postiini on tullut. Osoitatko kohdan missä mainitaan asia? Lähinnä Hesarin uutisen perusteella ne on palautteen perusteella vasta havainnut, että tarve olisi tekniselle toteutukselle välittää lippuja hetkellisesti toiselle nimelle. En pidättelisi hengitystä, että toimiva ratkaisu olisi löytynyt huhtikuun alkuun mennessä.
|
|
|
|
|
|
|
|