Täytyy kyllä sanoa, että vittu mikä idiootti olet. Ihan käsittämätön persoona... jaksamisia kaikille tutuille ja tuntemattomille. Jauhat paskaa ja spinnaat asioita niin kauan, että vastapuoli ei edes tiedä mistä puhutaan.
Mutta miten tämä eroaa sinusta? Keksit juttuja päästäsi, et myönnä olleesi väärässä kun juttuasi korjataan vaan joko väistät koko aiheen tai naureskelet. Ihan ala-astetasoista argumentointia. Jos sinulla on vaikeuksia suomen kielen kanssa, niin siihen en valitettavasti voi auttaa.
Minä pystyn ihan asiallisesti vaikka oluen äärellä keskustelemaan jalkapallosta, myös niiden kanssa jotka kannattavat eri seuraa. Sinun en usko tähän pystyvän, koska sinun pitää koko ajan hakea jotain piikkejä ja "voittoja" vastapuolesta.
Noin muuten nuo sinun ad hominemit ei oikeastaan kauheesti huolestuta. Anna tulla vaan, tuskin olen ensimmäinen kenelle täällä vittuilet, tai viimeinen. (bännihistoriasi perusteella)
Koitetaan nyt kuitenkin saada jotain selvää tuosta oksennuksesta:
- Tottakai pystyn kritisoimaan Liverpoolia, tällä hetkellä se on vain vaikeaa mutta olen tehnyt sitä johdonmukaisesti tässä vuosien ajan niistä asioista, jotka on tehty huonosti/väärin
- Väitin, että sinulla on Newcastle lasit, en, että et pysty näkemään mitään huonoa.
En tiedä millaiset on nämä lasit, mutta olkoon vaikka sitten niin. Miten ne siis näkyvät? Siten että puolustan Newcastlea sinun paskapuhetta ja keksittyjä juttujasi vastaan? No sen kyllä myönnän. Tietysti ne näkyy myös niin, että tiedän seurasta paljon enemmän kuin vaikkapa Brentfordista. Toki paljon vähemmän kuin sen toisen mustavalkoisen tilanteesta.
- PSGtä ja Cityä ei ole paljon säännöt haitannut. Onneksi Castlen kohdalla säännöt toimivat.
Ethän sinä voi tietää onko Newcastle kiertänyt sääntöjä.
- Yhden urheilujohtajan palkka vaikuttaa ratkaisevasti Newcastlen PSRään? Nyt palkatut ovat Dundee Unitedin rejectejä?
Ja taas Nutmegin tyypillinen "esitän vitun tyhmää" ja heität olkiukkoja. Keksit väitteitä joita en ole tehnyt. Jos et pysty lopettamaan paskapuhetta ja valehtelua, niin lopeta kirjoittelu kiitos.
- City pääsi sinne nopeasti koska ei välittänyt säännöistä. Niin kauan kun Newcastle pelaa sääntöjen mukaan niin matka tulee olemaan pitkä ja kivinen. Ihan sama paljonko resursseja saudeilla on kun niitä ei voi seuraan sijoittaa.
Niin, no, sääntöjä ollaan jo APT-osalta muuttamassa, joten minä en ainakaan uskalla sanoa kuinka kauan kestää päästä. Sinulta jäi varmaan kokonaan huomaamatta se, että Newcastle nousi putoamistaistelusta UCL-joukkueeksi kolmessa vuodessa saudien aikana. Eikö tämä ole jo aika komea nousu, ja aika nopea?
Edelleen sinulla ei selvästi ole mitään käsitystä saudien toiminnasta ja tavoitteista. Tuonne laitetaan NIIN PALJON RAHAA, että lopputulos on (valitettavasti, koska kansainväinen jalkapallo on tätä) jo ennalta määrätty. Sen takia monet seurat koittivat sitä estää. Ei Qatar tai Emiraatitkaan tulleet pelaamaan Mestareiden liigaa, vaan voittamaan. Sinne sauditkin Newcastlen raahaa, huipulle. Siinä voi kestää, ja kestääkin varmasti 2030-luvulle, mutta siinä vaiheessa hierarkia onkin jo toisin päin. Koska minulle tällä asialla tai jollain yksittäisillä mestaruuksilla ei ole mitään merkitystä, niin voin ihan rauhassa odottaa ja katsoa miten käy.
Ymmärrän että sinä kaiketi nukut niissä Änfiild-lakanoissa, ja kaikki elämässäsi pyörii Liverpoolin ympärillä. Suosittelen kuitenkin ehkä hankkimaan harrastuksen (tai naisen) että saat muutakin sisältöä elämään. Ja sen oikean kannatuskohteen.
- Kyllähän sekin on epäonnistumista jos ei ykköstargetteja saada seuraan. Tai ainakin sinun mielestäsi kun Liverpoolista puhutaan.
No, omalla tavallaan se on epäonnistumista, mutta riippuu ketä ovat korvaavat pelaajat. Sir Alex koitti hankkia kolme kertaa Alan Shearerin, mutta uskon että oli lopulta hankkimiinsa korvaajiin kuitenkin aika tyytyväinen. Newcastle koitti hankkia Darwinin, mutta varmaan oli lopulta tyytyväinen Isakkiin.
Sinun mielestäsi Newcastle munaa kun ei saa kaikki haluamiinsa pelaajia, vaikka on mielestäsi kakkostason seura. Liverpool taas on mielestäsi kukkulan kuningas johon kaikki jonottavat autov.. siis maailman parhaiden fanien eteen pelaamaan.
- Liverpoolilla ei todellakaan ollut yhtä hyvä runko Benitezin aikana. Keskikenttä kestäisi vertailun nykypäivään avauksen puolesta mutta siihen se jääkin.
Esimerkiksi 08-09 kaudella, jonka muistan oikein hyvin, sinulla ehkä vaikeampaa, niin Liverpoolilla oli kärjessä Robbie Keane ja Fernando Torres. Toppareina Hyypiä ja Carragher,, jotka olivat voittamassa myös muistaakseni UCL:ää (minä katsoin, sinä et tainnut vielä katsoa Istanbulin matsia), sekä Agger ja Skrtel ja keskikentällä Mascherano ja Alonso sekä tietysti Gerrard. Kyllä tuo on aika vahva runko, vaikka Benitez siitä sitten vielä enemmän repi irti kuin olisi uskonut.
- Kerro kumpiko on todennäköisempää? Se, että Newcastle sijoittuu ensi kaudella sijoille 6-8 vai 2-4?
No, Newcastle oli viime kaudella 5. ja sanoisin että todennäköisin sijoitus on sijat 4-7. Kärkikolmikko järjestyksessä City, Arsenal, Liverpool lienee karkumatkalla, ja sitten ynnä muut. Laittaisin Chelseankin siihen vielä mutta mahtaako olla liikaa vaihtuvuutta.
Edelleen, on täysin mahdollista että Liverpool on 3. ja Newcastle 4., jolloin vaatii kyllä melkoisen kieroa ajattelua sanoa että seurat eivät olisi suoria kilpailijoita. Newcastle voi tietysti olla vaikka kahdeksas, vaikea sitä on nyt sanoa.
- Minä olen foorumilla oloni aikana jakanut kokonaisen yhden meemin ja sinä spinnaat sen niin, että tekisin sitä yhtenään. Meni kyllä aikoinaan hyvin ihon alle
Lähinnä se kertoo että ihminen on oikeasti 12-vuotiaan tasolla, jos ottelun jälkeen ensimmäinen asia on tulla vittuilemaan toisten seurojen topikkiin. Oma 4-vuotiaani, joka on helvetin huono häviäjä, vaikuttaa olevan siinä parempi kuin sinä.
- En väittänyt, että olisi Howen haukkumista Newcastle henkisessä somessa vaan turhautumista kesän siirtoikkunaan. Sitä mitä sinulla ei ilmeisesti ole. Lue nyt vaikka foorumin Newcastle topicia ensin ajatuksella.
Fanit ovat turhautuneet kesän siirtoikkunaan?

No tätähän EI KOSKAAN missään IKINÄ tapahdu jalkapallossa! Ei luoja sentään mitä paskaa taas. Liverpool tuosta kun myy Diazin Bayerniin ja jääkin toppari hankkimatta, niin jo on parkua täynnä sekin topikki. Ymmärrätkö sinä että KAIKKIEN seurojen fanit aina haluavat lisää hankintoja? Ehkä tosiaan olet 12-vuotias, etkä yksinkertaisesti ole kovin montaa kesää vielä siirtoja seurannut? Siltä tämä tuntuu koska otat kaiken koko ajan 1-2 vuoden haarukalla. Tottakai Newcastle-fanit haluavat lisää hankintoja, niin haluavat Liverpoolin, ManUn, Chelsean ja Arsenalin kannattajatkin. Jos tämä on sinulle yllätys, niin et kauheasti ole jalkapalloa seurannut.
- Minä pystyn kyllä myöntämään, että toisinaan tulee vittuiltua/provottua täällä foorumilla mutta silloin vastapuoli on sen kyllä myös ansainnut. Jos joku kirjoittaa fiksusti ja asiallisesti niin eipä sellaisiin tule tartuttua.
Ööö, no tämä nyt on jälleen kerran sinulta aivan täyttä paskaa. Käyt toisten seurojen topikeissa vittuilemassa ilman että kukaan juuri sinulle siellä on mitään kirjoittanut? Miten nämä ovat sen "ansainneet"? Koita nyt hankkia selkärankaa edes sen verran että pysyt totuudessa.
- Cityn lattia viime kaudella oli tuo 3. sija. Newcastlen katto vastaavasti 4-5. sija. Muodollisesti taistelivat viime kaudella samoista sijoista mutta ei se sitä silti tarkoita, että olisivat suoria kilpailijoita tällä hetkellä.
Mistä tällaiset lattia-katto -jutut oikein tulevat?

Sinä olet tehnyt jonkun power rankingin päässäsi, ja asettelet joukkueita sen mukaan järjestykseen, ja kaikki muu on kiellettyä? Oletko sinä oikeasti KATSONUT jalkapalloa? Väität seuranneesi Liverpoolia 20 vuotta ja ollut forkalla 10, mutta sinulle on täysin uutta että kaudet ei menekään ihan kuten piti? Sori, mutta mikä oli 2022-23 Liverpoolin "katto" ja Newcastlen "lattia"? Mikä oli viime kaudella Nottinghamin "katto"? Entäs ManUn "lattia"?
Ymmärrätkö kuinka idioottimaiselta tällaisen kirjoittaminen tuntuu? Sinä siis olet sitä mieltä että Liverpool lattia on 3. sija, ja on käytännössä mahdotonta että Liverpool olisi huonompi?
- Sinä aikoinaan käskit minut pois Newcastle ketjusta. Tottelin ja nyt odotan vain koska itse tajuat tehdä saman Poolin ketjusta.
Olen sanonut tämän saman sinulle monta kertaa: Sinut on bännätty forkalta sen takia kun vittuilet muiden topikeissa, sinut huudetaan jokaisesta topikista pois. Heti kun minua pyydetään poistumaan tai juttuni ovat asiattomia, toimin näin. Toistaiseksi yli 20 vuoden aikana mitä forkalla olen ollut, en muista että minua olisi huudettu pois muiden ketjuista. Muuta kuin tietysti sinun toimesta, mutta otan sen vain henkilökohtaisena. Minä en tietääkseni provoile Poolin ketjussa?
- Kun kirjoitan, että Newcastle on noussut taistelemaan samoista sijoista em. jengien kanssa niin se tarkoittaa, että viime kausina on taisteltu keskimäärin samoista sijoista. Chelsean lähitulevaisuus näyttää paremmalta kuin Newcastlen. Heillä on myös eri tavalla voittamisen kulttuuria. Ovat siirtomarkkinoilla ihan eri tekijä ja globaali fanikunta on paljon isompi. Liverpool taistelee ensi kaudella sijoista 1-3, Chelsea 2-5 ja Newcastle 5-8.
Boldattuun röhönaurua

Kunnon liibalaabaa taas, mutta hyvä että on RAWKin keskustelut luettu tarkkaan.
Edelleen, ei kannata ottaa mitään itsestäänselvänä. City oli viime kaudella päivänselvä mestarisuosikki, eikä kukaan pitänyt mahdollisena että Liverpool haastaa mestaruudesta, tai ainakaan voittaa selvästi. On se jalkapallo kummallinen laji.
- Onko mielestäsi aivan päätön väite, että Isak siirtyisi mielellään Valioliigan hallitsevaan mestariin, joka toisin kuin Newcastle on yksi suosikeista voittamaan sekä Valioliigan että Mestareiden liigan?
Isak siirtyisi varmasti mielellään Chelseaan, Arsenaliin, Liverpooliin, Cityyn, Realiin, Barcaan, Bayerniin tai PSG:hen (mahdollisesti myös saudeihin, jos huhuja on uskominen). Se mistä on kyse on se, että onko Newcastlella aikomustakaan myydä. Jokaisella pelaajalla on hintansa.
- Tuskin Salah ja Wirtz tänä kesänä mihinkään ovat siirtymässä mutta ehkä sinä tosiaan tiedät paremmin...
Jokaisella pelaajalla on hintansa. Jalkapallo on bisnestä, eivät nämä pelaajat pelaa niille autov.. siis faneille, vaan rahasta. Ja seurat tekevät bisnestä.
- Milloin siis jatkosopimukset olisi pitänyt olla tehtynä? Kun olit aiemmin huolissaan siitä, että Liverpool laittoi ison kasan rahaa kiinni Salahin ja van Dijkin jatkosopimuksiin niin ainakin hollantilaisen kohdalla Pool säästi pitkän pennin kun sopimukseen päästiin vasta vähän ennen sen päättymistä. Seura oli varmasti erittäin hyvin kartalla kuka neuvotteli ja kenen kanssa.
Ehkä seura oli kartalla, tai ehkä ei. Tämä on taas sinulta arvailua, joka
tietysti lähtee sinun tapauksessa siitä että Liverpool on täysin ammattimainen ja toiminut hyvin. Mitään ei olisi voinut tehdä toisin.
Yleensä jatkosopimukset tehdään ennen kuin 1-2 kuukautta on jäljellä. Onko sinulla antaa historiasta muita esimerkkejä missä näin olisi toimittu kuin Liverpool nyt? Ja jos ei ole, niin eikö silloin voida todeta että tämä oli hyvin poikkeuksellinen tapa toimia?
- Calvert-Lewin heitto oli provo sinun suuntaan koska itse vastaavasti käyttäydyt niin ylimielisesti Isak saagassa. Näin se jalkapallopyramidi valitettavasti toimii. Parhaat pelaajat haluavat pelata parhaissa seuroissa. Ja se tuntuu olevan sinulle erittäin kova paikka. Sehän nyt on täysin päivän selvää, että jos Isak myydään niin Newcastlen hyökkäys on huonompi kuin viime kaudella. Sinun onneksesi on kuitenkin mahdollista, että joukkue kokonaisuudessaan olisi vahvempi.
Ai minä käyttäydyin ylimielisesti? Sanoo hän joka kun pyydetään jotain faktoja väitteille, alkaa jankkaamaan ja vittuilemaan, kun minun pelkkä nimimerkki menee niin raskaasti sinun ihon alle. Ehkä sinulle on jotain lieviä vihanhallinnan ongelmia, mutta niihinkin saa varmasti haettua apua.
Parhaat pelaajat toki haluavat pelata parhaissa seuroissa. Sen takia Trent lähti Liverpoolista Realiin. Ymmärrettävä siirto. Askel ylöspäin pyramidissa.
- Olen käsittääkseni joka kerta Newcastlen kesästä todennut, että tähän mennessä. Liverpoolin kesä siirtojen osalta on tähän mennessä ollut erinomainen.
En minä ainakaan Liverpoolin kannattajana olisi tyytyväinen nykyiseen rosteriin. Toppareita on aivan liian vähän ja yksi julkisetsi poishaluava pelaaja on edelleen kehissä.
- Löytyiskö sulta sen verran tyylikkyyttä ettei Jotan traagista menehtymistä tarvitsisi vetää tähän mukaan?
Ai että pelaajan kuolemaakaan ei saa mainita? Vittu mitä jeesustelua taas sinulta. Vittuilet ja naureskelet muille milloin mistäkin, ja nyt jos mainitsee että "pelaaja meni kuolemaan" niin se on tyylittömyyttä. Koita nyt taas lopettaa tämä kakssoisstandardien käyttö.
- Kyllä eivät ole, Liverpoolin lattia on sija kolme kun Newcastlen katto on sija viisi.
Aah, sieltä taas ne Nutmegin itse pienessä päässään kehitetyt POWER RANKINGIT missä joukkueet on jossain mielikuvituksen mukaisessa jonossa, ja sen rankingin rikkominen on täysin mahdotonta. Oletko joskus itse pelannut jotain pallopeliä? Vähän tuntuu siltä että et.
Ps. TPS:n piti "säilyä sarjassa" ja sen "katto" olisi ollut sinun rankingeissa sija 5. Kausi on yli puolivälin ja se johtaa sarjaa. APUA? Miten tämä on mahdollista?
Käydään nyt vaikka Trentin keissi ensin läpi:
Suurin virhe Poolissa tehtiin kun jatkosopimus vuonna 2021 oli vain neljän vuoden mittainen. Siitä lähtien pelaajan leiri on sitten masinoinut bosman siirtoa Realiin. Pelaajalle on tehty useita sopimustarjouksia, jotka on kaikki hylätty. Viimeisen taisi olla suuruudeltaan yli £300k/viikossa. Joku voisi kysyä onko Trent edes tuon arvoinen? Pelaajaa on vaikea myydä jos haluaa vain yhteen seuraan ja se seura ei halua pelaajasta maksaa. Tilanne muuttui Carvajalin loukkaantumisen takia tammikuussa 2025. Olikohan Realin paras tarjous tuolloin 20 miljoonaa. Ei mitään järkeä myydä koska Liverpool taisteli tuolloin vielä neljästä pokaalista. Liverpool voitti mestaruuden ja sen jälkeen kun pelaajalle ei ollut enää mitään käyttöä, sai nyhdettyä Realilta vielä 10 miljoonaa. Aika poikkeuksellinen diili vaikka tietysti olosuhteet olivat Poolin puolella. Trentillä oli sopimusta jäljellä kuukauden verran kun Longstaffilla vuoden verran.
Suurin virhe oli se, että Liverpool ei saanut omasta kasvatistaa joka pelaa Englannin maajoukkueessa juuri pennin jeniä rahaa. Karsea munaus.
Ai niin, mutta kaikkien aikojen parhaat neuvottelijat, ainoat todelliset jalkapalloammattilaiset saivat tämänkin diilin, jonka lopputulos oli aivan karsea, kääntymään Liverpoolille oikeastaan voitoksi? Ja minulla on kuulemma värilasit
Jos tarkistat Liverpool henkisen somen uudestaan niin suurin osa on erittäin tyytyväinen Trentistä saatuun korvaukseen ja siihen, että mies ei enää pelaa Poolissa. Siellä ollaan myös erittäin tyytyväisiä Salahin ja van Dijkin jatkosopimuksiin. Konaten tilanne jakaa mielipiteet. Osa haluaa myydä pelaajan tänä kesänä ja osa pitäisi miehen sopimuksen loppuun asti. Joyce uutisoi viime joulukuussa, että Konaten jatkosopimus on vain ajan kysymys. Jotain on sen jälkeen tapahtunut kulisseissa ja vaikea tuota on vielä arvioida kun faktoja ei ole saatavilla.
Tämä tyytyväisyys Trentin tilanteeseen johtuu lähinnä katkeruudesta. Kovasti on mennyt ihon alle se kun joku haluaakin mennä pelaamaan muualle kuin Liverpooliin, muraalit taitaa olla sutattuna ja fanit katkeria. Eri juttu toki Isakin kohdalla, Newcastle-kannattajien pitäisi vain ymmärtää että joku haluaa isompaan seuraan...
Eli siis Newcastlen jatkosopimusasioita pystyt kommentoimaan (aina negatiivisesti), mutta Liverpoolin tilannetta, jossa JÄLLEEN yksi pelaaja lähtemässä ilmaiseksi, on "vaikea arvioitava kun ei faktoja". Huomaatko nyt koko ajan tämän sinun juttusi: -> Liverpool hyvä, paras, ammattimainen, ei tee mitään väärin, kaikkeen on selitys. -> Newcastle, Chelsea, ManU, Arsenal, City -> kaikki mahdolliset uutiset negatiivisen kautta. Sitten kun kyseessä on joku Southampton tai Sunderland, niin sitten toki saatat kehua, koska seuralla ei ole suurta riskiä menestyä.
Oikeastaan pitäisi ottaa kehuna tämä sinun Newcastlen dissaus, koska selvästi alkaa vähän kuumottamaan ja ehkä se liigacupin nöyryytyskin on vielä vähän korvan takana.
Kommentoit Woodista, että oli pelastamassa Newcastlen sarjapaikkaa erittäin tärkeässä roolissa. Teki 18 peliin tehot 2+0. Darwin oli viime kaudella erittäin tärkeässä roolissa voittamassa Poolille Valioliigaa. Teki 30 peliin tehot 5+3. Darwin on suurella todennäköisyydellä siirtymässä pois Poolista lähes samalla summalla kuin mitä siitä maksettiin. Jos Wood ei ole kallis pummi niin ei näillä perusteilla kyllä ole sitten Darwinkaan?
HAHAHAHAHAHAHA. Tässä taas pystytään todistamaan että et oikeastaan ole katsonut, tai et ymmärrä katsomaasi jalkapalloa. Luulen että et ole seurannut. Ei se mitään voin kokeneempana jalkapalloseuraajana opettaa: Newcastlella ei ollut yhtään kärkipelaajaa, siis ei ketään, Woodin tullessa joukkueeseen, koska Wilson meni rikki. Kärkipelaajana pelasi (ja olisi pelannut) Almiron tai Saint-Maximin. Newcastle olisi satavarmasti pudonnut.
Wood ei tehnyt maaleja Newcastlelle, totta. Mutta toimi vihdoin sellaisen targettina joka pelistä oli puuttunut. Kenelläkään ei ollut mitään pahaa sanottavaa hänestä, ja oli aivan älyttömän tärkeä pelaaja Harakoille (jotka muuten pelasi sen loppukauden top4 tahdissa)
Kukaan ei tule maksamaan Nunezista lähellekään sitä summaa mitä Liverpool maksoi, jos sitten ei siirry saudeihin, mutta taisi käydä niin että Isakin perään kysely hermostutti PIF:n niin paljon ettei tämäkään tapahdu... Jos näin niin se vasta olisi ironista.
Chiesasta maksettiin 12 miljoonaa euroa ja tuli Pooliin hierarkiassa kuudenneksi hyökkäyspään pelaajaksi. Kuvailit miestä ensin kalliiksi pummiksi ja sen jälkeen melko kalliiksi pummiksi. Kuitenkin Trentistä saatu 10 miljoonan korvaus oli vastaavasti "pallokassin" verran. Mikä nyt siis pitää paikkaansa? Newcastle sai Matt Targettista pelillisesti jotain irti neljän kuukauden verran. Sen jälkeen ei ole juurikaan pelannut. Sun mielestä oli hyvä diili maksaa tuosta 17,5 miljoonaa euroa?
Chiesalla on varmaan ihan kiitettävän kokoinen palkkakin, Capology arvioi 180k/vko ja sillä olisi esimerkiksi Newcastlen parhaiten palkattu melkeinpä. Sovitaan ettei ollut kallis pummi, niin sinun tulee parempi mieli.
Matt Targett on ollut loukkaantuneena käytännössä jatkuvasti, toinen toistaan pahempia loukkaantumisia. Vasta viime kaudella pääsi terveeksi, mutta valitettavasti yksi Valjun lupaavimmista laitapakeista söi peliajan täysin. Pelasi erittäin vahvan kevään kun tuli. Sen jälkeen ei ole toiminut, mutta eiköhän tuo saada lykättyä vielä muutamalla miljoonalla jonnekin. Paska tuuri, mutta eipä lähellekään sen luokan vikainvestointi kuin Darwin.