Jos puoli miljoonaa lisämyyntiä olisi jotenkin tehtävissä (tai edes puolet siitä realistisesti), niin jokaisen seuran kannattaisi palkata tällainen myyjä hommiin. Myös miesten puolella. Kumma kyllä, että kukaan ei ole keksinyt. Suosittelen hakemuksen laittamista sisään johonkin seuraan, sillä varmasti tuollainen kiinnostaa.
Myönnän, hiukan laitoin rapalaa veteen, mutta kyllä silti olen osittain sitä mieltä, että aivan puhdasta myyntiä tekevä myynnin ammattilainen myy oikeasti mitä vaan ja jos sitä teet päivittäin, niin tulostakin tulee. Se vaan vaatii sellaista persoonallisuutta, jota 99,99% suomalaisista puuttuu eli pitää oikeasti olla 0-kynnys soittaa potentiaalisille asiakkaille ja sopia jatkotoimet. Itse en todellakaan siihen promillen luontaisen myyjän porukkaan kuulu vaan tutullekin asiakkaalle kun soittaa, niin pitää hiukan vetää happea ja miettiä, että mitäs sille nyt jutustelenkaan. Ja sitten sisimmässään olen jopa hiukan tyytyväinen kun asiakas ei vastaakaan

Kun puhutaan tuotteistetusta some-näkyvyys paketista, johon on valjastettua sekä joukkueen (pikaisesti katsottuna PK-V:lla instassa karvan päälle 3000 seuraajaa ) että pelaajien some-tilit, niin hyvässä lykyssä puhutaan muutaman kymmenen tuhannen seuraajan kohderyhmästä. Kyllä tällaisen some-näkyvyys-paketin hinnaksi voi laittaa muutaman tuhat-lappusen ja sitten näitä vaan myymään. Otetaan nyt vaikkapa esimerkki eli Naisten ja tyttöjen futikseen voisi joukkuelle miettiä jokaiselle pelaajalle kummi-yrityksiä kauneusalalta. Kampaamoita, kauneushoitoloita, kynsistudioita, wellness-paikkoja.... on jokaista "yritysryhmää" (en keksinyt parempaa nimitystä) Helsingissä kymmeniä, jopa satoja. Jokaiselta näistä "yritysryhmistä" jos saa jokaiselle pelaajalle yhden kummi-yrityksen, niin yhden pelaajan "some-arvo" voi olla helposti sen 5-10k€. Sitten vaan huolehditaan, että yritys aidosti hyötyy siitä pelaajan/seuran tukemisesta eli "tuotesijoiteltua" some-materiaalia pitää tulla säännöllisesti. Tästä saatiin siis seuralle 100-200k€.
Toinen sitten tapahtumamyynnistä, niin siinähän jalkapallo on aivan lapsen kengissä. Jos seuralla on kokoaikainen myynti & markkinointi-henkilö niin silloin myös tapahtumajärjestämiseen pystytään panostamaan aivan eri tasolla. Jos lasketaan kotiotteluita olevan sarjassa n. 12, niin ei se nyt mikään maailman temppu olisi saada jokaisesta tapahtumasta sellainen, että niistä jää viivan alle 5-10k€ lisää verrattuna nykyiseen. Eli 60-120k tuli tästäkin "nettoa".
Ongelma vaan on, että tuollaisilla OIKEILLA M&M -ammattilaisilla on muutakin kysyntää kuin jalkapallo-seurat ja siksi sellaisen saaminen seuraan joukkueeseen on erittäin vaikeata, pitää olla jotain paloa lajia kohtaan. Lisäksi suomalaisissa futisseuroissa työnnetään uusille ihmisille kaikkea rooliin ei-kuuluvaa ja sitten lopuksi huomataan, että eipä tämä nyt suoriudukaan siitä alkuperäisestä hommasta ja syynä siihen on ne muut hommat, jotka pitää tehdä ja saattavat aidosti olla jopa mielenkiintoisempia (ja vähemmän sitä ikävää myyntiä sisältäviä).