Puretaanpa tämä sinun töräytyksesi oikein osiin.
Jos Newcastle on kerran projekti, jossa mestaruustaistelut ovat vain ajankysymys niin miksi kukaan haluaisi lähteä seurasta tai vaihtaa ManUun? Minkä takia Newcastle ei maksa kilpailukykyisiä palkkoja?
Minä en tietenkään ole huolissani mutta ihmettelen miksi sinä et ole. Cunha & Mbeumo mennyt jo ohi suun seuralle, joka ei edes pelaa herkkusienipelejä. ManU on vielä lisäksi se seura, jonka kausikortti Top6ssa olisi tällä hetkellä helpoin ottaa itselleen. Em. kaksikon lisäksi Joao Pedro ja mahdollisesti myös Ekitike sekä Guehi saattavat päätyä muihin seuroihin.
Jos nyt teen rohkeasti oletuksen että et ole 12-vuotias, kun olet kuitenkin tällä foorumilla ollut jo 10 vuotta, niin oletan että olet seurannut ainakin hieman saudien (ja muiden öljyvaltioiden) menoa urheilussa. Ei urheilupesuun ja kaikkiin projekteihin ole laitettu miljardeja sen takia että pärjätään jotenkin, tai "taistellaan UCL-paikoista", vaan jokaiseen on lähdetty ajatuksella että kohta ollaan ykkösiä. Tämän sanoi toki myös se pääkurkunleikkaaja suoraan haastattelussa Newcastleen liittyen. Heillä on rahaa takana enemmän kuin
kaikilla muilla englantilaisilla seuroilla yhteensä. Valitettavasti huippu-urheilussa raha puhuu, ja vaikka sinua kuinka saattaa se järkyttää, niin jos saudit ei kyllästy ja myy seuraa, niin ensi vuosikymmenellä sarjaa hallitsee kaksi öljyseuraa.
Newcastle nimenomaan on projekti, ja sellaisena sitä on monelle myytykin. Myös Ashworth lähti mukaan projektiin, moni kaupallisen puolen kiho on sanonut samaa. Kohta valitaan uusi toimitusjohtaja, ja 99.9 % todennäköisyydellä hän mainitsee projektin ekassa haastattelussaan. Täsmälleen samaa tulee sanomaan uusi urheilutoimenjohtaja.
Sen osalta miksi Newcastle ei maksa kilpailukykyisiä palkkoja, astut taas klassiseen "esitän tyhmää" -miinaa, mikä sinun kanssa on oikeastaan jatkuvaa. Sinä tiedät ihan hyvin PSR-säännöt, ja niiden rajoitukset. Ihan yhtä hyvin voisin kysyä miksi Liverpool ei maksa kilpailukykyisiä palkkoja? (Tässä taas toki on se vitsi, että toisin kuin fanit väittää, niin ne maksaa aika kovia palkkoja)
Mbeumon huhuttu palkka on 200-250k puntaa viikosssa. Tämä tekisi hänestä nyt reilusti parhaiten palkatun pelaajan Newcastlessa. Mitään järkeä tällaisen palkan maksamisessa sellaiselle pelaajalle ei Newcastlessa ole.
Joao Pedron kohdalla mies taisi haluta pelata ysipaikalla, mihin Newcastlella on se yksi kaveri jota ei ollut aikomustakaan "tosimielisistä yrityksistä" huolimatta myydä. Varmasti sai myös Chelseassa hieman paremman liksan, Lontoon edut jne. Ei ollut yllätys. Toinen kerta kun mies jää tulematta. Ekitiken kohdalla ehdot oli sovittu, Frankfurt ei myynyt ja Pool pystyy tarjoamaan isomman summan seuralle ja isomman palkan, mestaristatuksen ja todennäköisesti menee ysipaikalle suoraan avaukseen. Varmasti houkuttelevampi. Kolmas kerta kun sanoo kiitos ei Harakoille. Guehista nyt ei tiedä kukaan mitä tekee, ja siellä on kyllä ukkoja listassa varmasti muitakin.
Howen aikana Newcastlen suurimmat hankinnat on kaiketi, about järjestyksessä: Isak, Tonali, (Elanga), Gordon, Guimaraes, Barnes, Botman, Livramento. Näistä hankinnoista on vaikea löytää yhden yhtä pummia, ja Elangasta ei vielä tiedä. Joten olenko huolissani Howesta "urheilutoimenjohtajana", kuten taas päästäsi keksit, niin en kyllä taida olla. Ihan mielenkiinnosta, sinä kun näet aina negatiivista muista seuroista, niin mitä negatiivista Newcastlen hankinnoissa on? Kalliit pummit on todella vähissä jos vrt. esim. Liverpooliin viime vuosilta.
Sivuhuomiona totean, ettäs sinun jalkapallohistorian kuvasi on kyllä todella lyhyt. Ehkä et sitten ole ennen 2015 seurannut Valioliigaa, tai ylipäätään mitään jalkapalloa, mutta minä muistan hyvin ajan kuin Liverpool oli siinä top4:ssä taistelemassa ja ehkä joskus suonenvedolla mestaruustaistelussa. Ennen Kloppon tuloa se oli itse asiassa hyvin ylemmän keskikastin/top6 seura pitkään, yhtä Rodgersin ja Rafan suonenvetoa lukuunottamatta. Tästä on siis kymmenen vuotta. Voi ihan hyvin olla että Alisson, VVD ja Salah -trion lähdettyä Pool taisteleekin juuri UCL-sijoista jatkossa. Sitä emme tiedä. Sen tiedämme mihin suuntaan Newcastlen käyrä osoittaa, se on aika helppo tarkistaa. Ei kannata tuudittautua siihen että pari mestaruutta takaisi sen että jatkossakin kulkee, lisätiedot ManUlta. Ja tosiaan pari vuotta sitten Liverpool onnistui jäämään Newcastlenkin taakse.
Eddie Howe on ainakin puheista päätellen huolissaan.
En tiedä mistä Howen huolesta puhut

kesältä on yksi haastattelu jonka linkkasit toiseen ketjuun, siinä hän totesi että paljon on ollut kesällä hommaa ja vähän sisääntulijoita toistaiseksi. Aika vaikea sanoa että hän olisi nyt huolissaan. -> Tämä on juuri se mistä puhun: Kaikilla muilla seuroilla menee paskasti, näet jokaisessa viestissä, tapahtumassa, haastattelussa vain negatiivisen puolen, uskot vain muiden seurojen negatiivisia / Liverpoolin positiivisia uutisia -> klassinen fanipoika. On täysin mahdotonta keskustella jos "omaa" (suosittelen muuten hankkimaan sen suomalaisen asuinpaikkasi mukaan sen seuran mitä kannatat) seuraa kohtaan on tällainen asenne. Hiukan realistisempi suhtautuminen Liverpoolin tekisi varmaan mielenterveydelle ihan hyvää. Se on vain ulkomaalainen jalkapalloseura tuhansien kilometrien päässä.
Tämä on myös se syy miksi KAIKKIEN muiden seurojen kannattajat käskevät sinun jatkuvasti painua vittuun niiden topikista. Ylimielinen suhtautuminen kaikkiin muihin seuroihin, halveksiva käytös kaikkien muiden seurojen kannattajia kohtaan. Tämä ei ole mikään Nartun erikoisuus, vaan käytännössä tätä tapahtuu jatkuvasti.
Näytä minulle missä olen sanonut, että kaikki muut ovat paskoja tai ammattitaidottomia tunareita? Minä olen sanonut seuraavaa:
- Liverpool taistelee ensi kaudella mestaruudesta
- Newcastle yrittää vakiinnuttaa paikkansa UCL-seurana
- Newcastle on noussut kilpailemaan Spursin, ManUn ja Chelsean kanssa samoista sijoista
- Newcastle ei ole Liverpoolin suora kilpailija tällä hetkellä
Chelsea varmasti taistelee ensi kaudella mestaruudesta, ainakin se lienee seuran sisäinen tavoite, kun katsoo panostuksia, joten se on ainakin Poolin suora kilpailija. Newcastle kilpailee esimerkiksi Euroopan rahakkaimmassa kilpailussa suoraan Liverpoolin kanssa turnauksen voitosta. Mukava jos jatkopeleissä Isak pelaa mustavalkoisissa eikä punaisissa. Ja edelleen katsot tätä vuoden-kahden ajanjaksolla. Parhaiden/parhaan pelaajan myyminen seuraan joka on pari-kolme sijaa ylempänä sarjassa tekee sinne huipulle nousemisesta entistä vaikeampaa. Jos Newcastle aikoo haastaa Liverpoolin, kuten tietysti aikoo, niin missään nimessä Isakia ei voi myydä sinne. Ainoa syy olisi että pelaaja menisi lakkoon tai tarjous olisi naurettava.
Vaikea minun on kritisoida Poolin tämän hetken tekemistä. Viime kauden mestari ja siirtokesä tähän mennessä ollut poikkeuksellisen hyvä.
Tottakai juuri SINUN mielestäsi on. Joku voisi kritisoida seuraa siitä, että ne on päästänyt kolmen avainpelaajan, kohta neljän jos Konate ei tee jatkoa, sopimuksen juoksemaan loppuun. Oma kasvatti ja Englannin maajoukkueen avauksen mies päästettiin ilmaiseksi periaatteessa ulos, kahdella avainpelaajalle tehtiin aivan tolkuttoman hintaiset sopimukset kun uran ehtoo lähestyy, ja toinen avauksen toppari, Ranskan maajoukkuepelaaja meinaa karata ilmaiseksi UCL-kilpailijaan. Kyllä, tässä ei voi nähdä mitään epäonnistumisia

Joku voisi myös kritisoida että ykkösvaihtoehtoa ei kärkeen saada, vaan otetaan arpalippu Saksasta. Mutta et sinä näe tässä uhkaa, vaan ainoastaan mahdollisuuksia.
Hauska, että syytät minua värilasifaniudesta vaikka nimenomaan teikäläinen harrastaa sitä väittämällä, että Liverpool ja Newcastle istuisivat samassa pöydässä ja olisivat seurahierarkiassa samalla tasolla. Täysin päätön väite. Viiden vuoden päästä voi olla näin mutta kukaan ei voi sitä varmaksi väittää. Aika paljon on vielä Newcastlella tekemistä. Ja korostetaan nyt vielä, että vaikka Newcastle on Poolia jäljessä niin siellä ei tehdä asioista paskasti tai surkeasti eikä siellä ole töissä ammattitaidottomia tunareita.
Tämä on taas "täysin päätön väite" sinun mielestäsi. Kyllä kaikki tietää että Liverpool on tällä hetkellä houkuttelevampi seura, mutta ei Citykään noussut huipulle myymälle parhaita pelaajiaan pois, vaan ostamalla ne itse asiassa kilpailijoilta itselleen.
Sinulla on eräänlainen regency bias menossa, jos saan vähän englanninkielistä termiä käyttää. Liverpool oli viime kaudella sarjan paras joukkue, mutta siitä ei saa yhtään pistettä tulevalle kaudella. Jos ennen viime kauden alkua joku olisi sanonut että Newcastle taistelee Cityn kanssa samoista sijoista, ja on ManUa edellä jotain 20+ pistettä (en jaksa tarkistaa) niin sekin olisi ollut "täysin päätön väite".
Luulen että vaikka Newcastle voittaisi mestaruuden, sinun mielestä ne siltikään eivät olisi samalla tasolla sinun rakkaan Liverpoolisi kanssa. Niin värittynyt on näkemyksesi.
Minulla ei ole mitään värilaseja Newcastlen suhteen, tiedän kyllä hyvin että eivät kilpaile kaikista samoista pelaajista, mutta silti ovat sen verran samalla tasolla, että Newcastlen ei tarvitse myydä parasta pelaajansa Liverpooliin
Mua ei sinänsä vituta Newcastlen menestyminen millään tasolla mutta sinä henkilönä teet siitä hirveän vaikeaa. Täytyy vaan muistutella, että tuskin kaikki fanit ovat samanlaisia idiootteja.
Tämä on kyllä hieno tapa lähestyä keskustelua. Puolet foorumista käskee sinua jatkuvasti vittuun jankkaamasta itse keksimiäsi väitteitä ja varmaan jostain RAWK:lta tai Twitteristä pöllimiäsi juttuja, mutta silti minä olen tässäkin keskustelussa se idiootti.