FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
11.07.2025 klo 13:24:20 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle.

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle

Sivuja: 1 ... 3 [4] 5

Kirjoittaja Aihe: Vuoden Turhin Foorumilainen² Gaala 2024  (Luettu 18121 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
erno

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RMA, Dortmund, City, United, Chelski, Bayern, Arsu

Vastaus #75 : 20.12.2024 klo 02:21:01

Tämä ketju sijaitsee osiossa Jalkapallokulttuuri.

Yleiseltä karannut musta lammas. Bääh.
Ameobi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Futis

Vastaus #76 : 20.12.2024 klo 02:21:30

Tämä ketju sijaitsee osiossa Jalkapallokulttuuri.

Haastan jokaisen tähän ketjuun kirjoittaneen pitävän tauon foorumista vuodenvaihteeseen asti. Mukaan lukien ex-modet ja nykyiset. Katsotaan keltä onnistuu ja kenen on ihan pakko nillittää jokaisesta asiasta.
Tiksa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS, Huuhkajat

Vastaus #77 : 20.12.2024 klo 05:45:32

Haastan jokaisen tähän ketjuun kirjoittaneen pitävän tauon foorumista vuodenvaihteeseen asti.

Mä meinasin ehdottaa, että mitäs jos pistettäisiin koko foorumi kiinni vaikka 23.12.-1.1. ajaksi.
Buffy la Cazavampiros

Poissa Poissa

Vastaus #78 : 20.12.2024 klo 06:13:46

Thouni on ihan oikeassa. Kukaan ei vittu jaksa lukea tai lapioida tuollaista "MINÄ MINÄ MINÄ" paskaa roskikseen. Tämä ketju on nimenomaan erinomainen esimerkki miksi yleinen pitäisi räjäyttää.

Mikä estää räjäyttämästä, jos tämä on konsensus?

Haastan jokaisen tähän ketjuun kirjoittaneen pitävän tauon foorumista vuodenvaihteeseen asti. Mukaan lukien ex-modet ja nykyiset. Katsotaan keltä onnistuu ja kenen on ihan pakko nillittää jokaisesta asiasta.

Pidin itse syksyllä kuukauden tauon. Joulu on henk.koht sen verran raskasta aikaa, että kirjoittelen tänne kyllä ihan vain oman minäminä-itseni vuoksi.  Ylos  Eli ei onnistu, anna sit bannia jos ei kelpaa.
Jöröjullikka

Paikalla Paikalla

Vastaus #79 : 20.12.2024 klo 06:44:39

Annan ääneni koko Pohjoiskaarteelle jonka loputtoman pitkä Markku Kanervan perseennuolenta antoi Palloliitolle mahdollisuuden solmia Rivelle jatkosopimuksen täten aiheuttaen suomalaiselle jalkapallolle satojentuhansien tappiot. Hävetkää.
terwari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tervarit, Liverpool, QPR

Vastaus #80 : 20.12.2024 klo 09:45:22

Mä meinasin ehdottaa, että mitäs jos pistettäisiin koko foorumi kiinni vaikka 23.12.-1.1. ajaksi.

KV-jalkapallo ja muu urheilu-osiota lukuunottamatta voitaisiin laittaa vaikka pidemmäksikin aikaa.
TZagallo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Eilen, tänään, huomenna

Vastaus #81 : 20.12.2024 klo 13:52:46

En itsekään näe Celn tapaa viestiä ehkä rakentavimpana mahdollisena MUTTA hänen viesteistään provosoituminen paljastaa myös aikapaljon.
Mitä tarkalleen ottaen?

Itse olen, zapateroa lainatakseni, sen verran pikkuporvarillinen, että pidän huonoa käytöstä moukkamaisena, tuli se sitten oikealta tai vasemmalta, enkä kykene arvostamaan moukkia, riippumatta siitä mitä yrittävät sanoa. Varmaan Celillä jotain asiaakin joskus mutta tapa kirjoittaa on puhdasta vittupäisyyttä täynnä.
13ergkamp

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Slavia Sofia

Vastaus #82 : 20.12.2024 klo 14:11:58

Itse olen, zapateroa lainatakseni, sen verran pikkuporvarillinen, että pidän huonoa käytöstä moukkamaisena, tuli se sitten oikealta tai vasemmalta, enkä kykene arvostamaan moukkia, riippumatta siitä mitä yrittävät sanoa. Varmaan Celillä jotain asiaakin joskus mutta tapa kirjoittaa on puhdasta vittupäisyyttä täynnä.

Korrektille käytökselle on aikansa ja paikkansa mutta itse taas arvostan sitä niin täällä kuin oikeassakin elämässä että jutut lähtevät lentoon vapauduttuaan konventionaalisuuden kahleista. Ja myös sitä että ihmisillä on persoonallisia tapoja ilmaista asioitaan jossain konteksteissa.

Futisfoorumi on joskus koettu "anarkistiseksi mekaksi". Ei tässä konteklstissa oleteta että käyttäydytään niinkuin virastotalon avajaisissa. Voidaan toki käyttäytyä, mutta paljon ahdistavampi yleisvaikutelma tulee vaikkapa Morgen passiivis-aggressiivisesta oikeinkäyttäytymisestä kuin Celin pidäkkeettömästä tykittelystä.
W.A. Watanabe

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Maajoukkueet, Potkupallopessimismi

Vastaus #83 : 20.12.2024 klo 14:33:04

Mitä tarkalleen ottaen?

Yleensä se on reaktiona provoilulle. En itse käyttäisi samanlaista kieltä mutta koska Cel puolustaa lukemani perusteella kaikkia niitä inhimillisiä arvoja ja yhteiskunnallisia rakenteita mitä esim. hallitus moukaroi, niin en myöskään kykene provosoitumaan. Koen että omankin mielenterveyden kannalta foorumiin kannattaa suhtautua pienellä ironisella etäisyydellä ja yrittää nähdä viestien sisältö eikä jumittaa kieliasussa. Täällä kuitenkin kirjoitetaan anonymiteetin takaa. Mutta vastauksena, toki hieman itsekin karikatorisoin kun sanon että provosoituminen Celn viesteistä paljastaa jotain lukijasta. On täysin mahdollista ja ymmärrettävää että sellainen kieliasu mitä kys. nimimerkki käyttää äärimmillään, aiheuttaa ärsyynnystä vaikka olisikin sisällöstä samaa mieltä. Itse olen kuitenkin kokenut että tietyn maailmantuskan saattelema sanoma on osaltaan turhautumista niihin lukuisiin viesteihin jossa esimerkiksi tämänhetkistä hallituspolitiikkaa puolustellaan köyhin argumentein. Trollit sitten erikseen oma lukunsa. Toivoisin toki Celltä ja kaikilta muiltakin että henkilöön (nimimerkkiin) meneminen jäisi pois koska se ei ole erityisen tehokasta argumentointia. Minulla kuitenkin on sympatiaa Celn asialle koska olen itsekin hieman hajalla tämänhetkisestä poliittisesta suunnasta Suomessa.
Latva-Auvo

Poissa Poissa

Vastaus #84 : 20.12.2024 klo 14:39:10

Täysi tuki Celille. Tällä nimimerkillä ei riitä ansiot äänestämään Gaalassa, mutta Cel olisi saanut listaltani ykkössijan.
Isopää

Poissa Poissa

Vastaus #85 : 20.12.2024 klo 14:59:18

En aio ehkä Celiä äänestää tulevissa vaaleissa, mutta kirjoitetaan tähän tällainen pieni Parnasson arvostelun irvikuva, että Cel menee varmasti ohi, jos ei ymmärrä, että hän on poleemikko, joka käyttää tyylikeinona fanaattista liioittelua ja julistusta, jota ei taita minkäänlainen itseironia. Cel ei harrasta ollenkaan raukkamaista vihjailua, jota amerikkalainen ystäväni kutsuu kuvauksella weasel word shit, vaan tykittelystä huokuu itsetunto ja itsevarmuus, jolloin jää hätäisellä lukijalla joskus huomaamatta asia, josta Cel vähän tässäkin ketjussa jopa vihjaa, eli se, että eihän häntä haittaa oikeasti yhtään toisinajattelu tai jopa aivan erilainen käsitys todellisuuden luonteesta, vaan hän jopa lainaa hänen kanssaan monista asioista eri mieltä olevien kirjoittajien tekstejä silloin, kun kokee olevansa jostain samaa mieltä. Tulen jopa hieman surulliseksi siitä, että Cel on mennyt viime vuosina foorumilla vähän hukkaan, kun sellaista kunnon vastustajaa, joka kestää iskut ja antaa samalla mitalla mutta yhtä tyylikkäästi takaisin, ei tahdo löytyä, sillä tuossa leikissä vaaditaan yllättävän paksua nahkaa, vaikka anonymiteetin takaa moukaroidaankin. Joululahjaksi Celille toivon, että jostain löytyisi hänelle hänen arvoisensa rakas vihollinen, jonka kanssa eskaloida foorumilla tyhjästä eeppisiä länkytyksiä, joita gangsta räppäritkin voisivat seurata henkeään haukkoen kiitollisina siitä, että eivät itse ole tulilinjalla.
Cel

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Vuoden Foorumilainen² 2024

Vastaus #86 : 20.12.2024 klo 15:02:45

Varmaan Celillä jotain asiaakin joskus mutta tapa kirjoittaa on puhdasta vittupäisyyttä täynnä.

Tämä on varsin ymmärrettävä tulkinta. Mun näkemys on että tällaisilla keskustelufoorumeilla suora puhe on äärimmäisen tärkeää. Tarkoitan sanoa että kun joku toiminta on ihan helvetin kusipäistä, sitä sanotaan ihan helvetin kusipäiseksi. Se virastotalon avajaisiin soveltuva kieli, jossa pikkuporvarillisesti kaikki särmä häivytetään, suosii todellisuudessa niitä kaikkein kusipäisimmin käyttäytyviä. He ovat ne, jotka saavat eniten anteeksi kun hyville ihmisille tarkoitetuilla käytöstavoilla tasapäistetään kaikki kieli sellaiseksi sössöttäväksi mössöksi, jossa kenestäkään ei saa sanoa mitään vaan kaikki on falskisti pidettävä samalla viivalla. Kaikki eivät ole oikeasti samalla viivalla. Virastotalokielelle on paikkansa mutta ei sille saa kaikkea puhetta alistaa tai todellisuus häviää.

Myös valehtelun, ja sen seurauksena kusetetuksi tulemisen, häivyttäminen palvelee lopulta vain valehtelijoita.

Mutta saa toki olla eri mieltä ja moni tietysti onkin. Koitin tässä nyt vain vähän kirjoittaa auki syitä tälle odotetun polarisoivalle tyylilajilleni, mitä en tosiaan aio muuttaa, oli palaute mitä hyvänsä.

Edit. Ja onhan tässä reaktiossa myös sitä että miten joku vasuri kehtaa, eihän oikeisto ole tottunut saamaan missään suoraa palautetta.. Kiitos median. Vasemmalla on totuttu että itseään hyväkäytöksisinä pitävät pikkuporvaritkin katsovat oikeudekseen huudella kommaria yms paskaa.
« Viimeksi muokattu: 20.12.2024 klo 15:20:44 kirjoittanut Cel »
kokistuoppi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: mode-hangaround

Vastaus #87 : 20.12.2024 klo 15:13:28

Celin ajoittain ylipursuava kielenkäyttö on sentään suoraselkäisempää ja arvostettavampaa kuin epämääräinen vihjailu “joihinkin piireihin” tai uhriutuva passiivi, jossa ei uskalleta täsmentää ketkä ne kaiken hallitsevat tahot ovat, jotka kieltävät sanomasta tai tekemästä jotakin.
H.Incandenza

Poissa Poissa

Vastaus #88 : 20.12.2024 klo 15:44:28

Aikaisemmin provosoiduin Celin kielenkäytöstä ja estottomasta solvauksesta, mutta ajanmittaan ja pikku hiljaa olen alkanut arvostamaan suorasanaisuutta ja ehdottomuutta, kun olen ymmärtänyt ajatuksen kielenkäytön taustalla. Se on kuin vahvat maut, esim. juustot. Alkuun ne maistuvat paskalle, mutta makupaletin kehittyessä alkaa arvostamaan eri vivahteita ja löytää hienostuneisuuden vahvojen makujen takaa.

Ehkä joskus raju meno puistattaa vieläkin, mutta foorumille mahtuu hyvin yksi Cel. Jos samanlaista paloa olisi kymmenellä niin voisi alkaa olla turhan hapokasta.
Laukaisukoneenkuljettaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Claude Simon

Vastaus #89 : 20.12.2024 klo 15:47:07

Korrektille käytökselle on aikansa ja paikkansa mutta itse taas arvostan sitä niin täällä kuin oikeassakin elämässä että jutut lähtevät lentoon vapauduttuaan konventionaalisuuden kahleista. Ja myös sitä että ihmisillä on persoonallisia tapoja ilmaista asioitaan jossain konteksteissa.

Futisfoorumi on joskus koettu "anarkistiseksi mekaksi". Ei tässä konteklstissa oleteta että käyttäydytään niinkuin virastotalon avajaisissa. Voidaan toki käyttäytyä, mutta paljon ahdistavampi yleisvaikutelma tulee vaikkapa Morgen passiivis-aggressiivisesta oikeinkäyttäytymisestä kuin Celin pidäkkeettömästä tykittelystä.

13ergkamp asian ytimessä. Ei hän turhaan komeile minunkin 10-kärjessä vuoden forumisti -äänestyksessä. Ylos
Laukaisukoneenkuljettaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Claude Simon

Vastaus #90 : 20.12.2024 klo 16:26:09

Se virastotalon avajaisiin soveltuva kieli, jossa pikkuporvarillisesti kaikki särmä häivytetään, suosii todellisuudessa niitä kaikkein kusipäisimmin käyttäytyviä. He ovat ne, jotka saavat eniten anteeksi kun hyville ihmisille tarkoitetuilla käytöstavoilla tasapäistetään kaikki kieli sellaiseksi sössöttäväksi mössöksi, jossa kenestäkään ei saa sanoa mitään vaan kaikki on falskisti pidettävä samalla viivalla. Kaikki eivät ole oikeasti samalla viivalla. Virastotalokielelle on paikkansa mutta ei sille saa kaikkea puhetta alistaa tai todellisuus häviää.

Sanoo sen ytimekkäästi myös itse nimimerkki Cel.

Ei täällä forkalla kandee vetää mitään vitun kuohitun korrektiuden konsensus-retoriikkaa, ainakaan niin kauan kuin emme ymmärrä munaskuitamme myöten planetaarista yhteyttämme ja keskinäisriippuvuuttamme. Vain alienien hyökkäys joka on mahdollisesti uuden vuoden 2025 ylläripylläri ja ykkösuutinen world wide - emmekä esitä tätä mahdolliisuutta edes pelkkänä metaforana tai ironisena läppänä, you never know kun katsoo viime aikaista uutisfeediä ja asiallista dataa hiukan pidemmältäkin aikaväliltä, kyllä kyllä buckle up, guys, they are coming in and they are fucking serious! :D —- tai ironista kyllä matka ulkoavaruuteen jollain SpaceX pakonopeusvetoisella kantosiipialuksella kellimään kosmologis-absoluuttisen nollapisteen eksistentiaaliseen tyhjyyteen todistamaan omin silmin sinisen planeettamme mykistävä kauneutta ja kallisarvoisuutta kosmoksen pimeyksiin sulkeutuvassa sylissä  —- ilman tämänkaltaista persoonan patologisen ideologiariippuuvuuden ja psyykettä rajoittavan denialismin murtavaa syvällistä henkistä transformaatiota velvollisuutemme, meidän vihittyjen jotka näkevät ja kokevat syvemmin, on vittu tykittää transformatorisen kokemuksen verbaalisia vastineita — tai vähintään sitten vitun terävää kritiikkiä ja polemiikkia kehiin.

Olemme välttämättömiä, emme ole itse totuus, emme itse hyvyys; mutta olemme välttämätön elementti totuudellisuuden ja hyveellisyyden ankarassa dialogissa ja dialektisessa dynamiikassa kohti sitä mitä voimme nimittää ihmiskunnan vielä pelastavaksi ja oikeuttavaksi tulevaisuudeksi. Älkää kuitenkaan langetko tasapuolisuusharhaan. Kuten Cel sanoo, kaikk mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita tai ”samalla viivalla”: meillä kaikilla on oikeus omaan perseeseen, paskaan ja mielipiteeseen muttei omiin tosiasioihin.

*Korjataan (anteeksi kiireenalainen sekoiluni): Meillä kaikilla on periaatteellinen oikeus siihen kalleimpaan ihmeelliseen ihmisellis-inhimilliseen kultaan, viimeiseen valoon josta me valitut puhumme. Valitut - true.    Valitkaa itse itsenne tähän valistuneiden ja valaistuneiden joukkoon. Tarvitsette vain sen mielikuvitusmatkan maailman ja olemassaolon reunalle ja takaisin: uutena ihmisenä!
« Viimeksi muokattu: 20.12.2024 klo 20:43:55 kirjoittanut Laukaisukoneenkuljettaja »
XTB

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Saimaa

Vastaus #91 : 20.12.2024 klo 16:26:41

Ehkä joskus raju meno puistattaa vieläkin, mutta foorumille mahtuu hyvin yksi Cel. Jos samanlaista paloa olisi kymmenellä niin voisi alkaa olla turhan hapokasta.

Ja onneksi forumsoftassa on sellainen ominaisuus, että voi varsin helposti hypätä viestin ohi, jos kirjoittajan tyyli ei miellytä :).

Onhan Cel-nimerkin politiikkaketjun viestit menneet joitain kertoja kaikkien hyvän maun rajojen yli, ilman että siihen oltaisiin moderointipuolelta puututtu, joten on usein helpompi vaan sivuuttaa ne kokonaan, tai sitten ihan vaan ne nopeasti silmäillen. No, toki top-5 foorumisteilla on täällä omat rajansa ja sääntönsä, joten eipä tuo puuttumattomuus jaksa sen kummemmin ihmetyttääkään.

Ja kuten joku taisi todetakin, hän osaa kirjoittaa myös sivistyneellä tavalla, mutta kaipa hän sitten on vaan kokenut tuon tyylin onnistuneeksi - ja kyllähän sille jälleen pisteitä näyttää VFG:ssä ihan kivasti ropisevan, mutta varjopuolena toki tämän VTFG:n kärkisija, joka ei tosin taida sen kummemmin häntä hetkauttaakaan.

Ainoa ongelma vaan on, että vaikkapa noihin hänen ansiokkaisiin jefu-viesteihin ei vain pysty suhtautumaan normaalisti, tai ainakaan samalla tavalla kuin monien muiden viesteihin. Tai ehkä se vika onkin minussa.
ihimine

Poissa Poissa

Vastaus #92 : 20.12.2024 klo 18:15:55

1. Gustaf Björneborg
2. joku nokkela sanaleikki
3. qlizz
4. Il Fenomeno
5. Cantonakaskessa
6. cel

Hienoja äänestysviestejä, hermannit.
Jair Bolsoaarnio

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vous ne me prendrez jamais vivant

Vastaus #93 : 20.12.2024 klo 18:59:27

Hyvää joulua! Tuoppi
« Viimeksi muokattu: 24.12.2024 klo 12:12:17 kirjoittanut Jair Bolsoaarnio »
kokistuoppi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: mode-hangaround

Vastaus #94 : 20.12.2024 klo 19:42:56

>:( :keskari:

Saadaan vielä.
Julkea bulbul

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TamU (JJK)

Vastaus #95 : 20.12.2024 klo 20:36:01

Elämäni ensimmäiset! :kasvotilonkyynelissa: Tuosta hyvästä saatat saada ääniä oikeassa gaalassa.
R08

Poissa Poissa

Vastaus #96 : 21.12.2024 klo 16:26:23

Missään nimessä Cel ei ole turhin forumisti.

Olen aina ollut suuri tahattoman komiikan ystävä ja Cel sekä Savon keisari ovat aivan ylivertaisia tässä.
torcida

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Sterniä spätistä

Vastaus #97 : 21.12.2024 klo 18:28:41

Je suis Cel
Deathfromabove83

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: I support Beth!

Vastaus #98 : 21.12.2024 klo 21:19:49

Hienoja ääniä pari sivua hessut.
Jair Bolsoaarnio

Poissa Poissa