Voisikos joku ystävällismielinen savolainen hieman avata KuPS:n todennäköistä avausta ja pelitapaa: keitä pelaajia kannattaa erityisesti seurata, ja mitkä osa-alueet pelistä ovat Honsun paluun jälkeen toimineet ja mitkä eivät vielä ihan? Viimeiset omat havainnot KuPS:sta ovat Valakarin ajalta, eikä Honsun pelifilosofia ole muistakaan jengeistä kauhean tuttu, joten pieni seuranta-apu otettaisiin kiitollisuudella vastaan.
Niin, Honsuhan on ollut jo melkein kaksi viikkoa valmentajana, joten pelitapahan on jo täysin selvillä ja kaikki toimii.

Honsu on käyttänyt kummassakin matsissaan ihan perus 4-3-3:sta.
Varmaan osin sen tähden, että tälläisessä tilanteessa on hyvä lähteä sellaiselta taktiikalla, joka kaikilla tulee selkärangasta.
Heinonen
Tuominen Veteli
Nissilä/Vidjeskog - Oksanen
Popovich
Hämäläinen - Cisse - Toivomäki/Sichenje - Saarinen
Kreidl
Honsu sai puolustuksen tasapainoiseksi. Tuuttin kolmen linjassa näytti ettei siellä oikein tiedetty mitä tehdä.
Cisse on haparoivan alkukauden jälkeen näyttänyt oikein hyvältä neljän linjassa, mutta Ilves ja MIFK eivät tietysti ole niitä kovimpia tasonmittareita.
Laitapakit (Hämäläinen ja Saarinen/Savolainen) ovat ehkä nimettömämpiä ja varmasti Klubin ottelusuunnitelmassa merkitty heikoksi kohdaksi.
Hyökkäys on ollut pallonhaliintaa perustuvaa, ihan aktiivista ja vaihtelevia murtautumismalleja kokeiltu. Taitavista keskikenttämiehistä meillä ei varsinaisesti ole pulaa ja
Nissilä on tietenkin se pelaaja, jota pitää seurata ja joka saattaa yksilötaidollaan pystyä ratkaisemaan tasaisen pelin.
(Tämän varmaan tiesitkin.

)
Ongelma tuossa on se, että Honsu tykkäisi pelata laitojen kautta enemmänkin, mutta meillä ei materiaali oikein tue sitä. Veteli on ollut mun mielestä hyvä tuossa roolissa, mutta Tuominen ei ole vielä saanut sitä toimimaan. Suurin ongelma onkin ollut maalinteossa. Yksikään varsinainen hyökkääjä ei ole vielä tehnyt maalia ... mä luulisin, että tuohon on yritetty etsiä malleja tämän viikon aikana. Itse näkisin mielelläni Tuomisen piikissä ja Antwi/Veteli/Savolainen kolmikosta laiturit. Savolaisen taitaa olla vielä vajaakuntoinen, joten katsotaan missä vaiheessa riittäisi aloitukseen. Ja sitten kun kunto riittää, niin mille paikalle laidassa Honsu laittaa Sakun.
Maalilla
Kreidl on ollut ihan huippuvireessä. Ottaa varmasti muutaman gamesaverin tässäkin pelissä.