kilon_paino
Poissa
Suosikkijoukkue: Alasarjat ja tunne.
|
 |
Vastaus #25 : 12.03.2025 klo 17:51:48 |
|
Mukava pöhinä käy tuoreen seuran ympärillä. Kannattajaryhmiä alkaa muotoutumaan, ja sukupolvia kestävä sitoutuminen seuran väreihin on tosiasia useilla Itä-Helsingin postinumeroalueilla. Hyvää tekemistä ja duunia taustoilta.
Nauroin. Cool story bro.
|
|
|
|
weirdox
Poissa
Suosikkijoukkue: KTP, Kotkan Kiri
|
 |
Vastaus #26 : 13.03.2025 klo 08:12:55 |
|
Olen hyvin tietoinen kyseisestä pykälästä. Mut tais sulta mennä se konteksti rivien välistä ohi? Onko näillä gentlemanneilla oikeasti kykyä hoitaa sarjapaikan velvoitteet? Mä en usko sekuntiakaan, tämä on jatkumoa pitkäaikaisten kusetusten farssille a la ilveskissafuturatlantis, jota palloliitto ei saa sääntöjensä vuoksi lopetettua.
Minä olen se hyvä uskoinen romantikko joka jaksaa taas jälleen kerran uskoa, että nyt lähtee. Josko tämä olisi nyt se seura joka saa meille kaiken potentiaalin omista Itä-Helsingin pojista jalostettua ja vietyä seuran orgaanisesti sinne ykkösen tasolle. Se, että kotisivut ja viestintä vähän ontuu ei ole ihme jos osalla vastuutoimijoista suomi on ns. toinen tai kolmas kieli ja IT osaamiselta ei olla ihan natiiveja. Jos ei haluta käyttää rahaa tuhottomasti niin silloin jälki näyttää mielenkiintoiselta.
|
|
|
|
kilon_paino
Poissa
|
 |
Vastaus #27 : 13.03.2025 klo 08:19:21 |
|
Minä olen se hyvä uskoinen romantikko joka jaksaa taas jälleen kerran uskoa, että nyt lähtee. Josko tämä olisi nyt se seura joka saa meille kaiken potentiaalin omista Itä-Helsingin pojista jalostettua ja vietyä seuran orgaanisesti sinne ykkösen tasolle. Se, että kotisivut ja viestintä vähän ontuu ei ole ihme jos osalla vastuutoimijoista suomi on ns. toinen tai kolmas kieli ja IT osaamiselta ei olla ihan natiiveja. Jos ei haluta käyttää rahaa tuhottomasti niin silloin jälki näyttää mielenkiintoiselta.
Jalkapalloromantikkona mä taas inhoan näitä hahmoja, jotka toimivat yhdistyksissä jotka toimivat eettisesti väärin, huijaavat ihmisiä ja venyttävät sääntöjä kaudesta ja vuodesta toiseen. Tää ulkomaisten pelaajien hyväksikäyttö ja ottelumanipulaatiospedeily saa luvan loppua suomalaisessa futiksessa. Second chance jne, mutta tää touhu on jatkunut vuosia. Ja eikö itäisessä stadissa nyt ole mitään perinteisempää seuraa, jonka taakse mennä?
|
|
|
|
vesikalja
Poissa
Suosikkijoukkue: HPS
|
 |
Vastaus #28 : 13.03.2025 klo 08:33:25 |
|
Enemmänkin herää huoli, että missä kondiksessa idän perinneseurat ovat, kun näitä hirvityksiä näin nousee  E. Siinähän se yllä jo tulikin.
|
|
|
|
RTS
Poissa
|
 |
Vastaus #29 : 13.03.2025 klo 09:37:11 |
|
Ja eikö itäisessä stadissa nyt ole mitään perinteisempää seuraa, jonka taakse mennä?
Varmasti on, montakin. Mutta entä jos he eivät halunneet tulla millään tavalla yhdistetyksi MOT-kylvyn saaneeseen sarjapaikan haltijaan? Tai EFC visiot olivat hieman liian korkealentoisia perinteikkäiden seurojen vuosien saatossa tuomaan kokemukseen suomifutiksesta? Tai EFC haluaa tehdä kaikki itse omilla ehdoilla ja säännöillään? Kokemustahan nimetyiltä johtohenkilöiltä löytyy reilusti pelikentältä. Mutta nyt tarvitaan sitä taustakokemusta, siitä hyvä esimerkki, että sarjapaikan siirtoa haettiin määräajan jälkeen. Varmaan lauantain pelin jälkeen ollaan hieman viisaampia. Ainakin pelaajaringin osalta. Nythän julkaistuja sopimuksia on neljä ja kauteen aikaa viisi viikkoa. Kotisivut kertovat kuitenkin 22+ pelaajaa. Ja 6+ sponssia.
|
|
|
|
kilon_paino
Poissa
|
 |
Vastaus #30 : 13.03.2025 klo 09:42:53 |
|
Varmasti on, montakin. Mutta entä jos he eivät halunneet tulla millään tavalla yhdistetyksi MOT-kylvyn saaneeseen sarjapaikan haltijaan? Tai EFC visiot olivat hieman liian korkealentoisia perinteikkäiden seurojen vuosien saatossa tuomaan kokemukseen suomifutiksesta? Tai EFC haluaa tehdä kaikki itse omilla ehdoilla ja säännöillään?
Kokemustahan nimetyiltä johtohenkilöiltä löytyy reilusti pelikentältä. Mutta nyt tarvitaan sitä taustakokemusta, siitä hyvä esimerkki, että sarjapaikan siirtoa haettiin määräajan jälkeen. Varmaan lauantain pelin jälkeen ollaan hieman viisaampia. Ainakin pelaajaringin osalta. Nythän julkaistuja sopimuksia on neljä ja kauteen aikaa viisi viikkoa. Kotisivut kertovat kuitenkin 22+ pelaajaa. Ja 6+ sponssia.
Sanat on halpoja, toiminta määrittää sitten niiden arvon. Sori, mutta mulla ei usko riitä, kun jatkavat suomalaisen futiksen syöpien toimintaa. Mielelläni olisin väärässä. Ja noi sponssithan joku sherlokki jo totesi olevan templaatin placeholdereita eikä oikeita firmoja. Jos sarjapaikka on Atlantis Akatemialla, niin pelioikeuksien pitää olla ko. seurassa eikä East FC:ssä, että toivottavasti "osaamista" on edes sen verran, että pelaajat ja toimijat ovat oikeassa seurassa.
|
|
|
|
BlueSky
Poissa
|
 |
Vastaus #31 : 13.03.2025 klo 11:12:25 |
|
On tästä ainakin se hyvä puoli, että Atlantiksen vähäiset taustaresurssit saavat puuhastella siinä Ykkösen jengissä ja jättää Akatemian uudelle jengille. Toivottavasti myös pelaajien pallottelu jengistä toiseen vähenee ja yrittäisivät tehdä omaa juttuaan.
|
|
|
|
Etu
Poissa
|
 |
Vastaus #32 : 13.03.2025 klo 12:16:51 |
|
Suomalaisessa jalkapallossa on pitkään ollut ongelmana se, että uusia toimijoita kohtaan suhtaudutaan lähtökohtaisesti epäilevästi ja jopa vihamielisesti, erityisesti jos ne eivät tule perinteisistä futiskeskuksista tai vakiintuneista seuroista. Tämä näkyy nyt myös East FC:n kohdalla, missä jo ennen kuin joukkue on edes kunnolla päässyt kentälle, sen toimintaa kyseenalaistetaan ja vähätellään.
On täysin normaalia, että uusi seura hakee paikkaansa ja rakentaa toimintaansa askel askeleelta. Moni suuri seura Euroopassakin on aloittanut vaatimattomasti, ja menestys on tullut pitkäjänteisellä työllä. East FC:llä on taustalla ihmisiä, joilla on akateemista osaamista ja valmennuskokemusta – ja tämä on itse asiassa paljon enemmän kuin mitä monella uudella seuralla on ollut lähtövaiheessa.
Kun uusi seura perustetaan, on luonnollista, että alkuvaiheessa on epäselvyyksiä esimerkiksi pelioikeuksien ja sarjapaikan suhteen, mutta nämä asiat selkiytyvät ajan kanssa. Sen sijaan, että vain arvostellaan ja etsitään vikoja, suomalaisen futiskulttuurin pitäisi tukea uusia hankkeita ja antaa niille mahdollisuus kehittyä. Jos seuran toiminta on heikkoa, se näkyy kyllä ajan mittaan kentällä ja organisaatiossa – mutta miksi lytätä heti alkuunsa?
On myös surullista, että seuran taustalla oleva itähelsinkiläinen identiteetti herättää näin paljon negatiivisuutta. Itä-Helsinki on valtava alue, jossa asuu paljon lahjakkaita nuoria, ja jos sinne saadaan vahva seura, se hyödyttää koko suomalaista futista. Onko ongelma se, että seura ei tule perinteisestä suomalaisen futiksen sisäpiiristä? Jos suomalainen jalkapallo haluaa kehittyä, sen on oltava avoin uusille toimijoille ja uusille tavoille tehdä asioita.
Toivottavasti East FC saa reilun mahdollisuuden osoittaa, mihin se pystyy. Ja jos se ei onnistu, silloin kritiikki on ansaittua – mutta ennen kuin palloakaan on potkaistu, lyttääminen kertoo enemmän suomalaisen futiskulttuurin ongelmista kuin itse seurasta.
|
|
|
|
Arjala.aikaisin
Poissa
|
 |
Vastaus #33 : 13.03.2025 klo 13:31:10 |
|
Toivottavasti lopulta kaikki menee oikein ja viralliset pelioikeudet ovat juuri siinä rekisterissä, missä niiden kuuluukin olla. Olisi harmi, jos suomalainen jalkapallo joutuu kestämään jotain niinkin mullistavaa kuin uuden seuran ilmestyminen.
|
|
|
|
Manageeri
Poissa
|
 |
Vastaus #34 : 13.03.2025 klo 13:54:05 |
|
Suomalaisessa jalkapallossa on pitkään ollut ongelmana se, että uusia toimijoita kohtaan suhtaudutaan lähtökohtaisesti epäilevästi ja jopa vihamielisesti, erityisesti jos ne eivät tule perinteisistä futiskeskuksista tai vakiintuneista seuroista. Tämä näkyy nyt myös East FC:n kohdalla, missä jo ennen kuin joukkue on edes kunnolla päässyt kentälle, sen toimintaa kyseenalaistetaan ja vähätellään.
On täysin normaalia, että uusi seura hakee paikkaansa ja rakentaa toimintaansa askel askeleelta. Moni suuri seura Euroopassakin on aloittanut vaatimattomasti, ja menestys on tullut pitkäjänteisellä työllä. East FC:llä on taustalla ihmisiä, joilla on akateemista osaamista ja valmennuskokemusta – ja tämä on itse asiassa paljon enemmän kuin mitä monella uudella seuralla on ollut lähtövaiheessa.
Kun uusi seura perustetaan, on luonnollista, että alkuvaiheessa on epäselvyyksiä esimerkiksi pelioikeuksien ja sarjapaikan suhteen, mutta nämä asiat selkiytyvät ajan kanssa. Sen sijaan, että vain arvostellaan ja etsitään vikoja, suomalaisen futiskulttuurin pitäisi tukea uusia hankkeita ja antaa niille mahdollisuus kehittyä. Jos seuran toiminta on heikkoa, se näkyy kyllä ajan mittaan kentällä ja organisaatiossa – mutta miksi lytätä heti alkuunsa?
On myös surullista, että seuran taustalla oleva itähelsinkiläinen identiteetti herättää näin paljon negatiivisuutta. Itä-Helsinki on valtava alue, jossa asuu paljon lahjakkaita nuoria, ja jos sinne saadaan vahva seura, se hyödyttää koko suomalaista futista. Onko ongelma se, että seura ei tule perinteisestä suomalaisen futiksen sisäpiiristä? Jos suomalainen jalkapallo haluaa kehittyä, sen on oltava avoin uusille toimijoille ja uusille tavoille tehdä asioita.
Toivottavasti East FC saa reilun mahdollisuuden osoittaa, mihin se pystyy. Ja jos se ei onnistu, silloin kritiikki on ansaittua – mutta ennen kuin palloakaan on potkaistu, lyttääminen kertoo enemmän suomalaisen futiskulttuurin ongelmista kuin itse seurasta.
Kyllä ne pohjat pitää rakentaa rehellisille ja säädöksien mukaisille pohjille! Uusi tulija ottaa kaiken vastuun jota ei voida rikostutinnassa oleville pohjille mielestäni vielä rakentaa! Toivotaan että tutkinta ulottuu riittävästi julkisiin tukiin, verotukseen, Migriin ja muut valtiolliset tuet sekä talkootyöt niin saadaan pohjat kuntoon ennen kuin mitään toimintaa saadaan/voidaan siirtää uusille toimijoille. Siellä on ilmeisesti palloliitolla muutakin materiaalia Atlantiksen toiminnasta toimitettu kuin MOT ja rikostutkinnasta johtuvat tiedot !
|
|
|
|
kilon_paino
Poissa
|
 |
Vastaus #35 : 13.03.2025 klo 15:46:11 |
|
On myös surullista, että seuran taustalla oleva itähelsinkiläinen identiteetti herättää näin paljon negatiivisuutta. Itä-Helsinki on valtava alue, jossa asuu paljon lahjakkaita nuoria, ja jos sinne saadaan vahva seura, se hyödyttää koko suomalaista futista. Onko ongelma se, että seura ei tule perinteisestä suomalaisen futiksen sisäpiiristä? Jos suomalainen jalkapallo haluaa kehittyä, sen on oltava avoin uusille toimijoille ja uusille tavoille tehdä asioita. Tätähän kukaan ei ole sanonut, Itä-Helsinki on ihan yhtä hyvää aluetta harrastaa jalkapalloa kuin Kirkkonummi, Espoo tai vaikka Sipoo. Suomalaisessa jalkapallossa on pitkään ollut ongelmana se, että uusia toimijoita kohtaan suhtaudutaan lähtökohtaisesti epäilevästi ja jopa vihamielisesti, erityisesti jos ne eivät tule perinteisistä futiskeskuksista tai vakiintuneista seuroista. Tämä näkyy nyt myös East FC:n kohdalla, missä jo ennen kuin joukkue on edes kunnolla päässyt kentälle, sen toimintaa kyseenalaistetaan ja vähätellään.
Jos seuran toimijoissa on mm. FC Futuran toiminnassa mukana olleita, niin kyllä mä epäilen toiminnan laatua. Kukaan ei kiellä yrittämästä, mutta näiden futura/atlantis/ilveskissojen syöpäläisten kanssa touhunneet taustat ovat tehneet sitä pitkään. Toivottavasti parantavat tapansa, mutta mulla ei usko riitä, kuin näen parempaa ja rehellisempää toimintaa.
|
|
|
|
Arjala.aikaisin
Poissa
|
 |
Vastaus #36 : 13.03.2025 klo 17:17:08 |
|
Pitää seurata, millaisia tekoja uusi organisaatio tekee. Avoimuus ja seuratyö näkyvät ajan myötä, ja niiden perusteella tiedetään enemmän. Tällä hetkellä seurassa ei ole mielestäni ketään, joka on ollut Atlantiksen tai Futuran yms. epäselvyyksien taustalla. Tämä on Itä-Helsingin jalkapallolle vain hyvä piristysruiske mielestäni.
|
|
|
|
Manageeri
Poissa
|
 |
Vastaus #37 : 13.03.2025 klo 17:33:12 |
|
Pitää seurata, millaisia tekoja uusi organisaatio tekee. Avoimuus ja seuratyö näkyvät ajan myötä, ja niiden perusteella tiedetään enemmän. Tällä hetkellä seurassa ei ole mielestäni ketään, joka on ollut Atlantiksen tai Futuran yms. epäselvyyksien taustalla. Tämä on Itä-Helsingin jalkapallolle vain hyvä piristysruiske mielestäni.
Tämä rakennetaan atlantiksen pohjalle!
|
|
|
|
kilon_paino
Poissa
|
 |
Vastaus #38 : 13.03.2025 klo 17:33:23 |
|
Rohkeasti ykkösellä nämä!
|
|
|
|
TheSlave
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomifutis
|
 |
Vastaus #39 : 13.03.2025 klo 17:39:27 |
|
Kumma kuinka molemmat tätä uutta seuraa "tukevat" kirjoittajat ovat rekisteröityneet tänään ja kirjoittavat vain tähän topikkiin.
Itse seuraan sivusta kauhulla ja oletan pahinta. Alku ei ole lupaava mutta mistäs sitä ikinä tietää...
|
|
|
|
kilon_paino
Poissa
|
 |
Vastaus #40 : 13.03.2025 klo 17:40:48 |
|
Kumma kuinka molemmat tätä uutta seuraa "tukevat" kirjoittajat ovat rekisteröityneet tänään ja kirjoittavat vain tähän topikkiin.
Itse seuraan sivusta kauhulla ja oletan pahinta. Alku ei ole lupaava mutta mistäs sitä ikinä tietää...
Niinpä, eiköhän siellä uusien nikkien takana näppäimistöt sauhua atlantiksen "toimistolla"...
|
|
|
|
Petteri12
Poissa
|
 |
Vastaus #41 : 13.03.2025 klo 17:52:29 |
|
Tätähän kukaan ei ole sanonut, Itä-Helsinki on ihan yhtä hyvää aluetta harrastaa jalkapalloa kuin Kirkkonummi, Espoo tai vaikka Sipoo.
Jos seuran toimijoissa on mm. FC Futuran toiminnassa mukana olleita, niin kyllä mä epäilen toiminnan laatua. Kukaan ei kiellä yrittämästä, mutta näiden futura/atlantis/ilveskissojen syöpäläisten kanssa touhunneet taustat ovat tehneet sitä pitkään. Toivottavasti parantavat tapansa, mutta mulla ei usko riitä, kuin näen parempaa ja rehellisempää toimintaa.
Mitään tarkempaa tietämättä,mutta vahvasti asiaa epäillen fiilis,että Futuran tapauksessa ei niinkään taustat vaan muutamat ei kotimaiset pelaajat asialla mutta voinhan toki olla väärässäkin.
|
|
|
|
Duracel
Poissa
|
 |
Vastaus #42 : 13.03.2025 klo 18:23:39 |
|
Kaikella kunnioituksella nämä "uudet seurat " ovat muutaman kauden juttuja, kunnes rahat loppuu.Huvittavaa että tarjoavat pelaajille 4. tason sarjatasolla uskomattomia summia, vaikka tosiaan on vain harrastuksesta kysymys... näin olen kuullut itse pelaajilta. Ihmettelen vain mistä rahaa löytyy tälläiseen pyörittämiseen tänä päivänä. Valmennustakin hehkutetaan .. missä entiset näytöt? No aika näyttää ...
|
|
|
|
Hehtaaripyssy
Poissa
Suosikkijoukkue: Pallokerho-35
|
 |
Vastaus #43 : 13.03.2025 klo 18:26:12 |
|
Uusi Pelipäivä Julkistettu Seuraava Vastustaja On (kaikkien yllätykseksi) FC Futura Joka Kohdataan Jännittävässä Ottelussa 17.03 (ilmeisesti olevinaan päivämäärä eikä aika) Itähakkilan Tekonurmella
|
|
|
|
Etu
Poissa
|
 |
Vastaus #44 : 13.03.2025 klo 23:06:46 |
|
Uusien seurojen syntyminen on aina hyvä asia – se tuo lisää kilpailua, mahdollisuuksia pelaajille ja vaihtoehtoja suomalaiselle futikselle. Ei jokaisesta uudesta seurasta tarvitse tykätä, mutta niiden pitää saada reilu mahdollisuus näyttää, mihin ne pystyvät. Jos homma ei toimi, aika ja tulokset kyllä kertovat sen. Mutta jos East FC onnistuu, niin ehkä joku päivä ne samat kriitikotkin taputtavat mukana katsomossa.
Eli rakentava kritiikki – kyllä. Aiheeton lyttäys – ei kiitos. Futiskulttuurin pitäisi olla kannustava eikä pelkkää negailua!!!
|
|
|
|
Etu
Poissa
|
 |
Vastaus #45 : 13.03.2025 klo 23:07:15 |
|
Kaikella kunnioituksella nämä "uudet seurat " ovat muutaman kauden juttuja, kunnes rahat loppuu.Huvittavaa että tarjoavat pelaajille 4. tason sarjatasolla uskomattomia summia, vaikka tosiaan on vain harrastuksesta kysymys... näin olen kuullut itse pelaajilta. Ihmettelen vain mistä rahaa löytyy tälläiseen pyörittämiseen tänä päivänä. Valmennustakin hehkutetaan .. missä entiset näytöt? No aika näyttää ...
Uusien seurojen syntyminen on aina hyvä asia – se tuo lisää kilpailua, mahdollisuuksia pelaajille ja vaihtoehtoja suomalaiselle futikselle. Ei jokaisesta uudesta seurasta tarvitse tykätä, mutta niiden pitää saada reilu mahdollisuus näyttää, mihin ne pystyvät. Jos homma ei toimi, aika ja tulokset kyllä kertovat sen. Mutta jos East FC onnistuu, niin ehkä joku päivä ne samat kriitikotkin taputtavat mukana katsomossa. Eli rakentava kritiikki – kyllä. Aiheeton lyttäys – ei kiitos. Futiskulttuurin pitäisi olla kannustava eikä pelkkää negailua.
|
|
|
|
Etu
Poissa
|
 |
Vastaus #46 : 13.03.2025 klo 23:16:21 |
|
Hei kuules on kuitenkin tärkeää muistaa, että jokaisella ON oikeus ilmaista mielipiteensä ja osallistua keskusteluun, riippumatta siitä, kuinka kauan he ovat olleet mukana foorumilla! Annetaan siis uusille toimijoille mahdollisuus näyttää kykynsä ja tuoda positiivisia muutoksia suomalaiseen jalkapallokulttuuriin. Avoin keskustelu JA erilaisten näkökulmien esittäminen rikastuttavat yhteisöämme ja edistävät lajin kehitystä.
|
|
|
|
TWQ15
Poissa
Suosikkijoukkue: Lippulaivan lihatiskin whatsapp-ryhmä
|
 |
Vastaus #47 : 13.03.2025 klo 23:16:30 |
|
Tervetuloa suomalaiselle jalkapallokartalle East Football club!
Idässä todellakin tyhjiötä täytettäväksi.
|
|
|
|
TheSlave
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomifutis
|
 |
Vastaus #48 : 13.03.2025 klo 23:45:53 |
|
Hei kuules on kuitenkin tärkeää muistaa, että jokaisella ON oikeus ilmaista mielipiteensä ja osallistua keskusteluun, riippumatta siitä, kuinka kauan he ovat olleet mukana foorumilla! Annetaan siis uusille toimijoille mahdollisuus näyttää kykynsä ja tuoda positiivisia muutoksia suomalaiseen jalkapallokulttuuriin. Avoin keskustelu JA erilaisten näkökulmien esittäminen rikastuttavat yhteisöämme ja edistävät lajin kehitystä.
Ainoa joka täällä yrittää vaientaa keskustelua olet sinä, kertomalla miten tästä seurasta saa keskustella ja miten ei. Minä vain huomautin muille keskustelijoille tiedoksi että täällä on pari uutta kirjoittajaa (tai kakkosnickiä) jotka ovat selvästi rekisteröityneet vain puolustellakseen tätä seuraa. Jokainen saa vetää siitä omat johtopäätöksensä.
|
|
|
|
Etu
Poissa
|
 |
Vastaus #49 : 14.03.2025 klo 00:03:26 |
|
Ainoa joka täällä yrittää vaientaa keskustelua olet sinä, kertomalla miten tästä seurasta saa keskustella ja miten ei. Minä vain huomautin muille keskustelijoille tiedoksi että täällä on pari uutta kirjoittajaa (tai kakkosnickiä) jotka ovat selvästi rekisteröityneet vain puolustellakseen tätä seuraa. Jokainen saa vetää siitä omat johtopäätöksensä.
Mitä paha on jos puolusta uuttaa seura ja antaa mahdollisuuden? Samalla on kuitenkin hyvä muistaa, että jokaisella on oikeus ilmaista mielipiteensä, kunhan se tehdään asiallisesti ja kunnioittavasti. Keskustelun monipuolisuus ja eri näkökulmien esittäminen voivat rikastuttaa keskustelua!
|
|
|
|
|
|