ParastaIdästä
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS
|
 |
Vastaus #5650 : 03.09.2025 klo 15:43:45 |
|
Taipaleet vittuun ja oikeita ammattilaisia tilalle. Tuolla manööverillä tehostettaisi toimistoa jo eksponentiaalisesti. Lopuilla rahoilla sitten lisäkäsiä ja muita ammattilaisia.
Tepi voi jatkaa korkeintaan keskuskentän talonmiehenä.
Itse kun kuulun siihen ”vähemmistöön”, jonka tuleminen paikan päälle ei riipu siitä onko kuluneella viikolla tarjoiltu Vetterillä pullakahveja pelaajien toimesta vai ei. Eli ts. kulutan lähinnä itse tuotetta ja forkkaa. Tiedostan, että tuo markkinointi on aivan karmeaa, mutta olisi mielenkiintoista kuulla mitkä olisi ne konkreettiset teot, että useampi silmäpari löytäisi paikanpäälle? Niin kauan kun ihmisiä pitää houkutella tuonne lautakasaan, niin en pysty keksimään oikeasti yhtään keinoa millä yleisöä saataisiin lisää - tämä kertoo siis enemmän minun mainosalan ymmärryksestä.
|
|
|
|
Armas Männistö
Poissa
|
 |
Vastaus #5651 : 03.09.2025 klo 15:58:21 |
|
Asiallinen suora kysymys, johon hyvin pelkistetty vastaus:
Vähimmäisedellytys olisi, että kuluttajat edes tietäisivät milloin KuPS pelaa, ketä vastaan ja missä. Tällä hetkellä KuPS ei markkinoi ottelutapahtumia juuri ollenkaan. Ensi viikon Suomen Cupin ottelun lipunmyyntiäkään ei ole edes vielä avattu, mistään mainostamisesta puhumattakaan.
Ja tämä on siis täysi minimivaatimus, joka pitäisi toteutua jokaisella urheiluseuralla sarjatasosta riippumatta. Nyt yksi suomalaisen jalkapallon lippulaivoista ei yllä edes tähän.
Sen suurempia markkinointivinkkejä on tässä vaiheessa täysin turha antaa, kun perusteet ovat täysin ala-arvoisella tasolla. En jaksa edes aloittaa sosiaalisesta mediasta ja sinne tyrkättyjen kuvien järkyttävästä laadusta, tai toistuvista kirjoitusvirheistä, tai suoranaisista asiavirheistä, tai printatussa lehdessä menneiden otteluiden mainostamisesta, tai... Ymmärrät varmaankin.
|
|
« Viimeksi muokattu: 03.09.2025 klo 16:00:29 kirjoittanut Armas Männistö »
|
|
|
|
|
Vetoukko
Poissa
Suosikkijoukkue: Pallokissat
|
 |
Vastaus #5652 : 03.09.2025 klo 16:04:32 |
|
mielenkiintoista kuulla mitkä olisi ne konkreettiset teot, että useampi silmäpari löytäisi paikanpäälle?
Tässä hyvä kiteytys markkinoinnin eroista naapurin hokirunkkareihin: Kuopion Palloseura ei ole näkynyt koko kauden aikana mitenkään katukuvassa. Pelkästään muutamassa diginäytössä näkyy olevan mainos pelipäivinä. KalPan kauden avaukseen on aikaa reilu viikko ja olen nähnyt jo kolmen eri bussin kyljessä mainokset, bussin diginäytössä mainoksen, isoilla diginäytöillä mainokset sekä joka puolella kaupunkia katutolpissa KalPan pelaajien pelipaidat printtinä. Markkinoinnin perusteet rakentuvat kärjistetysti muutamasta asiasta: -Viestin pitää toistua, mielellään monella eri tavalla. Tämän avulla se asia (tässä tapauksessa KuPS) jää mieleen ja hups yhtäkkiä nähdäänkin extemporena peliin. -Paskasta pitää taikoa timanttia: kaikki tietää, että stadion on huono. Käännä se positiiviseksi: tuo oma pyllynalunen mukanasi aurinkokatsomoon niin saat ilmaisen makkaran ym. TAI tuo se pomppulinna ym show aurinkokatsomoon lapsiperheille TAI tee edes siitä ottelumainonnasta kiinnostavaa äläkä mainosta pelejä kannattajakatsomon juoppojen kuvilla.
|
|
|
|
Bockwurst
Poissa
Suosikkijoukkue: 1923
|
 |
Vastaus #5653 : 03.09.2025 klo 16:06:08 |
|
Olisi mielenkiintoista kuulla mitkä olisi ne konkreettiset teot, että useampi silmäpari löytäisi paikanpäälle?
Tässä muutamia mitä nyt nopeasti keksin: 1. Yleinen näkyvyys ja mainosten kohdentaminen. Näkyvyys on luokkaa Puijon Pesis tällä hetkellä ja se on kerrassaan säälittävää. 2. Some kuntoon ja ammattimaista sisältöä sinne ottelumainoksineen. Laadukasta sisältöä voi vaikka ajoittain ostaa ns. paketteina, jos eivät omat rahkeet riitä tarpeeksi laadukkaaseen sisältöön. 3. Ottelutapahtuman kehittäminen esim. tarjolle muutakin kuin kaupan halvinta makkaraa ja lämmintä kukkoa. Stadionin olosuhteet tulevat tässä isosti vastaan, mutta mitään ei ole edes yritetty viime vuosina pl. Kotipizzan siivut matseissa. 4. Perhepelit, opiskelijapelit yms. eri kohderyhmille suunnatut ottelut, jotka eivät välttämättä muuten kävisi otteluissa. 5. Ehkä tärkein seikka eli AMMATTILAISET PYÖRITTÄMÄÄN TOIMISTOA. Nykyisen organisaation tasolla ei tulla hyödyntämään mahdollisen uuden stadionin mahdollisuuksia kuin murto-osan verran. 6. Seurayhteisön kehittäminen ja luominen. KuPS:n tulee näkyä ja olla esillä siellä missä ihmisetkin ovat.
|
|
|
|
O'Flynn
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS & Hard bass
|
 |
Vastaus #5654 : 03.09.2025 klo 16:07:15 |
|
Mitä toimari vastasi, kun markkinointipiällikkö kysyi ihmetellen mikä taho on vastuussa heikkoihin yleisömääriin? "No sää"
|
|
|
|
Höntsäfutis
Poissa
|
 |
Vastaus #5655 : 03.09.2025 klo 16:11:00 |
|
Jos Taipale ajattelee että sää vaikuttaa, ei sitä silti tarvitse mediaan mennä möläyttämään, saa jo itsensäkin näyttämään aika typerältä kaikkien silmissä. Ehkä olisi syytä harkita tuollaisen vaihtoon pistämistä jos ei itsekkään usko omaan tekemiseensä,vaan selittelee milläkin tekosyyllä, no toki olosuhteet Kuopiossa vaikuttaa sitä ei käy kieltäminen, mutta aktiivisempaa otetta touhuun, olosuhteet on mitä on ja niiden kanssa on elettävä.
Tämä. Tuo "luovuttamisen menttaliteetti" tuossa ainakin itselle on se huolestuttavin piirre. Ja ymmärtäisin tuon lauseen edes jollain tavalla, jos kaikkea mahdollista olisi yritetty, mutta aika vähiin se on jäänyt. Niin kauan kun ihmisiä pitää houkutella tuonne lautakasaan, niin en pysty keksimään oikeasti yhtään keinoa millä yleisöä saataisiin lisää - tämä kertoo siis enemmän minun mainosalan ymmärryksestä.
No yksi tapa olisi tosiaan, kuten tuossa podissakin mainittiin, vetää asia vitsiksi. Ihan vaikka välillä "lautakatsomokamppanja" tulisi itselle mieleen. Johonkin huhtikuisen tiistain JARO matsiin lautakatsomoon eurolla. Ei varmasti vaikuttaisi lipputuloihin pätkääkään. Lätkässä teemapelit ovat ihan tuttua juttua jo nykyisin. Puhumattakaan tietenkin kunnollisista mestaruus-ja muutenkin myyntituotteista kuin niitä "yksi laatuaan t-paitoja".
|
|
|
|
O'Flynn
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS & Hard bass
|
 |
Vastaus #5656 : 03.09.2025 klo 16:12:24 |
|
Teemapeleille  Lautakasa t-paidan voisin mielelläni ostaa, ilman mitään suurempia hassutteluviestejä. Ehkä Kuopio voisi maltillisella fontilla siinä lukea.
|
|
|
|
Infamy
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS, Huuhkajat
|
 |
Vastaus #5657 : 03.09.2025 klo 16:13:50 |
|
Mitä toimari vastasi, kun markkinointipiällikkö kysyi ihmetellen mikä taho on vastuussa heikkoihin yleisömääriin? "No sää"
|
|
|
|
Koppipelaaja
Poissa
Suosikkijoukkue: Kups
|
 |
Vastaus #5658 : 03.09.2025 klo 16:14:39 |
|
Kannattajatuotteet hyvä jatkumo tähän keskusteluun. Onhan se nyt aivan helvetin noloa, millä tasolla pelillisesti Suomen kiistatta paras jalkapalloseura operoi kentän ulkopuolella. Ei sitä yhteisöä näin rakenneta.
|
|
|
|
Chief Innanen
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS, Huuhkajat
|
 |
Vastaus #5659 : 03.09.2025 klo 16:23:31 |
|
Teemapeleille  Lautakasa t-paidan voisin mielelläni ostaa, ilman mitään suurempia hassutteluviestejä. Ehkä Kuopio voisi maltillisella fontilla siinä lukea. Elä kehtoo laatakassoo moettija -teksti sinne tulee kummiskin. Tifoajatus, koko pääkatsomon kokoinen teksti: lautakasa ja mökit juhannuskokkoon, ansaitsemme kodin! Tifolakanan voi kiinnittää kätevästi tolppien eteen koko pelin ajaksi.
|
|
|
|
Höntsäfutis
Poissa
|
 |
Vastaus #5660 : 03.09.2025 klo 16:35:23 |
|
Elä kehtoo laatakassoo moettija -teksti sinne tulee kummiskin.
Tifoajatus, koko pääkatsomon kokoinen teksti: lautakasa ja mökit juhannuskokkoon, ansaitsemme kodin!
Tifolakanan voi kiinnittää kätevästi tolppien eteen koko pelin ajaksi.
"Ei laatakasat ja tikut haetttoo kun KUPS PELLLAAA!!!!!" muoviteksti isolla selkään ja eteen vinottain. Yksi asia joukon jatkoksi on myös noiden tulevien historiallisten europelien markkinointi ja järjestelyt. Ei paljoa ole rummutuksia tai esim. matkajärjestelyiden luomisesta paljoa kuulua? Yksi tapa mielestäni näyttää sitä yhteisöllisyyttä olisi esim. noiden matkojen järkkäys. Fanibussit ja esim. hotelliin koodilla "euroKups" alennuksia.
|
|
|
|
gv39
Poissa
Suosikkijoukkue: Tuomarit ja kyläjoukkueet ml. Kups
|
 |
Vastaus #5661 : 03.09.2025 klo 16:43:06 |
|
Lautakasalla jatketaan. X koti-ottelun lipun hintaan kuuluu virallinen Kups-persalusta. Lisähinnalla numeroituna, esim nro 17 >> Arttuvihaajat saisivat antaa kannanottonsa eli näyttää persettä Artulle koko ottelun ajan.
Jos ei muu auta niin arvotaan puoliajalla Kups-ämpäreitä.
Tosipuhella toisten töiden ja niiden ajankäytön ja vaativuuden aliarvioiminen on helppoa. Onhan tuossa parannettavaa, mutta en ole kiviä heittämässä, kun sudettina en ole kotipeleissä kuin kerran max pari kaudessa.
Sen verran eurojärjestelyihin ja markkinointiin armoa, että ensimmäinen Tampere-peli vasta kuukauden kuluttua.
|
|
|
|
Koppipelaaja
Poissa
Suosikkijoukkue: Kups
|
 |
Vastaus #5662 : 03.09.2025 klo 17:24:27 |
|
Näköjään Ilves-peliin, tai mihinkään muuhunkaan, ei saa lippuja ostettua vaikka joku mahdollisesti niin haluaisikin tehdä.
|
|
|
|
siwunic
Poissa
Suosikkijoukkue: Kuopion Palloseura
|
 |
Vastaus #5663 : 03.09.2025 klo 17:31:16 |
|
Näköjään Ilves-peliin, tai mihinkään muuhunkaan, ei saa lippuja ostettua vaikka joku mahdollisesti niin haluaisikin tehdä.
Ei piä hättäillä. Toimisto avaa lipunmyynnin lähempänä peliä, jos sää on hyvä. Suotta sitä on etukäteen turhaan mainostaa tai myydä lippuja, kun ei sinne ketään kuitenkaan tule jos sää, sää, sää.
|
|
|
|
Hodothedefensivemidfield
Poissa
Suosikkijoukkue: Kaikki Tullin seurat
|
 |
Vastaus #5664 : 03.09.2025 klo 17:37:45 |
|
Motarin siltoihin isot ottelumainokset.
|
|
|
|
Letkupolvi
Poissa
|
 |
Vastaus #5665 : 03.09.2025 klo 18:00:46 |
|
Ennenkaikkea sitä näkyvyyttä lisää, Kupsin pitää näkyä kaupungilla ja yleensä siellä missä ihmisiä on ja liikkuu. Pelaajia voisi mahdollisuuksien mukaan jalkauttaa ihmisten pariin, kojua tai vastaavaa pystyyn jonnekin kupsin väreissä, pientä tarjottavaa kylkeen ja vaikka kups aiheista triviaa, siinä samalla on helppo tehdä pientä markkinointitutkimusta toimintaa ja ottelutapahtumia koskien. Pari pelaajaa paikalle jotka voi satunnaisesti vaikka tarjota ottelulippuja kysymällä haluatko tulla matsiin. Näistä toki tulee kustannuksia mutta markkinointiin ja tunnettavuuteen kannattaa panostaa, pelkkä some ei riitä, pitää rohkeasti jalkautua ihmisten pariin.
|
|
|
|
|
TeukkaS
Poissa
Suosikkijoukkue: ikuinen tuplamestari
|
 |
Vastaus #5667 : 03.09.2025 klo 18:16:02 |
|
Pasanen laskenut ja Lutumba noussut. Asia kunnossa..
|
|
|
|
Viktor.Bomboloni
Poissa
|
 |
Vastaus #5668 : 03.09.2025 klo 18:19:25 |
|
Pasanen laskenut ja Lutumba noussut. Asia kunnossa..
Samaa katsoin ja mietin miten noita arvotaan?? Ei ainakaan peliesitysten perusteella…
|
|
|
|
Kurkiaura
Poissa
|
 |
Vastaus #5669 : 03.09.2025 klo 18:23:02 |
|
KuPSin markkinointi on ihan varmasti puutteellista ja maltillisillakin toimenpiteillä voisi saada pientä parannusta aikaan yleisömäärissä.
Isossa kuvassa taas markkinointi on panostus, jolle pitää saada rahallinen vastine ja mielellään katekin päälle. Tässä se lautakasa on kyllä aidosti rajoittava tekijä.
Itse reissaan säännöllisesti useammalla liigapaikkakunnalla ja käyn katsomassa otteluita, kun tilaisuus tulee. Kuopio ja Oulu (aiemmin myös Lahti) ovat paikkakuntia, joissa katson ottelun ennemmin televisiosta, kuin paikan päällä.
|
|
|
|
HNV
Poissa
Suosikkijoukkue: 1923 || 1948
|
 |
Vastaus #5670 : 03.09.2025 klo 18:33:06 |
|
LAATAKASA-paidan ostan heti. Tarjolla olleista tuotteista se musta "tekninen t-paita" oli sentään hyvä ostos. Logokin suorassa, toki ei keltamusta. E: no nyt tuli infoa cupista, foorumia vilkuiltu. https://kups.fi/kups-puolustaa-mestaruutta-edessa-cupin-valiera-vare-areenalla/
|
|
« Viimeksi muokattu: 03.09.2025 klo 18:39:38 kirjoittanut HNV »
|
|
|
|
|
TRon
Poissa
Suosikkijoukkue: Kuopiolainen jalkapalloilu
|
 |
Vastaus #5671 : 03.09.2025 klo 18:59:22 |
|
VIP- ja kannattajakausarilaiset pääsee kausarilla, mutta muut kausarilaiset saa kaivaa kuvetta matsiin päästäkseen. Ok.
|
|
|
|
sokerisakari
Poissa
Suosikkijoukkue: Keltainen toukokuu mikset sä jo tuu
|
 |
Vastaus #5672 : 03.09.2025 klo 18:59:53 |
|
Toure edelleen 25k TM:ssä. Sviddu mä ostaisin sen ittelle jos tolla hinnalla saisi, helposti rahat takaisin viisinkertaisena vuodessa parissa!  Samaan aikaan Heinos-Ara 150k. Valoja päälle nyt TM ylläpito.
|
|
|
|
Triangelikostaja
Poissa
|
 |
Vastaus #5673 : 03.09.2025 klo 19:03:24 |
|
Itse reissaan säännöllisesti useammalla liigapaikkakunnalla ja käyn katsomassa otteluita, kun tilaisuus tulee. Kuopio ja Oulu (aiemmin myös Lahti) ovat paikkakuntia, joissa katson ottelun ennemmin televisiosta, kuin paikan päällä.
Sen verran pitää sanoa, että hyvinhän pelin näkee kuopiossa pääkatsomosta kun vaan ostaa lipun keskeltä ja maksimissaan riviltä 9 tai 10. Siis katsomo on jyrkkä ja sopivasti kentän yläpuolella. Muuten toki fasiliteetit ovat jotain 70-lukua.
|
|
|
|
Toloppa28
Poissa
|
 |
Vastaus #5674 : 03.09.2025 klo 19:04:14 |
|
VIP- ja kannattajakausarilaiset pääsee kausarilla, mutta muut kausarilaiset saa kaivaa kuvetta matsiin päästäkseen. Ok.
Tämä on kyllä taas vaikea löytää mitään logiikkaa, että kalleimmilla ja halvimmalla kausikortilla pääsee ilmaiseksi. Joko kaikki kausarilaiset sisään tai sitten kaikille kausarilaisella jokin muutaman euron lippu.
|
|
|
|
|
|