FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
09.05.2025 klo 18:06:04 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 9.5.25 klo 01-06

Sivuja: 1 ... 33 [34]

Kirjoittaja Aihe: Kalinat, kierros 15  (Luettu 26862 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Narttu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Newcastle & TPS

Vastaus #825 : 12.12.2024 klo 19:47:34

Tämäkö on yliampuvaa hypettämistä jos kutsuu Diazia, Jotaa ja Gakpoa laatupelaajiksi? Huomaa, että muut käyttävät omista pelaajista maailman paras ja liigan paras varsin löyhästi.

Voinhan mäkin listata montako maalia Salah on tehnyt koko Pool uran aikana mutta ei sillä ole juurikaan tekemistä sen kanssa kuka on tällä hetkellä Valjun paras pelaaja.

Lainaan käyttäjää Nutmeg viime kaudelta:

Lainaus
Sehän se jutun alkuperäinen pointti oli. Virgil on siis mielestäni maailman paras toppari.

Virgil on kyllä pelannut tällä(kin) kaudella erittäin kovalla tasolla. Edelleen Valjun paras toppari.

En jaksa kaivaa enempää esimerkkejä. Oletan että tällä kaudella tulee useampi kirjoitus kuinka Salah on maailman paras pelaaja. (Kuten voi ollakin, mutta se ei liene pointti)

Se että forkan kalinapuolella kirjoittajat olisivat puolueettomia "omien" seurojen pelaajia kohtaan on täysin paskapuhetta. Tai edes oman seuran tekemisen suhteen yleensäkään.

Ja yleisesti ottaen nämä maailman paras, liigan paras ja vastaavat väittelyt on kuin jostain alakoulun hiekkalaatikolta. Minun isi on vahvempi kuin sinun isi. Ketä oikeasti kiinnostaa? Eikö se itse peli ole paljon kiinnostavampaa kuin joku yksilöiden välinen pippelimiekkailu?
Nutmeg

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: LFC

Vastaus #826 : 12.12.2024 klo 23:55:08

Lainaan käyttäjää Nutmeg viime kaudelta:

En jaksa kaivaa enempää esimerkkejä. Oletan että tällä kaudella tulee useampi kirjoitus kuinka Salah on maailman paras pelaaja. (Kuten voi ollakin, mutta se ei liene pointti)

Se että forkan kalinapuolella kirjoittajat olisivat puolueettomia "omien" seurojen pelaajia kohtaan on täysin paskapuhetta. Tai edes oman seuran tekemisen suhteen yleensäkään.

Ja yleisesti ottaen nämä maailman paras, liigan paras ja vastaavat väittelyt on kuin jostain alakoulun hiekkalaatikolta. Minun isi on vahvempi kuin sinun isi. Ketä oikeasti kiinnostaa? Eikö se itse peli ole paljon kiinnostavampaa kuin joku yksilöiden välinen pippelimiekkailu?

Miten niin ei ole? Oletko siis sitä mieltä, että van Dijk ei ole maailman paras toppari? Kyllä mun puolesta City fanit voivat aivan hyvin sanoa, että Rodri on maailman paras keskikenttä, jopa pelaaja. Silloin kun perustelut on kunnossa niin ei mulla ole mitään ongelmaa sen kanssa jos joku käyttää näitä termejä.

Minä itse aloitin keskustelun siitä miten Arsenal on tällä hetkellä erikoistilanteiden varassa. Minä en ollut se joka vei keskustelun yksilöihin.
Narttu

Poissa Poissa

Vastaus #827 : 13.12.2024 klo 00:28:02

Miten niin ei ole? Oletko siis sitä mieltä, että van Dijk ei ole maailman paras toppari? Kyllä mun puolesta City fanit voivat aivan hyvin sanoa, että Rodri on maailman paras keskikenttä, jopa pelaaja. Silloin kun perustelut on kunnossa niin ei mulla ole mitään ongelmaa sen kanssa jos joku käyttää näitä termejä.

Olen, eikä sillä ole mitään merkitystä mitä mieltä olen. Isakkihan vei juuri (taas)  "maailman parasta topparia" kuin litran mittaa. Minulle on ihan sama kuka on maailman paras toppari, tänään se voi olla Herra X ja huomenna Herra Y. Mitä merkitystä tällaisella vertailulla edes on? Onko sinulle jotenkin tärkeää se että muut ovat kanssasi samaa mieltä ja toteavat Van Dijkin olevan maailman paras toppari? Saatko siitä jotain tyydytystä kun jaksat tällaista vääntöä käydä? Miten ja kuka sellaista paremmuutta edes mittaa? Fanit jalkapallofoorumeilla ja Twitterissä? Tämä on loputon suo ja vertailu on aivan älytöntä.

Et nyt ymmärrä sitä, että sinun mielestäsi juuri sinun perustelut siitä että joku Liverpoolin pelaaja on paras ovat asialliset ja hyvät, ja jonkun muun perustelut siitä että toisen seuran pelaaja olisi maailman paras ovat taas huonot. Nämä vertailut ovat täysin subjektiivisia, ja koska fanit katsovat pelejä värilasien takaa, menevät nämä aina hiekkalaatikkovääntämiseksi.

Juuri sinun perustelut siitä että Gakpo on laatupelaaja on hyvät, mutta samanlaisilla statseilla vetävä toisen seuran pelaaja ei ole laatupelaaja. Tätä ei voi perustella millään muulla kuin fanien puusilmäisyydellä omia pelaajia kohtaan.
kuuhasen lalli

Poissa Poissa

Vastaus #828 : 13.12.2024 klo 03:04:24

Joko sovitaan, että kaikki on maailman parhaita pelaajia?
Taavetti_Merimies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: En wie niet springt die is geen jood

Vastaus #829 : 13.12.2024 klo 07:15:17

Itseasiassa pääsarjoissa ja huippuliigoissa pelaavat ovat kaikki vähän maailman parhaita.

Seurasivat Brasilian pääsarjaa ja tilastoivat kaiken mahdollisen ja tulos oli että perustaidoissa ei ole juurikaan eroa. Siksi esim. xG ei erottele laukooko vedon Salah vai Joe Gomez.

Toki huiput ovat pykälää parempia kaikessa muussa mutta ihan siinä perusosaamisessa erot ovat pienemmät kun mitä ehkä uskoo.
Pläkä

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Alan Shearerin ja Gary Maccan hiukset

Vastaus #830 : 13.12.2024 klo 09:19:59

Et nyt ymmärrä sitä, että sinun mielestäsi juuri sinun perustelut siitä että joku Liverpoolin pelaaja on paras ovat asialliset ja hyvät, ja jonkun muun perustelut siitä että toisen seuran pelaaja olisi maailman paras ovat taas huonot. Nämä vertailut ovat täysin subjektiivisia, ja koska fanit katsovat pelejä värilasien takaa, menevät nämä aina hiekkalaatikkovääntämiseksi.

Juuri sinun perustelut siitä että Gakpo on laatupelaaja on hyvät, mutta samanlaisilla statseilla vetävä toisen seuran pelaaja ei ole laatupelaaja. Tätä ei voi perustella millään muulla kuin fanien puusilmäisyydellä omia pelaajia kohtaan.
Niitä taidetaan kutsua mielipiteiksi tai väitteiksi. Joku voi vielä perustella mielipiteitään tilastoilla tai vastaavilla. Ehkä Narttu voisi saada mielenrauhan vaan antamalla periksi?
Narttu

Poissa Poissa

Vastaus #831 : 13.12.2024 klo 09:25:02

Niitä taidetaan kutsua mielipiteiksi tai väitteiksi. Joku voi vielä perustella mielipiteitään tilastoilla tai vastaavilla. Ehkä Narttu voisi saada mielenrauhan vaan antamalla periksi?

Kyllä, minä voin tässä antaa ihan hyvin periksi. Muut saa vapaasti väitellä kuka on paras. Rauhaisaa joulua.

Sivuja: 1 ... 33 [34]

Siirry: