FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
04.09.2025 klo 13:58:55 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle

Äänestys
Kysymys: Kuinka monta maalia pelissä nähdään?
Ei yhtään (0) - 2 (4%)
1-2 - 15 (30%)
3-4 - 24 (48%)
Koko illan tulee (5+) - 9 (18%)
Äänestäjiä yhteensä: 50

Sivuja: 1 ... 8 [9] 10 ... 15

Kirjoittaja Aihe: La 2.8. klo 19 | AC Oulu - FF Jaro | Raatin stadion | Kuumat pelit jatkuvat  (Luettu 17690 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Pavejasa

Poissa Poissa

Vastaus #200 : 02.08.2025 klo 22:31:00

Juu kyllä se varmaan palleillekkin osuu, mutta osuu palloon ja mahdoton taittaa jalkaa sellaiseen asentoon että se ei osu palleille jos pälli juoksee päin. Täysin käsittämätön tuomio.
Eli palloon osuminen on vapaudu vankilasta kortti?
Ryu

Poissa Poissa

Vastaus #201 : 02.08.2025 klo 22:41:35

Mitä enemmän tuota Jaron maalia on pyöritellyt niin kyllä minä väitän että tuo oli paitsio. Jos osasin sen tehdä, niin alla on kaksi kuvaa mihin mielipiteeni perustan.

Täysin sama. Muutaman kerran pyörittelin Ruudun lähetystä rullasin ja väitän sen olevan paitsio. Saa todistaa muuta.

Mikä muuten voi olla se käänteentekevä asia, mikä pää- ja linjatuomarin keskustelussa kääntää linjatuomarin nostaman paitsioliputuksen maaliksi, kun selkeästi se pallo Jaron miehestä kimposin toiseen punaiseen? ”Emmä ny toki ihan varma ollu että se oli paitsio, mutta nostin varalta”?
Abu_Dumbo

Poissa Poissa

Vastaus #202 : 02.08.2025 klo 22:42:47

Eli palloon osuminen on vapaudu vankilasta kortti?

No ei ole, ei ole ollut enää pitkään aikaan. Molemmat nostavat jalkansa pallontavoitteluun, Tiihonen osuu palloon ja pallo kimpoaa Jarå -pelaajasta kohti Oulun maalia. Samalla Jarå -peluri jatkaa liikettä ilmassa olleeseen jalkaan. Vaikea on Tiihosen tehdä mitään / olla tahallinen kun ihan normaali sisäsyrjälle yrittää laittaa palloa eteenpäin.
Pavejasa

Poissa Poissa

Vastaus #203 : 02.08.2025 klo 22:43:27

No ei ole, ei ole ollut enää pitkään aikaan. Molemmat nostavat jalkansa pallontavoitteluun, Tiihonen osuu palloon ja pallo kimpoaa Jarå -pelaajasta kohti Oulun maalia. Samalla Jarå -peluri jatkaa liikettä ilmassa olleeseen jalkaan. Vaikea on Tiihosen tehdä mitään / olla tahallinen kun ihan normaali sisäsyrjälle yrittää laittaa palloa eteenpäin.
Välillä käy huono tuuri. Pitää omasta kropasta silti olla vastuussa. Adam Vidjeskog taitaa olla Oulun pahin painajainen ;)
Abu_Dumbo

Poissa Poissa

Vastaus #204 : 02.08.2025 klo 22:44:44

Välillä käy huono tuuri

Matti Rothilla tuntuu käyvän normaalia enemmän "huono tuuri".
Ecca

Paikalla Paikalla

Vastaus #205 : 02.08.2025 klo 22:55:06

Matti Rothilla tuntuu käyvän normaalia enemmän "huono tuuri".

Kas, kun et kirjoittanut Råthia vaan Roth. Ilmeisesti löytyy O-kirjain näppäimistössä kuitenkin. :D
MI8

Poissa Poissa

Vastaus #206 : 02.08.2025 klo 22:55:12

Eikös tässä tule se suoran punaisen ja toisen keltaisen ero? Jos tulossa suora punainen niin peli poikki ja kortti esiin. Jos tulossa on toinen keltainen niin katsotaan hyöty jonka jälkeen vihelletään poikki?

Olen joskus nähnyt Hietsun saavan punaisen sen jälkeen kun oli tehdä maalin. Tuomari katsoi hyödyn mutta ei ikinä viheltänyt kun tilanne oli ohi, AC Oulu pääsi hyökkäämään ja Hietanen oli tilannetta lopettamassa. Sen jälkeen kävi nostamassa Hietsulle toisen keltaisen.

Eikös me puhuta ihan samasta asiasta ja olla samaa mieltä. Tuomari katsoi hyödyn, antoi pelin jatkua ja nosti tilanteen ollessa ohi varoituksen Tiihoselle. Tästä ei olisi pitänyt tulla enää vaparia Jarolle, koska saivat hyödyn kautta jo yrittää maalia.

Pelin lopputuloksen kannalta ei mitään merkitystä, mutta pelin hallussa pitämisen näkökulmasta nämä ovat tärkeitä nyansseja.
Maakuntasatraappi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: UEFA+FIFA+SWI=3MAFIA

Vastaus #207 : 02.08.2025 klo 22:55:47

Edelleen jossain määrin kiinnostelisi, että liputtiko avustava siinä Jaron maalissa paitsiorikkeen vai muun rikkeen. Liputuksesta tämän eron ihan paljaalla silmällä havaitsee.

Ruudun lähetystä (ohjaaja ja selostaja) asia ei kiinnostanut eikä liputus taltioitunut kameroille, mutta paikalla vissiin oli n. 2000 katsojaa tjsp. Eli jos joku heistä sattuu olemaan forumnisti ja sattui huomioimaan avustavan erotuomarin liputuksen ko. tilanteessa (ja ymmärtää jalkapallosäännöt näiltä osin)...

... voisi asian tänne paljastaa. :)
Abu_Dumbo

Poissa Poissa

Vastaus #208 : 02.08.2025 klo 22:56:33

Kas, kun et kirjoittanut Råthia vaan Roth. Ilmeisesti löytyy O-kirjain näppäimistössä kuitenkin. :D

Se on varattu vain rantaruåttalaisille kettufarmareille.
Pelle-Wermanni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vaasan Palloseura

Vastaus #209 : 02.08.2025 klo 22:57:42

Juu kyllä se varmaan palleillekkin osuu, mutta osuu palloon ja mahdoton taittaa jalkaa sellaiseen asentoon että se ei osu palleille jos pälli juoksee päin. Täysin käsittämätön tuomio.

Olen kyllä itse monta kertaa potkaissut palloa osumatta jalalla vastustajaan pallien korkeudella. Ei siis pitäisi olla mahdotonta.

Sinänsä hienoa nähdä oululaisten ketjussa vaihteeksi tuomarikritiikkiä :D
Ecca

Paikalla Paikalla

Vastaus #210 : 02.08.2025 klo 22:58:46

Se on varattu vain rantaruåttalaisille kettufarmareille.

No nyt! :D
Vasemman jalan kärsy

Poissa Poissa

Vastaus #211 : 02.08.2025 klo 22:58:50

Paitsion liputti linjatuomari. Olikohan päätuomari tilanteessa sitä mieltä, että pallo ei kimmonnut Jaron pelaajasta, vaan acon ja siksi "hylkäsi" paitsion?
Sireeni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: AC Oulu, Aston Villa

Vastaus #212 : 02.08.2025 klo 22:59:13

Edelleen jossain määrin kiinnostelisi, että liputtiko avustava siinä Jaron maalissa paitsiorikkeen vai muun rikkeen. Liputuksesta tämän eron ihan paljaalla silmällä havaitsee.

Ruudun lähetystä (ohjaaja ja selostaja) asia ei kiinnostanut eikä liputus taltioitunut kameroille, mutta paikalla vissiin oli n. 2000 katsojaa tjsp. Eli jos joku heistä sattuu olemaan forumnisti ja sattui huomioimaan avustavan erotuomarin liputuksen ko. tilanteessa (ja ymmärtää jalkapallosäännöt näiltä osin)...

Paitsion liputti.
Vale-valeysi

Poissa Poissa

Vastaus #213 : 02.08.2025 klo 22:59:57

Olen kyllä itse monta kertaa potkaissut palloa osumatta jalalla vastustajaan pallien korkeudella. Ei siis pitäisi olla mahdotonta.
Hah, aloittelija! Itse olen monasti potkaissut palleille osumatta palloon kertaakaan 8)
Abu_Dumbo

Poissa Poissa

Vastaus #214 : 02.08.2025 klo 23:01:27

Niin olen minäkin mutta se on ilmeisen vaikea pirinistin ymmärtää että minun tai pirinistin potkimisilla on hyvin vähän tekemistä tämän asian kanssa.
MI8

Poissa Poissa

Vastaus #215 : 02.08.2025 klo 23:03:47

Minusta täällä on myös asiallista keskustelua tuomaritoiminnasta ja pelistä kritiikin lisäksi. Toki provojakin aka ”juoksi muna edellä jalkaan”
Rents

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: AC Oulu, Käpylän pallo, Greta Thunberg

Vastaus #216 : 02.08.2025 klo 23:11:33

Paitsion liputti linjatuomari. Olikohan päätuomari tilanteessa sitä mieltä, että pallo ei kimmonnut Jaron pelaajasta, vaan acon ja siksi "hylkäsi" paitsion?

Näin itsekin tulkitsin tilanteen. Aluksi myös maalintekijäksi ilmoitettiin eri mies. Myöhemmin se vaihdettiin siihen, joka oli tai ei ollut paitsiossa.

Punaisesta sen verran, että ei ollut aiheellinen. Widjeskog nyt tunkee vaikka pään tai pallit jalan eteen, jossa sillä saa hommattua toisen keltaisen oululaiselle. Toisaalta pakko arvostaa uhrautumista joukkueen eteen. Ei olisi monesta vastaavaan, että ottaa potkua päähän tai kasseille vapaaehtoisesti. Uran jälkeen duudsoneihin?
Pelle-Wermanni

Poissa Poissa

Vastaus #217 : 02.08.2025 klo 23:11:54

Minusta täällä on myös asiallista keskustelua tuomaritoiminnasta ja pelistä kritiikin lisäksi. Toki provojakin aka ”juoksi muna edellä jalkaan”

Joo. Ja olen samaa mieltä siitä, ettei Rothilla ollut perustetta hyväksyä Jaron paitsiomaalia.

Toinen keltainen ja sen mukana tullut ulosajo taas meni täysin oikein. Taistelupalloon ei vaan voi mennä jalka ylhäällä napit edellä, vaikka ekaksi ehtiikin.
kärtsy

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Allianced Club(s) Oulu, unido

Vastaus #218 : 02.08.2025 klo 23:15:12

Joo. Ja olen samaa mieltä siitä, ettei Rothilla ollut perustetta hyväksyä Jaron paitsiomaalia.

Toinen keltainen ja sen mukana tullut ulosajo taas meni täysin oikein. Taistelupalloon ei vaan voi mennä jalka ylhäällä napit edellä, vaikka ekaksi ehtiikin.

Näin. Aivan katastrofaalista lähteä päätuomarina kääntämään linjan oikea tuomio. Harvemmin näkee tällaisia auktoriteetin ylikävelyjä ja vielä todella paljon harvemmin näin pahasti vihkoon.
Pavejasa

Poissa Poissa

Vastaus #219 : 02.08.2025 klo 23:15:30

.

Tämän Vidjeskog on todistanut tällä kertaa Oululaisille jo kahdesti. No ehkä cupin finaalissa vielä kerran :D

Maalista on vaikea sanoa juuta tai jaata. Ei tiedetä mitä linjan läpi on keskusteltu, ei olla nähty hyvää kuvakulmaa.
turkistarhaaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Munsala IK

Vastaus #220 : 02.08.2025 klo 23:21:15

Tämänhän on pakko olla se syy, koska ei päätuomari tuosta asemasta paitsiolinjaa näe yhtä hyvin kuin avustava.
Sireeni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: AC Oulu, Aston Villa

Vastaus #221 : 02.08.2025 klo 23:22:07

Tämänhän on pakko olla se syy, koska ei päätuomari tuosta asemasta paitsiolinjaa näe yhtä hyvin kuin avustava.
Valitettavasti koosteesta vaan näkee että pallo osui Eremenkoon.
viitati

Poissa Poissa

Vastaus #222 : 02.08.2025 klo 23:24:23

Olen 50 vuotta ollut jalkapallossa mukana. Ensin pelaajana mutta suurimman osan aikaa valmentajana lapsista aikuisiin eri sarjatasoilla...
Elän tunteella mukana pelissä myös katsomossa ja tulen mielelläni katsomaan PELAAJIEN SUORITUKSIA.
Kun en edes huomaa tuomaria olen voinut keskittyä oleelliseen.
Pelaajat ja tuomarit tekevät virheitä, ok inhimillistä.
Se ei ole inhimillistä että tuomarin arkityö viihdetaiteilijana näkyy jalkapallokentällä ja hän toimii pääroolissa toisin kuin pelaajat!
Pelle-Wermanni

Poissa Poissa

Vastaus #223 : 02.08.2025 klo 23:25:36

En taas 0,2 promillen humalassa muista sääntöjä, mutta oliko niissä jotain pallon tarkoituksellisesta pelaamisesta?

Jos oli, noiden kaikkien kimmokkeiden myötä maalin ”syöttäneen” Jaro-pelaajan pelaamista ei ehkä voi nähdä tarkoituksellisena. Pallohan nähdäkseni pomppaa oululaisen kädestä/rinnasta Jaro-pelaajan polveen ja siitä maalintekijälle.
« Viimeksi muokattu: 02.08.2025 klo 23:30:19 kirjoittanut Pelle-Wermanni »
Puncheon

Paikalla Paikalla

Vastaus #224 : 02.08.2025 klo 23:26:56

Ei ole kyllä paljoa pyydetty, helpompi löytää hammaskeiju tai joulupukki kuin Raatin katsomosta jalkapallosäännöt osaava.

Sivuja: 1 ... 8 [9] 10 ... 15

Siirry: