Palmer halus lähteä itse? Miksi pitää jengissä kaveria joka ei halua jäädä
Nämä "halusi itse lähteä" -jutut ovat kuitenkin aina vahvasti kaksipiippuisia. Eiköhän ainoat syyt siihen, miksi Palmer ylipäätään halusi kasvattajaseurastaan lähteä, olleet siinä että A) peliaikaa ei ollut tarjolla edes vähää lopusta sekä B) miehen liksa oli edelleen jollain junnusopimuksen tasolla.
Palmer on nyt puolikkaassa kaudessa pelannut Chelsean riveissä lähes kolminkertaisen määrän minuutteja Valioliigassa kuin mitä Cityssä irtosi kahteen edelliseen kauteen yhteensä. Ja noista Cityssä saaduista minuuteistakin merkittävä siivu tuli viime keväänä vaiheessa, jossa liigamestaruus oli jo varmistettu ja joukkue säästeli pelaajiaan FA Cupin ja UCL:n finaaleja varten. Eivät tuollaiset haistavittu-minuutit ole ikinä mitään oikeita näytönpaikkoja, joten jos sitä enempää ei vain yksinkertaisesti ole tarjolla, niin pakkohan pelaajan on siitä tehdä omat johtopäätöksensä.
Ihan samalla tavalla sitä voi saivarella vaikka jonkun De Bruynen kohdalla, että halusi itse aikanaan Chelseasta lähteä. Totuus nyt vain kuitenkin oli, että hänen oli pakko lähteä saadakseen tarvitsemansa roolin ja arvostuksen muualta, koska Mourinholla sitä ei ollut tarjota.