Nimimerkkiä klikkaamalla pääset katsomaan koska ko. tunnus on luotu.
Oletko siis itse ollut Teron kanssa juttusilla? Jos et, niin suosittelen ja voit sitten itse muodostaa oman mielipiteesi.
Mr. Stoke tuolla kyseli perusteluita sille miksi Suonperä ei ole sopiva valmentaja SalPalle ja siihen koitin vastata.
Sehän tässä mielenkiintoista onkin, että Suonperällä on opettajan koulutus, mutta ainakin valmennus tilanteessa pedagogiset taidot loistavat poissaolollaan. Missään tilanteessa nöyryyttäminen ei voi olla osa toimintatapaa ja kuten aiemmin kirjoitin asian voi kysyä keneltä tahansa junnu ikäiseltä, joka oli SalPa edarin ringissä Suonperän päävalmentaja kaudella.
Sen verran kommentoitava, kun oli vielä jokunen lause tähän Suonperän Teroon liittyen ja nimenomaan opettaja/koulutusasiaan:
Eli: Tero Suonperä kulkee Kaarisillan yhtenäiskoulun sivuilla tittelillä "kasvatustieteen ylioppilas"
https://peda.net/pori/perusopetus/koulujen-kotisivut/yhten%C3%A4iskoulut/kaarisillanyhten%C3%A4iskoulu/henkil%C3%B6kunta mikä
voi tarkoittaa, että kasvatustieteen kandidaatin tai maisterin tutkintoa ei ole, kyseessä on alan opiskelija, matka kesken kohti tätä kandidaatin tutkintoa, ensimmäistä etappia.
Toisaalta: taskussa voi ollakin jo aiempia kasvatustieteen tutkintoja, ja nyt kuljettaisiin silti tällä nimikkeellä, mutta tämä vaihtoehto tuntuu järjettömältä, eikö vain? Kyllähän toki sivuille laitettaisiin valmistunut alaan liittyvä tutkinto. Eli
todennäköisin on, että mitään tutkintoa alaan liittyen ainakaan ei ole jos ei ole mainintaa, ja nämä puheet tästä koulutuksesta tarkasteltava tässä valossa. Opettajan tehtäviä toki voi hoitaa, vaikka ei tutkintoa olisikaan, pienryhmää hän täällä näyttää vetävän. En tiedä mikä on nykyvaatimus asiassa koulutusalalla. Lisäksi olisi myös vaihtoehto, että toisen yliopistollisen tutkinnon kautta olisi suoritettu opettajan pedagogiset opinnot. Mutta sekin tuntuisi tässä tarkastelussa oudolta, eli esille laitettaisiin vain matalampi koulutus, itse asiassa tämä "kasvatustieteen ylioppilas" ei ole siis koulutus ollenkaan. Ammatillinen opettajankoulutus olisi myös yksi opettajan koulutusta tarjoava puoli toki, mutta ehkä siitäkin olisi maininta, kasvatustieteen ylioppilas viittaa siis yliopistoon. "Opettajan koulutus" implikoi (antaa ymmärtää), että koulutus olisi valmis, näin ainakin minusta. "Opettajan koulutusta" olisi sitten eri asia, senhän voi mainita, vaikka yhden tunnin istumisella luentosalissa. Ja sitten voi olla myös muita opettajia (uimaopettajaa, joogaopettajaa jne..) mutta ehkä tässä viitattiin tähän nykyiseen postiin ja koulussa opettamiseen.
Tero itse tietää mikä on kasvatustieteen opiskelunsa tilanne, ja koko koulutuksen sille alalla näin sitten viime kädessä. Täällä itsekin siis päättelen näistä tiedoista mitä mainitsin.
Sori sen verran offtopickin,
palataan SalPan pariin, kun ei ainakaan vielä ole edes Teron sopimusta julkistettu, vaikka näytti olevan jo juttua lehdessäkin, että "voisiko palata Saloon".