Vihuri
Paikalla
Suosikkijoukkue: Academic Club Oulu
|
 |
Vastaus #2600 : 22.06.2025 klo 12:53:02 |
|
Makon näytöt on annettu ja kauden jälkeen pihalle, mutta ei nyt herrajumala kun laiva on uppoamassa pistetä ainoaa ihmistä pihalle, jolla on pelastusrengas. Ei organisaatiossa kukaan muukaan osaa pelaajia rekrytä.
Nyt tarvitaan akuutisti uusi valmentaja aukomaan umpisolmuja ja siirtoikkunassa minimissään hyökkääjä.
|
|
|
|
Hapen_ottokyky
Paikalla
|
 |
Vastaus #2601 : 22.06.2025 klo 13:01:57 |
|
Makon näytöt on annettu ja kauden jälkeen pihalle, mutta ei nyt herrajumala kun laiva on uppoamassa pistetä ainoaa ihmistä pihalle, jolla on pelastusrengas. Ei organisaatiossa kukaan muukaan osaa pelaajia rekrytä.
Nyt tarvitaan akuutisti uusi valmentaja aukomaan umpisolmuja ja siirtoikkunassa minimissään hyökkääjä.
Tämä. Lähdön hetki Makolle on syksyllä, oli sarjataso mikä tahansa. Me tarvitaan oikeasti kaksi hyökkääjää + jotain muutakin lisää, jotta suora lähtö ei realisoidu. Vain hänellä kontaktit toimittaa. Kaamean päin helvettiä kasattu jengi. Tasapaksuja toppareita ja keskikentän pohjapelaajia kahden liigajengin tarpeeseen. Ja viimeiselle kolmannekselle ei edes nimivahvuus saati taso riitä uskottavaan säilymistaistoon. Nythän ollaan jo tilanteessa, jossa Ndionen voi odottaa elokuussa aikaisintaan pelaavan muuta kuin loppuhetkien vaihtomiehenä.
|
|
|
|
Korkki_auki
Poissa
Suosikkijoukkue: "Kaikki on paskaa"
|
 |
Vastaus #2602 : 22.06.2025 klo 13:11:44 |
|
Varmaan kannattaa kuunnella tuo osio Kutossaunan jaksosta kokonaisuudessaan. Siinä kysyttiin liigacupin ja pre seasonin merkityksestä joukkueen valmistamisessa kauteen eli siitä, pelataanko jo siellä ns. ykköspermanentilla vai tehdäänkö kokeiluja enemmän. Toki nykyaikaa on ottaa joku lause irti kontekstista ja luoda siitä skandaali eli hyvin te vedätte taas täällä. En itsekään ole tyytyväinen Känön tekemiseen ja mielestäni aika alkaa loppua kesken, mutta joku järki näissä jutuissa.
edit: myös ensimmäisten komppaajien motiivit tähän kannattaa huomioida eli khat (RoPS, vihaa meitä), Obsy (Hercules, vihaa meitä) ja korkki auki/kiinni (kaikki on aina paskaa ikuisesti)
Niin kysyttiin ja itse siihen vastasin että olen sen 3 kuukautta huokaillut asialle, etenkin nyt kun nähdään miten hyvin se on toiminut ja miten sama sekoilu jatkuu edelleen, arvotaan 7 numeroa ja 3 lisänumeroa -tyylillä, jokaiseen otteluun. Ottaakseni kantaa tuohon "kaikki on paskaa ikuisesti" sanoisin, että olin positiivisesti yllättynyt kahden ensimmäisen pelin ilmeestä, tekemisestä ja asenteesta. Toin sen kyllä esille myös silloin. Sen jälkeen tapahtunutta sekoilua (ja muutoksia) olen kyllä avoimesti kritisoinut, koska ilme, peli ja asenne sekä tulokset paskaa. Valmennuksen kyvyttömyys tekemään nyt (tai se olisi pitänyt tehdä jo aikoja sitten) sitä muutosta takaisin siihen mikä jollakin tasolla toimi, herättää kyllä niitä "kaikki on aina paskaa ikuisesti" -tunteita. Ilmeisesti teidän oikein(ääneen)kannattajien joukoissa ollaan tultu siihen konsensukseen että sama tippua ykköseen, jatketaan pään seinään pieksemistä ja annetaan aikaa.
|
|
|
|
viitati
Poissa
|
 |
Vastaus #2603 : 22.06.2025 klo 13:25:52 |
|
Tämä. Lähdön hetki Makolle on syksyllä, oli sarjataso mikä tahansa. Me tarvitaan oikeasti kaksi hyökkääjää + jotain muutakin lisää, jotta suora lähtö ei realisoidu. Vain hänellä kontaktit toimittaa.
Kaamean päin helvettiä kasattu jengi. Tasapaksuja toppareita ja keskikentän pohjapelaajia kahden liigajengin tarpeeseen. Ja viimeiselle kolmannekselle ei edes nimivahvuus saati taso riitä uskottavaan säilymistaistoon. Nythän ollaan jo tilanteessa, jossa Ndionen voi odottaa elokuussa aikaisintaan pelaavan muuta kuin loppuhetkien vaihtomiehenä.
HÖPÖHÖPÖ mitkään divarit... Onhan Makolla varmaan irtisanomisaika. Mutta myös hän tarvitsee apuja tai uuden duunin acossa onhan hän toiminut aika monessa joukkueessa Kakkosvalkkana. Ei tule Anttilan avulla löytämään OIKEAA hyökkääjää, vaan näitä arpoja. Ihme jos ei Malisella ja Nurmelalla ole yhteyksiä kun yksi pelaaja voisi pelastaa pitkälle tilanteen. Nyt oikeasti panostus yhteen oikeaan maaliruiskuun ja osaavat pelaajat kentälle. Bergsmakin voi vielä jatkaa mutta penkiltä lähtee muihin maisemiin!
|
|
|
|
Tietämys
Poissa
|
 |
Vastaus #2604 : 22.06.2025 klo 16:20:08 |
|
Malinen puhui haastattelussa aika paljon johtajuudesta? Sitä ei ole jokkueessa eikä kapteenistossa. Jotenkin porukka sellainen eleetön pallon pimputteluun erikoistunut porukka. En oikein tiedä miten tuohon sakkiin saisi potkua. Paljon kirjoitettu että loukkaantumisherkkiä pelaajia palkattu kasoittain. Duarte oli valmentaja jolla oli johtajuutta ja kahvi vasti sitä pelaajilta myös.
|
|
|
|
Kunkku007
Poissa
|
 |
Vastaus #2605 : 22.06.2025 klo 17:34:40 |
|
Makon pestiä kritisoivat äänet ovat olleet yleinen naurunaihe tällä palstalla, mutta nyt alkaa olla eri ääni kellossa, kun putoaminen häämöttää ja etsitään syyllisiä. Valmennuksen tehtävä ei tällä rosterilla ole ollut helppo, etenkin kun ennakkoon lasisiksi tiedetyt pelaajat eivät ole satumaisesti parantuneet kaikista vaivoistaan "teknologiakaupungissamme". Silti ei ole selittelyille sijaa, niin heikkoa reagointia pelistä toiseen. Ei ollut oikea aika lähteä kokeilemaan kokemattomalla valmennuksella, heti Silvennoisen perään. Sirkus jatkuu niin kauan, kuin Mako saa hääräillä.
Näin se on. Eräät nimimerkit voivat sitten syksyllä miettiä että onko se mako sitten oikeasti niin hyvä urheilujohtaja kun divariin tiputtiin. Itse olisin jo antanut kengän kuvan persuuksiin viime kauden jälkeen mm. Tuloksellisesti häpeällinen kausi puhuivat mitallista, ja kaikki valmentaja sekoilut päälle.
|
|
|
|
KaketsuKing
Poissa
|
 |
Vastaus #2606 : 22.06.2025 klo 17:45:05 |
|
Ja Cusitrénissä pelataan cuppia...
|
|
|
|
Antoine Roquentin
Poissa
Suosikkijoukkue: Jatkuvuuden Periaate & J-P Sartren rohtopaukku
|
 |
Vastaus #2607 : 22.06.2025 klo 18:51:27 |
|
Ilmeisesti teidän oikein(ääneen)kannattajien joukoissa ollaan tultu siihen konsensukseen että sama tippua ykköseen, jatketaan pään seinään pieksemistä ja annetaan aikaa.
Ahaa. Kannattaa joskus lukea muiden ihmisten tänne kirjoittamia viestejä ajatuksella. Ja jokainen edustaa ihan itseään täällä.
|
|
|
|
Tuiran_leijona
Poissa
|
 |
Vastaus #2608 : 22.06.2025 klo 18:52:28 |
|
Malinen puhui haastattelussa aika paljon johtajuudesta? Sitä ei ole jokkueessa eikä kapteenistossa. Jotenkin porukka sellainen eleetön pallon pimputteluun erikoistunut porukka. En oikein tiedä miten tuohon sakkiin saisi potkua. Paljon kirjoitettu että loukkaantumisherkkiä pelaajia palkattu kasoittain. Duarte oli valmentaja jolla oli johtajuutta ja kahvi vasti sitä pelaajilta myös.
Nythän taidettiin puhua, että pyritään kasaamaan joukkue hyvistä tyypeistä, ihan ymmärrettävästi, kun käsittääkseni joukkuehengessä on ollut ongelmia aiemmin liian räiskyvien persoonien vuoksi. Tuliko nyt sitten liian kilttiä porukkaa ja konfliktia välttäviä, jees-miehiä?
|
|
|
|
Korkki_auki
Poissa
|
 |
Vastaus #2609 : 22.06.2025 klo 19:06:24 |
|
Ahaa. Kannattaa joskus lukea muiden ihmisten tänne kirjoittamia viestejä ajatuksella.
Ahaa. No samaa suosittelen sinulle, saattaa löytyä se punainen lanka eikä "kaikki" ole kategorisesti paskaa.
|
|
|
|
Djortikkaeff
Paikalla
Suosikkijoukkue: Awaiting Construction Oulu
|
 |
Vastaus #2610 : 22.06.2025 klo 19:45:07 |
|
Ilmeisesti teidän oikein(ääneen)kannattajien joukoissa ollaan tultu siihen konsensukseen että sama tippua ykköseen, jatketaan pään seinään pieksemistä ja annetaan aikaa. EI näitä känni-avautumisia enää, ok? En ole kovin aktiivisesti ääneen kannattanut, ainakaan viime vuosina, mutta en kyllä isossa kuvassa juuri näe mitään väliä että millä sarjatasolla jalkapalloilu toteutuu, kun merkittävin kiinnostus on olosuhdeparannukselle.
Tietty merkittäviä ongelmia Veikkausliigasta tippuminen aiheuttaisi monella tapaa, ymmärrän sen. Mutta kun itse olen innostunut AC Oulusta silloin kun Äffä loi imagon. Silloin oli rahat tiukassa mutta asenteesta, nuorekkuudesta, yhteiskuntavastuusta ei tingitty. Nyt siellä on toimisto täynnä palkkasoturia, joilla ei ole tunnetta. Tyyppejä joita suomifutis kiinnostaa juuri sen verran että saa palkkaa. Joukkueessa tuntuu sama meininki näyttäytyvän. Rahaa on, joten miksi minäkään laittaisin tähän seuraan enää tonnin vuodessa niinkuin ennen tein kun se oli yksi neljästäsadasta. Nyt se on vain Kaismon tappioiden vähentämistä yhdellä promillella. Tai jotain. Vittu tää organisaatio kaipaa herätystä. Ykkösliigan AC Oulu ansaitsee. Ei tässä tuppukylässä nimeltä Oulu oikeasti jalkapallo kovin monia kiinnosta. Ja jos kiinnostaa, niin todistakaa minut vääräksi. Näitä vitun persereikä-nimimerkkejä, jotka negatioitaan purkavat ei varmasti ensi vuonna näy läheskään yhtä paljoa jos sarjataso on yhtä alempi. Vain menestys kelpaa vitun kusiperseet? Menkää katsomaan muita lajeja, varmasti sieltä joku riippuliito-squash tai susi-pari-kolo-pallo löytyy jossa Oulu on maailman paras.
|
|
« Viimeksi muokattu: 23.06.2025 klo 09:01:00 kirjoittanut Djortikkaeff »
|
|
|
|
|
Nigel Kugelschfeir
Paikalla
|
 |
Vastaus #2611 : 22.06.2025 klo 19:56:54 |
|
No, aika ihme se olisi jos keskustelu olisi jotain jeejee-tasoa kun joukkue on voittanut yhden pelin ja on sarjassa viimeisenä. Uskoisin kuitenkin että siirtoikkunassa tulee vahvistuksia.
Mitä Makon potkuihin tulee niin sillä on kuitenkin ihan normaali vakituinen työsoppari ettei sitä varmaan ihan tuosta vaan irtisanota ellei kaiveta kuvetta.
|
|
|
|
RiukulehtoII
Poissa
Suosikkijoukkue: Taisteleva-Rohkea-Ylpeä-Yhtenäinen
|
 |
Vastaus #2612 : 22.06.2025 klo 20:12:44 |
|
|
|
|
|
puolueeton
Poissa
|
 |
Vastaus #2613 : 22.06.2025 klo 20:31:53 |
|
24.6 SJK neljä päivää myöhemmin Vps. Vaikka ottelut ovatkin kotona niin tuskin pärjää noille joukkueille. Cuppi on cuppi mut mut. SJK.n & VPS.n pelaaminen on aivan eri tasolla verrattuna ACOon.
|
|
|
|
Tuiran_leijona
Poissa
|
 |
Vastaus #2614 : 22.06.2025 klo 20:53:24 |
|
Tietty merkittäviä ongelmia Veikkausliigasta tippuminen aiheuttaisi monella tapaa, ymmärrän sen. Mutta kun itse olen innostunut AC Oulusta silloin kun Äffä loi imagon. Silloin oli rahat tiukassa mutta asenteesta, nuorekkuudesta, yhteiskuntavastuusta ei tingitty.
Tätä samaa kehitystä olen seurannut. Aivan eri seura kyseessä Äffään lähdön jälkeen. Muissakin kaupungeissa kuuli innostunutta puhetta AC Oulun meininkiä kohtaan, nyt äänet ovat vähän toisenlaisia, seuraa pidetään yhtäkkiä jokseenkin tunkkaisena ja muistetaan hyvin miten rasismikohu hoidettiin, ei ikinä olisi Äffän aikana kompasteltu noin surkeasti. Asenne, nuorekkuus, yhteiskuntavastuu, sinäpä sen kiteytit.
|
|
|
|
Pelaaja101
Poissa
Suosikkijoukkue: AC Oulu
|
 |
Vastaus #2615 : 22.06.2025 klo 21:23:56 |
|
Tätä samaa kehitystä olen seurannut. Aivan eri seura kyseessä Äffään lähdön jälkeen. Muissakin kaupungeissa kuuli innostunutta puhetta AC Oulun meininkiä kohtaan, nyt äänet ovat vähän toisenlaisia, seuraa pidetään yhtäkkiä jokseenkin tunkkaisena ja muistetaan hyvin miten rasismikohu hoidettiin, ei ikinä olisi Äffän aikana kompasteltu noin surkeasti. Asenne, nuorekkuus, yhteiskuntavastuu, sinäpä sen kiteytit. Ihan kompastelematta ei kyllä Äffällä mennyt 0-6 Vaasa-matsiin liittyvien paukuttelujen hoitaminen. Se meni vielä paljon enemmän päin helvettiä kuin rasismikohu. Koko seurarupeamaa katsellessa Äffä toki oli mies paikallaan.
|
|
|
|
Djortikkaeff
Paikalla
Suosikkijoukkue: Awaiting Construction Oulu
|
 |
Vastaus #2616 : 22.06.2025 klo 21:53:19 |
|
EI näitä känni-avautumisia enää, ok?
Varmasti ihmisillä jotka ovat pitempään AC Oulua seuranneet kuin minä, on laajempi perspektiivi. Silloin joskus oltiin Äffä-aikakaudessa, ja nyt ollaan Kaismo-aikakaudessa. Ennen oli muita aikakausia. Harmittaa että sorrun tässä "jomismiin", ja alan haikailemaan jotain ihmeellistä menneisyyttä kun Castrenissa oli miljardi ihmistä ja koko maailma oli pysähtynyt seuraamaan vapahtajaa. Mutta jos identiteetti perustuu joihinkin yksittäisiin huippuhetkiin (HJK kaatui Raatissa, ollaan 5 tuntia maailman huipulla), niin mitä helvettiä se on. Ei urheilullinen menestys voi määrittää seuraa. Jos se tekee sitä, niin ennemmin tai myöhemmin ajetaan päin seinää.
Tällä hetkellä ollaan namusedän seura, sitä ollaan oltu jo usempi vuosi. Kuten Malinenkin Raatin kutossaunassa mainitsi, niin kun seura on omistusportaan hallinnassa, kokonaisuus on siitä kiinni, että päätetäänkö siellä painaa nappia ja ostaa jollain rahakasalla jotain. Ennen hommaa määritti selkeämmin se, että jos nyt kävisi pahasti, niin olisi Villan Pojat, ja meininki jatkuisi sieltä. Mä vaikka nelosdivaris tääl seison lupaan sen.
On vähän tyhjä olo antaa mitään vinkkejä että pitäisikö se ja tuo erottaa tai korvata vai sinne vai tuonne hankkia joku. Toki minä jatkossakin rämpyttelen näppäimistöä koska olen elämätön luuseri, mutta turhemmalta tämä tuntuu kuin joskus ennen. Aika moni vakio-foorumisteista tuntuu hiljentyneen.
|
|
« Viimeksi muokattu: 23.06.2025 klo 09:00:44 kirjoittanut Djortikkaeff »
|
|
|
|
|
Tuiran_leijona
Poissa
|
 |
Vastaus #2617 : 22.06.2025 klo 22:19:52 |
|
-
|
|
« Viimeksi muokattu: 23.06.2025 klo 03:32:53 kirjoittanut Tuiran_leijona »
|
|
|
|
|
Gegenpress
Poissa
Suosikkijoukkue: AC Oulu, Liverpool FC
|
 |
Vastaus #2618 : 22.06.2025 klo 23:06:34 |
|
Itse en ihan täysin osta tuota "ihan sama missä sarjassa pelataan" juttua. Urheilussa kilpaillaan jotta voitetaan. Jos voittamisella ja kilpailemisella ei ole mitään väliä, niin sitten koko touhusta puuttuu punainen lanka. Jos ottelun lopputuloksella ei ole mitään väliä, niin miten se voisi herättää tunteita ja intohimoa kenessäkään. Menestys ei määritä koko seuraa, mutta onhan se nyt se asia numero 1 mitä tavoitellaan. Aina tulee uusi kausi mistä innostua, koska aina on uusi mahdollisuus menestyä.
|
|
|
|
viitati
Poissa
|
 |
Vastaus #2619 : 22.06.2025 klo 23:23:02 |
|
Itse en ihan täysin osta tuota "ihan sama missä sarjassa pelataan" juttua. Urheilussa kilpaillaan jotta voitetaan. Jos voittamisella ja kilpailemisella ei ole mitään väliä, niin sitten koko touhusta puuttuu punainen lanka. Jos ottelun lopputuloksella ei ole mitään väliä, niin miten se voisi herättää tunteita ja intohimoa kenessäkään. Menestys ei määritä koko seuraa, mutta onhan se nyt se asia numero 1 mitä tavoitellaan. Aina tulee uusi kausi mistä innostua, koska aina on uusi mahdollisuus menestyä.
Juuri näin, en ymmärrä minäkään noita höpinöitä ja uhriutumista. Tokihan voi 3 divaria katella mutta kyllä urheilu liigassa on kuitenkin mihin pitää tähdätä ja missä tulee menestyä. Säännötkin sanovat että joukkueen on pyrittävä voittoon, keinoja on tietysti erilaisia miten niitä voittoja saa...AC Oulun motto voisikin olla, toisen voiton metsästys... Tänä vuonna ei ole tullut katsottua kuin kaksi kakkosen peliä, nekin netistä, raja menee ykkösessä ja Olssin pelit tulee seurattua. Mutta liiga on ainut sarja jossa on tai ainakin pitäisi olla ammattimaista toimintaa.
|
|
|
|
Sireeni
Poissa
Suosikkijoukkue: AC Oulu, Aston Villa
|
 |
Vastaus #2620 : 22.06.2025 klo 23:26:13 |
|
Sotket nyt kaksi täysin eri asiaa. Se mitä minä näistä olen lukenut on se miten sen seuran takana ollaan vaikka sitten siellä nelosdivarissa niinkuin esim. nämä ääneenkannattajat kertoo. Liigaan kun noustiin niin tänne on syntynyt useampi nimimerkki joiden mielestä kaikki on paskaa ja kaikki pitää potkia ulos ja onpahan jo nähty "minulle riitti" kommenttikin kun ei ollakkaan Suomen kärkiseura. Kyllä minä menisin samalla tavalla käymään AC Oulun peleissä vaikka sarja olisi Ykkösliiga, samoin tulisin kirjoittelemaan tänne (varmaan enemmän kun nyt) ja vittuuntumaan kun menee päin seiniä. Uskon yhtä vahvasti että nämä viime kausina tänne pesiytyneet asiantuntijat myös poistuisivat yhtä nopeasti kun tulivat. Tottakai jokainen meistä haluaa nähdä oman kaupungin joukkueen menestyvän ja varmasti suurinta osaa vituttaa kun menee huonommin. Itse elin vahvasti mukana kun menetettiin liigalisenssi ja koko seuran olemassaolo oli vaakalaudalla. Siihen nähden tämän hetken ongelmat ovat aivan naurettavia. Jos silloin oltaisiin annettu vaihtoehto että pelattaisiin 2020-luvulla liigaa viiden kauden ajan ja kuudes kausi pelattaisiin ykköstä omalla stadionilla, niin varmasti jokaikinen silloin joukkueen takana ollut ottaisi sen kyselemättä vastaan. Siihen että AC Oulu ensi kaudella ykkösessä pelaa on vielä helvetin pitkä matka. Mutta moni täällä kuuluttaa sitä kuin totuutta.
|
|
|
|
Kossi Agassa
Poissa
|
 |
Vastaus #2621 : 23.06.2025 klo 08:42:50 |
|
Sotket nyt kaksi täysin eri asiaa. Se mitä minä näistä olen lukenut on se miten sen seuran takana ollaan vaikka sitten siellä nelosdivarissa niinkuin esim. nämä ääneenkannattajat kertoo. Liigaan kun noustiin niin tänne on syntynyt useampi nimimerkki joiden mielestä kaikki on paskaa ja kaikki pitää potkia ulos ja onpahan jo nähty "minulle riitti" kommenttikin kun ei ollakkaan Suomen kärkiseura.
Ja näiden muutamien nimimerkkien anti on vielä pelkästään tätä "kaikki on paskaa ja kaikki pitää potkia ulos". Esim. talvella kaverit olivat täysin hiljaa, mutta nyt kun kausi on lähtenyt heikosti käyntiin, niin on palattu pyörittämään samaa levyä kuin viime kaudellakin. Kyllä minä menisin samalla tavalla käymään AC Oulun peleissä vaikka sarja olisi Ykkösliiga, samoin tulisin kirjoittelemaan tänne (varmaan enemmän kun nyt) ja vittuuntumaan kun menee päin seiniä. Uskon yhtä vahvasti että nämä viime kausina tänne pesiytyneet asiantuntijat myös poistuisivat yhtä nopeasti kun tulivat.
Tottakai jokainen meistä haluaa nähdä oman kaupungin joukkueen menestyvän ja varmasti suurinta osaa vituttaa kun menee huonommin. Itse elin vahvasti mukana kun menetettiin liigalisenssi ja koko seuran olemassaolo oli vaakalaudalla. Siihen nähden tämän hetken ongelmat ovat aivan naurettavia. Jos silloin oltaisiin annettu vaihtoehto että pelattaisiin 2020-luvulla liigaa viiden kauden ajan ja kuudes kausi pelattaisiin ykköstä omalla stadionilla, niin varmasti jokaikinen silloin joukkueen takana ollut ottaisi sen kyselemättä vastaan.
Siihen että AC Oulu ensi kaudella ykkösessä pelaa on vielä helvetin pitkä matka. Mutta moni täällä kuuluttaa sitä kuin totuutta.
Sama. Isossa kuvassa seuralla menee paremmin kuin koskaan. Jos joskus talvella 2011 (kun liigalisenssi oli evätty ja seura oli käytännössä hengityskoneessa) olisi kysytty, että olisitko tyytyväinen tulevaisuudessa tilanteeseen, jossa ACO pelaa liigassa, mutta on sarjan hännillä. Ja oman stadionin rakentaminen aloitetaan huomenna klo 12. Olisin varmaan sanonut kysyjälle, että nyt kannattaa tarkistaa lääkitystä. Tai jätetään Miigalle nämä suuruudenhullut ja epärealistiset visiot
|
|
|
|
Laporte
Poissa
|
 |
Vastaus #2622 : 23.06.2025 klo 09:19:24 |
|
Siihen että AC Oulu ensi kaudella ykkösessä pelaa on vielä helvetin pitkä matka. Mutta moni täällä kuuluttaa sitä kuin totuutta.
Kieltämättä. Taitaa vaatia taloudellisia ongelmiakin tämä.
|
|
|
|
Gegenpress
Poissa
Suosikkijoukkue: AC Oulu, Liverpool FC
|
 |
Vastaus #2623 : 23.06.2025 klo 10:03:12 |
|
Sotket nyt kaksi täysin eri asiaa. Se mitä minä näistä olen lukenut on se miten sen seuran takana ollaan vaikka sitten siellä nelosdivarissa niinkuin esim. nämä ääneenkannattajat kertoo. Liigaan kun noustiin niin tänne on syntynyt useampi nimimerkki joiden mielestä kaikki on paskaa ja kaikki pitää potkia ulos ja onpahan jo nähty "minulle riitti" kommenttikin kun ei ollakkaan Suomen kärkiseura.
Kyllä minä menisin samalla tavalla käymään AC Oulun peleissä vaikka sarja olisi Ykkösliiga, samoin tulisin kirjoittelemaan tänne (varmaan enemmän kun nyt) ja vittuuntumaan kun menee päin seiniä. Uskon yhtä vahvasti että nämä viime kausina tänne pesiytyneet asiantuntijat myös poistuisivat yhtä nopeasti kun tulivat.
Tottakai jokainen meistä haluaa nähdä oman kaupungin joukkueen menestyvän ja varmasti suurinta osaa vituttaa kun menee huonommin. Itse elin vahvasti mukana kun menetettiin liigalisenssi ja koko seuran olemassaolo oli vaakalaudalla. Siihen nähden tämän hetken ongelmat ovat aivan naurettavia. Jos silloin oltaisiin annettu vaihtoehto että pelattaisiin 2020-luvulla liigaa viiden kauden ajan ja kuudes kausi pelattaisiin ykköstä omalla stadionilla, niin varmasti jokaikinen silloin joukkueen takana ollut ottaisi sen kyselemättä vastaan.
Okei, varmaan väärin olen tulkinnut viestejen pointteja. Itselle se että seuraa ei vaihdeta tai hylätä vaikeillakaan hetkillä on sellainen selviö, ettei sitä erikseen tarvitse muille olla todistelemassa. Toki hetkellisesti saattaa välillä tuntua ettei mistään tule enää mitään. Äärinegatiiviset "potkut kaikille" kirjoittajat ei itseäni niin rassaa, pääasia että mahdollisimman monissa ACO herättää tunteita. Itse toivoisin että ACO kasvaa isommaksi seuraksi kuin mitä se nyt on, niin siihen päästäkseen tarvitaan enemmän ihmisiä joille ACO jotain merkkaa. Se että Suomessa valitetaan kun menee huonosti ja ollaan hiljaa kun menee hyvin on aika tyypillistä jokapaikassa. Osa varmaan poistuu jos ei pelata enää liigaa, osa jää pois kun arvot vääränlaiset jne mutta jokin tunneside jää taustalle kytemään. 2011 jos vertaa ACOlla menee todella hyvin, siitä on helppo olla samaa mieltä. Menestystä on eritasoista, tälle kaudelle menestys tarkoittaa säilymistä liigassa. Ja niin kauan kuin on toivoa menestyä, ei ole syytä luovuttaa.
|
|
|
|
Korkki_auki
Poissa
|
 |
Vastaus #2624 : 23.06.2025 klo 11:06:17 |
|
Okei, varmaan väärin olen tulkinnut viestejen pointteja. Itselle se että seuraa ei vaihdeta tai hylätä vaikeillakaan hetkillä on sellainen selviö, ettei sitä erikseen tarvitse muille olla todistelemassa. Toki hetkellisesti saattaa välillä tuntua ettei mistään tule enää mitään.
Äärinegatiiviset "potkut kaikille" kirjoittajat ei itseäni niin rassaa, pääasia että mahdollisimman monissa ACO herättää tunteita. Itse toivoisin että ACO kasvaa isommaksi seuraksi kuin mitä se nyt on, niin siihen päästäkseen tarvitaan enemmän ihmisiä joille ACO jotain merkkaa. Se että Suomessa valitetaan kun menee huonosti ja ollaan hiljaa kun menee hyvin on aika tyypillistä jokapaikassa. Osa varmaan poistuu jos ei pelata enää liigaa, osa jää pois kun arvot vääränlaiset jne mutta jokin tunneside jää taustalle kytemään.
2011 jos vertaa ACOlla menee todella hyvin, siitä on helppo olla samaa mieltä. Menestystä on eritasoista, tälle kaudelle menestys tarkoittaa säilymistä liigassa. Ja niin kauan kuin on toivoa menestyä, ei ole syytä luovuttaa.
Boldattu on sitä oikeinäännenkannattamista, täytyy kaikille säännöllisin väliajoin kertoa että ei hylätä seuraa, eikä arvostelulle ole sijaa. Kuitenkin sitten levitellään mm. Äffä ulos -lakanoita ja lakkautetaan kannattajayhdistys, kostoksi seuralle ja seurajohtajalle ja nyt jotkut sitten haikalevat herraa takaisin. Se että täällä kirjotellaan, että jotakin tarttis tehä että ei tiputa ykköseen, on aika pientä sen rinnalla. Tosiasia on kuitenkin se että siellä peleissä on käynyt se 1000 henkeä +-100 sen 20 vuotta, jotka eivät pidä meteliä itsestään, ei pelkästään rumpuryhmä. Ja olen samaa mieltä kanssasi, että urheilun on tarkoitus herättää tunteita, mitä suurempaa joukkoa se koskee, sen parempi.
|
|
|
|
|
|