FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
14.05.2025 klo 06:06:56 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumilla päivitys 9.5.25 klo 01-06.

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 9.5.25 klo 01-06

Sivuja: 1 ... 32 [33]

Kirjoittaja Aihe: EIF 2025 - Miten saaga jatkuu?  (Luettu 164808 kertaa)
1 Jäsen ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
HomeTeamHeroes

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat, ihmisoikeudet ja playhth.com

Vastaus #800 : 11.05.2025 klo 09:22:34

Jos valitus menee läpi että Eiffi ei voi nousta, niin onko silloin Eif ja Hakalla farmarisopimus?

Ei, koska nousukielto muodostuu sopimuksen solmimisesta eikä sopimuksen purkaminen vaikuta siihen.
Nyt Eiffillä ja Hakalla on farmisopimus solmittu ja sittemmin purettu ja Eiffille jäi nousukielto käteen.
mjanders

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EIF, BK-46, FC HIK

Vastaus #801 : 11.05.2025 klo 10:18:03

Ei, koska nousukielto muodostuu sopimuksen solmimisesta eikä sopimuksen purkaminen vaikuta siihen.
Nyt Eiffillä ja Hakalla on farmisopimus solmittu ja sittemmin purettu ja Eiffille jäi nousukielto käteen.

Onko siis sopimus purettu? Minun käsitykseni mukaan se on mitätöity, eli mitään pätevää sopimusta ei olisi koskaan syntynyt (koska "virhe tahdonmuodostuksessa"). Tällöin, jos mitätöinti kumotaan, niin sopimus olisi edelleen olemassa.
laitinho

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Altavastaajien Palloseura

Vastaus #802 : 11.05.2025 klo 10:31:14

Lainaus
Ykkösliigajoukkueet FC Lahti, Jippo, JäPS, Käpa, PK-35 Edustus, SalPa ja FC TPS toimittivat 2.5.2025 Palloliittoon vastalauseen, jossa seurat vaativat Palloliittoa kumoamaan Palloliiton kilpailutoimenjohtaja Pekka Soinin päätöksen EIF:n ja FC HAKA:n välisen farmisopimuksen kumoamisesta.

https://www.palloliitto.fi/ajankohtaista/eif-n-ja-fc-hakan-farmisopimusasian-kasittely

Kyllä minä ymmärrän niin, että vastalause on esitetty nimenomaan perusteettomasti tehtyyn farmisopimuksen purkuun, ja tuon perusteella, jos vastalause menee läpi, niin koko purkua ei ole olemassa. Sopimuksen luulisi voivan tuolloin jatkua alkuperäisesti aiotun töhöilyn mukaan. Jos niin yhä haluavat.

Edit: Schrödingerin farmisopimus :D
Minä itse

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Minä itse ja muut altavastaajat.

Vastaus #803 : 11.05.2025 klo 10:38:08

Tällöin, jos mitätöinti kumotaan, niin sopimus olisi edelleen olemassa.

Veikkaankin saagan jatko-osassa nousukieltoisen EIFin peluuttavan Hakan sopimuspelaajia. Käpa, SalPa ja JäPS tekevät marraskuussa protestin asiasta. Asian käsittely kestää ensi vuoden puolelle, jolloin EIFin todetaan pudonneen ykköseen pisteen erolla Käpaan.
blackhawk

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS, Suomi, Everton

Vastaus #804 : 11.05.2025 klo 10:55:29

https://www.palloliitto.fi/ajankohtaista/eif-n-ja-fc-hakan-farmisopimusasian-kasittely

Kyllä minä ymmärrän niin, että vastalause on esitetty nimenomaan perusteettomasti tehtyyn farmisopimuksen purkuun, ja tuon perusteella, jos vastalause menee läpi, niin koko purkua ei ole olemassa. Sopimuksen luulisi voivan tuolloin jatkua alkuperäisesti aiotun töhöilyn mukaan. Jos niin yhä haluavat.

Soini ei ole purkanut farmisopimusta vaan kumonnut sen. Muut seurat vaativat nyt tuon kumoamisen kumoamista, jolloin farmisopimus jatkuisi normaalisti kauden loppuun.

Sopimuksen purkaminen tarkoittaa, että sopimus on ollut voimassa mutta voimassaolo päättyy sopimuksen purkuun. Kumoaminen taas tarkoittaa, ettei lainvoimaista sopimusta ole koskaan ollutkaan.

Farmisopimuksen purkamista säännöt eivät ymmärtääkseni edes mahdollista. Kumoaminen sensijaan on mahdollista, jos Haglund on esimerkiksi jollakin rikollisella tavalla harhautettu tai pakotettu hyväksymään farmisopimus.
mustavalkoraita

Poissa Poissa

Vastaus #805 : 11.05.2025 klo 17:37:20

Soini ei ole purkanut farmisopimusta vaan kumonnut sen. Muut seurat vaativat nyt tuon kumoamisen kumoamista, jolloin farmisopimus jatkuisi normaalisti kauden loppuun.

Sopimuksen purkaminen tarkoittaa, että sopimus on ollut voimassa mutta voimassaolo päättyy sopimuksen purkuun. Kumoaminen taas tarkoittaa, ettei lainvoimaista sopimusta ole koskaan ollutkaan.

Farmisopimuksen purkamista säännöt eivät ymmärtääkseni edes mahdollista. Kumoaminen sensijaan on mahdollista, jos Haglund on esimerkiksi jollakin rikollisella tavalla harhautettu tai pakotettu hyväksymään farmisopimus.
Eli Huttunen on jollain rikollisella tavalla harhauttanut tai pakottanut Haglundin hyväksymään farmisopimuksen ja sitten kehumaan sen hyötyjä lehdessä, no teoria toikin. Toki luulen ettei Haglundia tarvitse harhauttaa, hän onnistuu siinä ihan itse ilman apuja.
Nahkabanjo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Väärin voitettu

Vastaus #806 : 11.05.2025 klo 19:52:18

Eli Huttunen on jollain rikollisella tavalla harhauttanut tai pakottanut Haglundin hyväksymään farmisopimuksen ja sitten kehumaan sen hyötyjä lehdessä, no teoria toikin. Toki luulen ettei Haglundia tarvitse harhauttaa, hän onnistuu siinä ihan itse ilman apuja.

Hei ystavat hyvat,jattakaa nyt herrajumala Haglund rauhaan ja keskittykaa johonkin muihin asiohin ,vai pitaa pahaa Han on teille tehnyt?!

Haglund on uhri ja häntä on vähintäänkin juotettu, kun sopimus on allekirjoitettu, lähetetty liittoon, maksut maksettu ja tiedotus julkaistu omille kotisivuille. Kaduilla kertovat, että oli siellä asettakin väläytelty, jotta iso paha Haka ja Huttunen saavat tahtonsa läpi...

Sivuja: 1 ... 32 [33]

Siirry: