Juu kyllä siellä matsi on.
Sitten yleinen havainto seuran tilasta. Kusilaareilla kuultu, että junnujen puolella jokseenkin haastavaa kun porukkaa ei meinaa löytyä? Kävinkin tarkastamassa pelipassidataa liiton sivuilta, ja samaa kieltähän se kertoo.
Vuodesta '22 vuoteen '24 harraste- ja amatööripelureiden määrä seurassa nimenomaan futiksessa putosi 754 -> 517. Siihen asti tasaista kasvua ainakin sen aikaa mitä dataa löytyy taaksepäin aina tuonne 2004 asti.
2025 lukumäärä toistaiseksi 330, mutta tässä kohtaa vuotta vertailukelpoisuutta ei vielä oikein ole.
Osaako joku heittää sisäpiiritietoa, missä menty metsään? Ei liene pelkästään edarin konkurssin syytä?
Ei ole sisäpiiritietoa, mutta tätä asiaa itsekin seurannut sivusta. En oo 100% varma, mut luulen et harrastepelaajiin luetaan mm. aikuisten harrastesarjat jossa vähennystä tullu etenki naisten puolella. Noita Stadin Mimmien jengei ollu parhaimmillaa tyylii viis, ja nyt kai enää edari ja joku toinen jälellä.
Myös junnupuoli vuotaa. Jos en ihan vääräs oo ni taitaa olla joukkueita enää lähinnä parillisis ikäluokissa. 2009, 2011, 2013 ja 2015 ei oo enää olemassa. Toisaalta taas 2010, 2012, 2014 ja 2017(?) on kai melko ok pelaajamääriltään ja toiminnan tasolta.
Luulen et yhtä syytä ei oo. Täl hetkel röda kilpailee eteläisen kantakaupungin junnuist ja kilpailussa mukana kaksi sinivalkosta jengiä, jotka sattuu olee pelaajamäärällä ja olosuhteilla mitattuina Suomen top 3:ssa. Miten tässä voi voittaa?
Toisaalta junnupuolen avainhenkilöt vaihtuu liian tiuhaan ja jatkumoa ei ole. Siinä seura on vetäny osittain vituiks. Ikäluokat on liikaa joukkuevetoisia, ja homma toimii muutaman aktiivin varassa.
Mun mielest seural ei oo oikee strategiaa et mihin vähäsiä resursseja laitetaan ja mitä sillä tavotellaa. Vaikee yhtälö, mut joku visio ois hyvä olla et mistä ne tulevat ikäluokat koostuu. Nyt ei tarvi miettii et kui kilpailullisii ne ikäluokat on, vaan et onks niit ylipäänsä jatkos olemassa. Edarin sekoilut on vieny liikaa rf:n fokusta. Nyt ku ollaa pohjalla ni ois hyvä kyl keskittyy perustyöhön, eikä siihen et päästäis nopeasti edarin voimin ylöspäin.