Tämän kauden Liverpool on hyvä hyökkäämään ja huono puolustamaan tilanteenvaihdoissa, ja hyvä puolustamaan ja huono hyökkäämään hitaammassa pallonhallintapelissä.
Pallonhallintapelissä nuo jäykät positiopelin periaatteet johtavat staattiseen seisoskeluun ja oikeastaan vain Wirtz ja varauksin Gravenberch ovat riittävän hyviä pallollisena avatakseen itse ne syöttölinjat. Positiopelin jääräpäisestä toteuttamisesta johtuen jopa boksipelaaminen on usein staattista ja helppo puolustaa. Ja takaa-ajoasemissa tai voittomaalia jahdatessa Slot ottaa ylimäräisen hyökkääjän, mutta kun se pelaaminen on yhä edelleen staattista seisoskelua, niin sitten tulee näitä loppuhetken takaiskuja, oliko niitä nyt seitsemän?
Joka tapauksessa Slot tekee tämän ihan itse.
Olen enimmäkseen samaa mieltä! Mutta syitä tähän voi ehkä vähän arpoa. Alkukaudesta näytti mielestäni sille, että kohti relationismiä ollaan menossa. Ja PSG:stähän Slot edelleen jauhaa koko ajan.
Mutta sitten alkoi tulla huonoja tuloksia, eivätkä uudet pelaajat ”klikanneet”. Joten siinä kohdassa taidettiin muuttaa pelaamista lähemmäs viime kauden systeemiä. Salah etunenässä ei pystynyt suoriutumaan muuten kuin positiojutuissa jne.
Eli lienee käynyt myös niin, että pelaajisto ei ole oikein taipunut muutokseen. En oikein jaksa uskoa, etteikö Liverpoolin analytiikkaosastolla olisi hyvää kuvaa siitä, miten pitäisi pelata. Voi vaan olla, ettei nyt oikein pystytä siihen.