FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
03.12.2025 klo 10:03:55 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Sivuja: 1 ... 54 [55] 56 ... 78

Kirjoittaja Aihe: FC Barcelona 2024-2025 — Que la bogeria no pari mai!  (Luettu 301162 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
aimkilla

Poissa Poissa

Vastaus #1350 : 01.05.2025 klo 19:29:42

:D

Selkeästi jäänyt tämän kauden pelit siis näkemättä, tai tarkemmin ajateltuna viimesen 9 vuoden. Mut viestihistorian perusteella tää taitaakin olla joku Jineten tms. trollikäyttäjä. Jatka samaan malliin!

Hauska vääntää oma trolli viesti näin päin, mutta joo meitä on moneen! :D

PS. Espanjasta kantautuvien tietojen mukaan launtaina MATS maalissa ni muista katsoa! Ylos
tietokonesimulaattori

Poissa Poissa

Vastaus #1351 : 01.05.2025 klo 19:42:38

PS. Espanjasta kantautuvien tietojen mukaan launtaina MATS maalissa ni muista katsoa! Ylos

Jep, b-joukkuettahan siellä uskotellaan peluutettavan.
« Viimeksi muokattu: 01.05.2025 klo 19:45:09 kirjoittanut tietokonesimulaattori »
aimkilla

Poissa Poissa

Vastaus #1352 : 01.05.2025 klo 19:52:23

Jep, b-joukkuettahan siellä uskotellaan peluutettavan.

Juu pitkä loukki alla ja tuntuma olematon. Enskaudella jälleen kiistaton ykkönen! Ylos
nakkoskikki

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Barça

Vastaus #1353 : 01.05.2025 klo 20:04:15

Ei enää ikinä Ter Stegeniä Barcan maalille, kiitos.

Sama niin kauan kuin konsonantti on tarjolla.

Juu pitkä loukki alla ja tuntuma olematon. Enskaudella jälleen kiistaton ykkönen! Ylos

"Ter Stegen aloittaa ensi kauden ykkösenä" on Flickiltä ihan normaalia loukkaantuneen pelaajan tsemppaamista. Hyvin tiedetään, että Flick kyllä laittaa tolppien väliin sen paremman maalivahdin, ei se mitään voi kolmen kuukauden päähän luvata. Eikä siinä, hienoa jos MAtS nousee ykköseksi, mutta Tekki on ollut täysin pettämätön.
aimkilla

Poissa Poissa

Vastaus #1354 : 01.05.2025 klo 20:25:14

Sama niin kauan kuin konsonantti on tarjolla.

"Ter Stegen aloittaa ensi kauden ykkösenä" on Flickiltä ihan normaalia loukkaantuneen pelaajan tsemppaamista. Hyvin tiedetään, että Flick kyllä laittaa tolppien väliin sen paremman maalivahdin, ei se mitään voi kolmen kuukauden päähän luvata. Eikä siinä, hienoa jos MAtS nousee ykköseksi, mutta Tekki on ollut täysin pettämätön.

Kyllä itseasiassa näitä asiota käydään läpi mikä on seuran ja valmennuksen ajatus tulevasta. Viesti on huhujen mukaan selvä. MATS nauttii sekä valmennuksen, että seurajohdon täydellistä luottamusta ja palaa ykköseksi Sesnin jäädessä kirittämään vielä vuodeksi ennen eläköitymistä. Eli lähtökohtaisesti MATS on ykkönen ellei käy jotain normaalista poikkeavaan. Esim. MATS ei palaudu loukkaantumisestaan tai löydä enään tasoaan mikä on epätodennäköistä.

Nopeasti muuten unohtuu, että MATS voitti vasta toissakaudella Zamoran ja rikkoiko myös jonkun ennätyksen vähiten päästettyjä maaleja yms!

Mutta se on nykyaikaa ja annetaan MATSin hiljentää epäilijät ensikaudella! Ylos
Okto

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Barca

Vastaus #1355 : 01.05.2025 klo 22:14:15

Jäänyt kyllä killalta katsomatta aika monta ratkaisevaa peliä vuosien varrelta, jos väittää, että Marc ei ole koskaan pettänyt...

