FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
09.08.2025 klo 03:14:36 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle.

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle

Sivuja: 1 ... 250 [251] 252

Kirjoittaja Aihe: TPS 2025 - Ei mikään persaukisten harrastus  (Luettu 962127 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Herstein

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Heitto

Vastaus #6250 : 07.08.2025 klo 16:39:52

Ongelma kausikorttien hinnoittelussa on nimenomaan se, että taloudellisessa mielessä ei ole mitään kannustinta sen hankkimiseen. Kausari maksoi tällä kaudella 240 euroa, sen ostaessa et tiennyt, pelaako TPS 13 vai 14 kotiottelua. Nyt kotimatseja tuli 14, jolloin yksittäisen lipun hinta per matsi on 17,20 euroa. Jos tiesit, että kaudella jää kotimatseja välistä, niin kausikorttia ei kannattanut hankkia, kun irtolipuilla pääsee halvemmalla.

Loppukauden osalta tämä tarkoittaisi sitä, että kausari maksaisi 85 euroa, irtolipuilla matsiin tulo satasen. Taas, jos tiedät, että yksikin matsi jää välistä, kausarin hankinta ei kannata. Ja vaikka ei jäisi, niin säästö on 15 euroa, eli joo joku taloudellinen porkkana on olemassa, mutta kovin iso se ei ole.

Ja joo, voi olla, että loppukaudella keksitään tuo dynaaminen hinnoittelu vielä uudestaan. Mä olen mennyt tämän kauden irtoilipuilla ja kertaakaan en ole maksanut tuota 20 egeä enempää.

Voi toki olla, että olen vähemmistössä, mutta mulle kausarin hankkiminen on aina ollut kustannuskysymys. Ennen se kannatti, koska tuli halvemmaksi, nyt enää ei, joten kausariputki tuli päätökseensä. Toki osittain myös protestina noita naurettavia hintoja kohtaan.
« Viimeksi muokattu: 07.08.2025 klo 16:54:48 kirjoittanut Herstein »
Poni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS

Vastaus #6251 : 07.08.2025 klo 17:54:22

Itse suhtaudun kausikortin ostamiseen enemmän tukemisena.
sulo

Poissa Poissa

Vastaus #6252 : 07.08.2025 klo 18:08:37

Tukemisena kyllä, mutta . Jos halutaan lisää ihmisiä katsomoon kausikortti olisi ehkä järkevä pitää edullisena? Nuo tukemiset saa nyhdettyä sitten kannattajilta jollain muulla tavalla

E. Se jää ikuiseksi arvoitukseksi olisiko tuonut enempi rahaa esim. 150€ kausareilla?
« Viimeksi muokattu: 07.08.2025 klo 18:14:37 kirjoittanut sulo »
sambatonttu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tps

Vastaus #6253 : 07.08.2025 klo 19:15:58

E. Se jää ikuiseksi arvoitukseksi olisiko tuonut enempi rahaa esim. 150€ kausareilla?
Korjatkoon joku joka tietää paremmin, mutta jos kuvitellaan, että kausareita mennyt nyt 300?, olisi 150€ kausareita tarvinnut mennä 481 kappaletta, jotta 240€ kausarit olisi voitettu.

Peräaho totesi Tammikuussa, että edellisillä kausilla kausareita mennyt keskimäärin alle 400.

Näistä voidaan päätellä se, mitä joskus talvella jo sanoin. Seura tehnyt samat laskut ja todennut, että uskollisilta maksajilta nyhtäen otetaan pienempi riski kuin se, ettei ostajia löytyisikään. Miettien kauden alun tilannetta ja ilmapiiriä, ei välttämättä taloudellisesti huono valinta.
Erkka

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS, RFC Liège

Vastaus #6254 : 07.08.2025 klo 19:27:05

2010-syntyneiden ja sitä nuorempien U16-maajoukkue on nimetty myöhemmin tässä kuussa pelattaviin otteluihin Ruotsia vastaan. Mukana ei ole yhtään varsinaissuomalaista.
Statisti

Poissa Poissa

Vastaus #6255 : 07.08.2025 klo 20:04:14

Itse suhtaudun kausikortin ostamiseen enemmän tukemisena.

Viime vuosien paskuuden ja samanaikaisen seurajohdon ylimielisyyden takia näitä laupiaita samarialaisia ei vain ole ihan kauheasti. Niiden harvojenkin huumoria koeteltiin tällä hinnoittelulla aika paljon ja jokunen kausari jäi myymättäkin, joten meidän muutamien idioottien loputtomaan kärsivällisyyteen luottaminen tuskin on voittava strategia.

Korjatkoon joku joka tietää paremmin, mutta jos kuvitellaan, että kausareita mennyt nyt 300?, olisi 150€ kausareita tarvinnut mennä 481 kappaletta, jotta 240€ kausarit olisi voitettu.

Peräaho totesi Tammikuussa, että edellisillä kausilla kausareita mennyt keskimäärin alle 400.

Näistä voidaan päätellä se, mitä joskus talvella jo sanoin. Seura tehnyt samat laskut ja todennut, että uskollisilta maksajilta nyhtäen otetaan pienempi riski kuin se, ettei ostajia löytyisikään. Miettien kauden alun tilannetta ja ilmapiiriä, ei välttämättä taloudellisesti huono valinta.

Suurin johtopäätös, mikä tuosta pitäisi vetää, on se että kausareita myydään nykyään todella surullinen määrä. Ei ole kaiketi kulunut mahdottoman monta vuotta siitä kun kausikortteja myytiin tuplamäärä eikä mitään valovuosia siitäkään kun tonni meni rikki. Sitä asiaa olisi ehkä kannattanut pysähtyä miettimään hetkeksi.

Tämän johtopäätöksen jälkeen voi sitten yrittää tehdä jotain myydäkseen enemmän tai viedä rahat niiltä, jotka ostavat vaikka mikä olisi.
Ihantosivai

Poissa Poissa

Vastaus #6256 : 07.08.2025 klo 21:06:47

2010-syntyneiden ja sitä nuorempien U16-maajoukkue on nimetty myöhemmin tässä kuussa pelattaviin otteluihin Ruotsia vastaan. Mukana ei ole yhtään varsinaissuomalaista.
Kertoo kaiken tämän hetken turkulaisesta osaamisesta jalkapallon osalta. Lisää kaikenlaisia päätoimisia huuhaa valmentajia näyttämään osaamistaan.
Rotten65

Poissa Poissa

Vastaus #6257 : 07.08.2025 klo 21:25:10

Tää lippujen ja kausareiden hinta vertailu on mun mielestä turhaa vertailua. Jos ja kun seuran talous vaatii sen että ottelutapahtuma jäisi taloudellisesti plus merkkiseksi on ainut tapa saada lipun myynnistä rahaa kassaan. Silti kannattajat muu yleisö tuhlaa rahaa stadionin oheismyyntiin mistä seuramme ei saa sentin senttiä, ei mulla muuta....
Virallinen

Poissa Poissa

Vastaus #6258 : 07.08.2025 klo 21:45:35

Kertoo kaiken tämän hetken turkulaisesta osaamisesta jalkapallon osalta. Lisää kaikenlaisia päätoimisia huuhaa valmentajia näyttämään osaamistaan.

Mikä sinut on katkeroittanut?
Poni

Poissa Poissa

Vastaus #6259 : 07.08.2025 klo 21:52:23

hyvä viesti. Pitäisi saada faijat valmentamaan. Taattua laatua!
Jaakko

Poissa Poissa

Vastaus #6260 : 07.08.2025 klo 21:53:05

Tää lippujen ja kausareiden hinta vertailu on mun mielestä turhaa vertailua. Jos ja kun seuran talous vaatii sen että ottelutapahtuma jäisi taloudellisesti plus merkkiseksi on ainut tapa saada lipun myynnistä rahaa kassaan. Silti kannattajat muu yleisö tuhlaa rahaa stadionin oheismyyntiin mistä seuramme ei saa sentin senttiä, ei mulla muuta....
Onkohan kiekon fanishopissa vielä taskumatteja myytävänä, sellainen lämmittää mukavasti viilenevissä syysilloissa.
Herstein

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Heitto

Vastaus #6261 : 07.08.2025 klo 22:03:45

Mainio tilanne, jos pitäisi mukisematta maksaa ylivoimaisesti sarjan kalliimmat lipun hinnat, mutta itse ottelussa mitään oheispalveluita ei saisi käyttää. Tuote on todellakin kunnossa...
Seatbelt

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1922, Hedelmäkorit

Vastaus #6262 : 07.08.2025 klo 22:41:57

Kyllä siellä toimistollakin on tiedossa, että kausarihinnoittelu meni ihan vituiksi. Mutta eipä siihen voi oikein korjauksia kesken kauden tehdä, kun olisi aika epäreilua periaateihmisille, jotka kausarin uusivat mukisematta. Ensi kaudella on pakko olla jotain reagointia tämän vuoden myyntimääriin sekä tähän kaikkeen keskusteluun.
pökkelö

Poissa Poissa

Vastaus #6263 : 07.08.2025 klo 22:46:20

Pinol tienasi palkkansa jo elokuussa Pippolan vaihtaessa maisemaa.
Tuota kehityskäyrää katsoessa monen pelaajan kohdalla; on valmentajan valinta osunut nappiin.
sol

Poissa Poissa

Vastaus #6264 : 07.08.2025 klo 23:40:58

Eiköhän tämä vitun nyyhkytarinalla myyty ylihinnoiteltujen kausarien pakkosyöttö ollut onceinthelifetime ratkaisu, eivät varmaan yritä, eikä toimisikaan enää ens kaudella.
blackhawk

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS, Suomi, Everton

Vastaus #6265 : eilen kello 01:13:54

Mainio tilanne, jos pitäisi mukisematta maksaa ylivoimaisesti sarjan kalliimmat lipun hinnat, mutta itse ottelussa mitään oheispalveluita ei saisi käyttää. Tuote on todellakin kunnossa...

Mä maksoin mukisematta 350€ Kappen kassa -tukikausikortista enkä ole tällä kaudella käyttänyt senttiäkään stadionin oheispalveluihin. Silti koen saavani rahalleni vastinetta ja olen viihtynyt ottelutapahtumissa.

Samaa mieltä kyllä siitä, ettei 240€ hintainen peruskausikortti kuulosta toimivalta sisäänheittotuotteelta. Tuskin mulle olisi koskaan kehittynyt näin totaalista TPS-riippuvuutta, jos vuonna 1979 olisi ollut nykyisenlainen luulot pois -hinnoittelu.

Lippujen ja kausikorttien hinnoittelun pitäisi houkutella otteluihin myös uusia katsojia, mutta rinnalla kannattaa pitää helppoja vaihtoehtoja myös heille, jotka haluavat tukea seuraa hieman isommalla summalla.
« Viimeksi muokattu: eilen kello 01:45:39 kirjoittanut blackhawk »
Erkka

Poissa Poissa

Vastaus #6266 : eilen kello 11:09:53

rinnalla kannattaa pitää helppoja vaihtoehtoja myös heille, jotka haluavat tukea seuraa hieman isommalla summalla.
Tähän olisi helppo ratkaisu jonkinlainen seuran (tuki-)jäsenyys. Hinnasto esim.
- 250€/vuosi tai 25€/kk. Sisältää kausikortin ja ekslusiivista toimintaa
- 500€/vuosi tai 50€/kk. Sisältää kausikortin, ekslusiivista toimintaa ja pelipaidan halutulla painatuksella

Ja koska yhteisöllisyys on kiva termi, niin mun mielestä TPS-mieliset kuluttajat ja yritykset pitäisi koittaa saattaa yhteen paremmin. Kotisivujen yhteistyökumppaneista ainakin Mauno, Stadium, Elixia, Bar Into, Kosken Leipomo, Naantalin Aurinkoinen ja Pizza Line tarjoavat sellaista palvelua, jota aika moni käyttää säännöllisesti.

Kuluttajalle helpoimmillaan tämä olisi, kun olisi appi, jossa olisi listattuna yhteistyökumppanit, joiden palveluita tai tuotteita ostamalla menee ostoksesta tietty prosenttiosuus Tepsin kassaan. Kassahenkilö piippaa ostohetkellä QR-koodin ja homma valmis. Avoimuuspäissään mainitussa sovelluksessa voisi olla jopa tieto siitä, kuinka monta euroa sen kautta tehdyt ostokset ovat Tepsille tuottaneet ja mitä ne ovat mahdollistaneet.

Tai sitten firmoilla voi olla listoilla joku tietty tuote, mistä menee ihan apin piippaamisesta riippumatta tietty viipale Tepsille. Innossa se olisi haukikilju, Pizza Linen listalle mahtuisi varmuudella "Muzaci", "Onni" tai "Guerriero". Kahviloissa voisi olla TPS-kombo, "kahvi+piispis". Mielikuvitus lähinnä rajana. Yrityksille luonnollisesti myös sitten lisänäkyvyys seuran sivuilla ja someissa tähän osallistumisen myötä.

Ihan sponsorienkin näkökulmasta, niin onhan se epäonnistuminen, että meillä on kaksi (turkulainen ja naantalilainen) leipomokahvilaketjua yhteistyökumppaneina ja tässä topicissa vitsaillaan, että pitäisi mennä ruotsalaiseen Espresso Houseen vakoilemaan Samba Bengan päivän kuntoa.
RobbieRensenbrink

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS, KaaPo, FC Jazz

Vastaus #6267 : eilen kello 12:10:03

Kiitos tästä ajatuksesta. Simppeliä, läpinäkyvää ja tehokasta.
sambatonttu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tps

Vastaus #6268 : eilen kello 12:17:33

Topicin viimeiset viisi sivua tuottaneet enemmän ajatuksenjuoksua kuin toimiston yksi tilikausi!
No, aina voi haaveilla.
sulo

Poissa Poissa

Vastaus #6269 : eilen kello 12:20:42

Luhta vahvistuu ja toi loppukauden kausarin myyntiin
urheilutoimenjohtaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS & Blaugrana

Vastaus #6270 : eilen kello 12:36:53

Tuli myös bongattua Lahin kausareista 199 € perhe-kausikortti. Kaksi aikuista ja alaikäistä lasta tuohon hintaan on hyvä tuote. Meillä saa vastaavan setin kasattua Lippu.fi ostoskoriin 580 € hintaan.
Kylmälonkero

Poissa Poissa

Vastaus #6271 : eilen kello 12:55:05

Tuli myös bongattua Lahin kausareista 199 € perhe-kausikortti. Kaksi aikuista ja alaikäistä lasta tuohon hintaan on hyvä tuote. Meillä saa vastaavan setin kasattua Lippu.fi ostoskoriin 580 € hintaan.
Talvella oli meillä myös 99€ maksavat kausarit. Itse ostin 149€hintaan vain tukeakseni seuraa. Kieltämättä tps hinnat kuulostaa kovilta.
Jaakko

Poissa Poissa

Vastaus #6272 : eilen kello 13:01:07

Talvella oli meillä myös 99€ maksavat kausarit. Itse ostin 149€hintaan vain tukeakseni seuraa. Kieltämättä tps hinnat kuulostaa kovilta.
No laatu maksaa. Oikeastaan ainut edullinen on alle 12v ilmaiseksi ja 10/7e liput nuorille on ihan ok hinta. Mutta kun ei ole muita ottelutapahtuma tuloja, niin kai noita vähän pakko kestää. Jotain siimaa olisi hyvä saada.
Erkka

Poissa Poissa

Vastaus #6273 : eilen kello 13:35:42

Luken siirtosummasta ilmeisesti päästy sopuun. Kaksi miljoonaa heti ja miljoonalla Fämä-sekoiluja. Päädyttiinkö täällä lopulta siihen, että Tepsin osuus on 60.000€ ja 30.000€ jos ASM päätyy maksamaan myös "add-onit"?
TPS100

Poissa Poissa

Vastaus #6274 : eilen kello 13:44:21

Tähän olisi helppo ratkaisu jonkinlainen seuran (tuki-)jäsenyys. Hinnasto esim.
- 250€/vuosi tai 25€/kk. Sisältää kausikortin ja ekslusiivista toimintaa
- 500€/vuosi tai 50€/kk. Sisältää kausikortin, ekslusiivista toimintaa ja pelipaidan halutulla painatuksella

Ja koska yhteisöllisyys on kiva termi, niin mun mielestä TPS-mieliset kuluttajat ja yritykset pitäisi koittaa saattaa yhteen paremmin. Kotisivujen yhteistyökumppaneista ainakin Mauno, Stadium, Elixia, Bar Into, Kosken Leipomo, Naantalin Aurinkoinen ja Pizza Line tarjoavat sellaista palvelua, jota aika moni käyttää säännöllisesti.

Kuluttajalle helpoimmillaan tämä olisi, kun olisi appi, jossa olisi listattuna yhteistyökumppanit, joiden palveluita tai tuotteita ostamalla menee ostoksesta tietty prosenttiosuus Tepsin kassaan. Kassahenkilö piippaa ostohetkellä QR-koodin ja homma valmis. Avoimuuspäissään mainitussa sovelluksessa voisi olla jopa tieto siitä, kuinka monta euroa sen kautta tehdyt ostokset ovat Tepsille tuottaneet ja mitä ne ovat mahdollistaneet.

Tai sitten firmoilla voi olla listoilla joku tietty tuote, mistä menee ihan apin piippaamisesta riippumatta tietty viipale Tepsille. Innossa se olisi haukikilju, Pizza Linen listalle mahtuisi varmuudella "Muzaci", "Onni" tai "Guerriero". Kahviloissa voisi olla TPS-kombo, "kahvi+piispis". Mielikuvitus lähinnä rajana. Yrityksille luonnollisesti myös sitten lisänäkyvyys seuran sivuilla ja someissa tähän osallistumisen myötä.

Ihan sponsorienkin näkökulmasta, niin onhan se epäonnistuminen, että meillä on kaksi (turkulainen ja naantalilainen) leipomokahvilaketjua yhteistyökumppaneina ja tässä topicissa vitsaillaan, että pitäisi mennä ruotsalaiseen Espresso Houseen vakoilemaan Samba Bengan päivän kuntoa.
Mainioita ehdotuksia. Tuo eksluusiivinen ohjelma ei ihmeitä edes edellytä. Alkukaudesta valmentaja kertomaan alkavan kauden näkymiä, loppukesällä vastaava palaveri kuluneesta ja uusien mahdollisten pelaajien esittely, kauden päätyttyä yhteenveto menneestä. Lisäksi voisi olla tietokilpailuja, seuran omia äänestyksiä, Tammisaaren tyylinen vieraspelikuljetus jne. Sellalsia tilaisuuksia, joissa TPS-kannattajia saatetaan yhteen. 

Sivuja: 1 ... 250 [251] 252

Siirry: