Bolzarelli
Poissa
Suosikkijoukkue: HIFK
|
 |
Vastaus #550 : 07.07.2025 klo 09:05:11 |
|
Tapasin yhden päivänsankareista baarissa pelin jälkeen. Olin itse viime hetken voitosta luonnollisesti hyvällä tuulella, joten ripitys jäi soo-soo asteelle. Kysyin kuitenkin että miksi. Ei tuntunut kiinnostavan. Yhtä vähän tuntui kiinnostavan ottelun lopputulos. Niin paljon kun mä pidän seuran kannattajien tuomasta fiiliksestä peleihin, niin setämiehen on vähän vaikeaa ymmärtää tuollaista menoa.
Niinku yllä jo sanottiin, perseen pitää kestää sen verran merivettä, että jos itse on vittuillut koko pelin vastustajalle ja tuleekin kuitti takaisin, ei todellakaan mennä kentälle pullistelemaan. Se estradi on varattu vain ja ainoastaan illan staroille ja dumareille. Niin raskasta kuin se onkin, niin meidän kunujaon vikojen mesta on katsomossa;).
Tän jengin kannattaminen on muutenkin ku kivirekeä vetäisi perässään, niin ei mielellään nyt, kun kerrankin on oikeasti hyvä meininki kentällä, katsomossa ja ennen kaikkea taustoissa, jaksaisi yhtään tätä.
Joten pliis, vedetään tää loppukausi ilman enempiä Pasasteluja, jooko?
|
|
« Viimeksi muokattu: 07.07.2025 klo 09:21:56 kirjoittanut Bolzarelli »
|
|
|
|
|
TimCalahan
Poissa
|
 |
Vastaus #551 : 07.07.2025 klo 09:06:18 |
|
Hienosti kestää kasetti, kun väkivaltaa kohdistetaan vastustajan pelaajiin.
On teillä todellakin ainutlaatuinen yhteisö. Hyvä tosin, ettei samanlaisia yhteisöjä olekaan enempää.
|
|
|
|
KipBrennan
Poissa
Suosikkijoukkue: Helsingfors IFK
|
 |
Vastaus #552 : 07.07.2025 klo 09:20:43 |
|
On teillä todellakin ainutlaatuinen yhteisö. Hyvä tosin, ettei samanlaisia yhteisöjä olekaan enempää.
Mitä tässä viime vuosina todistettu, niin en lupifanina paljon lähtisi muille keulimaan ja patsastelemaan.
|
|
|
|
Puuseppä
Poissa
|
 |
Vastaus #553 : 07.07.2025 klo 09:25:16 |
|
Hienosti kestää kasetti, kun väkivaltaa kohdistetaan vastustajan pelaajiin.
Ai sä olit yksi niistä kolmesta herrasmiehestä jotka vittuilivat koriskentän aidan takaa ja kyttien vierestä koko matsin ajan kaikille kenttäalueella oleville? Olihan se tyylikästä, sitä en voi kieltää. Ette tulleet sisälle "koska ei haluta antaa rahaa IFKlle" eikä kelvannut vieläkään matsilippu vaikka olisin tarjonnut sen kaikille kolmelle "vierasfanille"
|
|
|
|
TimCalahan
Poissa
|
 |
Vastaus #554 : 07.07.2025 klo 09:32:23 |
|
Ai sä olit yksi niistä kolmesta herrasmiehestä jotka vittuilivat koriskentän aidan takaa ja kyttien vierestä koko matsin ajan kaikille kenttäalueella oleville? Olihan se tyylikästä, sitä en voi kieltää.
Ette tulleet sisälle "koska ei haluta antaa rahaa IFKlle" eikä kelvannut vieläkään matsilippu vaikka olisin tarjonnut sen kaikille kolmelle "vierasfanille"
Kai mä sitten olin. Kolmosessa skulataan silkasta pelaamisen ilosta, poislukien ihan nuorimmat junnut, joilla taso riittää. Absurdia mätkiä tällaisiä futaajia tuuletuksen jälkeen.
|
|
|
|
Puuseppä
Poissa
|
 |
Vastaus #555 : 07.07.2025 klo 10:00:06 |
|
Kai mä sitten olin. Kolmosessa skulataan silkasta pelaamisen ilosta, poislukien ihan nuorimmat junnut, joilla taso riittää.
Absurdia mätkiä tällaisiä futaajia tuuletuksen jälkeen.
Niinhän se menee. Omalla käytöksellä voi vaikuttaa siihen miten muut sua kohtelee. Jos sä menet vittuilemaan kaupungille niin kyllä sä saat lopulta nenän kipeeks ihan sama missä olet kunhan vaan se toinen vähän isompi ja vähän vahvempi kaltaisesi on kanssa liikkeellä samalla asenteella.
|
|
|
|
MruuGh
Poissa
|
 |
Vastaus #556 : 07.07.2025 klo 10:29:05 |
|
Vaikuttaa siltä, että yleinen konsensus on kuitenkin täällä, että teko on tuomittava omienkin keskuudessa. Tulevaisuus näyttää päästetäänkö tällaista kaveria vielä fanien sekaan. Voisi olla ihan tervehdyttävää kuulla joskus, että omien joukosta "joukkopaineella" ulostettaisiin tuollaiset sekopäät pois. Tarvitaan hieman rohkeutta, mutta sen jälkeen olisi kaikilla ehkä mukavampaa.
|
|
|
|
matchdaypint
Poissa
Suosikkijoukkue: HIFK, HSV
|
 |
Vastaus #557 : 07.07.2025 klo 10:29:34 |
|
No nähdäkseni Suomen viides sarjataso ei vaadi sitä, että vässykät, jotka todennnäköisesti ei edes osaa potkaista palloa, käy kentällä vastustajan pelaajaan käsiksi. En ole itse ikinä nähnyt tollaista katsojana ja toivottavasti en ikinä tule näkemäänkään. Jos ton tason fudismatsin ottaa noin tosissaan, niin ehkä kannattaa miettiä et kannattaako tulla katsomaan ollenkaan. Hävetkää ihan oikeasti.
Siinä oot oikeassa että ei Suomen viides eikä mun mielestä ensimmäinenkään tai mikään muukaan sarjataso vaadi sitä että mennään kentälle pelaajia mätkimään. Mutta toi "tosissaan” sana särähtää pahasti mun korvaan. Mun mielestä aito fani ottaa sarjatason kuin sarjatason tosissaan. Edelleenkään en puhu mistään pelaajien kimppuun fyysisesti hyökkäämisestä, mutta siitä että ihan yhtä tosissaan fanit sen matsin katsomossa ottaa kuin Veikkausliigassa. Kannattajakunta on sen verran laaja (jossain taisi olla että yleisökeskiarvo Suomen 13 tai 14 suurin tällä kaudella vaikka amatöörisarjassa viidenneksi korkeimmalla sarjatasolla) ja sitoutunut, että se palo saada tämä yhteisö takaisin kärkisarjoihin on kova. Saksassa tai Englannissa joissa pääsarjatason jengit lähtevät vuosien korpivaellukselle alasarjoihin, seuraa kannattajat joukkuetta siitä huolimatta. Ei se että futiskulttuuri ja että laji Suomessa on paljon pienempää tarkoita etteikö alasarjaa fanien tarttisi ottaa tosissaan. Toki edelleen puhun vain termistä ”tosissaan”, eli siitä että välitetään ja pelin jälkeen saa olla onnessaan tai vitutuksissaan ja pelin aikana eläytyä, en päällehyökkäykistä. Ja mitä täällä taas yksittäiset huutelevat että tällaisia yhteisöjä ei kaivata liigaan, niin kyllähän joka porukkaan mahtuu joukkoon myös niitä ylilyöjiä. Sen vuoksi ei tarvitse koko yhteisöä leimata. Isoissa matseissa näitä harvakseltaan tapahtuu kun järkkärit ehtivät tulla väliin tai torppaavat yritykset tulla kentälle väkivaltaisin aikein jo heti alkuunsa. Tällaisissa matseissa näin saattaa helposti käydä. Joka tapauksessa väärin toimittu ja ei tällaisia selkkauksia tarvita nyt kun homma on kovassa nosteessa ja ottelutapahtumat rokkaa ja tunnelmakin parhaimmasta päästä mitä Suomessa tällä hetkellä on jalkapallon ympärillä. Toivottavasti asia käsitellään ja päästään eteenpäin. IFK kaikille!
|
|
|
|
Elevenpack
Poissa
Suosikkijoukkue: HIFK kaikki lajit, BM ja Fc Ylivieska
|
 |
Vastaus #558 : 07.07.2025 klo 11:13:55 |
|
Kai mä sitten olin. Kolmosessa skulataan silkasta pelaamisen ilosta, poislukien ihan nuorimmat junnut, joilla taso riittää.
Absurdia mätkiä tällaisiä futaajia tuuletuksen jälkeen.
Varmasti on osittain näin mutta kolmosessa on ollut myös joukkueita jotka ovat halunneet ylöspäin ja on joukkueita jotka haluavat sitä tällä hetkellä. Näille joukkueille ei pelkkä pelaamisen ilo ole riittänyt tai riitä. Absurdia mätkiä minkä sarjan tahansa futaajia tuuletuksen jälkeen.
|
|
|
|
Mehu-Jani
Poissa
Suosikkijoukkue: 4.10.2014
|
 |
Vastaus #559 : 07.07.2025 klo 11:14:57 |
|
No nähdäkseni Suomen viides sarjataso ei vaadi sitä, että vässykät, jotka todennnäköisesti ei edes osaa potkaista palloa, käy kentällä vastustajan pelaajaan käsiksi. En ole itse ikinä nähnyt tollaista katsojana ja toivottavasti en ikinä tule näkemäänkään. Jos ton tason fudismatsin ottaa noin tosissaan, niin ehkä kannattaa miettiä et kannattaako tulla katsomaan ollenkaan. Hävetkää ihan oikeasti.
Vähemmän yllättäen et vastannut kysymykseen, mutta en mä ainakaan ymmärrä miksi joku toinen sarjataso yhtään enempää vaatisi tuollaista.
|
|
|
|
Elevenpack
Poissa
Suosikkijoukkue: HIFK kaikki lajit, BM ja Fc Ylivieska
|
 |
Vastaus #560 : 07.07.2025 klo 11:15:30 |
|
Vaikuttaa siltä, että yleinen konsensus on kuitenkin täällä, että teko on tuomittava omienkin keskuudessa. Tulevaisuus näyttää päästetäänkö tällaista kaveria vielä fanien sekaan. Voisi olla ihan tervehdyttävää kuulla joskus, että omien joukosta "joukkopaineella" ulostettaisiin tuollaiset sekopäät pois. Tarvitaan hieman rohkeutta, mutta sen jälkeen olisi kaikilla ehkä mukavampaa.
Jotakin seurauksia odotan myös itse.
|
|
|
|
KipBrennan
Poissa
Suosikkijoukkue: Helsingfors IFK
|
 |
Vastaus #561 : 07.07.2025 klo 11:40:24 |
|
Absurdia mätkiä minkä sarjan tahansa futaajia tuuletuksen jälkeen.
”Tuuletus” on eilisen kontekstissa hieman kaunisteltu, mutta se ei poista faktaa ettei sinne ketään mennä painamaan pataan. Nostan nyt kuitenkin esiin, että oli helkkarin mauton viritys kantsun pojaltakin.
|
|
|
|
Poika Harjulta
Poissa
Suosikkijoukkue: JJK
|
 |
Vastaus #562 : 07.07.2025 klo 11:46:13 |
|
Vähemmän yllättäen et vastannut kysymykseen, mutta en mä ainakaan ymmärrä miksi joku toinen sarjataso yhtään enempää vaatisi tuollaista.
Taidat missata pointin tahallaan ja tartut tuohon sanan merkitykseen. Mä viittasin siihen sanalla tosissaan, että joku vastustajan peluri käy vähän hyssyttelemässä kotikannattajia, niin joku ottaa sen noin tosissaan, että päättää mennä kentälle käymään käsiksi tähän kundiin. Samalla tavalla oisin voinut ilmaista veikkausliigan pelistä, jos pelaisitte (  ) siellä. Tai arkielämässä, jos joku aukoo päätä sulle baarissa, niin ei silloinkaan kannata ehkä ottaa niin tosissaan, että käy käsiksi. Oli miten oli, säälittävä tapaus kaikkinensa.
|
|
|
|
futisniilo
Poissa
|
 |
Vastaus #563 : 07.07.2025 klo 12:04:45 |
|
Mielestäni Kantsun pelaajien eleet katsomoon eivät olleet edes kovin kummoisia, kaksi pelaajaa nähdäkseni hyssytteli ehkä sekunnin ajan katsomon suuntaan. Juuri tällaista toivookin alasarjoissa näkevän, jotain muuta kuin steriiliä ammattilaisjalkapalloa. Se, että kentälle hyökätään pelaajien kimppuun on anteeksiantamatonta johon seura toivon mukaan reagoi.
|
|
|
|
Tähtirinta
Poissa
|
 |
Vastaus #564 : 07.07.2025 klo 12:54:16 |
|
Taidat missata pointin tahallaan ja tartut tuohon sanan merkitykseen. Mä viittasin siihen sanalla tosissaan, että joku vastustajan peluri käy vähän hyssyttelemässä kotikannattajia, niin joku ottaa sen noin tosissaan, että päättää mennä kentälle käymään käsiksi tähän kundiin. Samalla tavalla oisin voinut ilmaista veikkausliigan pelistä, jos pelaisitte (  ) siellä. Tai arkielämässä, jos joku aukoo päätä sulle baarissa, niin ei silloinkaan kannata ehkä ottaa niin tosissaan, että käy käsiksi. Oli miten oli, säälittävä tapaus kaikkinensa. No etpäs viitannut, vaan nimenomaan Kolmoseen. Huutista kalastajahatulle, miks otatte noin tosissaan jonkun kolmosen matsin  onnee sakoista, eiköhän tolla saada uudet konkat aikaa Eipä jyskylässä näytetä ottavan omaa joukkuetta millään tasolla tosissaan. Kotisivuja ei ole päivitetty kohta kahteen kuukauteen ja katsomossa käy alle 500 katsojaa. Mitä itse tapaukseen tulee niin olipas aivan helvetin daijua. Kyllä kasetin pitää kestää pieni kuittailu kentältä, jos itse laulaa homohomoa 90 minsaa. En tiedä pystyykö seura estämään kyseisen henkilön/henkilöiden pääsyn (kai joku mahdollisuus on) mutta toivottavasti fanien keskuudessa nämä pistetään ojennukseen, jos jatkossa ovat tapahtumissa mukana. Sakkoja tästä varmasti tulee, mahdollisesti joku muukin rangaistus, ehkä tyhjät katsomot jossain ottelussa. Todella surullinen ja tuomittava tapaus, varsinkin kun Bragun ottelutapahtumat ovat Suomen oloissa olleet todella poikkeuksellisia ja hienoja.
|
|
|
|
faarao_
Poissa
Suosikkijoukkue: Pyynikki
|
 |
Vastaus #565 : 07.07.2025 klo 13:01:04 |
|
Alasarjoissa saa totutella siihen että kentältä tulee kuittia katsomoon. Ainakin Kakkoseen asti vastustajilla on pääosin pelaajia, jotka eivät ole koskaan pelanneet isojen yleisömäärien edessä, eikä koodisto käytöksestä yleisöä kohtaan ole ehkä kentän puolellakaan ihan täysin selvillä. Pienet kirjaimelliset oppirahat tuosta tullee IFK:lle maksettavaksi.
|
|
|
|
Vikkelä vaihtomies
Poissa
|
 |
Vastaus #566 : 07.07.2025 klo 13:25:24 |
|
Alasarjoissa saa totutella siihen että kentältä tulee kuittia katsomoon. Ainakin Kakkoseen asti vastustajilla on pääosin pelaajia, jotka eivät ole koskaan pelanneet isojen yleisömäärien edessä, eikä koodisto käytöksestä yleisöä kohtaan ole ehkä kentän puolellakaan ihan täysin selvillä. Pienet kirjaimelliset oppirahat tuosta tullee IFK:lle maksettavaksi.
Eikö nimenomaan ole koodiston mukaista heittää pieni kuitti katsomoon maalin jälkeen, jos sieltä on koko peli mölisty törkeyksiä? Se että ammattipalloilijat eivät näitä kovin usein tee johtuu ihan puhtaasti kaupallisten tahojen painostuksesta seuroja kohtaan, jotka sitten laittavat pelaajat pr-koulutuksiin jne. Kaupalliset tahot (=mainostajat, sponsorit, tv-tuotanto) eivät tykkää näyttää mitään muita tunteita kuin kivaa, kliffaa, hauskaa ja riemua, koska negatiiviset tunteet eivät myy.
|
|
|
|
MruuGh
Poissa
|
 |
Vastaus #567 : 07.07.2025 klo 13:26:09 |
|
Mitä helvettiä tämä viesti edes tarkoittaa? Hienosti saat kyllä kuulostamaan siltä, että kannattajat olisivat tilanteen uhreja. Ja mikä tämä koodisto yleisöä kohtaan sitten on isoilla areenoilla on? HIFK ei ainakaan näistä isoista areenoista tiedä muutamaa stadin derbyä enempää. Se sanottakoon, että pelaajien puolella tässä tilanteessa. Yksittäiset huutelut kuuluvat Suomen kentillä paremmin kuin isossa maailmassa. Silloin niihin saattaa joku pelaaja myös joskus reagoida takaisin. Ja se pitää kestää.
|
|
|
|
Samson
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK, New England Patriots
|
 |
Vastaus #568 : 07.07.2025 klo 14:25:23 |
|
Ei kai palloliitolla ole tässä muita vaihtoehtoja kuin sulkea hifk ulos sarjasta? Täysin piittamatonta toimintaa seuralta, valmentajalta sekä pelaajilta päästää tällaista tapahtumaan.
|
|
|
|
Järjetön munkki
Poissa
|
 |
Vastaus #569 : 07.07.2025 klo 14:54:05 |
|
Vaikea tosiaan nähdä että olisi mitään muita vaihtoehtoja. Liitto on nyt selkä seinää vasten.
|
|
|
|
Ameobi
Poissa
Suosikkijoukkue: Futis
|
 |
Vastaus #570 : 07.07.2025 klo 15:09:30 |
|
Sakkoja ja korkeintaan katsomonosien sulkemista tuosta seuraa tai sitten sakkoja ja enemmän järkkäreitä jatkossa.
Sitten HJK:n pelaaja voi tietysti tehdä tapauksesta rikosilmoituksen, mutta se ei sinänsä liity enää kotijoukkueeseen, vaan on näiden henkilöiden välinen asia.
|
|
|
|
kilon_paino
Paikalla
Suosikkijoukkue: Alasarjat ja tunne. EsPa.
|
 |
Vastaus #571 : 07.07.2025 klo 15:13:16 |
|
Sakkoja ja korkeintaan katsomonosien sulkemista tuosta seuraa tai sitten sakkoja ja enemmän järkkäreitä jatkossa.
Sitten HJK:n pelaaja voi tietysti tehdä tapauksesta rikosilmoituksen, mutta se ei sinänsä liity enää kotijoukkueeseen, vaan on näiden henkilöiden välinen asia.
HIFKin pelit oli ennestäänkin poliisin toimesta luokiteltu korkean riskin tapahtumiksi, onko asteikossa vielä tilaa nousta korkeammalle? Nyt kyl odottais faniyhteisön heittävän tällaiset janarit ulos toiminnasta.
|
|
|
|
Pohdiskeleva tunnelma
Poissa
Suosikkijoukkue: IF Gnistan
|
 |
Vastaus #572 : 07.07.2025 klo 15:14:39 |
|
Mahtavaa logiikan riemumarssia kyllä muutamalta tässä ketjussa. Itse saadaan huudella koko ottelu harrastelijafutareille mitä tahansa paskaa ja sitten oma kasetti leviää tuollaisesta. Tapasin yhden päivänsankareista baarissa pelin jälkeen. Olin itse viime hetken voitosta luonnollisesti hyvällä tuulella, joten ripitys jäi soo-soo asteelle. Kysyin kuitenkin että miksi. Ei tuntunut kiinnostavan. Yhtä vähän tuntui kiinnostavan ottelun lopputulos.
Tässähän se toki tulikin ihan fiksussa paketissa kiteytettyä. Ei noita kiinnosta ottelun lopputulokset tai niin sanotun oman seuran asiat edes vähän alusta. Tärkeintä on oman pirimobin kuvitteellisen kunnian puolustaminen. Se ilmeisesti jonkun kuolasuun mielestä tässä saavutettiinkin.
|
|
« Viimeksi muokattu: 07.07.2025 klo 15:21:54 kirjoittanut Pohdiskeleva tunnelma »
|
|
|
|
|
Ameobi
Poissa
Suosikkijoukkue: Futis
|
 |
Vastaus #573 : 07.07.2025 klo 15:19:03 |
|
HIFKin pelit oli ennestäänkin poliisin toimesta luokiteltu korkean riskin tapahtumiksi, onko asteikossa vielä tilaa nousta korkeammalle? Nyt kyl odottais faniyhteisön heittävän tällaiset janarit ulos toiminnasta.
En tiedä mitä vaatimuksia korkeimmat asteet vaativat, mutta eihän tuolla esim. sellaista järkkäririvistöä ole ollut, joita näkee satunnaisesti futisotteluissa. Tietysti se provosoi enemmän, mutta siitä rivistä harvempi tulee sitten kentän puolelle läpi. Itselle se ja sama mitä katsomossa touhutaan, mutta väkivallalle ja kentälle menolle nollatoleranssi, ellei nyt ole turvallinen pitch invasion nousun tai mestaruuden jälkeen.
|
|
|
|
kilon_paino
Paikalla
Suosikkijoukkue: Alasarjat ja tunne. EsPa.
|
 |
Vastaus #574 : 07.07.2025 klo 15:21:01 |
|
En tiedä mitä vaatimuksia korkeimmat asteet vaativat, mutta eihän tuolla esim. sellaista järkkäririvistöä ole ollut, joita näkee satunnaisesti futisotteluissa. Tietysti se provosoi enemmän, mutta siitä rivistä harvempi tulee sitten kentän puolelle läpi.
Itselle se ja sama mitä katsomossa touhutaan, mutta väkivallalle ja kentälle menolle nollatoleranssi, ellei nyt ole turvallinen pitch invasion nousun tai mestaruuden jälkeen.
Se kertoo lähinnä järjestäjälle, että tarvii oikeasti järkkäreitä liudan ja todennäköisesti poliisi on paikalla.
|
|
|
|
|
|