Muutenkin uuden ykkösmaalivahdin hankinta on jo nyt jäljessä. En usko sekuntiakaan, että Barca pelaisi vielä finaalipaikasta, jos Marc olisi pelannut koko kauden.

Hämmentävää kyllä se, että aina halutaan joukkuetta paremmaksi, mutta osan fanien mielestä maalivahdin kohdalla voidaan tyytyä täyteen keskinkertaisuuteen.
Peledinho

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Huuhkajat & modetiimi

Vastaus #1356 : 01.05.2025 klo 22:27:02

maalivahdin kohdalla voidaan tyytyä täyteen keskinkertaisuuteen.

Hämmentävää.

Mihin tämä MAtS-kritiikki muuten perustuu?
Mielestäni useamman vuoden ajan MAtS on ollut luotettava, sarjan (jopa ihan maailman) parhaimpia maalivahteja. Ennen loukkaantumistaan alkoi saada kritiikkiä otteistaan (näitä pelejä tuli nähtyä hyvin vähän jos lainkaan) ja nyt on sitten täysi keskinkertaisuus. En siis ainakaan itse muista, että olisi herättänyt tyytymättömyyttä missään vaiheessa ennen viime syksyä(?).

E. En ole penkittämässä Röökiä. Hoitanut hommansa paremmin kuin osasin odottaa.
aimkilla

Poissa Poissa

Vastaus #1357 : 01.05.2025 klo 22:32:32

Jäänyt kyllä killalta katsomatta aika monta ratkaisevaa peliä vuosien varrelta, jos väittää, että Marc ei ole koskaan pettänyt...

Muutenkin uuden ykkösmaalivahdin hankinta on jo nyt jäljessä. En usko sekuntiakaan, että Barca pelaisi vielä finaalipaikasta, jos Marc olisi pelannut koko kauden.

Hämmentävää kyllä se, että aina halutaan joukkuetta paremmaksi, mutta osan fanien mielestä maalivahdin kohdalla voidaan tyytyä täyteen keskinkertaisuuteen.

Mä väitän, että minulta on vuosien varrelta jäänyt vähemmän pelejä katsomatta kun sinulta.

Kerro mulle ne ratkaisevat ottelut mitkä on kaatunut MATSiin?

MATSilla on vielä 2-3 hyvää vuotta ja sinne mietitään juuri potentiaalista Joan Garciaa joko lainalle tai kasvamaan MATSin oppeihin.

Hämmentävää.

Mihin tämä MAtS-kritiikki muuten perustuu?
Mielestäni useamman vuoden ajan MAtS on ollut luotettava, sarjan (jopa ihan maailman) parhaimpia maalivahteja. Ennen loukkaantumistaan alkoi saada kritiikkiä otteistaan (näitä pelejä tuli nähtyä hyvin vähän jos lainkaan) ja nyt on sitten täysi keskinkertaisuus. En siis ainakaan itse muista, että olisi herättänyt tyytymättömyyttä missään vaiheessa ennen viime syksyä(?).

E. En ole penkittämässä Röökiä. Hoitanut hommansa paremmin kuin osasin odottaa.

Hienoa! Ensimmäinen järki kommentti tältä illalta. Ylos Mun on todella hankala ymmärtää, että itseään Barca faniksi kutsuvat ihmiset täällä lyttää meidän vuosikausien luottovahtia!
Leija-La

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Fc Barcelona

Vastaus #1358 : 01.05.2025 klo 22:43:13

Ihme nahinaa.
Itse on oikein voi seistä kummankaan kelkassa täysin.

Kun itse vertaan omiin näkemiini peleihin telkkarista ja paikan päältä, niin en tällä hetkellä oikeasti osaa sanoa kumpi on parempi Sesni vai Matsi.

Sesni oli ihan huumoriukko parissa ekassa, mutta on sitten myös ottanut aika hyviä torjuntoja. Inter pelin maalit kyllä meni enemmän puolustuksen sekoiluun, kuten viime peleissä aika moni muukin maali.

Mats sitten on tosiaan pitänyt muutaman vuoden Barcaa pystyssäkin ja vähän sääli ettei ole saanut oikeasti näyttää majussa mitä osaa.

Eli jos lähdetään tuolla kaksikolla ensi kauteen, niin kyllä meillä on kohtalaisen hyvin pullat uunissa, ihan sama kumpi pelaa.
Okto

Poissa Poissa

Vastaus #1359 : 01.05.2025 klo 22:44:19

Mä väitän, että minulta on vuosien varrelta jäänyt vähemmän pelejä katsomatta kun sinulta.

Kerro mulle ne ratkaisevat ottelut mitkä on kaatunut MATSiin?
Ensinnäkin mihin perustuen sulla olisi jäänyt vähemmän pelejä näkemättä kuin minulla? Itse olen keskimäärin kaudessa missanut noin 2 peliä.

Ja jos nyt todella haluat pelejä, jossa MATS ei ole ollut tarvitulla tasolla niin nopeasti nyt tulee mieleen ainakin Anfield, Roma, Manu Eurooppa liigassa ja muita euro iltoja. On totta, että perustaso hänellä on kiistatta ollut sitä maailman top 5 luokkaa pitkän kauden mitassa, mutta päänkesto euroopassa ja isoissa peleissä on ihan täysi nolla. Ja itse toivon menestystä myös euroopassa, jolloin hän ei vaan voi olla ykkösmaalivahti, mutta onneksi ensi vuosi nyt todennäköisesti muutenkin viimeinen ykkösvahdin asemassa.
aimkilla

Poissa Poissa

Vastaus #1360 : 01.05.2025 klo 23:03:13

Ensinnäkin mihin perustuen sulla olisi jäänyt vähemmän pelejä näkemättä kuin minulla? Itse olen keskimäärin kaudessa missanut noin 2 peliä.

Ja jos nyt todella haluat pelejä, jossa MATS ei ole ollut tarvitulla tasolla niin nopeasti nyt tulee mieleen ainakin Anfield, Roma, Manu Eurooppa liigassa ja muita euro iltoja. On totta, että perustaso hänellä on kiistatta ollut sitä maailman top 5 luokkaa pitkän kauden mitassa, mutta päänkesto euroopassa ja isoissa peleissä on ihan täysi nolla. Ja itse toivon menestystä myös euroopassa, jolloin hän ei vaan voi olla ykkösmaalivahti, mutta onneksi ensi vuosi nyt todennäköisesti muutenkin viimeinen ykkösvahdin asemassa.

Mulla jäänyt tälläkaudella 0. keskimäärin 1-2.

Näin mä vähä arvelin ja eihän ne sulamiset menny MATSin piikkiin. Katsoin näistä peleistä kaikki ja ne maalit löytää kyllä uusintana. Eipä MATS niille suurimmalle osalle mitään voinut. Kyllä niissä peleissä kaikki kenttäpelaajatkin oli luokattoman huonoja. MATS ei varmasti ollut edes heikoimpien joukossa. Tällä logiikalla joku vois väittää, että Messi tai muut suli myös kun ei kyennyt tekemään tehoakaan näissä peleissä, mutta eihän se näin ole. MATS on voittanut urallaan ihan kaiken seurajoukkuetasolla niin väitän, että hänellä kyllä kestää pää loistavasti. Paremmin ku suurimmalla osalla maailman maalivahdeista.
tietokonesimulaattori

Poissa Poissa

Vastaus #1361 : 02.05.2025 klo 08:02:26

Mulla jäänyt tälläkaudella 0. keskimäärin 1-2.

Näin mä vähä arvelin ja eihän ne sulamiset menny MATSin piikkiin. Katsoin näistä peleistä kaikki ja ne maalit löytää kyllä uusintana. Eipä MATS niille suurimmalle osalle mitään voinut. Kyllä niissä peleissä kaikki kenttäpelaajatkin oli luokattoman huonoja. MATS ei varmasti ollut edes heikoimpien joukossa. Tällä logiikalla joku vois väittää, että Messi tai muut suli myös kun ei kyennyt tekemään tehoakaan näissä peleissä, mutta eihän se näin ole. MATS on voittanut urallaan ihan kaiken seurajoukkuetasolla niin väitän, että hänellä kyllä kestää pää loistavasti. Paremmin ku suurimmalla osalla maailman maalivahdeista.

Szczęsny saanut hypensä lähinnä sen vuoksi, että on niin kova jengi edessä ettei maalivahdin oo hirveitä tarvinnu tehdä. Sitten ku tullut kovempi jengi vastaa ni miltei aina mennyt 2-4 omiin.

Ei ole ollut MATSin maaleja tahi MATSin huonoutta männä nöyryytykset. Szczesny taas on niin paska, että heti kovempien jengien tullessa vastaan päästää 3-4 omiin ja sössii meidän mahdollisuudet voittoon ??? MATSia ollaan nöyryytetty jo euroopan kentillä niin paljon, ettei ihme että menee pääkoppaan Roomat, Liverpoolit, Lissabonin 8-2:t ja UEL sässimiset (Manu, Frankfurt).

Jos meillä olisi käsissä maailman parhaita maalivahteja, ei kai sitä katsomossa tai penkillä istutettaisi ja toivotettaisi röökinhajuselle Wojekille savusia eläkepäiviä - kuten verivihollisten Courtois vuosi sitten samaisen ACL loukin jäljiltä. Puhumattakaan maajoukkuestatuksesta, missä ollut vähintään ikuinen kakkonen, kunnes Neuer päätti itse lopettaa.

Ironisinta tässä on se, että ainoa tappio UCL lohkovaiheessa tältä kaudelta tuli MATSin pelatessa ainoan ottelunsa UCL:ssä. Harmillista kuitenkin, ettei ollut samaa superjoukkuetta edessä, kun Polskilla. Muutenhan tuolla ollaan edetty lähes voitosta voittoon, yhtä painovirhettä lukuunottamatta.

Niin kauan, kun Szczesny jaksaa kakkoseläkettä olla miettimättä, peluuttaisin häntä.
aimkilla

Poissa Poissa

Vastaus #1362 : 02.05.2025 klo 13:11:04

Ei ole ollut MATSin maaleja tahi MATSin huonoutta männä nöyryytykset. Szczesny taas on niin paska, että heti kovempien jengien tullessa vastaan päästää 3-4 omiin ja sössii meidän mahdollisuudet voittoon ??? MATSia ollaan nöyryytetty jo euroopan kentillä niin paljon, ettei ihme että menee pääkoppaan Roomat, Liverpoolit, Lissabonin 8-2:t ja UEL sässimiset (Manu, Frankfurt).

Jos meillä olisi käsissä maailman parhaita maalivahteja, ei kai sitä katsomossa tai penkillä istutettaisi ja toivotettaisi röökinhajuselle Wojekille savusia eläkepäiviä - kuten verivihollisten Courtois vuosi sitten samaisen ACL loukin jäljiltä. Puhumattakaan maajoukkuestatuksesta, missä ollut vähintään ikuinen kakkonen, kunnes Neuer päätti itse lopettaa.

Ironisinta tässä on se, että ainoa tappio UCL lohkovaiheessa tältä kaudelta tuli MATSin pelatessa ainoan ottelunsa UCL:ssä. Harmillista kuitenkin, ettei ollut samaa superjoukkuetta edessä, kun Polskilla. Muutenhan tuolla ollaan edetty lähes voitosta voittoon, yhtä painovirhettä lukuunottamatta.

Niin kauan, kun Szczesny jaksaa kakkoseläkettä olla miettimättä, peluuttaisin häntä.

Tässä nyt vedetään hieman mutkia suoraksi. Kaikkihan lähti siitä kun ekassa viestissäni sanoin, että alkaa olee MATSia ikävä. Ei tässä ole tarkoitus painaa Szczęsnyä alas vaan muistuttaa näitä kriitikoita, ettei se Szczęsnyn maalivahti työskentely ole ollut niin virheetöntä mitä ehkä moni antaa ymmärtää. Hienosti onnistunut roolissaan korvaamaan vaikeassa paikassa Barcelonan ykkösvahtia ja kaikki kunnia siitä hänelle, mutta nyt kun MATS alkaa olee kunnossa ni kyllä tässä pikkuhiljaa alkaa kaipaa jo ykkösmaalivahtia takaisin askiin ja paluuta arkeen! Lopullinen paluu kuitenkin tapahtuu vasta ensikaudella.

Itseasiassa jos MATS ois ollut Szczęsnyn asemassa ni tää ois jo käännetty niin, että meillä on täydellinen jengi, mutta maalivahti on ongelma ja päästetään isoissa peleissä hirveesti määrän maaleja.

Barcelonaa ei kannata verrata Real Madridiin. Meidän toimintatavat on täysin erilaisia ku heidän ja hyvä niin. He kokivat, että Lunin ei ansaitse mitään kunniotusta ja että siinä kohtaa riski on riskin arvoinen. Barcelona taas toimii toisin ja ei lähde Mestarienliigan tärkeimmällä hetkellä ottamaan riskiä vaihtamalla melkein vuodessa sivussa ollutta maalivahtia kylmiltään sisään ja hyvä niin. En vaihtaisi minäkään vaikka MATS kokonaisvaltaisesti parempi onkin, mutta LaLigassa alkaisin ajaa jo MATSia sisään ja ilmeisesti myös Hansi kokee tilanteen samalla tavalla! Niin kuin alunperin sanoinkin, että jos MATS palautunut täysin loukkaantumisestaan ni työnjako voisi loppukaudesta olla Szczęsny UCL ja MATS LaLiga!

Neuer nyt on Neuer. Yksi kaikkien aikojen maalivahdeista ja Saksalaisista legendoista. Ihan samalla tavalla siellä ois jokainen jamppa seisonu Neuerin takana. Se ei ollut MATSista kiinni. Itseasiassa monihan oli sitä mieltä, että MATSin pitäs olla Saksan ykkönen eikä Neuerin, mutta he päättivät toisin.

Flick ottanut näiden loukkaantuneiden kanssa todella rauhassa. Etenkin vakavien sellaisten. Gavikin ajettiin sisään erittäin rauhallisesti ja niin pitääkin toimia!

Niin ja yhdestä alivoima tappiosta ei kannata lähtee vetämään minkäälaisia johtopäätöksiä. Virheitä sattuu kaikille niin MATSille kun Szczęsnylle. Itseasiassa arvosanoissa MATS tais olla Monaco pelin paras pelaaja! Muutenhan voitettiin kaikki alkukauden pelit missä MATS oli ja MATS näytti todella hyvältä. Otti useamman ison torjunnan ja pelasi loistavasti jalalla ennen loukkaantumista. . Ylos

EDIT: Juuri äskön Hansi Flick vahvisti, että huomenna Ter Stegen tekee paluun tolppien väliin! Ylos
« Viimeksi muokattu: 02.05.2025 klo 13:23:46 kirjoittanut aimkilla »
Okto

Poissa Poissa

Vastaus #1363 : 02.05.2025 klo 13:40:54

Itseasiassa arvosanoissa MATS tais olla Monaco pelin paras pelaaja! Muutenhan voitettiin kaikki alkukauden pelit missä MATS oli ja MATS näytti todella hyvältä. Otti useamman ison torjunnan ja pelasi loistavasti jalalla ennen loukkaantumista. . Ylos
Siis aika paljon eri mieltä koko tekstistä ja se on ihan ok, mutta tää nyt on ihan täyttä soopaa. Monaco peli hävittiin vain ja ainoastaan MATSin takia. Tuo alkukausi oli MATSilta todella huono, varsinkin jalalla (omaan tasoon nähden)
nakkoskikki

Poissa Poissa

Vastaus #1364 : 02.05.2025 klo 13:56:05

MAtS on joskus pelannut ihan eeppisellä tasolla, mutta enpä oikein edes muista, koska viimeksi. Sen sijaan viime vuosilta muistuu mieleen lähinnä sellainen päällimmäinen mielikuva, että joskus sattuu tarpeettomia kämmejä ja hyvin harvoin pitää jengiä pystyssä jollain maagisilla torjunnoilla. Ei siis sillä, että kovinkaan monta tappiota voisi MAtSin niskaan kaataa, mutta ettei sitä kovin monesta voitostakaan voi erityisesti kiittää. Tervetuloa vaan takaisin, ja jos onnistuu scszcszsesnin syrjäyttämään, niin en minä pahakseni sitä pistä, päinvastoin. Tekki vaan on ollut pienten käynnistyshaasteiden jälkeen todella hyvä, eikä suinkaan vähiten näissä UCL-jatkopeleissä.

Siis aika paljon eri mieltä koko tekstistä ja se on ihan ok, mutta tää nyt on ihan täyttä soopaa. Monaco peli hävittiin vain ja ainoastaan MATSin takia. Tuo alkukausi oli MATSilta todella huono, varsinkin jalalla (omaan tasoon nähden)

Heti ekassa matsissa syötti suoraan Valencian ukolle, joku pakki siivosi maaliviivalta sotkun...

Tuo jalalla pelaaminen on muutenkin vähän piupau. Kovin kömpelö ei voi olla, mutta mitään liberoveskaria ei oikein kaivata mihinkään.
aimkilla

Poissa Poissa

Vastaus #1365 : 02.05.2025 klo 14:08:47

MAtS on joskus pelannut ihan eeppisellä tasolla, mutta enpä oikein edes muista, koska viimeksi. Sen sijaan viime vuosilta muistuu mieleen lähinnä sellainen päällimmäinen mielikuva, että joskus sattuu tarpeettomia kämmejä ja hyvin harvoin pitää jengiä pystyssä jollain maagisilla torjunnoilla. Ei siis sillä, että kovinkaan monta tappiota voisi MAtSin niskaan kaataa, mutta ettei sitä kovin monesta voitostakaan voi erityisesti kiittää. Tervetuloa vaan takaisin, ja jos onnistuu scszcszsesnin syrjäyttämään, niin en minä pahakseni sitä pistä, päinvastoin. Tekki vaan on ollut pienten käynnistyshaasteiden jälkeen todella hyvä, eikä suinkaan vähiten näissä UCL-jatkopeleissä.

Heti ekassa matsissa syötti suoraan Valencian ukolle, joku pakki siivosi maaliviivalta sotkun...

Tuo jalalla pelaaminen on muutenkin vähän piupau. Kovin kömpelö ei voi olla, mutta mitään liberoveskaria ei oikein kaivata mihinkään.

Ei tarviii onneks kovin kauas mennä. Toissakaudella herra oli Liigan ylivoimasesti paras maalivahti voittaen Zamoran palkinnon ja rikkoen Barcelonan historian nollapeli ennätyksen! Ylos
ratandy

Poissa Poissa

Vastaus #1366 : 02.05.2025 klo 14:16:38

Ei tarviii onneks kovin kauas mennä. Toissakaudella herra oli Liigan ylivoimasesti paras maalivahti voittaen Zamoran palkinnon ja rikkoen Barcelonan historian nollapeli ennätyksen! Ylos

Sitten Busquets lähti Miamiin ja puolustus muuttui reikäjuustoksi. Kunnia sille, jolle se kuuluu.
tietokonesimulaattori

Poissa Poissa

Vastaus #1367 : 02.05.2025 klo 14:24:30

Ensisijaisesti maalivahdin tulee kuitenkin osata torjua, sehän on se ykköstehtävä. Jalalla pelaaminen plussaa. Mutta kuten ollaan tälläkin menestyksekkäällä kaudella nähty Szczesnyn muodossa, että se keskiverto (ellei jopa keskivertoa huonompi) jalalla pelaava maalivahti, kenelle opetetaan sweeperkeeper -ominaisuuksia, pärjää vallan mainiosti Barcelonan kaltaisessa joukkueessa, kun osaa sen jaloimman taidon - torjua.
tietokonesimulaattori

Poissa Poissa

Vastaus #1368 : 02.05.2025 klo 14:38:56

Barcelona ei ole ikinä kaatunut MATSiin päinvastoin. MATS on aina antanut mahdollisuuden voittaa eikä turhaa oo yksi maailman parhaista maalivahdeista!

Szczęsny saanut hypensä lähinnä sen vuoksi, että on niin kova jengi edessä ettei maalivahdin oo hirveitä tarvinnu tehdä. Sitten ku tullut kovempi jengi vastaa ni miltei aina mennyt 2-4 omiin.

MATSilla varmaan tältäkin kaudeltakin enemmän isoja pelastuksia kun Szczęsnyllä.

eihän ne sulamiset menny MATSin piikkiin.

Tässä nyt vedetään hieman mutkia suoraksi.

???
nakkoskikki

Poissa Poissa

Vastaus #1369 : 02.05.2025 klo 16:23:41

Ensisijaisesti maalivahdin tulee kuitenkin osata torjua, sehän on se ykköstehtävä. Jalalla pelaaminen plussaa. Mutta kuten ollaan tälläkin menestyksekkäällä kaudella nähty Szczesnyn muodossa, että se keskiverto (ellei jopa keskivertoa huonompi) jalalla pelaava maalivahti, kenelle opetetaan sweeperkeeper -ominaisuuksia, pärjää vallan mainiosti Barcelonan kaltaisessa joukkueessa, kun osaa sen jaloimman taidon - torjua.

Presiis. Maaleja tulee niistä liberoveskan nappisyötöistä ehkä kaksi kaudessa, Trabzonsporia vastaan UCL:n lohkossa (tai mikä nykyään onkaan) ja Mirandesia vastaan Copassa, mutta huipputorjujalta niitä taikastoppeja tulee hyvinkin 20 tai 50, ja niistä muutama on niitä, jotka hyvinkin ratkovat jonkun UCL-semin tai vastaavan, jostain rankkarikisoista nyt puhumattakaan.

Pääosa jalalla pelaamisesta on kuitenkin lähinnä tuollaista nätti perussyöttö lapikkaaseen vaspalta ja kolmella kosketuksella levitys oikealle topparille, kun laidalla on turhan ahdasta. Eivät tämän tason veskarit nyt mitään täysiä saatanan puujalkoja jostain pubi- ja satamaliigasta ole. Come on. Ja jos alkaa polttaa, niin kolmen koon taktiikalla niistä selviää. Väitän, että siitä jalalla pelaamisesta ei ole edes mitään summatason hyötyä. Jos veskari ei yritä leikkiä mitään Beckenbaueria, niin sattuupa vähemmän vahinkojakin. MAtS pelaa välillä vähän liian hienoa, ja joskus käy niin kuin tuossa Valencia-matsissa, että vähän lipsahtaa syöttö ja kaveri pääsee vastahyökkäykseen 20 metrin päässä maalista.

Ehkä joskus 20 tai 30 vuotta sitten saattoi ollakin, että aivan kelpo pallojen pysäyttäjä ei osannut jalalla muuta kuin potkaista pallon 60 metrin päähän joko käsistään tai paikaltaan maasta, mutta enpä tiedä, onko nykyään tällaisia reliikkejä enää olemassakaan.
ArielOrtega

Poissa Poissa

Vastaus #1370 : 02.05.2025 klo 17:55:45

Casado joukkuetreeneissä jo.
Incrível

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Gavi

Vastaus #1371 : 03.05.2025 klo 12:32:32

Landry Farré, Noah Darvich ja Dani Rodríguez tänään mukana Valladolid-pelissä. Rodríguezilla ilmeisesti saumoja jopa avauskokoonpanoon.
aimkilla

Poissa Poissa

Vastaus #1372 : 03.05.2025 klo 15:19:33

Pablo Torrea oli kaavaltu avaukseen jotta Pedri sais lepoa, mutta kun Torre meni loukkaantumaan ni Pedri avaa...
Incrível

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Gavi

Vastaus #1373 : 03.05.2025 klo 15:21:00

Pablo Torrea oli kaavaltu avaukseen jotta Pedri sais lepoa, mutta kun Torre meni loukkaantumaan ni Pedri avaa...

Eric - Gavi kk:lle, kaikki muu on hulluutta.
aimkilla

Poissa Poissa

Vastaus #1374 : 03.05.2025 klo 15:22:55

Eric - Gavi kk:lle, kaikki muu on hulluutta.

Juu toivottavasti näin, mutta Espanjasta kantautunut huhuja, että Pedri ois avauksessa. Toivottavasti ovat väärässä!

Sivuja: 1 ... 54 [55] 56 ... 78

Siirry: