FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
15.12.2025 klo 13:33:28 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: FF2 perinteinen joulupatakeräys avattu: Joulupata 2025!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Sivuja: 1 ... 328 [329] 330 331

Kirjoittaja Aihe: Kuopion Palloseura 2025 - Hallitsevan mestarin 63 ottelun vuosi  (Luettu 1600231 kertaa)
23 jäsentä ja 67 vierasta katselee tätä aihetta.
patarumpu

Poissa Poissa

Vastaus #8200 : 08.12.2025 klo 21:40:48

Arifin jatkoa pidän vielä mahdollisena, Oksasen jatkoon en taas jaksa uskoa.

Oksasen jatkoon harva uskoi vuosi sittenkään.
Ricardo voisi hyvinkin jatkaa jos seuran puolella on halua.
TeukkaS

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IKUINEN KUOPIOLAINEN JALKAPALLODYNASTIA

Vastaus #8201 : 08.12.2025 klo 21:47:37

Ricardo ok rotaatiotoppari, mutta ei ole tällä kaudella mitenkään erityisen hyvin pelannut. Lisäksi melkoisen lasinen kaveri tuntuu nykyään olevan. Miettisen ja Cissen lähtiessä huutaa joka tapauksessa uutta ykköstopparia.

Toivon, ettei seurajohdossa liikaa luoteta avainpelaajien jäämiseen. Nurmelaa mukaellen en näe yhtään syytä, miksi Arifi, Oksanen, Cisse, Miettinen tai Ruoppi Suomessa pelaisi. Maksimit käytännössä saavutettu merkittävässä roolissa pelaten.
« Viimeksi muokattu: 08.12.2025 klo 21:53:18 kirjoittanut TeukkaS »
Niiralan kulmapotku

Poissa Poissa

Vastaus #8202 : 08.12.2025 klo 21:57:26

Se voi hyvinkin olla että Oksanen on todennäkösempi lähtijä, jospa Arifi jäis vielä vuodeksi treenailemaan vaikka ripausta tehokkuutta hyökkäyspäässä. Samoin aattelen että Ricardo menis rotaatiossa sitäkin taas tarvitaan, tiukka rasti ettiä paria pätevää topparia.
Huttunen

Poissa Poissa

Vastaus #8203 : 09.12.2025 klo 10:14:08

Mestarikapteenin jatkosopimukselle iso Ylos Milloin saamme kuulla uutisia uudesta päävalmentajasta.
TeukkaS

Poissa Poissa

Vastaus #8204 : 09.12.2025 klo 12:06:58

Mestarikapteenin jatkosopimukselle iso Ylos Milloin saamme kuulla uutisia uudesta päävalmentajasta.

Jos tänään alkaa IG:ssä herutus snookerin maksimibreikki-konseptilla, niin julkistus joskus tammikuun puolivälissä.
Panze

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Manchester United, Huuhkajat

Vastaus #8205 : 09.12.2025 klo 12:51:32

Se voi hyvinkin olla että Oksanen on todennäkösempi lähtijä, jospa Arifi jäis vielä vuodeksi treenailemaan vaikka ripausta tehokkuutta hyökkäyspäässä. Samoin aattelen että Ricardo menis rotaatiossa sitäkin taas tarvitaan, tiukka rasti ettiä paria pätevää topparia.

Oksanen mielestäni sopii paremmin myös keskikastin ja häntäpään jengeihin muihin sarjoihin. Arifi välttämättä ole ihan parhaimmillaan, jos vastustaja on isossa osassa peleistä pallollisesti hallitseva osapuoli. Oksanen siinä mielessä monipuolisempi
Eemeli Rummukainen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS

Vastaus #8206 : 09.12.2025 klo 14:14:01

Tuskin ihan heti. Ensin Europelirauha ja sitten joulurauha.
honkala

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Savon vapautusarmeija

Vastaus #8207 : 09.12.2025 klo 14:59:21

Joulurauhottukkee ukit!
Bockwurst

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: 1923

Vastaus #8208 : 09.12.2025 klo 16:05:57

Suora kaksivuotinen ilman optioita oli itselle se pienikertoimisin vaihtoehto. Samalla toki mitä todennäköisimmin uran viimeinen ammattilaispahvi. Kaksi vuotta nyt pystyy ihan ok+ tasolla Veikkausliigassa vielä vetämään sen tunnin tai sitten vaihdosta tulla tuoreena. Ja aasinsiltana vaikka taso ei ole enää kummoinen, niin voisihan tuota Paanasen Aleksinkin samalla ovenavauksella omana kasvattina ja hg-miehenä kotiuttaa jollain kolmen vuoden lapulla, ottajia kun ei varmasti liikaa ole edes Ykkösliigassa. Lähinnä mentorin roolissa junnuille ja sitten heittää kotkia ja mifkejä vastaan kentälle.

Ei kyllä todellakaan Paanasta takaisin. Ei koskaan :D
Villahousupakki

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS ja kaikki viipurilaiset.Ei samoja nimiä.

Vastaus #8209 : 09.12.2025 klo 16:44:44

Tai jos vaikka joululahjaksi kaikelle kansalle heti kauden päätyttyä. Joulurauhaa ei moneen mieleen tule, jos ei ennen joulua tiedetä.
Tiksa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS, Huuhkajat

Vastaus #8210 : 09.12.2025 klo 17:39:42

Tai jos vaikka joululahjaksi kaikelle kansalle heti kauden päätyttyä. Joulurauhaa ei moneen mieleen tule, jos ei ennen joulua tiedetä.

Jep. Mitä sillä valmentajan nimen panttaamisella tässä enää voittaa? Jos se siis on jo päätetty.

Onko se sitten niin kontroversaali nimi, että sen julkistaminen veisi huomion viimeisistä peleistä? Vai onko jotain hygieniasyitä, että nimeä ei voi julkaista ennen kuin hänen nyt valmentamansa seuran kausi on ohi tai joululoma alkaa?

Vai onko siis oikeasti vielä avoinna kuka vetää kinkunsulatustreenit loppiaisena?
Keltasirkku

Poissa Poissa

Vastaus #8211 : 09.12.2025 klo 19:21:26

Turhaan taidatte odotella valmentajajulkaisua heti perään. Viisi päivää sitten tilanne oli valmentajan suhteen tämä omistajan suulla: https://www.ruutu.fi/video/4816671

Ari Lahti: "Jarkko oikeutetusti valmentaa europelit ainakin Crystal Palace -peliin saakka. Odotellaan nyt ainakin sinne."

Sanoo myös että uuden valmentajan nimi ei ole julkaisua vaille valmis, mutta "työtä on tehty kyllä."
« Viimeksi muokattu: 09.12.2025 klo 19:43:33 kirjoittanut Keltasirkku »
Ameobi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Futis

Vastaus #8212 : 09.12.2025 klo 19:23:56

Jos KuPS:n europelit jatkuvat keväällä, niin riittääkö noissa UEFA:n peleissä että joku on päässyt valmentajakurssille (UEFA Pro) vai pitääkö siellä olla ns. valmis tekijämies tai nainen penkin päässä?
Eemeli Rummukainen

Poissa Poissa

Vastaus #8213 : 09.12.2025 klo 19:55:27

Turhaan taidatte odotella valmentajajulkaisua heti perään. Viisi päivää sitten tilanne oli valmentajan suhteen tämä omistajan suulla: https://www.ruutu.fi/video/4816671

Ari Lahti: "Jarkko oikeutetusti valmentaa europelit ainakin Crystal Palace -peliin saakka. Odotellaan nyt ainakin sinne."

Sanoo myös että uuden valmentajan nimi ei ole julkaisua vaille valmis, mutta "työtä on tehty kyllä."

Juuri tämä särähti korvaan siinä haastattelussa.
JSa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS SuPa-52

Vastaus #8214 : 09.12.2025 klo 20:39:02

Niin ,kyllähän mielenkiintoinen tilanne tulisi ,jos KuPS voittaa seuraavan Konfrenssiliigan ottelun tai yleensä pääsisi  jatkoon siten ,että ottelut jatkuisivat Eurooppaliigassa helmikuussa.
Erikoinen tilanne päävalmentaja suhteen.Toki tällöin Boström  olisi linkkinä. .
Mutta ei mennä vielä asioiden edelle. .
KuPS taistelee. .!
kiero savolainen

Poissa Poissa

Vastaus #8215 : 09.12.2025 klo 20:40:20

Näin se taitaa olla. Epäilen että valmentajan osalta nimet on jo paperissa.
nurtsi1

Paikalla Paikalla

Vastaus #8216 : 09.12.2025 klo 20:51:15

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/BxVOA7/eldar-abdulic-aktuell-for-finska-mastarna-kups?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Lainaus
Finska mästarna Kups har haft ett första möte med Sandvikens tidigare tränare Eldar Abdulic.
Eemeli Rummukainen

Poissa Poissa

Vastaus #8217 : 09.12.2025 klo 21:05:55

Eli auki on koko paletti. Ehkä oli joku jo varmana pidetty, jonka kanssa asia ei lopulta edennyt.
Jimmy Hoffa

Paikalla Paikalla

Vastaus #8218 : 09.12.2025 klo 21:41:33

Huutonaurua.

Suoraan Ruotsin pimpin keskikastista Veikkausliigan suurseuran ja konferenssiliigan lohkovaiheen seuran peräsimeen.

Boström petaa itselleen nopeampia potkuja kuin Liverbird.
TRon

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Kuopiolainen jalkapalloilu

Vastaus #8219 : 09.12.2025 klo 22:30:13

Hakalaa huhuillaan Lahteen. Sivustolla on ollut varsin hyvä osumatarkkuus.

https://www.futishuhut.com/uutinen/182-kups-maalivahti-aatu-hakala-fc-lahteen
TeukkaS

Poissa Poissa

Vastaus #8220 : 09.12.2025 klo 22:41:47

Abdulichan vaikuttaa ihan kiinnostavalta nimeltä. Nosti Sandvikenin Superettaniin, veti ekalla kaudella ilmeisesti odotuksia huomattavasti paremmin joukkueen kuudenneksi ja ei tälläkään kaudella tuosta paria pistettä enempää jäänyt (valittiin kesäkuussa kuukauden valmentajaksikin). Seuran oma kasvatti ja haluaa uusiin haasteisiin kolmen ja puolen vuoden pestin jälkeen. Kysyntääkin tuntuisi juttujen perusteella riittävän kotimaassaankin.

Shotsilta toki tarkempaa tietoa odotellessa.

Kait tässä edelleen haetaan mieluummin sellaisia potentiaalisia nimiä, joilla mahdollisuus vetää tähän astisen uran parhaat vuodet KuPSissa kuin jotain helvetin kallista toteemipaalua, joka jättää rauniot taakseen.
Mänttiinpukkaaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1923

Vastaus #8221 : 10.12.2025 klo 06:43:08

Veikkaan, että Erick Bägerfeldt ei jää ainoaksi AIK-taustaiseksi gubbeksi KuPSin valmennustiimissä 2026. Tämä on pelkkää spekulaatiota eli uumoilua ja perustuu yksinomaan "hiljaiseen tietoon", mutta...: "saa panna talteen". HUOM! Sanoin siis: "-taustaiseksi".

Onkohan nyt apropos niin, että uusi päävalmentaja selviää (ilmoitetaan) perjantaina 19.12. tahi viikonloppuna 20.-21.12. Mahdollisesti jo aiemmin, jos ja kun Palloseura ottaa ensi viikolla puolueettomalla kentällä FC Lausannelta kolme pistettä.

Jos tuosta Eldar Abdulicista tulee KuPSin lopullinen valinta, niin sitten tuo (minun) "rapala" ei loppujen lopuksi olisikaan osunut. Plus Abdulicilla ei taida edes olla sitä AIK-taustaa?

Mutta katsotaan nyt vielä: on siis (Aftonbladetin mukaan) olevinaan yksi kolmesta Palloseuran päävaihtoehdosta. Lisäksi: myös Allsvenskanin hopeajoukkue "Bajen" (Tukholma) on kiinnostunut Eldarista (s 1987), joten... hmm?!
shots

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: #ruotsifutis #GIFSundsvall

Vastaus #8222 : 10.12.2025 klo 08:46:09

Huutonaurua.

Suoraan Ruotsin pimpin keskikastista Veikkausliigan suurseuran ja konferenssiliigan lohkovaiheen seuran peräsimeen.

Boström petaa itselleen nopeampia potkuja kuin Liverbird.

Ymmärrän, että se voi tehtä tiukkaa käsittää Suomesta käsin että Ruotsin divari on tasoltaan kova ja pärjää vertailussa täysin Veikkausliigalle, mutta siihen on ihan selvät syyt (futiskulttuuri, talous, 10 miljoonan väestö jne.).  Sarjaa tänä vuonna nähneet Kalmarin Toni Koskela ja Olusanya ovat haastatteluissa todenneet että Superettanin kärkipää vertautuu tasollisesti ihan yks yhteen Veikkausliiga kärjen kanssa.

Mainitaan muuten talouspuolesta että KuPSin liikevaihto oli viime vuonna 3,2 miljoonaa euroa, Eldar Abdulicin Sandvikenilla se oli 3 miljoonaa euroa.

Jos tuosta Eldar Abdulicista tulee KuPSin lopullinen valinta, niin sitten tuo (minun) "rapala" ei loppujen lopuksi olisikaan osunut. Plus Abdulicilla ei taida edes olla sitä AIK-taustaa?

Mutta katsotaan nyt vielä: on siis (Aftonbladetin mukaan) olevinaan yksi kolmesta Palloseuran päävaihtoehdosta. Lisäksi: myös Allsvenskanin hopeajoukkue "Bajen" (Tukholma) on kiinnostunut Eldarista (s 1987), joten... hmm?!

Oli tosiaan menossa Bajenin kakksokoutsiksi tässä jokin aika sitten. Oli myös kärkikandindaatti Österin päävalmentajaksi ja ilmeisesti paikkaa myös tarjottiin, mutta oli siitä kieltäytynyt. Siinähän listalla olivat myös Jarkko Wiss ja Vesa Vasara. Myös Allsvenskaniin noussut Västerås oli Abdulicin perässä.

Teki tosiaan valtavan hyvää työtä Sandvikenissa ja vielä vuosi sitten SIF oli taistelemassa noususta Allsvenskaniin, hyytyen viimeisillä kierroksilla 6.sijalle. Se hyytyminen tapahtui viimeisten neljän pelin aikana, jolloin Sandviken sai vain yhden pisteen.

Abdulic on SIF:n vahvoja hahmoja. Seuran junioripelaaja, edustusjoukkueen pelaaja, juniorivalmentaja ja lopulta edustuksen apu- ja päävalmentaja - eli mies on vetänyt SIF:ssa koko polun. Vuoden 2024 menestyksen jälkeen mennyt kausi oli heikompi, jota selittää se että Abdulic joutui rakentamaan koko joukkueen uusiksi. Jo kesällä tuli selväksi että Abdulic lähtee eikä neuvottelut jatkosta edenneet enää elokuussa, vaikka seura olisi jatkoa halunnut.

Abdulicia pidetään seuran modernin historan parhaimpana valmentajana, joka nosti aikanaan 20 kautta Allsvenskanissa pelanneet seuran takaisin elittitasolle. Mies on peluuttanut vahvaa pallonhallintapeliä, vakiinnuttanut Sandvikenin paikan Superettanissa ja samalla kehittänyt pelaajia myyntiartikkeiksi asti. Tässä muutama parin vuoden aikana seurasta lähtenyt:

Oscar Sjöstrand, Cambuur
Olle Samuelsson, Häcken
Amin Al-Mahawi, Wisla Plock
Ludwig Malachowski Thorell, Mjällby
Jonathan Karlsson, Hammarby
Calvin Kabuye, Mjällby
Felix Jakobsson, Hammarby
Mohammad Alsalkhadi, IFK Värnamo

Laitan tähän vielä Abdulicin ensimmäisen pitkän haastattelun Sandvikenin päävalmentajana vuodelta 2022 ja tuon viimeisen tältä syksyltä:

Uutinen

SIF:s nye tränare om kärleken till Sandviken – och schackpartiet med en av spelarna
27 augusti 2022 06:45

Under vinjetten "Magnus Möter" intervjuar Sportens reporter Magnus Hägerborn intressanta och aktuella människor med koppling till den lokala idrotten. Denna gång Eldar Abdulic, fotbollstränaren som nyss tagit över Sandvikens IF.

Det kommer ett sms från Eldar Abdulic: "Glömde en grej hemma till träningen sen. Jag kan bli ngn minut sen."

Han är inte den som kommer insträntrande för sent utan att meddela det.

Han känns vänlig och genuint omtänksam, den lite tillbakadragne och eftertänksamme 35-åringen som nu tar över SIF för att se till att drömmen om superettan fortfarande ska bli verklighet.

Egenskaper som säkerligen kommer att bli viktiga även fotbollsmässigt – men det finns mer.

– När jag tog över Kungsgården i division 4 gjorde jag det för att jag ville prova på seniorfotboll. Jag var kvar där i två år och lärde mig mycket. Men sedan kände jag också att jag ville upp på en annan nivå, det var viktigt för mig att vinna också. Den ginstan har alltid funnits hos mig.

Vissa tränare har provat på eliten men till slut landat att utveckling av spelare är deras grej.

För Eldar var det tvärtom, eller åtminstone en kombination – att utveckla spelare samtidigt som man vinner.

Allt det där hände när Eldar Abdulic i fem år tränade SAIK som då gick från division 4 till division 2.

Men hur började Eldar Abdulics tränarkarriär egentligen?

– Egentligen började den redan när jag spelade själv. Jag var alltid intresserad av de bitarna. Eller, den började förresten redan när jag spelade "Football Manager" när jag var 14. Bygga lag och avancera uppåt.

Ja, du tillhörde SIF:s A-trupp ett tag.

–Ja, jag spelade i SIF ända sedan pojkåren. Men till slut föll jag på att jag inte var tillräckligt mentalt stark tror jag.

Beskriv dig som spelare?

– Innermittfältare med bra passningsfot. Jag hade dålig fysik men försökte kompensera det med att spela med huvudet, tänka fotboll. Jag tänkte nog lite för mycket ibland. Till slut kände jag ändå att "Nä, det här kommer inte att bli något". Och då slog jag över till att bli tränare istället. Det var nog ingen som blev förvånad över det av mina gamla lagkompisar, det tror jag inte.

I SIF:s P17-lag tränade han självaste Martin Falk, SIF-tränaren han kom att ersätta tillsammans med nye huvudcoachen Thomas Gabrielsson inför den här säsongen..

– Ja, det är ju lite lustigt. Han var fantastiskt duktig som spelare i alla fall. En riktig striker. Gjorde mål på många olika sätt. Han var bättre än vad jag nånsin var. Men jag tror kanske inte att han hade rätta viljan att fortsätta.

När kom ditt eget fotbollsintresse?

– Det kom sedan vi kommit hit till Sverige, jag och min pappa och mamma, från Bosnien när jag var fem år. Innan dess var jag bara intresserad av robotar och dinosaurier. Men i Sverige blev det naturligt att börja med fotboll eftersom kompisarna spelade.

Hur var det att komma till Sverige då?

– Jag har bara positiva saker att säga om det. Vi blev så väl omhändertagna, det gick smidigt att komma in i skolan. Trots att mina föräldrar inte hade något jobb och vi levde på minimum kändes det som att vi hade hela världen på nåt vis, tryggheten.

Så som det ska fungera.

– Jo...

Nu har Eldar Abdulic bott i Sverige i 30 år, men har återvänt flera gånger till landet där han föddes.

– Första gången var jag elva år. Då var det fortfarande mycket som var förstört, och det är fortfarande än i dag under återuppbyggnad. Vi har släkt kvar där och jag har varit tillbaka, till Sarajevo och Mostar, de två största städerna, men inte till min hemstad Banja Luka.

Pratar du bosniska?

– Det gör jag. Vi pratade alltid bosniska hemma när jag växte upp.

Har du några minnen kvar från tiden innan ni kom till Sverige?

– Jag minns hur vårt hus såg ut. Och jag minns gatorna. Men det är inte mycket mer än det. Och det är viktigt för mig att behålla kontakten med Bosnien, de rötterna.

I Sverige har Eldar Abulic sina rötter i Sandviken, här har han bott hela sitt liv och blivit kvar.

– Jag har alltid tyckt om Sandviken. Och Gävle också för den delen. Hela det här området. Det är lagom stort här. Och det är det som blev hemma för mig. Jag är väldigt hemkär.

Under succésäsongerna med SAIK saknades inte anbud från högre divisioner.

– Jag vill inte säga vilka klubbar det var, men det var från division 1 och superettan som assisterande tränare. Men jag valde att stanna i SAIK då.

Att nå superettan med SIF vore väl det ultimata då, både kunna stanna och nå en ny nivå.

– Visst vore det det. Min ambition är att bli kvar i SIF länge. Vi får se, vi får se.

Säger Eldar och ler lite snett, säger att han bara ser till nuet nu, sedan han presenterades som ny huvudtränare i måndags, och matchen mot Team TG på lördag.

Hur ser en sån här dag ut för dig nu, några dagar innan match?

– Jag jobbar fram till klockan 14. Sedan är det fullt fokus på fotbollen, och dagens träning. Jag jobbar som inköpare på Sandvik, ungefär 80 procent. Men det jag inte hunnit med under dagen ordnar jag senare på kvällen, så det blir nog 100 procent ändå.

Hur många tränare i Ettan Norra har ett annat jobb vid sidan av tror du?

– Jag vet faktiskt inte. Men jag vet att det på längre sikt inte går att kombinera. Men det går några månader, nåt år kanske – jag kör på tills jag går in i väggen.

"Skämt åsido" säger han sedan och skrattar, men visst kommer det att krävas en del av honom under hösten.

– Jag har ju Jens Dahlqvist och Marcus Hägg också nu till hjälp. Vi är alla före detta spelare i klubben och det känns bra med den grunden att stå på.

Hinner du med något annat än fotboll och jobb?

– Nja, det blir mest det, och familjen och vänner. Mer än så hinner man inte.

Om du skulle hinna något annat, vad gör du då?

– Jag tycker om att spela schack. Jag har spelat länge och är ganska bra. Senast jag spelade var i februari när jag mötte Danilo Al-Saed, vi spelade på tid – och han vann. Jag blev förnedrad. Efter det har jag lagt schacket åt sidan. Kanske får jag försöka få till en revansch nån gång framöver. Det måste jag nog.

Att Eldar Abdulic spelar schack känns på något vis inte alls förvånande, och man undrar om det finns paralleller att dra när det gäller fotbollstränarjobbet.

– Jag är ingen tränare som kan en massa fotboll på det sättet. Min styrka är nog själva ledarskapet, att få varje spelare att utnyttja det dom är bra på och på så vis få ihop ett lag.

Vilken tränare som du själv haft har gjort störst intryck på dig och ditt sätt att leda?

– Det är Jimmy Haaranen som jag hade i SIF. Det är av honom jag lärt mig mest, hans tydlighet och sättet att alltid säga som det är utan att linda in något. Det var när jag hade honom som tränare som min egen tanke på att bli tränare tog fart på allvar. Vi har kontakt fortfarande, vi hörs ofta.

Hur kommer det att märkas att du tagit över SIF?

– Vi kommer att spela ett mer aggressivt försvarsspel, vara mer på. Det är en grej. Sedan blir det en del andra småsaker. Men Thomas och jag hade ganska lika filosofi i stort.

Hur är känslan inför att du ska coacha SIF för första gången?

– Det har varit min dröm sedan jag började som tränare. Och jag kan också tänka mig att det är många tränare som velat ha det här uppdraget, det är en bra klubb och det är många bra spelare. Men att får förtroendet betyder att jag byggt upp nån form av förtroende hos klubben under de här åren också.

– Jag är tacksam, men också ledsen för Thomas skull. Jag hade hellre sett att vi legat etta i tabellen och att han varit kvar. Och jag hade önskat att det gått till på ett annat sätt när jag fick jobbet. Men så här är fotbollen, det är inte många tränare som överlevt utan att få sparken nån gång.

Ni möter tabelljumbon i din första match. Kan du känna en press över det, att det är en match ni inte får förlora?

– Jag har respekt för alla lag i den här serien, alla kan slå alla. Så nej. Och kände jag så, då vore jag nog inte rätt man att ha det här jobbet.

– Däremot känner jag att det är en bra match att få direkt, med en bussresa över två dagar. Det är ett bra sätt att komma tillsammans på. Jag gillar att åka buss, särskilt om man har tre poäng med sig hem.

Eldar Abdulics...
...favoritdag i veckan:

"Det är fredagen. Då blir det lite godis på kvällen. Det känns bara som att man kopplar av och släpper en massa grejer. När det är fredag, då känns det bra liksom."

...favoritmånad på året:

"Det är nog... runt vecka 28. Vad kan det vara, det är väl juli. Ja, det är det. Det är som varmast då, och då trivs jag."

...favoritfärg:

"Det kommer ju låta helt fel nu när jag säger det – men blått. Men inte ljusblått utan kanske mer åt det mörka hållet. Mitt favoritlag Inter har ju blått och svart. Blå färg förknippar jag med dom och det är något som varit med mig sedan jag var liten. Men jag har inget emot himmelsblått heller..."

https://www.arbetarbladet.se/2022-08-27/sifs-nye-tranare-om-karleken-till-sandviken-och-schackpartiet-med-en-av-spelarna/

Uutinen

Nu lämnar Eldar: ”De fina stunderna trumfar allt”

Eldar Abdulic har gjort sina sista dagar som tränare i Sandvikens IF. Om framtiden vill han inte säga mycket – men han öppnar upp om både drömuppdraget och en möjlig återkomst till Jernvallen.

När Sporten besöker Jernvallen under torsdagen pågår en Fifa-turnering – eller EA Sports FC som tv-spelet heter sedan samarbetet mellan Fifa och Electronic Arts upphörde.

Ett annat samarbete som nu tagit slut är det mellan Eldar Abdulic och Sandvikens IF.

– Det är blandade känslor, men mest känns det bra med tanke på att SIF är på en väldigt bra plats. Jag är helt säker på att det kommer bli ännu bättre, säger Abdulic, som gjorde sin sista dag på fredagen när två dagars lagaktiviteter kulminerade i en avslutningsfest.

Även om ingen ersättare är officiellt presenterad – kanske blir det Brommapojkarnas Baran Coskun som befunnit sig i radioskugga sedan han uppgavs vara klar – lämnar Abdulic ett välfyllt skafferi. Laget och provspelare har tränat, spelat match mot Degerfors och genomfört tester för att ge nästa tränare bästa möjliga underlag.

– Allt underlag som kan vara relevant finns. Och Elias Gärdh finns ju här också, han blir kvar och har koll på allt. Sedan kommer jag finnas behjälplig om det behövs, säger Eldar.

När han ser tillbaka på sina fyra år som tränare i klubben beskriver han dem som fantastiska, utvecklande och utmanande.

– Men de fina stunderna trumfar allting.

Och vilka är då de finaste stunderna? Han lyfter fram tre specifika ögonblick. Främst segern mot Umeå som säkrade avancemanget till superettan. Därefter bortavinsten mot ett då serieledande Dalkurd 2023, en seger som gav laget tron på att de kunde gå hela vägen. Som nummer tre nämner han vinsten mot Öster under det första året i Sveriges näst högsta serie.

– Det var där vi kände att vi kunde göra grejer i superettan, säger han.

Men hur har han själv förändrats under tiden i SIF?

– Jag är mycket mer kompetent när det kommer till allting runt fotbollen. Och många, många minnen rikare. Sen är jag nog lugnare på ett sätt.

Nyckeln, menar han, ligger i ett systematiskt arbetssätt han utvecklat i Sandviken.

– Jag har alltid varit lugn, men jag jobbade inte systematiskt förut i mina tidigare klubbar. Det fick jag lära mig här. Och jobbar man systematiskt, dag efter dag – då kommer resultaten.

Vart han ska applicera sin kompetens och skapa nya minnen råder det fortsatt dimridå runt. Rykten har återigen florerat och placerat honom i Öster och Hammarby.

– Är det bara det som kommit ut? Fan vad bra jag är på att hålla hemligheter. Jag vill inte spekulera i rykten, utan vi får se vad som händer, säger Abdulic.

– Ingenting är klart.

Öster åkte ur allsvenskan, hur tänker du kring att eventuellt träna ett annat superettan-lag än SIF nästa säsong?

– Ingen kommentar.

Gällande Hammarby så går snacket om att du är aktuell som assisterande tränare, hur tänker du kring att bli assisterande igen?

– Ingen kommentar där heller. Jag vill inte spekulera i framtiden.

När frågorna blir mer hypotetiska släpper han lite på garden. Vem han helst skulle vilja ha i sitt framtida lag, helt fritt valt, kräver några sekunders betänketid.

– Jag skulle vilja ha Javier Zanetti.

Valet av den argentinske evighetsmaskinen, som slutade 2014, visar tydligt hur lite han vill ge sig in i spekulationer kring aktiva spelare.

– Jag vill inte nämna någon som spelar nu, då blir det bara spekulationer. Men Zanetti, han har ”det” – hjärta, hjärna, kompetens.

När han blir ombedd att nämna ett drömlag att träna i framtiden svarar han:

– Vilket lag som helst i Sydamerika – och bara uppleva passionen.

Och dörren till Sandvikens IF och Jernvallen? Den lämnas på glänt.

– Självklart. Det är min klubb, svarar Eldar Abdulic på frågan om han är öppen för att träna klubben igen i framtiden.

https://www.arbetarbladet.se/2025-11-29/nu-lamnar-eldar-de-fina-stunderna-trumfar-allt/

Jalkapalloministeri

Poissa Poissa

Vastaus #8223 : 10.12.2025 klo 08:46:14

Ari Lahti: "Jarkko oikeutetusti valmentaa europelit ainakin Crystal Palace -peliin saakka.

Ainakin Palace-matsiin saakka, ehkä seuraavatkin?
Tähtiportteri

Poissa Poissa

Vastaus #8224 : 10.12.2025 klo 09:02:19

Tack! Ylos Ei tämä Abdulic miltään huumorivaihtoehdolta vaikuta. Ja todellakin mieluummin tällaisen profiilin tyyppejä haettava kanervojen sijaan. Tuntuu olevan kova kiinnostus miehen palveluksien perään myös Ruotsissa, joten millähän ihmeellä hän valitsisi KuPSin noiden muiden vaihtoehtojen sijaan.

Ainakin Palace-matsiin saakka, ehkä seuraavatkin?

Tottahan Wiss voi valmentaa KuPSia konffaliigan peleissä ja vetää seinäjokisille pre-seasonia samalla. Vetihän hän säännöllisesti Ilveksen junnuille treenejä KuPS-pestin aikana.

Rasse meni muuten takaisin Ouluun, ja hyvä niin. Olisi ollut pitkälti saman roolin ja profiilin pelaaja kuin Pete, joten fiksumpi laittaa roposet muualle.

Sivuja: 1 ... 328 [329] 330 331

Siirry: