FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
14.06.2025 klo 10:04:36 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle.

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle

Sivuja: 1 ... 22 [23]

Kirjoittaja Aihe: Liigan televisiointi vol. 2 – Ruudussa ainakin 2027 loppuun asti  (Luettu 78626 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Pavejasa

Poissa Poissa

Vastaus #550 : 11.06.2025 klo 22:18:56

Saikohan kertaakaan sanottua El Ouatkin nimeä sekoilematta? :D

”Maisa Fool” sen sijaan jatkoon Ylos
Oma lemppari oli kun toisella puolajalla: ” Ja nyt Vidjeskog laittaa ylärimaan” eikä herra ollut puoleen tuntiin kentällä :D

Ameobi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Futis

Vastaus #551 : 11.06.2025 klo 22:31:44

Nisula on pitkän linjan tekijä ja aina hyvä muistaa, ettei noilla seuduilla ihan jonoksi asti ole selostajia. Vaihtoehtona tietysti se, että joku muu tekee etänä pierukuutiosta, mutta sitten ei ole alku- tai loppuhaastatteluja. Lisäksi osaa tarvittaessa vetää hyvin ruotsiksi.

Eikä ole kyse siitä, ettei saisi kritisoida, mutta tekijöitä rajallinen määrä kun Ruudussa tänäänkin 12 ottelua futista.
Pavejasa

Poissa Poissa

Vastaus #552 : 11.06.2025 klo 22:44:18

Nisula on pitkän linjan tekijä ja aina hyvä muistaa, ettei noilla seuduilla ihan jonoksi asti ole selostajia. Vaihtoehtona tietysti se, että joku muu tekee etänä pierukuutiosta, mutta sitten ei ole alku- tai loppuhaastatteluja. Lisäksi osaa tarvittaessa vetää hyvin ruotsiksi.

Eikä ole kyse siitä, ettei saisi kritisoida, mutta tekijöitä rajallinen määrä kun Ruudussa tänäänkin 12 ottelua futista.
Nisulalle annan sen takia paljon credittiä, koska uskaltaa vetää sillä omalla tyylillään eikä se selostus ole sellaista virkamiesselostusta. Väitän, että Nisula pystyisi myös vetää useampaa tyydyttävällä tavallaan, mutta se ei olisi tätä omalaatuista hienoa tavaraa. Nisulan kokemukseen usealla etenkin heillä, jotka ovat vähemmän tämän selostusta kuuntelee vaikuttaa varmaan se, että Nisulalla ei ole ehkä sitä parasta selostajaääntä. Moni kokeekin tämän kirkumisena.

Ja Nisula tulee aina pysymään suomifutis selostaja legendana, etenkin Jaro piireissä.
Toffo

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: VPS

Vastaus #553 : 12.06.2025 klo 00:30:01

Nisula on pitkän linjan tekijä ja aina hyvä muistaa, ettei noilla seuduilla ihan jonoksi asti ole selostajia.

Tottakai. Tarkoitus ei edes ollut haukkua. Hauskaa kuunneltavaa. :)
Tarinankertoja

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Ilves

Vastaus #554 : 12.06.2025 klo 08:08:22

Nisulalle aina Ylos

Juri näin. Nisula on sivuutettu täysin turhaan Veikkausliigaselostuksista. Oli varmaan sen 10 vuotta putkeen saarella Ruudulle ja YLE futiskierrokselle selostamassa. Naisen äidinkielihän on ruotsi, ja siitä hauskoja sananväänteitä syntyy.

Itse olen Nisulan selostuksia kaivannut (kun ykköstä tai lentopalloa ei tule seurattua)

Nisulalle aina Ylos
Kronofogden

Poissa Poissa

Vastaus #555 : 12.06.2025 klo 09:49:59

Pakko sanoa että Nisula vetää lentopallon puolella paljon paremmin, ainakin niitä harvoja Tiikereitten matseja mitä tuli talvella katsottua. Onko sitten lajituntemus parempi kuin futiksen puolella, tai sopiiko lentopallon lyhyemmät pelisekvenssit ja katkonaisuus paremmin kuin futiksen jatkuva ja moniulotteisempi peli.
Kim Suomisen ponnari

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Ainoastaan omien sarjojensa mestarit

Vastaus #556 : 12.06.2025 klo 10:00:57

Juri näin. Nisula on sivuutettu täysin turhaan Veikkausliigaselostuksista. Oli varmaan sen 10 vuotta putkeen saarella Ruudulle ja YLE futiskierrokselle selostamassa. Naisen äidinkielihän on ruotsi, ja siitä hauskoja sananväänteitä syntyy.

Itse olen Nisulan selostuksia kaivannut (kun ykköstä tai lentopalloa ei tule seurattua)

Nisulalle aina Ylos

Nisula taisi jonkun somepostauksen tai paikallishaastiksen mukaan ihan omasta tahdosta siirtyä pois Veikkausliigan selostamisesta ja toiseksi korkeimmalla sarjatasollahan on pohjanmaan suunnalla pelejä selostellut. Ei se selostaja jonka haluaisin selostamaan arvokisafinaalia mutta ns. puolueettomassa pelissä saa omasta puolestani olla kernaasti selostelemassa koska silloin tuo oman mukavan värinsä peliin jota muuten katsoisi ihan vaan pelkän futiksen takia. Vähän sama kuin Jürgensin kanssa.
Minä itse

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Minä itse ja muut altavastaajat.

Vastaus #557 : 12.06.2025 klo 12:24:51

Miten tuo Jaro-Vepsu pelin selostaja saa edelleen olla Ruudulla töissä? Todella raskasta kuunneltavaa ja tuntuu että on kokoajan ihan pihalla. Lisäksi tulee jatkuvasti ihan ihme sanavalintoja tai heittoja.

Pitkälti tuon viimeisen lauseesi ansiosta erittäin viihdyttävä sopivina annoksina. Jotenkin kaikki sutkautukset tulevat vielä niin luonnollisesti, ettei voi kuin ihailla. Luonteva omalaatuisuus kunniaan!
Jonkun aikaa kesti aikoinaan itsellä Mariaan tottua, kun radion futiskierrosta kuunteli autossa- silloin ehkä intensiteettikin kohosi joskus liikaa?
copa de kybä

Poissa Poissa

Vastaus #558 : 12.06.2025 klo 12:54:31

Nisulassa eniten häiritsee, että selostaja on niin totaalisen pihalla kaikesta. Yleensä toivoisi, että paikan päällä oleva selostaja pystyisi tuomaan jotain lisää tapahtumaan vrt. itse ruudun ääressä tapittamassa. Toki varmaan osassa paikoista selostusfasiliteetit ovat niin kämäset, että sieltä ei näe juuri mitään, mutta pääosa vaikkapa Ruudun selostajista vetää kyllä keskimäärin aika hyvin.
Säämies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK & Majut

Vastaus #559 : 12.06.2025 klo 14:16:23

Itse pyöritän Nisulan yhden hengen fan clubia. On kyllä kiva tyyppi ja ainakin sellainen kymmenisen vuotta sitten oli niitä harvoja Ylen toimittajia jotka kirjoittivat lähes pelkästään suomifutiksesta. Välillä oli hauskaa, kun oli kuunnellut jalkapallokierrosta radiosta ja sattui katsomaan vaikka huippuhetkiä myöhemmin niin... noh, henkilöt/tapahtumat saattoivat poiketa aiemmin kuullusta.

Mutta ei se minua haittaa vaan enemmänkin tykkään.

Nisulan selostus on kuin suklaakonvehti, ikinä ei tiedä mitä sieltä tulee, mutta kuitenkin aina saa mitä tilaa 8)
Tarinankertoja

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Ilves

Vastaus #560 : eilen kello 10:34:05

Nisula taisi jonkun somepostauksen tai paikallishaastiksen mukaan ihan omasta tahdosta siirtyä pois Veikkausliigan selostamisesta

No kysyin tätä kyllä naiselta iteltään muutamavuosi sitten kun törmäsin Intermatshissa Turussa... Kyllä ihan siirrettiin sivuun. Oli ollut halpa selostaja saarelle, kun oli töissä Tallinkilla, eli oli ilmaset matkat. Sit kun ei enää ollu, niin viesti oli "taso ei riitä" ja sai lähtee.

Ilmottaudun myös Nisula fanklupiin

Letkupolvi

Poissa Poissa

Vastaus #561 : eilen kello 10:47:35

Peukkua Nisulalle, naisselostajia saisi olla enemmänkin, kivaa vaihtelua näihin iänikuisiin huutajiin, niitä on rasittavaa kuunnella.
Huupponen
2017

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tonttilan Super -91

Vastaus #562 : eilen kello 13:12:27

Nisulalle Tuoppi Ylos

E: jos kaivelisi viestihistoriaa niin löytyisi varmaan viestejä jossa manailen kyseistä selostajaa eli mieli on muuttunut vuosien varrella
« Viimeksi muokattu: eilen kello 13:28:28 kirjoittanut Huupponen »
Ia

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KTP, PeKa, Çaykur Rizespor

Vastaus #563 : eilen kello 22:42:06

Voihan sitä Nisulaa huutaa ulos siinä kuin vaikka puolta Veikkausliigan tuomareista, mutta totuus on molemmissa, että ei ole olemassa mitään varastoa, josta voisi vaan helposti napsia parempia tilalle.
Hanhiniemi

Poissa Poissa

Vastaus #564 : eilen kello 23:21:00

Voihan sitä Nisulaa huutaa ulos siinä kuin vaikka puolta Veikkausliigan tuomareista, mutta totuus on molemmissa, että ei ole olemassa mitään varastoa, josta voisi vaan helposti napsia parempia tilalle.
Varsinkaan sillä rahalla mitä noiata maksetaan.. toki matkoista ei ollenkaan, muuta kuin parille tekijälle
Stalinisti

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Curva Nord Livorno

Vastaus #565 : eilen kello 23:37:08

Nisula Ylos
emankcin

Poissa Poissa

Vastaus #566 : eilen kello 23:43:39

Mieluummin varmaan Nisula kuin joku Virkkunen: "Ja siinä Tehe Olawaleaeaeaeeeeäääm kyllääm äärimmäiseeen taitavaaaaa" *sankarihevi-kirkaisun jatke kaikuefektillä sekoitettuna Tarzanin karjaisuun kun jääpi kasseistaan kiinni ketunrautaan*

Sivuja: 1 ... 22 [23]

Siirry: