keke vlk
Poissa
Suosikkijoukkue: Haka
|
 |
Vastaus #3725 : 28.06.2025 klo 04:08:03 |
|
Jos mennään viime kausien tyyliin, niin cup-matsien lisäksi saa sen 8-12 matsia valju+ucl, kun Alissonin takareisi kirraa jossain kohtaa kautta.
|
|
|
|
Dagger
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomi, Apollo, Hyps,FC TPS, LFC
|
 |
Vastaus #3726 : 28.06.2025 klo 06:44:06 |
|
Mikä ihme suakin vaivaa?
 minussa on pari vakavaa vikaa, ensinnäkin olen realisti, toisekseen omaan (media)lukutaidon eli en lähde haihattelemaan jokaiseen uutiseen joka vastaan tulee enkä varsinkaan levitä niitä "totena" eteenpäin (sanavalinnoilla on iso merkitys siihen mitä sanoo tai kirjoittaa). Sen lisäksi minulta puuttuu punateholinssit jotka vääristävät maailmankuvaani ja omaan jonkinlaisen käsityksen siirtomarkkinoista että mikä nyt on mahdollista ja mikä taas ei. Näillä tiedoilla jotka minulla on, niin sanon että mikään ei viittaa siihen että Pool olisi tosissaan Isakin perässä ja jättämässä +£150M tarjouksen ja joka vielä hyväksyttäisiin, vielä.
|
|
|
|
Epäonnensoturi
Poissa
|
 |
Vastaus #3727 : 28.06.2025 klo 10:12:56 |
|
Alisson on tosin kärsinyt viime aikoina loukkaantumisista, joten siellä on kyllä minuutteja tarjolla.
|
|
|
|
Lord Bendtner
Paikalla
|
 |
Vastaus #3728 : 28.06.2025 klo 10:19:00 |
|
Alisson on tosiaan alkanut kärsimään loukkaantumisista ja Pool ainakin näyttää pyrkivän siihen että tulevalla kaudella mentäisiin monissa cupissa pitkälle. Itse antaisin Mamardashvilille alkuun vastuuksi molemmat kotimaiset cupit ja ainakin puolet UCL:n lohkovaiheen matseista. Georgialaisesta kuitenkin kaavaillaan seuraavaa ykköstä joten niitä matseja olisi hyvä saada myös tulevalla kaudella.
En vieläkään pitäisi mahdottomana että Alisson jo vuoden päästä Liverpoolin jättäisi.
|
|
|
|
Dagger
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomi, Apollo, Hyps,FC TPS, LFC
|
 |
Vastaus #3729 : 28.06.2025 klo 10:31:51 |
|
Georgialaisesta kuitenkin kaavaillaan seuraavaa ykköstä joten niitä matseja olisi hyvä saada myös tulevalla kaudella.
En vieläkään pitäisi mahdottomana että Alisson jo vuoden päästä Liverpoolin jättäisi.
Näinpä juuri. Jos ei Ali nyt välttämättä lähde niin ainakin uusi ykkönen (siis jos nyt ei loukkaantumista tai täyttä floppia nähdä) tullaan näkemään ensi kaudella.
|
|
|
|
Pesso
Poissa
|
 |
Vastaus #3730 : 28.06.2025 klo 15:21:49 |
|
Jep. Häkkäritilanteesta kannattaa myös laskeskella 1+1. Mamardashvilin hankinnan ainoa funktio oli ja on Alissonin korvaaminen pikku hiljaa. Toinen voisi olla, että oli saatavissa kuitenkin melko edullisesti ja täten kannatti hankkia talliin kasvamaan tai kauppatavaraksi. Mutta tähän en usko.
Alissonilla on keskimäärin kauden mittaan normaalia häkkäriä enemmän poissaoloja. Tästä tullee pelejä. Lisäksi Mama saa luultavasti tosiaan cuppeja ja ehkä zämppäriäkin?
Mamardashvili on ainakin minun silmään hyvin samanlainen häkkäri kuin Alisson. Ennen kaikkea torjuja, eikä sweepperi tai muuta. Ominaisuutensa ovat myös saman tyyppiset. Keskeistä on tilanteiden hyvä lukeminen ja esimerkiksi kakkospallojen vähäinen määrä, kuten kaikilla huippuhäkkäreillä. Lienee ihan kelpo vaihtoehto jo nyt ja kehittynee kauden aikana.
Saa nähdä, että mihin asentoon homma menee, mutta ehdottomasti Mamaa ajetaan sisään tuleva kausi. Toivottavasti ei nähdä mitään ”kaksi ykköskassaria” henkistä sekoilua ainakaan väärässä mielessä. Edelleen on niin, että samoin kuin vaihtuvuudessa, tässäkin kuviossa on nyt enemmän riskiä kuin vuosiin.
Sikäli on kiinnostavaa, että Hughes nyt tosiaan saattaa ajella laivaa aika kivikkoisilla vesillä ensi kaudella.
|
|
|
|
Nutmeg
Poissa
Suosikkijoukkue: LFC
|
 |
Vastaus #3731 : 28.06.2025 klo 16:27:33 |
|
Isoin ongelma on siinä, että sä et edes tajua tehneesi mitään väärä. Tuut toisen joukkueen ketjuun kertomaan paljonko heidän joukkueensa saa käyttää siirtomarkkinoilla rahaa ja vertaat tekemistä Chelsean touhuun. Aloitat aivan täysin turhan väännön koska sivulause: "Jos ovat tosissaan Isakin perässä kuten siltä nyt näyttää" menee niin pahasti ihon alle vaikka siinä ei todellakaan väitetä, että siirto olisi kovin todennäköinen. Jos Ornstein sanoo, että Isak on Liverpoolin unelmahankinta ja saattavat yrittää sitä tänä kesänä niin mielestäni lauseeni on silloin täysin validi. Kyllä se on teikäläinen, jonka olis hyvä pitää taukoa. Sun ei tarvi ostaa mitään paitaa, kunhan pysyt poissa tästä ketjusta.  minussa on pari vakavaa vikaa, ensinnäkin olen realisti, toisekseen omaan (media)lukutaidon eli en lähde haihattelemaan jokaiseen uutiseen joka vastaan tulee enkä varsinkaan levitä niitä "totena" eteenpäin (sanavalinnoilla on iso merkitys siihen mitä sanoo tai kirjoittaa). Sen lisäksi minulta puuttuu punateholinssit jotka vääristävät maailmankuvaani ja omaan jonkinlaisen käsityksen siirtomarkkinoista että mikä nyt on mahdollista ja mikä taas ei. Näillä tiedoilla jotka minulla on, niin sanon että mikään ei viittaa siihen että Pool olisi tosissaan Isakin perässä ja jättämässä +£150M tarjouksen ja joka vielä hyväksyttäisiin, vielä. Minä sanoisin, että olet pessimisti. Sun medialukutaidolla olit täysin varma Wirtzin Bayern siirrosta: https://futisforum2.org/index.php?topic=277411.msg16700643#msg16700643Eli sullakaan ei välttämättä ole täysin aukotonta käsitystä siitä mikä on siirtomarkkinoilla mahdollista ja mikä ei. Mun sivulause "Jos ovat tosissaan Isakin perässä kuten siltä nyt näyttää" ei levitä mitään asiaa totena. Se ei myöskään millään tavalla indikoi, että Liverpool olisi tekemässä Isakista +£150m tarjouksen. En myöskään ole haihatellut jokaisella mahdollisella Isak uutisella. Ainoa ongelma tässä on se miten itse olet lauseen omassa päässäsi tulkinnut.
|
|
|
|
Narttu
Poissa
Suosikkijoukkue: Newcastle & TPS
|
 |
Vastaus #3732 : 28.06.2025 klo 17:10:39 |
|
Isoin ongelma on siinä, että sä et edes tajua tehneesi mitään väärä. Tuut toisen joukkueen ketjuun kertomaan paljonko heidän joukkueensa saa käyttää siirtomarkkinoilla rahaa ja vertaat tekemistä Chelsean touhuun. Aloitat aivan täysin turhan väännön koska sivulause: "Jos ovat tosissaan Isakin perässä kuten siltä nyt näyttää" menee niin pahasti ihon alle vaikka siinä ei todellakaan väitetä, että siirto olisi kovin todennäköinen. Jos Ornstein sanoo, että Isak on Liverpoolin unelmahankinta ja saattavat yrittää sitä tänä kesänä niin mielestäni lauseeni on silloin täysin validi. Kyllä se on teikäläinen, jonka olis hyvä pitää taukoa.
