FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
20.12.2025 klo 07:58:35 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: FF2 perinteinen joulupatakeräys avattu: Joulupata 2025!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Sivuja: 1 ... 10 [11] 12 13

Kirjoittaja Aihe: Naisten futsal-liiga 2025-2026  (Luettu 79879 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Ruuttuu

Poissa Poissa

Vastaus #250 : 11.12.2025 klo 23:31:54

Muistan hyvin sen takavuosien FTK-Hifk pelin jossa FTK:n fani huuteli hifkin stubbelle huonoista suorituksista ja stubbella meni pasmat ihan sekaisin. Ruuttukin oli täällä silloin raivoisasti vaatimassa kannattajan päätä vadille.

Eikös tässä ole aivan johdonmukaisesti tälläkin kerralla typerät huutelut tuomittu? Tällä kertaa vain kun kukaan ei osaa sanoa mitä on sanottu niin on hankala nyt kovin voimakkaita mielipiteitä tästä nimenomaisesta tapahtumasta luoda. Tuo FTK -keissihän oli varsin helppo kun jonkun sekopään huutelu kuului läpi ottelun TV-lähetykseen saakka.
Ruuttuu

Poissa Poissa

Vastaus #251 : 11.12.2025 klo 23:35:11

Sen sijaan, että nähdään salaliittoja siellä sun täällä ja uhriudutaan, niin suosittelisin oman toiminnan tarkastelua. Ainakin täällä foorumilla tämän ketjun rasittavimmat käyttäjät ovat vähintäänkin HIFK-mielisiä. Eikä taustajoukkojen some-preesens asiaan auta.

En seuraa kovin ahkerasti IFK:n omien somekanavien ja oman lähipiirin lisäksi joukkueen taustoja, onko minulta mennyt jotain ohi, kun ei näillä itse seuraamillani tileillä ainakaan ole näkynyt juuri mitään aktiivisuutta?
Mombasa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Homovitun huutaminen

Vastaus #252 : 12.12.2025 klo 00:00:38

En seuraa kovin ahkerasti IFK:n omien somekanavien ja oman lähipiirin lisäksi joukkueen taustoja, onko minulta mennyt jotain ohi, kun ei näillä itse seuraamillani tileillä ainakaan ole näkynyt juuri mitään aktiivisuutta?

Kommentilla tarkoitin ehkä enempi joukkueen some-tilejä, joiden edesottamuksia on täälläkin käsitelty muunmuassa tuon peruuntuneen Ilves-ottelun yhteydessä. Ja onhan tämäkin palsta periaatteessa some :)
Foulke

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: que sera sera

Vastaus #253 : 12.12.2025 klo 07:43:29

Voi "Herranen aika" sentään, kaikkiin joukkuelajeihin kuuluu ja on aina kuulunut huutelu katsomosta ja jos sitä ei pää kestä niin kannattaa varmaan vaihtaa esimerkiksi leivontakerhojen välisiin kilpailuihin missä ei tulisi välttämättä niin paha mieli. Taino mistäs sitä tietää ;)

"Kuuluu ja on aina kuulunut" on ehkä huonoin perustelu tähän mitä voi antaa. Kunnioitus kuuluu urheiluun ja on mielestäni yksi urheilun tärkeimmistä periaatteista. Viesti muutenkin vähän mauton, mutta ei se taida ketään yllättää että se tulee eilen rekisteröityneeltä käyttäjältä joka varmaan suurella todennäköisyydellä istuu pirkkolan katsomossa aukomassa päätään. Toki siitä olen samaa mieltä että nykyään ihmiset ovat liian herkkiä ja sanallinen sivaltaminen viiltää liian syvältä. Paksunahkaisuus on nykyään harvinainen ominaisuus.
Futsalfanijkl

Poissa Poissa

Vastaus #254 : 12.12.2025 klo 09:59:19

Eiköhän HIFK tähän vastaa jollain kanavalla. On mielenkiintoista kuulla näkemys asiasta. Futsalyleisö on random-otos kansasta, joten huuteluun törmääminen ei yllätä. Penkeillä pitää löytyä kunnioitus lajia kohtaan. Samoin valmentajilla pitää homma hoitua tyylikkäästi. Kuulin vaan, ettei olisi kättelyt onnistuneet Pirkkolassa?!? Selostajan törkeilyyn HIFK puuttui hienosti aikanaan.
« Viimeksi muokattu: 12.12.2025 klo 10:15:55 kirjoittanut Futsalfanijkl »
töpselinenä

Poissa Poissa

Vastaus #255 : 12.12.2025 klo 13:58:54

Eiköhän HIFK tähän vastaa jollain kanavalla. On mielenkiintoista kuulla näkemys asiasta. Futsalyleisö on random-otos kansasta, joten huuteluun törmääminen ei yllätä. Penkeillä pitää löytyä kunnioitus lajia kohtaan. Samoin valmentajilla pitää homma hoitua tyylikkäästi. Kuulin vaan, ettei olisi kättelyt onnistuneet Pirkkolassa?!? Selostajan törkeilyyn HIFK puuttui hienosti aikanaan.

Kannattaa varmaan ostaa se Matsi-tv:n paketti ja katsoa onnistuiko ne kättelyt. Kivasti pelaajat kätteliivät toisiaan ja erotuomaria, samoin valmentajat toisiaan.

Ruuttuu

Poissa Poissa

Vastaus #256 : 12.12.2025 klo 14:52:46

Kannattaa varmaan ostaa se Matsi-tv:n paketti ja katsoa onnistuiko ne kättelyt. Kivasti pelaajat kätteliivät toisiaan ja erotuomaria, samoin valmentajat toisiaan.

Sinänsä lienee yhdentekevää, mutta noudatin neuvoasi ja kävin Matsi-TV:stä katsomassa. Peltomäki Ilveksen valmennuksesta kävi kyllä ottelun jälkeen kättelemässä, muut valmennustiimin jäsenet luikkivat takavasemmalle. Pelaajilta homma näytti hoituvan kuten pitääkin.
Ruuttuu

Poissa Poissa

Vastaus #257 : 12.12.2025 klo 16:36:52

Mistä tiedät, että Ilvekseltä ei tultu tarjoamaan tassua erotuomareiden kättelyiden jälkeen (ilmeisesti tässä vaiheessa siis luikkivat "takavasemmalle")? Asia on toki eri jos olit itse paikalla kättelyitä suorittamassa - silloinhan sinulla on viime käden tietoa ja haluat jatkaa seurojen välistä vastakkainasettelua? No toisaalta, mitä muutakaan sinulta olisi voinut odottaa, kuin  hajutonta ja mautonta käytöstä...

Lähetyksestä nyt vain näkyy, että Ilveksen valmennus Peltomäkeä lukuunottamatta luikkii kirjaimellisesti takavasemmalle ja IFK:n valmennus jää kentälle kättelemään pelaajat ja kiittämään yleisön, joten tuossa välissä ei varmasti kättä tarjoiltu kumpaankaan suuntaan. Mitä sen jälkeen tapahtuu on itselleni arvoitus ja toisaalta täysin yhdentekevää.

Mitä vastakkainasetteluun tulee, niin minulle on yksi ja sama mitä Tampereella puuhataan. Kitisevä kakaralauma on saatu tupsukorviin näköjään tälle kaudelle kasattua molemmin puolin penkkiä ja ei taida tuolla kiukuttelulla tulla tänäkään vuonna menestystä, vaikka paperilla on taas kasattu aivan ylikylän joukkue tähän sarjaan eikä varmaan pitäisi hävitä peliäkään.
Jeppizjepulis

Poissa Poissa

Vastaus #258 : 12.12.2025 klo 17:03:52

Koko hienon lajimme puolesta toivon ettei kyseiset kaksi joukkuetta pelaa vastakkain missään vaiheessa kevättä sen takia ettei edelläpuhutut asiat mene itse lajin ja pelin edelle.
Kun kärpäsestä tulee härkänen niin tässä on lopputulos.

Joskus on aika päästää irti ja opetella käyttäytyyn.
Foorumilla jokainen tunnistaa osan kirjoittajista nimimerkkien takana ja se jos mikä on vähintäänkin noloa.

Hyvät käytöstavat kentille ja sen ulkopuolelle lajin ympärillä,kiitos.
Siinä toive joulupukille
pallohiihtäjä

Poissa Poissa

Vastaus #259 : 12.12.2025 klo 17:15:50

..

Mitä vastakkainasetteluun tulee, niin minulle on yksi ja sama mitä Tampereella puuhataan. Kitisevä kakaralauma on saatu tupsukorviin näköjään tälle kaudelle kasattua molemmin puolin penkkiä ja ei taida tuolla kiukuttelulla tulla tänäkään vuonna menestystä, vaikka paperilla on taas kasattu aivan ylikylän joukkue tähän sarjaan eikä varmaan pitäisi hävitä peliäkään.

Saisiko tarkennusta tuohon kitisevä kakaralauma ilmaisuun?
Tooslow

Poissa Poissa

Vastaus #260 : 12.12.2025 klo 17:28:03

"Kuuluu ja on aina kuulunut" on ehkä huonoin perustelu tähän mitä voi antaa. Kunnioitus kuuluu urheiluun ja on mielestäni yksi urheilun tärkeimmistä periaatteista. Viesti muutenkin vähän mauton, mutta ei se taida ketään yllättää että se tulee eilen rekisteröityneeltä käyttäjältä joka varmaan suurella todennäköisyydellä istuu pirkkolan katsomossa aukomassa päätään. Toki siitä olen samaa mieltä että nykyään ihmiset ovat liian herkkiä ja sanallinen sivaltaminen viiltää liian syvältä. Paksunahkaisuus on nykyään harvinainen ominaisuus.
Kyllä lähes kaikkiin urheilulajeihin missä pelaa samalla kentällä kaksi eri joukkuetta vastakkain on ollut pientä edestakas huutelua iät ja ajat. Tietenkin jos huutelu ei liity peliin millään lailla esimerkiksi pelaajan ulkonäköön, etniseen taustaan yms niin sitten ei kuulu urheiluun. Pieni bantteri kuuluu kilpailemiseen ja jos sitä ei kestä niin ei varmaan kannata pelata.
PalloHullu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomen maajoukkueet

Vastaus #261 : 12.12.2025 klo 17:40:17

Ihmettelimme myös naisystäväni kanssa (paikan päällä) miksi Ilveksen valmennus ei mennyt kättelemään. Oletimme että kerran heidän päävalmentajansa ei myöskään valmentanut niin piti hän saman linjan myös kättelyssä🤔
dbc020

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat

Vastaus #262 : 12.12.2025 klo 19:25:44

Ihmettelimme myös naisystäväni kanssa (paikan päällä) miksi Ilveksen valmennus ei mennyt kättelemään. Oletimme että kerran heidän päävalmentajansa ei myöskään valmentanut niin piti hän saman linjan myös kättelyssä🤔

Mitähän siellä on aiemmin tapahtunut Hifk valmennuksen kanssa, jotta näin kävi?
Sivurajatyyppi

Poissa Poissa

Vastaus #263 : 13.12.2025 klo 13:50:28

Paljon puhetta HIFK - Ilves ottelusta. Tai enemmänkin jälkipeli ollut aktiivista. Niin täällä forkalla kuin valtamediassakin..

Oliko jossain jo mainittu tupsukorvien omasta toiminnasta jotain? Itse olin ottelua myös paikan päällä katsomassa ja se oli kaikin puolin viihdyttävä ottelu. Yksi kauden parhaista, myös meidän (minun) katsojien näkökulmasta. Ja todettakoon tähän kohtaan, että itse olen kotijoukkueen kannattaja. En mikään "ultrafani", mutta Helsingissä asuvana tottakai paikallisen joukkueen puolella.

Omaan korvaan särähti vierasjoukkueen valmentajan huutelu vastapuolelle sekä toimitsijoiden suuntaan. Se jos joku tuli kaikille paikalla olijoista selväksi, ketkä ottelua olivat seuraamassa. Ilmeisesti kyseessä joku (entinen?) pelaaja (Emilia?). Tai näin itse päättelin koska miksi muuten olisi valmentajan roolissa? Valmennus ei muutenkaan ehtinyt ottelun jälkeen kättelemään kotijoukkueen staffia. Ymmärrän osittain sillä tappio varmasti harmitti ja edessä hiljainen bussimatka. Noh.. ensi kerralla sitten.

Joka tapauksessa ottelun aikana ei kotijoukkueen kannattajien puolelta kuulunut muuta kuin kannustusta kotijoukkueen suuntaan. Ehkä jotain huutoja tuomarille, mutta ei missään vaiheessa vierasjoukkueen pelaajille. Viihdyttävän pelin lisäksi itselle mieleen jäivät vierasjoukkueen rumpua paukuttavat kannattajat, jotka pitivät meteliä läpi ottelun ja loivat tunnelmaa. Samoin kotijoukkueen kannattajat, jotka lauloivat läpi ottelun, sekä mainitsemani sekoilu vierasjoukkueen staffin osalta. Ja se voidaan varmaan tässä yhteydessä luokitella "törkeäksi" koska ilmeisesti kotijoukkueen toiminta on ollut sitä läpi vuosikymmenen. Niin pitkään en ole lajia seurannut, että jaksaisin kaivella viiden vuoden takaa jotain "törkeitä faktoja" muista joukkueista. Tämä näyttää nyt olevan kuitenkin se mistä HIFK:ta syytetään. Totta vai ei? en tiedä..

Tsemppiä Ilvekselle PaRi ottelun toiselle jaksolle.
Cafffkaff

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Temesta IF

Vastaus #264 : 13.12.2025 klo 14:41:49

PaRi etenee. Hyvä niin.

Kännykän läpi tsiigattuna Ilveksen lentävän moken nuttu ei sävyltään paljon poikennut PaRin vierasväristä. Tämä jopa häiritsi, mutta jos paikan päällä selkeästi erotti niin ei kai siinä.
Spekulaatiota

Poissa Poissa

Vastaus #265 : 13.12.2025 klo 14:43:02

PaRilla on mahtava pöhinä päällä! Toivottavasti kantaa kevääseen asti. Yksi varteen otettavista mitalliehdokaista.
Stürmer

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: YJPKKÄ & Suomen naiset.

Vastaus #266 : 13.12.2025 klo 15:55:04

https://www.hs.fi/urheilu/art-2000011689904.html

Uutinen

Matilda Herranen avautui törkeästä käytöksestä HIFK:n otteluissa, pelaaja­yhdistys tuli tueksi

Futsal | Ilves-pelaaja kokee olevansa vastustajan silmätikku, jota solvataan Pirkkolan hallissa.

- - -

Ilves-pelaaja sanoo, että Pirkkolassa peleissä ala-arvoista kommentointia on tullut niskaan viime aikoina enää HIFK:n kannattajilta eikä pelaajilta. ”Joukkueeseen on yritetty olla yhteydessä monta vuotta. Heidän kohteensa on välillä vaihtunut, mutta tuntuu siltä, että se olen ollut minä viimeiset pari vuotta. Olen kuullut toiselta jo lopettaneelta pelaajalta samoista kokemuksista. On valittu yksi vastustajan pelaaja, jonka pakka yritetään maanitella sekaisin.”

Herranen sanoo kokevansa, että HIFK:n pelaajien epäkunnioittava käytös vastustajia kohtaan on saatu kuriin. ”Heidän pelaajilta tulee enää pelien peruskommentointia. Huomautin joskus kahdelle HIFK:n maajoukkuepelaajalle ikävästä palautteesta, minkä jälkeen minut on huomioitu paremmin. Katsomon käytökselle he eivät ole kuitenkaan pystyneet tekemään tai halunneet tehdä mitään.”

Naisten futsal vaihteeksi valtamediankin otsikoissa - valitettavasti ei taaskaan muuten kuin negatiivisten ulkourheilullisten syiden takia. :(
PalloHullu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomen maajoukkueet

Vastaus #267 : 13.12.2025 klo 16:36:36

https://www.hs.fi/urheilu/art-2000011689904.html

Uutinen

Matilda Herranen avautui törkeästä käytöksestä HIFK:n otteluissa, pelaaja­yhdistys tuli tueksi

Futsal | Ilves-pelaaja kokee olevansa vastustajan silmätikku, jota solvataan Pirkkolan hallissa.

- - -

Ilves-pelaaja sanoo, että Pirkkolassa peleissä ala-arvoista kommentointia on tullut niskaan viime aikoina enää HIFK:n kannattajilta eikä pelaajilta. ”Joukkueeseen on yritetty olla yhteydessä monta vuotta. Heidän kohteensa on välillä vaihtunut, mutta tuntuu siltä, että se olen ollut minä viimeiset pari vuotta. Olen kuullut toiselta jo lopettaneelta pelaajalta samoista kokemuksista. On valittu yksi vastustajan pelaaja, jonka pakka yritetään maanitella sekaisin.”

Herranen sanoo kokevansa, että HIFK:n pelaajien epäkunnioittava käytös vastustajia kohtaan on saatu kuriin. ”Heidän pelaajilta tulee enää pelien peruskommentointia. Huomautin joskus kahdelle HIFK:n maajoukkuepelaajalle ikävästä palautteesta, minkä jälkeen minut on huomioitu paremmin. Katsomon käytökselle he eivät ole kuitenkaan pystyneet tekemään tai halunneet tehdä mitään.”

Naisten futsal vaihteeksi valtamediankin otsikoissa - valitettavasti ei taaskaan muuten kuin negatiivisten ulkourheilullisten syiden takia. :(

Rajuja syytöksiä pelaajalta julkisesti. Toivottavasti ei ole "kuulin kaverilta" kuten uutisessa mainitaan. Itse pelin aikana katsomo oli vallan rauhallinen rummun soittajaa lukuunottamatta.
hevosenpotku7

Poissa Poissa

Vastaus #268 : 13.12.2025 klo 16:56:38

Hassua lukea, miten täällä muutaman ilmeisesti paikalla olleen nimimerkin mukaan tunnelma ollut rauhallinen ja vain vastustajan valmentaja tmv. huudellut. Hifkin somessa kuitenkin kotijoukkueen kannattajakin avoimesti kirjoittanut juurikin heidän (HIFK:n) fanien suunnalta nousseesta asiattomasta huutelusta ja siitä, miten tunne lähtenyt käsistä jossain kohtaa peliä..

PaRilta tänään hieno voitto!
PU-62-HIFK tasainen ja jatkuu yhä. Puolustus haparoi molemmissa päissä kenttää ja paljon päästettyjä maaleja.
Halikko-Sportia en ehtinyt yhtään näkemään, mutta (yllättävän) tasainen lopputulos ainakin.
Pallotpömpeliin

Poissa Poissa

Vastaus #269 : 13.12.2025 klo 16:58:47

Miten voi olla tuo Pu: selostaja niin pihalla? Vieraiden valmentaja on nimeltään ilkka laine ja on siellä mennyt pelaajien nimetkin useasti vihkoon. Ja myöskin yleisöstä huutelua viikon kuumimmasta puheenaiheesta. Jotain että iltalehti kirjoittaa jne.. Ja tuo kamera henkilön kuvaaminenkin on niin huonoa 🤦‍♀️
« Viimeksi muokattu: 13.12.2025 klo 17:07:25 kirjoittanut Pallotpömpeliin »
Pyöreä pallo

Poissa Poissa

Vastaus #270 : 13.12.2025 klo 17:22:02

Miten voi olla tuo Pu: selostaja niin pihalla? Vieraiden valmentaja on nimeltään ilkka laine ja on siellä mennyt pelaajien nimetkin useasti vihkoon.

Kiitos palautteesta, otetaan opiksi ja mennään eteenpäin!
Pallotpömpeliin

Poissa Poissa

Vastaus #271 : 13.12.2025 klo 17:23:47

Kiitos palautteesta, otetaan opiksi ja mennään eteenpäin!
Hieno homma että palaute menee perille 👍
wylppe

Poissa Poissa

Vastaus #272 : 13.12.2025 klo 17:29:15

HIFK:n maalivahti Siiri Aho oli tänään epävarma Mikkelissä, kuten myös Seinäjoen pelissä. Tuntuu, että hän imee kaikki sisään.
En ymmärrä miksi Somero peluuttaa häntä, koska tuntuu, että hänelle menee rantapallotkin sisään.
Mrs Ventress

Poissa Poissa

Vastaus #273 : 13.12.2025 klo 17:34:28

Hifkin somessa kuitenkin kotijoukkueen kannattajakin avoimesti kirjoittanut juurikin heidän (HIFK:n) fanien suunnalta nousseesta asiattomasta huutelusta ja siitä, miten tunne lähtenyt käsistä jossain kohtaa peliä..

Kiinnostavaa olisi kuulla, mitä on kirjoitettu ja missä. Ei kuitenkaan niin kiinnostavaa, että lähtisin nuorison some-myrkkykeittoa itse kahlaamaan. Tässä FF2:ssakin tulee joskus vietettyä aikaa turhan paljon. Eli jos viitsit laittaa lainauksen tänne.

Ja myöskin yleisöstä huutelua viikon kuumimmasta puheenaiheesta.

Ja mikähän tuo viikon kuumin puheenaihe on? Miss Suomi joutui luopumaan kruunustaan? Vai rouva Stubbin asu valtiovierailulla?

Olin muuten paikalla siinä HIFK-Ilves pelissä. Olihan pelissä kivasti sitä kuuluisaa intensiteettiä ja yleisökin reagoi. Mutta Ilveksen rumpalipoika, joka yksin lauloi laulujaan... Siinäpä tuon ottelun kannattajatoiminta tiivistettynä. Pelin loppuvaiheessa joku Ilveksen taustoista lämpeni katsomon suuntaan. Ymmärtääkseni siksi, että katsomosta huudettiin tuomarille jotain tyyliin heitä se Ilveksen pelaaja jo ulos. Mutta saatettiinhan siellä muutakin huudella, itse en kyllä huomannut.
Futsalfanijkl

Poissa Poissa

Vastaus #274 : 13.12.2025 klo 17:39:49

PaRilla hyvä meno jatkuu. Ilveksen hyökkäyspeli oli myös ihailtavaa. Mahtavaa, että Raisioon mennään kärkiasetelmasta. Coach dif on Parin eduksi ja liigassa on nyt edettävä pelillisesti uusiakseen menneisyyden maineteot.
« Viimeksi muokattu: 13.12.2025 klo 18:26:38 kirjoittanut Futsalfanijkl »

Sivuja: 1 ... 10 [11] 12 13

Siirry: