Hyvä ja rehti mittelö Säynätsalossa tosiaan nähtiin. Potku jaksoi vain kahdellakin vaihtopelaajalla hakea tasoitusta loppuun saakka ja saivat ainakin pari erittäin hyvää hässäkkää luotua aivan Orien maalin edessä. Yksi muistaakseni ehkä pusku tai sijoitus lirui myös hiuksenhienosti vasemman tolpan ohi, eli lähellä sinisissä vieraspaidoissa pelannut Potku kävi maalintekoakin. Oreilla oli myös pari hyvää läpiajoa, joista pelin olisi voinut naulata, mutta niin jo mainittu Sagulin kuin kolmas Sohon Nelosen apu Joni Rajala hukkasivat paikkansa.
Itse voittomaali syntyi 52. minuutilla, kun sitkeästä vammasta paluuta tekevä Tatu Pietiläinen tarjoili Juho Jokelalle läpiajon loistosyötöllä. Jokela kiitti ja viimeisteli heikommalla jalallaan varmasti verkon perukoille ohi Potku-maalia tänään vartioineen topparismies Pekka Rousun.
Soholta erottuivat toki Nelosta pelanneet herrat Ylinampa ja Sagulin, mutta suurin tae tulokselle oli tolppien välissä - veskari Aleksi Sahlberg otti monta hyvää torjuntaa ja esiintyi maalilla todella varman oloisesti. Vissiin hänkin on Sohossa aiemmin Vitosta pelannut, mutta viime kaudella ei pelannut missään?
Sahlberg oli vielä toissakaudella Sohon ykkösvahti Vitosen nousukaudella, mutta muutti sen jälkeen pariksi vuodeksi Ruotsiin. Pelasi viime kaudella Ruotsissa muistaakseni paikallista seiskadivaria, jonka arvioi vastaavan tasoltaan suunnilleen Keski-Suomen Vitosta, ainakin kärkijoukkueiden ulkopuolella. Nyt mies on saatu takaisin kotiin ja kv-siirto Ruotsistakin ehdittiin saada valmiiksi parahiksi tähän peliin, kun Orien maalia suurimmaksi osaksi tällä kaudella vartioinut Vesa Laakkonen joutui jäämään ottelusta sivuun.
Soholla on seurana tällä hetkellä täysin poikkeuksellinen tilanne maalivahtien suhteen, kun kahdessa joukkueessa on peräti neljä hyvän tason maalivahtia näihin peleihin. Nautitaan nyt tästä niin pitkään kuin voidaan, yleensä kun maalivahdeista on suurta uupeloa alasarjoissa. Toki Jaakko Juvonen ei ole pystynyt tällä kaudella pelaamaan peliäkään maalissa, mutta on mies sentään käynyt tekemässä yhden maalinkin Kutosessa

Allekirjoittanutkin on nauttinut näistä Kutosen peleistä enemmän kuin jalkapallon pelaamisesta hetkeen, kiitos uuden pelipaikan ja roolituksen. Peli peliltä vahvistuu se tunne, että olen pelannut ja minua on peluutettu läpi urani täysin väärällä pelipaikalla. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.