FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
28.07.2025 klo 08:31:34 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle

Sivuja: 1 ... 233 [234]

Kirjoittaja Aihe: TPS 2025 - Ei mikään persaukisten harrastus  (Luettu 894643 kertaa)
1 Jäsen ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
B.Elkjaer

Poissa Poissa

Vastaus #5825 : eilen kello 07:32:01

Timo Nummelin, Raimo Toivanen ja Teuvo Andelmin. He olivat nostamassa paria vuotta aikaisemmin Tepsin takaisin liigaan. Jospa historia toistaisi itseään...
Numppa kyllä vielä pärjäis, mutta kahdesta muusta en tiedä... Anteeksi, I' ll get my coat.
Glorious

Paikalla Paikalla

Vastaus #5826 : eilen kello 07:51:27

Riku antoi pelin jälkeen alle kouluikäiselle lapselleni muutamat läpyt, katsoi häntä silmiin ja kiitti kannustuksesta.

Aikaisemmin on mennyt hänen kanssaan peleihin tuominen lähinnä isukin kulttuurikasvatustoiminnan pakollisiin kuvioihin. Mutta tämän Riskin toiminnan myötä lapsi ei juuri muusta puhukaan: ”Riku on paras. Täytyy päästä seuraavaan peliin. Haluan Rikun paidan. TPS TPS…”

Ne on loppujen lopuksi niin pieniä juttuja, joita pelaajat voivat tehdä, että niistä jää sellaisia elämänmittaisia isoja kulttuuritason juttuja.

Rikulle massiivinen Ylos
Dagger

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, Apollo, Hyps,FC TPS, LFC

Vastaus #5827 : eilen kello 07:56:13

:) Ylos
"Isäni on kannattanut..."
Herstein

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Heitto

Vastaus #5828 : eilen kello 12:46:41

Vieläkö meillä muuten nimitetään tyyppejä siihen kunniagalleriaan? En nyt kuollaksenikaan muista, nimettiinkö tuonne viime vuonna uusia nimiä jonkun matsin yhteydessä. Tuo on hyvää seurakulttuuria, toivottavasti ei kuole pois niin kuin niin moni muu tämän seuran aloittama asia.
Poni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS

Vastaus #5829 : eilen kello 12:56:17

Vieläkö meillä muuten nimitetään tyyppejä siihen kunniagalleriaan? En nyt kuollaksenikaan muista, nimettiinkö tuonne viime vuonna uusia nimiä jonkun matsin yhteydessä. Tuo on hyvää seurakulttuuria, toivottavasti ei kuole pois niin kuin niin moni muu tämän seuran aloittama asia.

https://fc.tps.fi/uutiset/tps-jalkapallo-aateloi-seitseman-seuralegendaa-kunniagalleriaan/
Herstein

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Heitto

Vastaus #5830 : eilen kello 12:58:18

Hienoa, toivottavasti tällö kaudella perinne jatkuu.
Fifa

Poissa Poissa

Vastaus #5831 : eilen kello 14:38:46

Ei tällaiseen ole tottunut vuosikausiin. Tilanne alkaa muistuttaa yhä enemmän vuoden 1965 nousujoukketta.

Minulle tuon nousun varmistanut peli oli ensimmäinen matsi, jota olin katsomassa. Pari vuotta sen jälkeen olin kaverini kanssa Kupittaalla potkimassa, hiukan yli kymmenvuotiaina. Teuvo Andelmin ja Raimo Toivanen liittyivät seuraan.  Vetelivät meidän kanssamme rankkareita ja juttelivat mukavia. Sen jälkeen pitikin käydä katsomassa Anssin ja Kilin harkkaritkin ja mennä matsiin aina kun päästiin. Nyt olen tuonut peleihin ensin lapseni ja sitten lastenlapsiani. Ja tulen paikalle kun vain pääsen.

Riku näyttää jatkavan hienoja perinteitä. Tietävätköhän muut, miten tepsiläisiä tehdään?
TPS100

Poissa Poissa

Vastaus #5832 : eilen kello 14:41:14

Kaikkeen sama. En edes muista vastaavaa.

Riku antoi pelin jälkeen alle kouluikäiselle lapselleni muutamat läpyt, katsoi häntä silmiin ja kiitti kannustuksesta.

Aikaisemmin on mennyt hänen kanssaan peleihin tuominen lähinnä isukin kulttuurikasvatustoiminnan pakollisiin kuvioihin. Mutta tämän Riskin toiminnan myötä lapsi ei juuri muusta puhukaan: ”Riku on paras. Täytyy päästä seuraavaan peliin. Haluan Rikun paidan. TPS TPS…”

Ne on loppujen lopuksi niin pieniä juttuja, joita pelaajat voivat tehdä, että niistä jää sellaisia elämänmittaisia isoja kulttuuritason juttuja.

Vähän vanhemman jälkikasvun kanssa samanlainen kokemus oli Rovaniemen pakkasessa, kun täysin toisenlaisissa tunnelmissa Kalle Taimi antoi oman pronssimitalinsa pojalle.

Kannattaminen on ihanaa.

P.S. Sairinen pelaa aina hyvin.

Hieno kokemus teillä! Kannattaminen kannattaa aina. Kannattaa katsoa YLE:ltä upea dokumentti Ultrat. Siinä poraudutaan monipuolisella ja kulttuurisella tavalla jalkapallokannattamisen ytimiin, vaikka ei ihan ultraksi itseään edes mieltäisi.
TPS100

Poissa Poissa

Vastaus #5833 : eilen kello 14:47:11

Minulle tuon nousun varmistanut peli oli ensimmäinen matsi, jota olin katsomassa. Pari vuotta sen jälkeen olin kaverini kanssa Kupittaalla potkimassa, hiukan yli kymmenvuotiaina. Teuvo Andelmin ja Raimo Toivanen liittyivät seuraan.  Vetelivät meidän kanssamme rankkareita ja juttelivat mukavia. Sen jälkeen pitikin käydä katsomassa Anssin ja Kilin harkkaritkin ja mennä matsiin aina kun päästiin. Nyt olen tuonut peleihin ensin lapseni ja sitten lastenlapsiani. Ja tulen paikalle kun vain pääsen.

Riku näyttää jatkavan hienoja perinteitä. Tietävätköhän muut, miten tepsiläisiä tehdään?

Noin seuraidentiteetti juuri syntyy, upea esimerkki!
The Goat

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS, MCFC

Vastaus #5834 : eilen kello 16:17:58

Kili on mukava ja joviaali ihminen. Parissa keskustan ravintolassa törmää yhä silloin tällöin vaikka ikää on jo.
Huho

Poissa Poissa

Vastaus #5835 : eilen kello 20:33:44

Onkos pelipaitojen tilaukset olleet miten kauan jäissä? Eivät näytä olevan tilattavissa juuri nyt.
Statisti

Poissa Poissa

Vastaus #5836 : tänään kello 00:07:49

Onkohan huoli liioiteltu? Olosuhteiden pakosta kentälle on välillä jouduttu laittamaan muitakin pelaajia vakioavauksen ulkopuolelta ja peli on toiminut silti.

En sanoisi liioitelluksi. Onhan tässä käynyt myös todella hyvä tuuri, että koko kaudella on ollut vain yksi pidempi loukkaantuminen ja se sattui pelipaikalle, joka ei ole ihan joukkueen kriittisimpiä.

Yleensä realismia kuitenkin on, että kauden aikana sattuu jokunen kuukauden tai parin poissaolon vaativa loukki, eivätkä pidemmätkään toki tavattomia ole. Tähän asti vain yksittäisistä peleistä on puuttunut pari runkopelaajaa, mutta jos niin kävisi vaikka neljässä peräkkäisessä pelissä niin on vaikea kuvitella, että rajat eivät tulisi vastaan.

Olen toki ihan mielissäni jos tällä reseptillä pärjätään, mutta en uskaltaisi lyödä vetoa sen puolesta.

Sivuja: 1 ... 233 [234]

Siirry: