FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
09.11.2025 klo 14:19:56 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle.

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Sivuja: 1 ... 22 [23]

Kirjoittaja Aihe: IFK Mariehamn 2025 - Ett steg framåt - Riittäkö yksi askel eteenpäin?  (Luettu 116978 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
OEA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn

Vastaus #550 : 07.11.2025 klo 11:15:18

Känns riktigt bra med hur lagbygget framskrider.
Mittfält med Kujasalo-Patut-Dahlström-van der Heyden-Huttunen är bra, garanterat bland de bättre i nedre halvan. Och även om Kujasalo går är det en bra grund.

Anfallet är förstås helt öppet och alltid krävs det av lagen på nedre halvan att man hittar en 10+ målskytt, men finns mycket rum i utlandskvoten ännu.

Försvaret oroar kanske mest, främst för att grunden är medioker men samtidigt säkert en god del av reserverade medlen fast i Nurmi-Lindgren. Nurmi en bra ledare, men en riktigt stark ledande mittback behövs absolut.

Några värvningar kan man säkert vänta ännu innan jul men tex "Cody David" försöker man säkert signa först senare på våren för att maximera lönen man kan erbjuda.
ifkerik

Poissa Poissa

Vastaus #551 : 07.11.2025 klo 11:55:26

Nu ser det väl så bra man bra ut som man kunnat hoppas, förutom att Okereke gärna fått vara kvar.
Cody har jag aldrig räknat med.

Finns det verkligen inte någon spelare att hämta för IFK i Haka eller KTP? Finns någon svenskspråkig HG?
Strongbow

Poissa Poissa

Vastaus #552 : 07.11.2025 klo 12:21:45

Hade gärna sett Luca Weckström från KTP eller Elias Kallio från KäPä på vänsterkanten i IFK nästa år! Fina inhemska produkter!
Dalamaria

Poissa Poissa

Vastaus #553 : 07.11.2025 klo 13:08:58

Jelle i månadens lag och hela nästa säsongens kontrakt är riktig bra nyheter!
Apropos tränaren, nu behöver vi också ersättare till Kukko.
Huupponen
2017

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Tonttilan Super -91

Vastaus #554 : 07.11.2025 klo 13:10:11

Nu ser det väl så bra man bra ut som man kunnat hoppas, förutom att Okereke gärna fått vara kvar.
Cody har jag aldrig räknat med.

Finns det verkligen inte någon spelare att hämta för IFK i Haka eller KTP? Finns någon svenskspråkig HG?
Simon Lindholm?
TheBeastBenteke

Poissa Poissa

Vastaus #555 : 07.11.2025 klo 14:28:31

Vad jag vet så är väl inte varken Mikael Almén eller Luca Weckström svenskspråkiga? Men båda tycker jag annars kunde vara intressanta. I synnerhet Almén som varit riktigt bra de gånger jag sett honom spela. Eftersom IFK har underskott på ytterbackar, så kunde kanske också Juho Lehtiranta och Matias Paavola vara nåt? Båda håller väl riktigt hyfsad ligaklass. Lindholm är väl mittfältare och på IFK:s mittfält är det rätt fullt nu i.o.m. Van der Heydens förlängning.
Ia

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KTP, PeKa, Çaykur Rizespor

Vastaus #556 : eilen kello 17:28:28

Paavola on liigatasoa, mutta Lehtiranta oli itselleni koko kauden suurin pettymys. Hän on erittäin heikko puolustamaan, mutta tänä kesänä ei toiminut hyökkääminenkään. Ei mitään käyttöä Veikkausliigassa, enkä kelpuuttaisi edes Ykkösliigaan.

Sivuja: 1 ... 22 [23]

Siirry: