Bockwurst
Poissa
Suosikkijoukkue: 1923
|
 |
Vastaus #5675 : 03.09.2025 klo 19:04:24 |
|
Infon mukaan cupin välierän liput myyntiin keskiviikkona 4.9. Pienet alkaa nykyään olemaan kertoimet sille, että näissä päivityksissä on joku asiavirhe. Ei herraisä sentään 
|
|
|
|
Härison
Poissa
Suosikkijoukkue: Kuopion Palloseura
|
 |
Vastaus #5676 : 03.09.2025 klo 20:03:05 |
|
Ai että kun oli hyvää tylytystä toimiston suuntaan suoraa puhetta veikkausliigasta podissa 
|
|
|
|
Lippumäen ylipainehalli
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS
|
 |
Vastaus #5677 : 03.09.2025 klo 20:43:40 |
|
Kyllähän tuollaisesta "sää, sää ja sää" kommentista tulee vähän semmoinen mielikuva, että jos se sää pelipäivänä sattuu olemaan huono niin koko pelitapahtuman suhteen on syytä luovuttaa ja kenelläkään ei pitäisi olla mitään syytä ostaa lippua kyseiseen tapahtumaan. Älkää tulko, huono keli.
|
|
|
|
Shakaali
Poissa
|
 |
Vastaus #5678 : 03.09.2025 klo 20:52:29 |
|
Kannattajakausari = VIP
|
|
|
|
krevis
Poissa
Suosikkijoukkue: 1923
|
 |
Vastaus #5679 : 03.09.2025 klo 20:53:05 |
|
LAATAKASA-paidan ostan heti.
Joona Lautamajan hyödyntämättä jääneelle markkinointipotentiaalille  Kannattajakausari = VIP
Very idiot people vai Very impotent penis?
|
|
|
|
honkala
Poissa
Suosikkijoukkue: Savon vapautusarmeija
|
 |
Vastaus #5680 : 03.09.2025 klo 20:55:44 |
|
LAATAKASA-paidan ostan heti.
Elä, elä, elä hyvä mies laittavat vielä tuotantoon.
|
|
|
|
Viäräleuka
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS
|
 |
Vastaus #5681 : 03.09.2025 klo 21:04:54 |
|
Kannattajakausari = VIP

|
|
|
|
Armas Männistö
Poissa
|
 |
Vastaus #5682 : 03.09.2025 klo 21:15:20 |
|
Kannattajilta mitään ottamatta pois, onhan tuo nyt aivan helvetin typerää hinnoittelua. Vitun uuvatit nyt oikeasti...
Kuinka vähän noissa peleissä kävisi katsojia, jos emme pelaisi jälleen tuplamestaruudesta ja olisimme tippuneet jo europeleistä?
|
|
|
|
F157
Poissa
|
 |
Vastaus #5683 : 03.09.2025 klo 21:38:47 |
|
Näinköhän Taipale saa jatkossa keskittyä karaoke laulantaan?
|
|
|
|
siwunic
Poissa
Suosikkijoukkue: Kuopion Palloseura
|
 |
Vastaus #5684 : eilen kello 09:21:10 |
|
Tässä muutamia mitä nyt nopeasti keksin: 1. Yleinen näkyvyys ja mainosten kohdentaminen. Näkyvyys on luokkaa Puijon Pesis tällä hetkellä ja se on kerrassaan säälittävää. 2. Some kuntoon ja ammattimaista sisältöä sinne ottelumainoksineen. Laadukasta sisältöä voi vaikka ajoittain ostaa ns. paketteina, jos eivät omat rahkeet riitä tarpeeksi laadukkaaseen sisältöön. 3. Ottelutapahtuman kehittäminen esim. tarjolle muutakin kuin kaupan halvinta makkaraa ja lämmintä kukkoa. Stadionin olosuhteet tulevat tässä isosti vastaan, mutta mitään ei ole edes yritetty viime vuosina pl. Kotipizzan siivut matseissa. 4. Perhepelit, opiskelijapelit yms. eri kohderyhmille suunnatut ottelut, jotka eivät välttämättä muuten kävisi otteluissa. 5. Ehkä tärkein seikka eli AMMATTILAISET PYÖRITTÄMÄÄN TOIMISTOA. Nykyisen organisaation tasolla ei tulla hyödyntämään mahdollisen uuden stadionin mahdollisuuksia kuin murto-osan verran. 6. Seurayhteisön kehittäminen ja luominen. KuPS:n tulee näkyä ja olla esillä siellä missä ihmisetkin ovat.
Aamen, tässähän ne on olennaisimmat. Tähän vielä muutamia omia ajatuksia täydennyksenä: 1) Solidsport luiskaan. Seura voisi lopultakin nöyrtyä, ja lopettaa Solidsportin käytön ilmaisten sisältöjen jakamiseen. Pelistriimit olkoot Solidsportissa. Näkyvyyttä somessa ja kaupunkikuvassa saa lisättyä sillä, että ollaan siellä missä ihmisetkin ovat. Ihmiset ovat Youtubessa, eivät Solidsportissa. 2) Tuotemyynti. Tästä hetki sitten annoinkin jo esimerkin, kun Kalpa saa tuotemyynnistä 300 k€ liikevaihtoa tänä vuonna. Tepi ja Joupet ei ole ehkä paras yhdistelmä suunnittelemaan hyviä tuotteita. Taas vedettiin yksi potentiaalinen myyntipiikki ohi, kun eurotuotteita ei saatu myyntiin huiveja lukuunottamatta. 3) Näkyminen katukuvassa. Kim Källström kertoi tuossa podcastissä, että oli kysynyt kauden avauspelipäivänä 20 ihmiseltä keskustassa, että tietävätkö, että kausi alkaa tänään - kukaan ei ollut tiennyt. Sen sijaan Kalpa näkyy kauden alkaessa joka puolella kaupunkia mm. niissä pelipaitamainoksissa. 4) Jos seuralla ei ole osaamista tai resurssia tehdä ammattimaista markkinointia ja viestintää, sitä voi tuottaa myös ostopalveluna ammattilaisten toimesta. Nostaisin tähän samaan keskusteluun myös naisten joukkueen, kun molemmat joukkueet ovat samaa osakeyhtiötä ja brändin mukaisesti samaa perhettä. Jos miesten otteluiden mainostaminen ja näkyyvyys on surkeaa, niin naisten otteluihin ei panosteta ollenkaan ja peleissä käy se 200-300 katsojaa. * KuPS:n (eli ns. miesten) kausarilla pääsee naisten peliin ilmaiseksi. Miten seura on tuonut tätä esille ja kannustanut kausarilaisia tulemaan naistenkin peleihin - tietävätkö edes kaikki kausarilaiset, että tällainen hienous kortissa on? * Kun seurassa on hieno tilanne, että meillä on menestyvä joukkue miehissä ja naisissa, miten seura hyödyntää tätä markkinoinnissa? Onko esim. paljon yhteisiä markkinointitempauksia tai somesisältöä? Mites olisi vaikka miehet vs. naiset-hyväntekeväisyyspeli? * Voisiko joskus tehdä vaikkapa kamppiksen, jossa naisten ottelun lipulla pääsisi miesten peliin? Ei mahda talous siihen kaatua. Samalla näkisi olisiko tällaisella kamppiksella voimaa.
|
|
|
|
TeukkaS
Poissa
Suosikkijoukkue: ikuinen tuplamestari
|
 |
Vastaus #5685 : eilen kello 10:17:14 |
|
Podcastin tärkein pointti oli se, että KuPS ei tee markkinoinnin ja viestinnän osalta oikeastaan yhtään mitään luovaa tai peruskaavasta poikkeavaa. Koko konsepti on laiskaa liukuhihnatuotantoa, vaikka kiinnostavammat ja houkuttelevammat sisällöt on aina kaupallistettavissa, joka varmaan kiinnostaisi myös yhteistyökumppaneita.
Oikeasti koko tekemisessä on vaikeaa hahmottaa piiruakaan kehitystä vaikka viimeisen 20 vuoden ajalta.
Silti samat kasvot tuolla nakottavat ilman tulosvastuuta esiintymällä sammakkoprofessorina mediassa.
Tosi hyvä nosto myös tuo ruususen uni kannattajatuotteiden osalta, mitä tulee historialliseen eurokampanjaan. Toki tuokaan ei ole varmasti tullut markkinointipäällikön pieneen mieleenkään esim. preseasonin hiljaiselon aikana, jotta voi kaivaa kesän aikataulupaineista tekosyitä sen varalle, ettei mitään taaskaan tapahtunut.
|
|
« Viimeksi muokattu: eilen kello 10:21:06 kirjoittanut TeukkaS »
|
|
|
|
|
Bockwurst
Poissa
Suosikkijoukkue: 1923
|
 |
Vastaus #5686 : eilen kello 10:32:05 |
|
Tekisipä kyllä hyvää oikein kunnon henkilöstön tuuletus toimistolla. Uutta alkua ja tuoreita ajatuksia meidän toimisto tarvitsee ja isosti. TAIPALE(ET) ULOS!
|
|
|
|
Tapperi
Poissa
|
 |
Vastaus #5687 : eilen kello 10:43:08 |
|
Pyysin tekoälyltä uuden viestintästrategian, jossa tavoitteena ainoastaan lipunmyynti. Epäilen tuota ainakin nykyistä paremmaksi:
1) Tavoite & mittarit
Päätavoite: kotiottelun lipputulo +20–30 % 90 päivän aikana.
Toissijaiset: uutiskirjeen tilaajat +40 %, opiskelijaliput +50 %, perhepaketit +30 %.
Seuranta joka maanantai: myynti/peli (ennakko vs. portti), CPA per kanava, klikkaus–kassa-konversio, sisällön reach → klikkiaste → ostot.
2) Kohderyhmät (ja viesti, joka osuu)
Junnut & perheet: “Tule katsomaan huomisen tähdet nyt – edullinen perhepaketti.”
Opiskelijat: “Halvin laadukas ilta Kuopiossa. 90 minuuttia, yksi juoma, uusi rutiini.”
Paikallinen nostalgia (30+): “KuPS ennen ja nyt – nähdään taas Savon derbyssä.”
Seurayhteisö & junioriseurat: “#KylänOma: jokaisesta myydystä ryhmälipusta 3 € teidän joukkueelle.”
3) Ydinsanomat (pilarit)
Nuoret pelaajat – “Oma polku, oma paita.”
Historia – “110 vuotta tarinoita. Seuraava luku kirjoitetaan lauantaina.”
Ottelukokemus – “Helppo, äänekäs, edullinen ilta.”
Kuopio-ylpeys – “Koko kaupunki samassa päädyssä.”
4) Kaksi lippulaivasarjaa (nuoret + historia)
A. NUORET – “Seuraava Nousija” (viikoittainen)
60–90 s pystyvideo: juniorivuodet → läpimurto → tämän viikon matsi.
Formaatit: Reels/TikTok + YouTube Shorts + still-karuselli IG/Facebook.
CTA aina: “Nähdään kentän laidalla – osta lippu (linkki).”
Aktivointi: koulukiertue + treenivierailu (15 min Q&A), koodi NUORI – opiskelija/junnu -40 % tiettyyn lohkoon.
B. HISTORIA – “KuPS-hetket” (2×/vk)
Arkistokuvasta tai fanien lähettämästä otoksesta lyhyt tarina: “Mitä tässä tapahtui?”
Versio 1: pureuttu Facebook-postaus 150–200 sanaa.
Versio 2: 30 s video (kuva + ääni + 1 fakta).
CTA: “Retropäivä la 14:00 – retrosetti ensimmäisille 500:lle. Osta lippu nyt.”
5) Viikkorytmi (Gameweek-playbook)
Ma: “Miksi tämä matsi merkitsee” (1 faktakoukku + pelaaja/luku + linkki lippuihin). Ti: “Seuraava Nousija” -video (nuori pelaaja). Ke: Ryhmämmyynti: junioriseurat, yritykset (valmis viesti + alennuskooodi + 2 lisäetu). To: “KuPS-hetket” (historiatarina) + retropäivä/teema. Pe: “Kulissit auki” (stadionin valmistelu 20–30 s) + viimeinen hintakoukku (Early Bird päättyy klo 23). La (matsipäivä): aamulla “Tänään Kuopio soi” (reitti, portit, sää, erikoistarjoukset), tunti ennen “Avaukset”, tauolla push “puoliajan kahvijono lyhyempi päädyssä X”. Su: “Kiitos” + 3 kuvaa + ensi kotiottelun varhaiskoodi 24 h.
6) Laske kitka minimiin (konversiopolku)
Kaikissa sisällöissä yksi CTA → suora lippukategoria.
UTM-tägit kanavittain, sama lyhyt linkki koko viikon.
Pikalinkit: opiskelija, perhe, ryhmä 10+, “ystävän mukaan” (2 kpl).
1–klo 12 ed. päivänä: SMS/WhatsApp-yhteisö: “KuPS pelaa huomenna. 2 min → lippu taskuun.”
Kassa: oletuksena mobiilimaksut ylös, piilota kaikki muu taittuvan valikon taakse.
7) Kampanjat, jotka oikeasti myyvät
Retropäivä x Legendat: retrohuivi 10 € lisä ostettaessa lippu ennakkoon.
Koulukierros x opiskelijakortti: “Ensimmäinen tulee -50 %, kaveri -30 %.”
Junioriseura-haaste: top-3 myyjäseurat pääsevät pelaajien kanssa stadionkierrokselle.
“KuPS synttärit”: yksi ottelu kaudessa “vanhan ajan hinnat” kioskeissa 60 min ennen peliä.
Fanien arkisto: avaa drive-keräys → joka viikko paras kuva palkitaan ja julkaistaan.
8 Kanavakohtaiset käytännöt
TikTok/IG Reels: 9:16, 45–70 s, koukku 0–2 s, tekstitys aina, CTA ruudussa.
Facebook: historiat, ryhmät, perheet, selkeä lippulinkki, tapahtuma-sivu eloon.
X: livetwiitit, tilastokoukut, viime hetken lipputyöntö.
YouTube: “5 min KuPS” kooste per ottelu (nuoret + historia + kulissit).
Sähköposti (2 / peli): Ti (ennakko, tarina), Pe (konkreettinen diili). Segmentit: perhe, opiskelija, kausari-upsell, yritys.
9) Visuaalinen linja (nopeasti toteutettava)
Väripaletti seuran väreistä, yksi keltainen tehoste CTA:lle.
Pystyvideo etusijalle. Staattisiin: 1 iskevä lause + 1 datafakta + logo.
Template-pohjat: Reels-intro, historiakortti, matchday-kortti, “Kiitos + next”.
10) A/B-testit (4 viikkoa)
Hook: “Kuopio, nähdään lauantaina?” vs. “Seuraava Nousija avauksessa – oletko paikalla?”
Still vs. video ensimyyntiin.
CTA-teksti: “Osta lippu nyt” vs. “Varmista paikkasi”.
Hinta-ankkuri copy: “alk. 9,90 €” vs. “alle kympin”.
11) Vastuut & rytmi
Sisältöprod: 1 henkilö + 2 harjoittelijaa (leikkaus + grafiikka-pohjat viikossa kuntoon).
Myynti/CRM: 1 henkilö (UTM, segmentit, koodit, raportti maanantaisin).
Kenttäaktivointi: 1 henkilö (koulut, junioriseurat, kumppanit).
12) 30–60–90 päivän tiekartta
30 pv: pohjat käyttöön, 1 retropeli kalenteriin, junnu-koodi live, WhatsApp-yhteisö auki, ensimmäinen “Seuraava Nousija”-jakso ulos.
60 pv: ryhmämyynnin sprintti (10 suurinta junioriseuraa), 2. retropäivä, opiskelijasyksyn kickoff.
90 pv: arviointi: kanavakohtainen CPA, mikä sarja myi, mitkä vastakkainasettelut (historia x nuoret) toimi. Skaalaa voittajat, katkaise häviäjät.
13) Esimerkkitekstejä (voit käyttää heti)
Reels, nuori pelaaja: “Kuopio kasvattaa – [Nimi] on treenannut KuPS-paidassa 9-vuotiaasta. Lauantaina hän aloittaa A-vartissa. Paikalla vai ruudun takana? Lippu 2 napautusta.”
Historiakortti (FB): “Vuosi 199x, Savon ilta ja täysi katsomo. Muistatko tämän hetken? Lauantaina kirjoitetaan uusi. Osta lippu ennakkoon – retrohuivi 10 € lisänä.”
Opiskelija-postaus: “Opiskelijalle alle kympin ilta. Jalkapalloa, meteliä, hyvä seura. Koodi: OPISKU. Liput tänään.”
Perhepaketti: “2 aikuista + 2 lasta = edullinen ilta ilman ruutua. Portit 17:30, pelaajat jakavat nimikirjoituksia 18:00. Paikat tästä.”
Matsipäivä: “Tänään. KuPS – [Vastus]. Avaukset klo 18.05, pilli 18.30. Lyhin jono päädyssä A. Lippu puhelimeen nyt.”
|
|
|
|
Jofre
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS
|
 |
Vastaus #5688 : eilen kello 11:08:31 |
|
Helppohan se on huudella ja kaikki työtehtävät ovat helppoja kunnes ne joutuu itse tekemään, mutta toivoisin todella, että näistä euromiljoonista laitettaisi hyvä mälli sivuun investointeihin toimistopuoleen ja muutenkin backendiin: apuja tai lisää tekijöitä yleisesti hallintoon, urheilujohtoon, yhteisönrakennukseen, kumppanuus- ja kuluttajamyyntiin, markkinointiin ja pr-työhön. Työtehtäviä on tyypeillä toimistolla aivan julmettu määrä, ja jos johonkin halutaan panostaa, niin kyllä sinne lisää tekijöitä tarvitaan.
Itse olen yhä hämilläni Sikun tuplaroolista urheilutoimenjohtajana ja valmennustiimin jäsenenä: oon aivan saletti, että Siku hoitaa molemmat roolit äärimmäisen kovalla tasolla ja hänellä on varmasti yhä loistavat kontaktit etenkin Ruotsin suuntaan (ja miksei ympäri Eurooppaa), niin tykkäisin, että urheilujohto kävisi välillä tutustumassa, verkostoitumassa ja imemässä oppia isoimmilta pelureilta kuin "kaupungin ja seuran yhteinen stadion-työryhmä" konsanaan.
Samoin johtaa toimintaympäristön rakentamista niin, että valmentajilla, scountingilla, data-osastolla ja pelaajilla on paras sauma onnistua omassa työssään ja kehittyä. Johtaa näitä osastoja, määrittää tavoitteet ja tukea niihin pääsyssä. Kohdentaa resurssit ja katsoa, että kuinka iso valmennustiimi vs scounting tiimi tarvitaan, kuinka paljon palkkabudjettia laitetaan puolustajiin ja niin pois päin.
Varmistaa, että akatemiapelaajat tietävät että mitä heidän tulee tehdä jotta voisivat nousta mukaan treenirinkiin ja sitä myötä saada näyttöpaikkoja. Järjestää omille pelaajille lainadiilejä, pitää yhteyttä lainattuihin pelaajiin ja seurata heidän otteita.
Asettaa vaatimustasoa niin valmennukselle kuin pelaajille kuin muille osastoille. Ja määrittää urheilullinen strategia tavoitteiden mukaiseksi ja seurata, että toimitaan johdonmukaisesti ja että ollaan menossa oikeaan suuntaan.
On siinä mun papereissa aika pirusti tehtäviä, ja kun monissa muissa seuroissa on oma, erillinen urheilutoimenjohtajansa, niin en voi kuin ajatella, että me annetaan tuossa pitkällä tähtäimellä muille selvää etua, kun meidän pätevä kaveri on myös vahvasti mukana kenttävalmennuksessa.
Toivottavasti tuohon saadaan euromiljoonia käytettyä, ja eriytettyä urheilujohtaja omaksi tittelikseen. Oli Sikun omat mielenkiinnot sitten enemmän siellä tai valmennusryhmän jäsenenä, hän on tärkeä tekijä viime vuosien menestyksessä, ja toivottavasti saadaan hänestä paras ulos jommassa kummassa roolissa, ei siten että kohta hän hyppää pois remmistä uuvuttuaan kuin mikäkin mediapäälikkö konsanaan.
---
Fani- ja markkinointipuolesta on todella helppo olla samaa mieltä kuin mitä tällä palstalla aktiivit ovat jo pitkään kirjoittaneet. Touhu on lyhytjänteistä, reaktiivista, ja seuran kannattajat odottavat tältä puolelta enemmän kuin mitä nyt saadaan. Kun entiset työntekijätkin ovat sanoneet, että töitä on enemmän kuin mitä ehtii tehdä, niin toivon, että tähänkin laitetaan siivu euromiljoonista ja otetaan lisää apuja, joko palkkalistoille tai muuten.
Toivon, että Erolan johdolla on asetettu markkinoinnille tavoitteet ja mittaristot, joilla toimintaa johdetaan ja asioita seurataan: - brändi - medianäkyvyyden kasvu, median tekemät jutut seurasta ja edustustoiminnasta, sosiaalisen median tavoittavuus - kannattajakokemus ja ottelutapahtumat - yleisökeskiarvo, kausikorttien uusimistaso, keskimäärän raha oheisostoihin per ottelukävijä per ottelu, fanituotemyynti, yhteisön osallistuminen - asiakkuudet - asiakkuuksien elinkaariarvo, vippien ja kumppanuusmyynti, sähköpostilistan kasvu ja sieltä saatu myynti jne.
.. ja sitten johtaa toimintaa näiden kautta, onko tavoittavuus siellä missä halutaan, kasvaako haluttujen asiakkaiden elinkaariarvo, missä vaiheessa mennään kausikorttimyynnissä jne. Toivon, että tämmöistä strategista ja pitkäjänteistä työtä toimistolla tehdään jo nyt.
Esimerkiksi 100-vuotiskauden "Juhlavuoden kunniaksi Kuopion Palloseura nostaa jokaisena kuukautena yhden legendan jalustalle, kertoen hänen tarinansa KuPS:ssa." -instagram kampanja oli erinomainen aloitus, joka vaan jäi kesken ja täysin puolitiehen. Jokainen legenda ansaitsi useamman kuin yhden julkaisun ja kyllä legendoista riittäisi tarinaa kerrottavaksi ja visualisoitavaksi. Tämmöstä matskua voisi uudelleenkäyttää, ja se juurruttaisi väkeä KuPSin pitkään historiaan ja loisi sitä jatkumoa, että nyt me kannetaan soihtua jota nämä legendat ovat aiemmin kantaneet. Tullaan osaksi tarinaa, mistä nyt Velja ja Kim kanssa juttelit ansiokkaasti podcastissaan.
Solidsportti tuntuu jäätävän kokoiselta virheeltä, jossa kannattaja saa maksaa lähes tyhjästä. "Ruotsissa hyviä kokemuksia" jne. mutta jos sinne ei tuuttaa mitään muuta kuin lehistötilaisuudet matsin jälkeen, niin ei siinä kyllä mitään rotia ole kenenkään kannalta.
Nyt on kuluja karsittu ja toimintaa tehostettu, kiitos siitä! Toivottavasti euromiljoonia investoidaan kasvuun, urheilujohtamiseen ja yhteisönrakennukseen.
|
|
|
|
Kader
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS, KalPa, DFB-Team, VfB, BvB
|
 |
Vastaus #5689 : eilen kello 14:18:41 |
|
2) Tuotemyynti. Tästä hetki sitten annoinkin jo esimerkin, kun Kalpa saa tuotemyynnistä 300 k€ liikevaihtoa tänä vuonna. Tepi ja Joupet ei ole ehkä paras yhdistelmä suunnittelemaan hyviä tuotteita. Taas vedettiin yksi potentiaalinen myyntipiikki ohi, kun eurotuotteita ei saatu myyntiin huiveja lukuunottamatta.
Itekin luin tuon kohdan Savon Sanomien paperisesta lehdestä muutama viikko stten jossa sanottiin 200 k€ liikevaihdosta (vai puhuttiinko siinä jopa katteesta) viikon sisällä mestaruuden varmistuttua joka on sama kuin normaalisti kauden/vuoden aikana. Muistaakseni siinä oli aika huonosti muotoiltu lause mutta ite käsitin että 300 k€ on tullut siihen mennessä kun Saksmanin haastattelu tehtiin eli keskellä kesää. Jos normaalisti tulee vielä tuo 200 k€ vuoden loppuun mennessä muuna aikana kuin mestaruuden jälkeisellä viikolla niin sehän tekisi 400 k€. Kyllä myökin olisi voitu saada 200 k€ mestaruuden jälkeisellä viikolla parkkikiekoilla, mukeilla ja tuplamestaruuslippiksillä ja -paidoilla. No ehkä siihen olisi vielä tarvittu pari muuta tuotetta mutta kyllähän tuo vähän käy kateeksi. Joskus 10-15 vuotta sitten eräs KalPan myyntineuvottelija joka nyt on ollut KalPassa töissä varmaan yli 20 vuotta tuumasi että olisi halunnut vaihtaa työpaikan KuPSiin. Oli silloin vähän kyllästynyt KalPan silloiseen toimiston meininkiin mutta tuskin on enää lähdössä pois. Muistan kuinka hän aina esitteli ideoita erilaisista kannattajatuotteista. Pelkästään kaulahuiveja oli monia erilaisia kehitteillä ja kyseli kannattajilta mikä niistä olisi paras. Tällainen kaveri olisi siis silloin aikoinaan halunnut tulla KuPSiin mutta jäi sitten aikeeksi.
|
|
|
|
JaR
Poissa
Suosikkijoukkue: Elo
|
 |
Vastaus #5690 : eilen kello 14:37:22 |
|
Esimerkiksi tuo tuotemyynti (eli asia josta on vaikka kuinka kauan fanit valittaneet) olisi ihan äärimmäisen helppo laittaa kuntoon ja tuskin maksaisi enempää kuin nykyinen puuhastelu, päinvastoin seura saisi muutoksella tuottoa kun myytin kasvaisi.
Eli syy miksi ne ei kehity on vain ja ainoastaan siinä, että ei haluta laittaa sitä kuntoon tai ei ymmärretä miten surkealla tasolla se on (molemmissa tapauksissa siellä on väärät miehet tekemässä)
|
|
|
|
Jomppuli
Poissa
Suosikkijoukkue: PAVE
|
 |
Vastaus #5691 : eilen kello 15:08:02 |
|
Kysyn täällä ja kysy, foorum vastaa topikissa kun en tiedä kumpi olisi parempi paikka. Haluaisin ostaa jo nyt lipun Bolt Arenalle sunnuntain 9.11. HJK-KuPS matsiin. Haluaisin liput KuPSin kannattajakatsomoon. Mitä kautta lippu tulisi sillon ostaa? Lippu.fi? Ja mikä on KuPSin kannattajakatsomo? Olettaisin sen olevan 121-122. Se näyttää ettei lippuja oikein enää olisi. Onko ne jo siis myyty jo loppuun ja pitää ottaa vaan mahdollisimman läheltä vai pitääkö nää ostaa jostain KuPSin kautta?
|
|
|
|
Vetoukko
Paikalla
Suosikkijoukkue: Pallokissat
|
 |
Vastaus #5692 : eilen kello 15:21:30 |
|
Onko ne jo siis myyty jo loppuun ja pitää ottaa vaan mahdollisimman läheltä vai pitääkö nää ostaa jostain KuPSin kautta?
Laita KuPS-kannattajille viestiä joko Instagramissa tai Facebookissa. Sieltä itse olen kysellyt lippulinkkejä!
|
|
|
|
siwunic
Poissa
Suosikkijoukkue: Kuopion Palloseura
|
 |
Vastaus #5693 : eilen kello 19:49:30 |
|
Savon Sanomat saanut Tepin selittelemään markkinoinnin laatua. https://www.savonsanomat.fi/paikalliset/8821367Itseäni häiritsee Tepin ajatusmaailmassa se, että ensin mietitään ja luetellaan kaikki ongelmat, miksi hommat ei onnistu. Joku toinen henkilö näkisi enemmän mahdollisuuksia. Lainaan tämän verran uutista: Mitä KuPS aikoo tehdä saadakseen kannattajat matkaamaan loppuvuodesta europeleihin Tampereelle, vaikka säät kylmenevät? – Tämä on haaste, jota olemme joutuneet pohtimaan. Yksi olennainen tekijä on mahdollistaa katsojille ylipäätään pääsy itse otteluun niin Kuopiosta kuin Tampereeltakin. Myöhäiset alkamisajat ovat haaste varsinkin koululaisille, eikä reissaaminen Kuopiostakaan ole aivan yksinkertaista. Yritämme toki aikaistaa peliaikoja, varsinkin klo 22 alkavaa Lausannen ottelua. Aikaistamiselle ei kuitenkaan UEFA:n puolelta annettu kauheasti toivoa. Miten KuPS aikoo kehittää fanien sitouttamista ja ottelutapahtumien houkuttelevuutta jatkossa? – Tähän on hyvin yksinkertainen vastaus: ensimmäinen tavoitteemme on saada stadionhanke maaliin. KuPS alkaa olla saavuttanut liiketaloudellisesti nyt sen katon, mitä näissä olosuhteissa voidaan saavuttaa.
Miten pihalla toimistolla voidaan olla. Jos stadioninhankkeen vieminen maaliin on ykköstavoite, niin sinne stadionin valmistumiseen menee parhaimmillaankin vuosia. Siihen asti siis jatketaan muniin puhaltelua? Eiköhän tuolla olisi aika paljon muitakin asioita mitä voisi ja pitäisi tehdä ennen sitä.
|
|
|
|
Armas Männistö
Poissa
|
 |
Vastaus #5694 : eilen kello 19:50:57 |
|
Liiketaloudellinen katto saavutettu? Nyt vittu oikeesti edes jotain yritystä.
|
|
|
|
ARG
Poissa
|
 |
Vastaus #5695 : eilen kello 20:13:06 |
|
Savon Sanomat saanut Tepin selittelemään markkinoinnin laatua. https://www.savonsanomat.fi/paikalliset/8821367Itseäni häiritsee Tepin ajatusmaailmassa se, että ensin mietitään ja luetellaan kaikki ongelmat, miksi hommat ei onnistu. Joku toinen henkilö näkisi enemmän mahdollisuuksia. Lainaan tämän verran uutista: Miten pihalla toimistolla voidaan olla. Jos stadioninhankkeen vieminen maaliin on ykköstavoite, niin sinne stadionin valmistumiseen menee parhaimmillaankin vuosia. Siihen asti siis jatketaan muniin puhaltelua? Eiköhän tuolla olisi aika paljon muitakin asioita mitä voisi ja pitäisi tehdä ennen sitä. Mikä ihmeen katto on saavutettu? Nyt on sellaista huru-ukon puhetta, että joku yritysjohtaja päättäisi vaihtaa oikean ammattilaisen tilalle, kun tollasta soopaa markkinointi puhuu medialle.
|
|
|
|
Hevi
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS
|
 |
Vastaus #5696 : eilen kello 20:29:48 |
|
Myöhäiset alkamisajat ovat haaste varsinkin koululaisille, eikä reissaaminen Kuopiostakaan ole aivan yksinkertaista. Huoh…todella positiivista ennakkohehkutusta historiallisiin europeleihin. Eiköhän aika moni ole valmis järjestämään lomapäivää, etäpäivää yms. että Tampereen reissut onnistuu. 19.45 alkamisaika on siitä hyvä että ihan keskellä päivää ei tarvitse esim. bussien lähteä. Ihme kitinää Tepiltä.
|
|
« Viimeksi muokattu: eilen kello 21:55:25 kirjoittanut Hevi »
|
|
|
|
|
Oxnek
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS, Huuhkajat
|
 |
Vastaus #5697 : eilen kello 20:34:32 |
|
Saakeli että sylettää jo koko Tepi. Aikanaan pääkatsomossa huudettiin Peksaa ulos ihan tuulareidenkin voimin, milloin saadaan "Tepi ulos!" raikaamaan koko pääkatsomon voimin?
|
|
|
|
JaR
Poissa
Suosikkijoukkue: Elo
|
 |
Vastaus #5698 : eilen kello 20:43:00 |
|
Liiketaloudellinen katto saavutettu? Nyt vittu oikeesti edes jotain yritystä.
Eli kun saa monesta suunnasta kritiikkiä, vastaus on että tämän paremmin ei voi asioita tehdä, jatketaan vanhaan malliin.
|
|
|
|
Armas Männistö
Poissa
|
 |
Vastaus #5699 : eilen kello 20:52:43 |
|
Tuo paska stadion -argumentti olisi ihan validi, jos Tepi olisi edes tehnyt jotain markkinointia. Nyt koko talvi ja kevät vedettiin lonkkaa ja etsittiin vain tekosyitä sille, miksi homma ei toimi.
Ja katsojamäärien valossa aivan sysipaskan alkukauden jälkeen kaveri vielä viitsii Savon Sanomiin laukoa, että liiketaloudellinen katto on saavutettu. Tämä jos mikä on sitä kummelia.
|
|
|
|
|
|