Kyllä, en tosiaan myönnä tehneeni mitään väärää, koska kysyin sinulta yksinkertaisen lauseen: "Miten tämä näkyy?" -> Ilmeisesti tämä viesti aiheutti aivan valtavan raivon? Boldattuun sen verran, että jos tulkitset kirjoitukseni noin, suosittelen oikeasti happihyppelyä. Alleviivattuun: Jos tulkitset "saattaa yrittää" = "näyttää että yrittävät tosissaan", niin silloin toinen meistä ei kyllä ole käynyt äidinkielen perusteita läpi. Toinen on puhdasta spekulaatiota, ja toinen on väite jostain mitä todennäköisesti on tapahtumassa, perustuen johonkin faktaan, jota siis tiedustelin. Käsittääkseni tässä topikissa voi keskustella Liverpoolin asioista, jotenka koen ihan asialliseksi keskusteluksi kyseenalaistaa nämä puheet 400 miljoonan siirtokassasta. Minun kanssani sitten ollaan eri mieltä tai ei, viestit perustellen (huom. Nutmeg) ja tästä syntyy asiallista keskustelua. Se, että sinun täytyy käydä vittuilemassa muiden seurojen topikissa ja hommata itsellesi bännit, ei tarkoita että se olisi kaikkien tehtävä. Sun ei tarvi ostaa mitään paitaa, kunhan pysyt poissa tästä ketjusta.
Kuten olen aiemmin sanonut, kunhan minua pyytää poistumaan muut Liverpool-kannattajat tai modet, niin voin kyllä ainakin loppukesäksi poistua. En kuitenkaan myönnä provoavani täällä sen kummemmin. Pahoittelen jos viestini menevät sinun ihon alle pahasti. Eli sullakaan ei välttämättä ole täysin aukotonta käsitystä siitä mikä on siirtomarkkinoilla mahdollista ja mikä ei.
Mun sivulause "Jos ovat tosissaan Isakin perässä kuten siltä nyt näyttää" ei levitä mitään asiaa totena. Se ei myöskään millään tavalla indikoi, että Liverpool olisi tekemässä Isakista +£150m tarjouksen. En myöskään ole haihatellut jokaisella mahdollisella Isak uutisella. Ainoa ongelma tässä on se miten itse olet lauseen omassa päässäsi tulkinnut.
Tässähän on nimenomaan nyt se juttu, että sinä tunnut tietävän ainoan oikean tavan miten siirtomarkkinat toimii ja ketä kukakin on hankkimassa. Tämän kyseenalaistaminen tässä topikissa minun tai Daggerin toimesta on sitten syy käydä hyökkäykseen. Kyllä omat väitteet pitää pystyä perustelemaan muutenkin kuin mutulla Futisforumilla.
|
|
|
|
Lord Bendtner
Paikalla
|
 |
Vastaus #3733 : 28.06.2025 klo 17:21:03 |
|
Kaiken tuon väännönen voisitte kyllä käydä privalla.
Mutta noin yleisellä tasolla mielestäni erilaiset mielipiteet ovat tervetulleita tähänkin topikkiin. Eikä niistä tarvitse väkisin hermostua.
|
|
|
|
Rikkiviisas
Poissa
|
 |
Vastaus #3734 : 28.06.2025 klo 19:07:20 |
|
Lisäksi on ihan järkevää kysyä perusteluja, miksi Liverpool maksaisi muiden ostosten lisäksi vielä 150+ miljoonaa Isakista.
Jäitä hattuun kaikille.
|
|
|
|
juu hittu juu
Poissa
|
 |
Vastaus #3735 : 28.06.2025 klo 19:56:34 |
|
Tosiaan, paljon näitä siirtojuttuja vuosien saatossa seuranneena nämä tuppaavat ottamaan aina liikaa kierroksia fanien osalta. Harvoin se maltillinen siipi on näissä kovemmassa äänessä (vaikka monesti syytä olisikin).
Olen Pesson kanssa tässä(kin) asiassa aika samoilla linjoilla, että vaihtaminen vaihtamisen ilosta mestaruuskauden jälkeen ei ole välttämättä avain onneen. Tulee mieleen aika monta tarinaa, jossa lopulta loistavaksikin osoittauttuneella pelaajalla meni alku harjoitellessa. Fabinho vaikka esimerkkinä.
Joukkuessa oli kuitenkin viime kaudella vain 2 heikompaa osa-aluetta: vasen laitapuolustaja ja keskushyökkääjä. Kerkez ottaa vaspan paikan, vaikka en yhtään ihmettele jos Robbo aloittaa ja kauden mittaan Kerkez sitten ansaitusti nousee avaukseen. Keskushyökkääjän osalta asia ei ole omaan silmään niin yksinkertainen.
Ongelma on nimittäin siinä, että kun Wirtz varmasti ottaa avauksen paikan heti alkuun, niin jos tuo pelaa Szobon paikkaa, niin Szobo tippuu avauksesta pois. Itse en taas tähän usko, koska unkarilainen oli viime kaudella älyttömän tärkeä palanen Slotin taktiikoita ja on ensi kaudellakin. Ts. Slotin on pakko saada peluutettua isossa osassa pelejä Gravia, Maccaa, Szoboa ja Wirtziä samaan aikaa kentällä. Ja joo toki loukkeja ja kierrätystä tulee, mutta ykkössapluunassa nuo on kaikki kentällä. Eli tämän perusteella luulen, että Wirtz joutuu pelaamaan pelejä myös valeysinä.
Oma veikkaus on, että tähtäimessä on joku halvempi projektipelaaja eikä £150m Isak, joka paperilla avaisi kaikissa peleissä. Muistetaan, että Pool teki viime kaudella eniten maaleja ja hyökkäyspelaaminen on jo näillä hankinnoilla vahvistunut ilman uutta kärkipelaajaakin.
Ja vielä pitää muistaa, että seurassa katsotaan näitä asioita vähän pidemmällä tähtäimellä. Siellä on seuraavan parin vuoden aikana korvattava Salah ja van Dijk, mahdollisesti myös Diaz ja Konate. Varmasti joudutaan miettimään voidaanko nyt laittaa £150m yhteen hyökkääjään, koska osa noistakin rahoista on varmasti pois sitten myöhemmistä hankinnoista.
Tämä kaikki ottamatta kantaa kantaa onko Isak edes saatavilla...itse en tuolla hinnalla ostaisi, vaikka sopuun päästäisiinkin.
|
|
|
|
Nutmeg
Poissa
|
 |
Vastaus #3736 : 29.06.2025 klo 00:54:37 |
|
Kyllä, en tosiaan myönnä tehneeni mitään väärää, koska kysyin sinulta yksinkertaisen lauseen: "Miten tämä näkyy?" -> Ilmeisesti tämä viesti aiheutti aivan valtavan raivon? Boldattuun sen verran, että jos tulkitset kirjoitukseni noin, suosittelen oikeasti happihyppelyä. Alleviivattuun: Jos tulkitset "saattaa yrittää" = "näyttää että yrittävät tosissaan", niin silloin toinen meistä ei kyllä ole käynyt äidinkielen perusteita läpi. Toinen on puhdasta spekulaatiota, ja toinen on väite jostain mitä todennäköisesti on tapahtumassa, perustuen johonkin faktaan, jota siis tiedustelin.
Käsittääkseni tässä topikissa voi keskustella Liverpoolin asioista, jotenka koen ihan asialliseksi keskusteluksi kyseenalaistaa nämä puheet 400 miljoonan siirtokassasta. Minun kanssani sitten ollaan eri mieltä tai ei, viestit perustellen (huom. Nutmeg) ja tästä syntyy asiallista keskustelua. Se, että sinun täytyy käydä vittuilemassa muiden seurojen topikissa ja hommata itsellesi bännit, ei tarkoita että se olisi kaikkien tehtävä.
Kuten olen aiemmin sanonut, kunhan minua pyytää poistumaan muut Liverpool-kannattajat tai modet, niin voin kyllä ainakin loppukesäksi poistua. En kuitenkaan myönnä provoavani täällä sen kummemmin. Pahoittelen jos viestini menevät sinun ihon alle pahasti.
Tässähän on nimenomaan nyt se juttu, että sinä tunnut tietävän ainoan oikean tavan miten siirtomarkkinat toimii ja ketä kukakin on hankkimassa. Tämän kyseenalaistaminen tässä topikissa minun tai Daggerin toimesta on sitten syy käydä hyökkäykseen. Kyllä omat väitteet pitää pystyä perustelemaan muutenkin kuin mutulla Futisforumilla.
Koitetaan pitää lyhyenä: - Alkuperäinen kysymys ei ollut ongelma vaan se miten hyökkäsit sen jälkeen ja väitit, että Castle lasit omaava Edwards on ainoa oikea lähde - Käy nyt vielä lukemassa uudestaan viestisi potQball nimimerkille, täyttä vittuilua - Minkä takia muokkaat jatkuvasti sitä mitä sanoin? Käy nyt ensin tarkastamassa miten se lause oikeasti menikään - Sä olet ainoa, joka täällä on maininnut 400 miljoonan siirtokassasta. Kukaan muu ei ole vihjaillut mitään sen suuntaista, varmaan siitä johtuen kellään ei ole halukkuutta siitä keskustella - Aika ironista, että teet itse juuri sitä samaa mistä minua syytät, ja esiinnyt samalla jonain pyhimyksenä - Minkä takia kehotus poistua pitää tulla joltain muilta nimimerkeiltä? Tiedät, että kirjoitan tänne ja silti ihan tahallaan tulet tänne jankkaamaan viestitolkulla - Minä en ole missään vaiheessa väittänyt tietäväni miten siirtomarkkinat toimivat. Dagger kirjoitti omaavansa käsityksen siitä ja huomautin, että on ollut ennenkin väärässä - Mitkä väitteet? Käsittääkseni en ole väittänyt mitään? Onko sun perusteet sitten jotain muuta kuin mutua?
|
|
|
|
Häckett
Poissa
Suosikkijoukkue: Liverpool FC
|
 |
Vastaus #3737 : 29.06.2025 klo 01:23:48 |
|
Tosiaan, paljon näitä siirtojuttuja vuosien saatossa seuranneena nämä tuppaavat ottamaan aina liikaa kierroksia fanien osalta. Harvoin se maltillinen siipi on näissä kovemmassa äänessä (vaikka monesti syytä olisikin).
Olen Pesson kanssa tässä(kin) asiassa aika samoilla linjoilla, että vaihtaminen vaihtamisen ilosta mestaruuskauden jälkeen ei ole välttämättä avain onneen. Tulee mieleen aika monta tarinaa, jossa lopulta loistavaksikin osoittauttuneella pelaajalla meni alku harjoitellessa. Fabinho vaikka esimerkkinä.
Joukkuessa oli kuitenkin viime kaudella vain 2 heikompaa osa-aluetta: vasen laitapuolustaja ja keskushyökkääjä. Kerkez ottaa vaspan paikan, vaikka en yhtään ihmettele jos Robbo aloittaa ja kauden mittaan Kerkez sitten ansaitusti nousee avaukseen. Keskushyökkääjän osalta asia ei ole omaan silmään niin yksinkertainen.
Ongelma on nimittäin siinä, että kun Wirtz varmasti ottaa avauksen paikan heti alkuun, niin jos tuo pelaa Szobon paikkaa, niin Szobo tippuu avauksesta pois. Itse en taas tähän usko, koska unkarilainen oli viime kaudella älyttömän tärkeä palanen Slotin taktiikoita ja on ensi kaudellakin. Ts. Slotin on pakko saada peluutettua isossa osassa pelejä Gravia, Maccaa, Szoboa ja Wirtziä samaan aikaa kentällä. Ja joo toki loukkeja ja kierrätystä tulee, mutta ykkössapluunassa nuo on kaikki kentällä. Eli tämän perusteella luulen, että Wirtz joutuu pelaamaan pelejä myös valeysinä.
Oma veikkaus on, että tähtäimessä on joku halvempi projektipelaaja eikä £150m Isak, joka paperilla avaisi kaikissa peleissä. Muistetaan, että Pool teki viime kaudella eniten maaleja ja hyökkäyspelaaminen on jo näillä hankinnoilla vahvistunut ilman uutta kärkipelaajaakin.
Ja vielä pitää muistaa, että seurassa katsotaan näitä asioita vähän pidemmällä tähtäimellä. Siellä on seuraavan parin vuoden aikana korvattava Salah ja van Dijk, mahdollisesti myös Diaz ja Konate. Varmasti joudutaan miettimään voidaanko nyt laittaa £150m yhteen hyökkääjään, koska osa noistakin rahoista on varmasti pois sitten myöhemmistä hankinnoista.
Tämä kaikki ottamatta kantaa kantaa onko Isak edes saatavilla...itse en tuolla hinnalla ostaisi, vaikka sopuun päästäisiinkin.
Muuten aikalailla samaa mieltä kirjoittajan kanssa, mutta en usko, että Wirtz joutuu pelaamaan valeysin roolia vaan hänet on hankittu sitä pelaamaan. Oma veikkaus, että tarkoitus on peluuttaa Szoboa ja Wirtziä yhtä aikaa kentällä. Nämä Isak huhut on aivan höpöhöpö tasoa, enkä ymmärrä miksi näitä jaksetaan sivu tolkulla täällä jauhaa. Vaikka Pool tänä kesänä tulee käyttämään rahaa niin myynneistä on tulossa vielä hyvä siivu myös takaisin päin. Joten hyvin todennäköistä on, että kulutus jää lopulta myyntien jälkeen johonkin 40-80 miljoonan haarukkaan, joka on aikalailla linjassa aiempienkin ”isojen” kulutusikkunoiden kanssa.
|
|
|
|
|
Narttu
Poissa
Suosikkijoukkue: Newcastle & TPS
|
 |
Vastaus #3739 : 29.06.2025 klo 07:08:01 |
|
Muuten aikalailla samaa mieltä kirjoittajan kanssa, mutta en usko, että Wirtz joutuu pelaamaan valeysin roolia vaan hänet on hankittu sitä pelaamaan. Oma veikkaus, että tarkoitus on peluuttaa Szoboa ja Wirtziä yhtä aikaa kentällä.
Nämä Isak huhut on aivan höpöhöpö tasoa, enkä ymmärrä miksi näitä jaksetaan sivu tolkulla täällä jauhaa. Vaikka Pool tänä kesänä tulee käyttämään rahaa niin myynneistä on tulossa vielä hyvä siivu myös takaisin päin. Joten hyvin todennäköistä on, että kulutus jää lopulta myyntien jälkeen johonkin 40-80 miljoonan haarukkaan, joka on aikalailla linjassa aiempienkin ”isojen” kulutusikkunoiden kanssa.
Olen tästä viestistä melkein 100 % samaa mieltä. Poolillahan Wirtzin lisäksi on kuitenkin ysejä, ja Szobokin taitaa pystyä valeysiä pelaamaan, joten melkoisen monipuolisuuden tämä mahdollistaa. Melko varmasti Slot haluaa kentälle sekä Szobon että Wirtzin samaan aikaan, enkä usko että unkarilainen mikään varamies suostuisi olemaankaan. Tietysti kierrätystä nähtäneen. Koko hyökkäystä ei voi yhdessä ikkunassa uusia. Kiitos nostosta, vastasin sinne.
|
|
|
|
Lord Bendtner
Paikalla
|
 |
Vastaus #3740 : 29.06.2025 klo 13:10:40 |
|
Edwards ja Hughes todennäköisesti seurasivat hyvällä mielellä eilistä U21-finaalia jossa Englanti voitti Saksan. Elliott teki ottelun ensimmäisen maalin kun taas Morton vastasi upeasta syöstöstä voittomaaliin. Elliott valittiin myös kisojen parhaimmaksi pelaajaksi.
Mitä noihin arvostuksiin tulee niin mainittakoon että vastapuolella pelanneelle Woltemadelle Stuttgart on huhujen mukaan iskenyt 100 miljoonan euron hintalapun. Varmasti kyse on myös pienestä show'sta, mutta sopinee vertailukohdaksi kun Elliottin spekulotua 50 miljoonan punnan hintaa pidetään poskettomana.
|
|
|
|
Epäonnensoturi
Poissa
|
 |
Vastaus #3741 : 29.06.2025 klo 13:30:50 |
|
Edwards ja Hughes todennäköisesti seurasivat hyvällä mielellä eilistä U21-finaalia jossa Englanti voitti Saksan. Hymy on kai lähinnä taloudellista, sillä koko Poolin kolmikko taitaa pelata ensi kaudella jossakin muualla kuin Poolin paidassa.
|
|
|
|
EdgarD
Poissa
Suosikkijoukkue: Klousaa tyylillä!
|
 |
Vastaus #3742 : 29.06.2025 klo 13:48:04 |
|
Woltemaden 100 meuroa taitaa olla suunnattu ensisijassa Buyerniin, joka on kärppänä apajilla kun joku saksalainen ja ei-bayernlainen sankari nostaa päätään.
|
|
|
|
Jumpers For Goalposts
Poissa
|
 |
Vastaus #3743 : 29.06.2025 klo 16:49:54 |
|
Edwards ja Hughes todennäköisesti seurasivat hyvällä mielellä eilistä U21-finaalia jossa Englanti voitti Saksan. Elliott teki ottelun ensimmäisen maalin kun taas Morton vastasi upeasta syöstöstä voittomaaliin. Elliott valittiin myös kisojen parhaimmaksi pelaajaksi.
Mitä noihin arvostuksiin tulee niin mainittakoon että vastapuolella pelanneelle Woltemadelle Stuttgart on huhujen mukaan iskenyt 100 miljoonan euron hintalapun. Varmasti kyse on myös pienestä show'sta, mutta sopinee vertailukohdaksi kun Elliottin spekulotua 50 miljoonan punnan hintaa pidetään poskettomana.
Juuri näin. Tuollainen suoritus Harveylta erittäin vaikean kauden päätteeksi kertoo aika paljon pelaajan mentaliteetista ja kyvyistä. Vaikka hän ei ole sopiva pelaaja Slotin palapeliin, on kyseessä silti laatupelaaja, joka voi hyvinkin lunastaa 50 miljoonan hintalapun jossain muussa jengissä. Ketjussa mainitut vertailut johonkin Doueen (joka muuten on nykymarkkinoilla vähintään 100 miljoonan pelaaja) tuntuvat aika väkinäisiltä.
|
|
|
|
Pesso
Poissa
|
 |
Vastaus #3744 : 29.06.2025 klo 18:36:21 |
|
Joo. Tietysti se, että joku muu tekee jotain älytöntä, ei tee toisesta älyttömyydestä sen fiksumpaa. Plus että ainakaan allekirjoittanut ei ole kommentoinut Liverpoolin pyyntiä seurana, vaan Liverpool-piirien ylihypetystä taas kerran. En ole perehtynyt, mutta en tiedä, pidetäänkö Stuttgartissa oikeasti Woltemadea 100 millin pelaajana. Toki kaverilla on myös näyttöjä ja ominaisuuksiakin jonkinlaiseen hintalappuun. 12 maalia Bulissa viime kaudella, kun vaikka Elliott on selvästi vähän ”flopannut” Liverpoolissa. Woltemade on myös isokokoinen ja melko taitava sekä ketterä, mikä on aika harvinainen yhdistelmä. Mutta toki 100 milliä on ihan älytön. Ja varmaan myös showta Bayernin suuntaan. Elliott taas on melko hyvällä evidenssillä nykyfutikseen liian hidas ja pelinsä toimintasäde on pieni. Sen pitäisi olla ihan huipputaitava, jotta olisi parhaiden seurojen tasolla. Ei taida kuitenkaan olla ihan niin hyvä. Elliottin paras ominaisuus on, että saa kentällä asioita aikaan. On monessa tilastossa esimerkiksi silmällä nähtyyn verrattuna korkealla vertailussa. Jos pystyisi tulevassa seurassaan pelaamaan pelkästään vahvuuksillaan, voisi olla vähintään hyvä kulttipelaaja. Veikkaan, että fysiikka tulee rajoittamaan uraa ihan huippujen huipulla. Ja toki myös ”historialla” on Elliottin uraa ja hintaa arvioitaessa pieni merkitys. Keissit, joissa vaikka West Hamin kaltainen seura olisi maksanut hg-lädistä ison summan ja tämä olisi sitten noussut sieltä vielä merkittävästi ylöspäin, ovat aika vähissä. Elliottin uran voi povata olevan lievästi laskusuunnassa. Woltemaden pyynti on siis toki älytön. Mutta toisaalta, jos Bayern sen hankkii, on tilanne lähes käänteinen Elliottiin nähden. Pääsee mahdollisesti pokkailemaan automaatiopyttyjä kansallisen ylpeyden paidassa. Tai sitten floppaa ja on sitten siinä kohtaa saman tyyppisessä tilanteessa kuin Elliott nyt. Minun pointtini sisältää varmasti myös aina turhautumista ”James Pearcen sössöttävään naamaan”. Mutta myös huomion siitä, ettei rajatuilla resursseilla operoivan seuran kannata tuhlata rahaa ”fiiliksiin”, mitä kärkipään lädit valiossa usein ovat. Esimerkiksi vaikka mainittu Doue maksoi PSGeelle sen 40 milliä ja on kyllä ihan ykköskorin talentti. Ei siitä pääse oikein mihinkään. Elliottin kanssa taas joutuu perustelemaan fiiliksiään vähän pidemmän kaavan kautta.
|
|
« Viimeksi muokattu: 29.06.2025 klo 18:40:04 kirjoittanut Pesso »
|
|
|
|
|
Epäonnensoturi
Poissa
|
 |
Vastaus #3745 : 30.06.2025 klo 14:36:07 |
|
Fabrizio Romano @FabrizioRomano 🚨 ✅ Jarell Quansah completes his move to Bayer Leverkusen as medical has been done today, as revealed.
◉ £30m initial fee to Liverpool. ◉ £5m add-ons. ◉ Buy back clause starting from €60m plus add-ons. ◉ Buy back clause available from 2027. Tälle saadaan virallinen vahvistus luultavasti tänään tai huomenna. Quansahin siirto tarkoittaa kyllä sitä, että Poolin on käytännössä pakko lähteä topparikaupoille. Palacen Guehia pyöritellään varmasti huhuissa ainakin tämä viikko, mutta saas nyt nähdä.
|
|
|
|
|
Häckett
Poissa
Suosikkijoukkue: Liverpool FC
|
 |
Vastaus #3747 : 30.06.2025 klo 22:50:43 |
|
Jykä tykkäsi pitää junnut ykkösjoukkueen mukana lainojen sijasta, kun taas Slotin aikana selkeästi pojat pistettiin lainalle. Nyonin tilanteeseen varmasti vaikuttaa mitä tehdään Bajceticin kanssa.
|
|
|
|
Durden
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomi
|
 |
Vastaus #3748 : 01.07.2025 klo 00:47:04 |
|
Tähän väliin viileä tarina. Ostin joskus loppusyksystä Salahin hirmuvireen aikaan viime kauden pelipaidan egyptiläisen nimellä. Näin kesän tullen olen tuota paitaa aina silloin tällöin käyttänyt ja sunnuntaina tuo sattui olemaan päällä kun kävin ruokakaupassa. Kaupan ulko-oven kohdalla pitkä tumma mies otti pari nopeampaa askelta päästäkseen rinnalleni kehumaan hieman heikolla suomen kielellä paitaani sekä kertoakseen että on itsekin Liverpoolin fani. Siinä muutama sananen vaihdettiin kunnes lähdimme eri suuntiin. Parinkymmenen metrin kuluttua ukko kääntyi kuitenkin takaisin minua kohti koska hän halusi ottaa yhteiskuvan kanssani siinä marketin parkkipaikalla.  Tottahan toki yhteiskuva napattiin ja toivotettiin hyvät kesän jatkot. Tuli hemmetin hyvä mieli.  Taas varsin konkreettinen osoitus siitä, ettei se Liverpoolin tunnuslause ole täysin tuulesta temmattu, vaikka jos jonkinlaista hampaiden kiristelyä ja ivaa saakin välillä osakseen.
|
|
|
|
mcvean
Poissa
|
 |
Vastaus #3749 : 01.07.2025 klo 01:01:15 |
|
Tähän väliin viileä tarina.