Tottis
Poissa
Suosikkijoukkue: Spurs
|
 |
Vastaus #2050 : 29.01.2026 klo 00:50:38 |
|
Vain pelaamalla nämä nuoret kundit kasvavat pelaajina. Tel ja Odobert tulevat vielä kevään aikana hinaamaan Spurs'in kuiville putoamistaustelussa monien nimimerkkien harmiksi....
Onko täällä oikeasti joku nimimerkki, joka toivoo Spursin tippumista? En ainakaan itse ole sellaiseen törmännyt. Ei edes arsu-niilot taida toivoa Spursin putoamista Championshipiin. Hieno voitto tänään ja onneksi vältetään seuraavan kierroksen kaksi ylimääräistä peliä. Toivottavasti pirteä peli-ilme jatkuu viikonloppuna Cityä vastaan.
|
|
|
|
|
Porokara
Poissa
|
 |
Vastaus #2051 : 29.01.2026 klo 00:53:06 |
|
Onko täällä oikeasti joku nimimerkki, joka toivoo Spursin tippumista? En ainakaan itse ole sellaiseen törmännyt. Ei edes arsu-niilot taida toivoa Spursin putoamista Championshipiin.
Hieno voitto tänään ja onneksi vältetään seuraavan kierroksen kaksi ylimääräistä peliä. Toivottavasti pirteä peli-ilme jatkuu viikonloppuna Cityä vastaan.
En mä ainakaan toivo tippumista, mut jos se on rytminä sille et Southampton klaaraa, niin antaa mennä vaan.
|
|
|
|
|
Porokara
Poissa
|
 |
Vastaus #2052 : 29.01.2026 klo 01:05:44 |
|
Olen kyllä alkanut lämpenemään eniten parjaamilleni Odopertille ja Mathysille.
Älä nyt liikaa lämpee se voi näyttää liian hurjalt, lämpee enemmin ketsupil, sit ku oot tarpeeks lämmin, lähetä semmonen hyvä viesti sä mietit et, mitä jos bayernin jätkä ois kompastunu matkalla peliin, sit voit vaalia sitä ja puskea ulos sen tänne, niinkuin ihan tuplanumeroihin asti ja valistaa siitä mistä se lähti viimeiseksi, sori mä en osaa sanoo ku brennan johnson tohon plus, jos odobert anteeksi et mä kirjoitin oikeen on se mitä se ei oo, niin onko siinä semmonen mahis et lähtis kesäl lainal norwichiin, koska mun mielest on lievää aliarvioimista et ei oikei lueta ja koitetaan niinku saada se fudu vapaaks, ja sen jälkeen siel on joku rvp kertoo eri säännöistä, edes entisenä pizzalähettinä mä en voi sanoo paljon mä olisin muka kussut niihin pizzoihin.
|
|
|
|
|
To Dare Is To Do
Poissa
|
 |
Vastaus #2053 : 29.01.2026 klo 01:09:52 |
|
Hieno voitto tänään ja onneksi vältetään seuraavan kierroksen kaksi ylimääräistä peliä. Toivottavasti pirteä peli-ilme jatkuu viikonloppuna Cityä vastaan.
Oli. Täyttä dominointia joka puolella kenttää. Vankka luotto että nouseva trendi jatkuu vloppuna, vaikka levänneempi (Guehi, Semenyo) vastustaja.
|
|
|
|
|
Porokara
Poissa
|
 |
Vastaus #2054 : 29.01.2026 klo 01:12:52 |
|
Oli. Täyttä dominointia joka puolella kenttää. Vankka luotto että nouseva trendi jatkuu vloppuna, vaikka levänneempi (Guehi, Semenyo) vastustaja.
Joo mä veikkaan et ens valioliigaviikonlopust tulee pizzaviikonloppu. Ei muutaku pizzakkaisiin.
|
|
|
|
|
Johnson Again Ole Ole
Poissa
Suosikkijoukkue: Spurs, Brennan Johnson takatolpalla
|
 |
Vastaus #2055 : 29.01.2026 klo 01:45:25 |
|
Älä nyt liikaa lämpee se voi näyttää liian hurjalt, lämpee enemmin ketsupil, sit ku oot tarpeeks lämmin, lähetä semmonen hyvä viesti sä mietit et, mitä jos bayernin jätkä ois kompastunu matkalla peliin, sit voit vaalia sitä ja puskea ulos sen tänne, niinkuin ihan tuplanumeroihin asti ja valistaa siitä mistä se lähti viimeiseksi, sori mä en osaa sanoo ku brennan johnson tohon plus, jos odobert anteeksi et mä kirjoitin oikeen on se mitä se ei oo, niin onko siinä semmonen mahis et lähtis kesäl lainal norwichiin, koska mun mielest on lievää aliarvioimista et ei oikei lueta ja koitetaan niinku saada se fudu vapaaks, ja sen jälkeen siel on joku rvp kertoo eri säännöistä, edes entisenä pizzalähettinä mä en voi sanoo paljon mä olisin muka kussut niihin pizzoihin.
Joku tainnut ottaa vähän liikaa lämmikettä?  Nyt muutama edeltävä peli, alustavista pelin jälkeisistä kommenteista huolimatta, on ollut noususuhdanneista ja tilanteita luotu ihan eri malliin. Toki potentiaalia parantaa on vieläkin reilusti, toivottavasti pelin paraneminen jatkuu samaan tahtiin. Tässähän alkaa herranen aika pian jo uskomaan siihen, että Frank saa kuin saakin tämän supertankkerin suunnan käännettyä. Jos käykin huonosti eikä valjussa enää seiso niin voidaanko myydä Spurs saksaan? Alkaisi ainakin voittoja tulemaan.  E: itse pelistä pari kommenttia; Spence pelannut niin vähän RB:nä tässä seurassa, että ei mielestäni toimi oikealla. Tänään meni useamman kerran ajatukset ristiin Odobertin kanssa, vaikka vasemmalla ovat yhdessä useasti pelanneetkin. Toki vähän hakemista se välillä on ollut vasemmallakin, mutta tänään ei mielestäni hirveästi kemiaa näkynyt herrojen välillä. Aiemmin sanoin Spenceä aivan paskaksi, ei tuo nyt niinkään paska ollut mutta Spencen mittarilla huono suoritus, laitetaan enimmäkseen "väärän" puolen piikkiin. Hävisi muuten myös eniten kaksinkamppailuja (yht. 10). Keskikenttä toimi kyllä hyvin tänään, Xavi oli pelipäällä, Graylta äärimmäisen perusvarmaa suorittamista ja muutama hyvä nousu, Palhinha pelasi ehkä enemmän topparina kolmen linjassa mutta on se kova luu puolustussuuntaan eikä luovuta missään tilanteessa.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 29.01.2026 klo 02:18:05 kirjoittanut Johnson Again Ole Ole »
|
|
|
|
|
One nite in Bilbao
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajat, Coys, oulufutis, lahtelainen junnufutis
|
 |
Vastaus #2056 : 29.01.2026 klo 03:22:28 |
|
Tää oli hyvä viesti. Vähän kryptinen mutta hyvä.
|
|
|
|
|
Glorious
Paikalla
Suosikkijoukkue: TPS, Tottenham
|
 |
Vastaus #2057 : 29.01.2026 klo 06:14:29 |
|
Mitenköhän tämän sieniliigan formin saisi siirrettyä myös valjun puolelle?! Hämmentävää kaikkinensa.
|
|
|
|
|
Iljevitsh
Poissa
Suosikkijoukkue: Tottenham Hotspur
|
 |
Vastaus #2058 : 29.01.2026 klo 07:04:55 |
|
Brugge, Gala, Juve tai Tico tulee seuraavaksi vastaan. Sitä en tiedä miten nuo on saatu vaihtoehdoiksi tai miten tämä turnaus toimii mutta näin se on.
Nyt Lange nyrkki pois perseestä ja osta pelaajia tai eroa.
|
|
|
|
|
D4
Poissa
Suosikkijoukkue: COYS!
|
 |
Vastaus #2059 : 29.01.2026 klo 08:47:19 |
|
Jotenkin oli taas eilisestä pelistä sellainen olo, että oli "liian" helppoa. Spurs pelasi kyllä minusta ihan hyvin, ei siinä, mutta oudon saamattomia olivat molemmat saksalaisvastukset CL:ssä.
No, otetaan tämä toki vastaan. Pari matsia vähemmän ei ole huono asia tässä loukkaantumissumassa, vaikkakaan en odota kummoista pistesaalista helmikuun peleistä.
Odobert on mielestäni ollut todella hyvä viime pelit. Jos tämä formi säilyy, on meillä LANS hyökkäyspäähän loppukaudeksi.
|
|
|
|
|
ziizaah
Poissa
|
 |
Vastaus #2060 : 29.01.2026 klo 09:03:42 |
|
Odopertti ollut tosiaan melkoisen positiivinen ilmestys tällä kaudella, vielä kun saisi maalijyvän paremmin kohdalleen. Xavilta myös paljon positiivisia asioita tässäkin pelissä. Spence ei sen sijaan allekirjoittanutta vakuuttanut hyökkäyspään pelissä, puolustuspäässä oli onneksi sen sijaan hyvinkin varma. Grayltä myös aika perusvarmaa peliä ilman mitään krumeluureja, kukkupallotkin tarttuivat kivasti jalkaan ja pelaa aina sen helpon syötön.
Vastustaja ei toki kauheasti vakuuttanut, melko passiivista puolustusta syvällä omassa boksissa ja vastahyökkäykset jäivät aika vaarattomiksi. Toki Spursin 1-0 maalin jälkeen ote taas luovutettiin vastustajalle, mutta onneksi se paha hetki ei kymmentä minuuttia kauemmin kestänyt.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 29.01.2026 klo 09:11:50 kirjoittanut ziizaah »
|
|
|
|
|
Spure
Poissa
Suosikkijoukkue: Tottenham Hotspur
|
 |
Vastaus #2061 : 29.01.2026 klo 09:30:04 |
|
Helppo peli oli taas. Tasoero näkyy. Eihän tuossa Frankfurtissa ole pelimiehiä kuin Burkardt, joka oli loukkaantuneena (tämä mies sopisi muuten hyvin Spursin hyökkääjäksi). Englantilaiset jyrää Mestarien Liigassa. Top 8:ssa viisi englantilaista, top 4:ssä kolme. Newcastlekin 12.
Minulla ei ole päkääkään luottoa Frankiin tämänkään jälkeen. Valjussa pupellus jatkuu ja jos Frankia ei potkita, tässä oikeasti pudotaan vielä.
Nythän tuo Mestarien liigakin vasta alkaa haastamaan. Paremmalla valmentajalla voisi olla mahdollisuus pitemmällekin.
|
|
|
|
|
Duracel
Poissa
|
 |
Vastaus #2062 : 29.01.2026 klo 10:36:16 |
|
Brugge, Gala, Juve tai Tico tulee seuraavaksi vastaan. Sitä en tiedä miten nuo on saatu vaihtoehdoiksi tai miten tämä turnaus toimii mutta näin se on.
Nyt Lange nyrkki pois perseestä ja osta pelaajia tai eroa.
https://www.uefa.com/uefachampionsleague/draws/
|
|
|
|
|
robinyari
Poissa
Suosikkijoukkue: Spurs, Hibs
|
 |
Vastaus #2063 : 29.01.2026 klo 10:43:52 |
|
Pitää nyt antaa Juutille tunnustustakin välillä - oli varmasti oikea veto laittaa Solanke sienirinkiin Telin tilalle. Pidin ajatusta typeränä, olin väärässä.
Mutta edelleen Frank vahvasti out. Jos nyt kävisi niin ihmeellisesti että sieniliigaformi kääntyisi edes osin valjuformiksi, niin palataan sitten taas astialle. Olisin itse asiassa todella onnellinen jos Frank osoittaisi kaikille osaavansa valmentaa Spurssia menestyksekkäästi ja kääntäisi tämän tankkerin. Sitä odotellessa...
|
|
|
|
|
One nite in Bilbao
Poissa
|
 |
Vastaus #2064 : 29.01.2026 klo 11:24:11 |
|
Pitää nyt antaa Juutille tunnustustakin välillä - oli varmasti oikea veto laittaa Solanke sienirinkiin Telin tilalle. Pidin ajatusta typeränä, olin väärässä.
Mutta edelleen Frank vahvasti out. Jos nyt kävisi niin ihmeellisesti että sieniliigaformi kääntyisi edes osin valjuformiksi, niin palataan sitten taas astialle. Olisin itse asiassa todella onnellinen jos Frank osoittaisi kaikille osaavansa valmentaa Spurssia menestyksekkäästi ja kääntäisi tämän tankkerin. Sitä odotellessa...
Jep. Ihan ok viihdyttävää futistakin näköjään osataan pelata, eikä tuo jatkuva veturin vaihtelukaan hyvää tee. Toivottavasti se seisoisi! Ja Lange voisi heittää ne excelit hetkeksi helvettiin, ja ostohousuja jalkaan.
|
|
|
|
|
journeyman
Poissa
|
 |
Vastaus #2065 : 29.01.2026 klo 12:49:28 |
|
Jep CLssä taas positiivisin ottein ja tuloksin. Robinyarin tapaan en toivo kuin onnistumisia Frankille. Se olisi vain hyvä asia.
Aina näin hyvä matsin jälkeen tulee ajatuksia, että kyllä tässä jengissä on paljon potentiaalia. Tel ja Odobert ovat nousseet tällä kaudella paremmalle tasolle ja molemmat edelleen ihan poikasia vielä. Nuo voisivat olla tulevaisuuden pelaajia. Sitten on Xavi ja Gray, jotka ovat niinikään poikasia, mutta pelaavat nyt koko ajan paremmin. Ehkä Frank nyt lopullisesti kuoppaa sen ajatuksensa pelata Palhinha - Benta tyyppisellä pohjalla, jolla ollaan lähes kerta kerrasta saamattomia ylöspäin. Olisiko itseasiassa myös Kuduksen loukkaantuminen ollut se asia, mikä on muuttanut Frankin pelitapaa hieman. Sehän on loppunut se yksi ja ainoa tapa hyökätä sen jälkeen ja kas kummaa pelaaminen ylöspäin näyttää paljon pirteämmältä.
Frankin pitää parantaa ja paljon lopettaa se jumittaminen yhdessä ja oikeassa tavassa, kuten on nyt tehnytkin viime aikoina. Tässä on nuori ja lahjakas porukka kuitenkin kasassa. Veturikuskin pitää vaan olla nyt rohkea ja olla sitomatta niitä jalkoja johonkin datapalloon/U-palloon.
|
|
|
|
|
Johnson Again Ole Ole
Poissa
|
 |
Vastaus #2066 : 29.01.2026 klo 14:53:06 |
|
Voin itsekin myöntää olleeni väärässä Solanken suhteen, kuvittelin ettei puolikuntoisella, pitkästä loukista palanneella Solankella näin nopeasti seiso mutta mitä vielä, kahteen peliin kaksi tärkeää maalia. On tämä kyllä varsin mielenkiintoinen joukkue, liigassa ollaan Brightonin ja Bournemouthin alapuolella. Champparissa sitten taas esim. Barcelonan, PSG:n ja Realin yläpuolella.  Saapa nähdä millaisia hankintoja tehdään vielä tammikuussa vai lerpahtaako täysin, mielenkiintoiset ajat edessä kun ensi viikon torstaihin asti aikaa rekisteröidä kolme uutta pelaajaa sieniliigaan. Todennäköisimpiä lisäyksiä taitavat olla ainakin Tel ja Gallagher, mutta kuka kolmantena? Bisse, Dragu vai kenties joku uusi hankinta?
|
|
|
|
|
-jda-
Poissa
|
 |
Vastaus #2067 : 29.01.2026 klo 14:54:21 |
|
Sieniliigan ensimmäisestä vaiheesta napsahti mukavat +40 miljoonaa palkintorahaa. Siitä ei ole tietoa siirtyykö summa lyhentämättömänä siirtobudjettiin vai johtoryhmän kokouspalkkioiden budjetiksi. Ehdotan jälkimmäistä koska tuntuu siltä että ylimääräinen kokous on tarpeen jokaisen puppeloidun valjumatsin jälkeen.
|
|
|
|
|
Seeteufel
Poissa
Suosikkijoukkue: Röda, Stock Aitken Waterman
|
 |
Vastaus #2068 : 29.01.2026 klo 15:07:35 |
|
Sieniliigan ensimmäisestä vaiheesta napsahti mukavat +40 miljoonaa palkintorahaa. Siitä ei ole tietoa siirtyykö summa lyhentämättömänä siirtobudjettiin vai johtoryhmän kokouspalkkioiden budjetiksi. Ehdotan jälkimmäistä koska tuntuu siltä että ylimääräinen kokous on tarpeen jokaisen puppeloidun valjumatsin jälkeen.
Juustohuoneen rakennustyöt on jo aloitettu.
|
|
|
|
|
Blanchflower
Poissa
|
 |
Vastaus #2069 : 29.01.2026 klo 15:53:43 |
|
Todennäköisimpiä lisäyksiä taitavat olla ainakin Tel ja Gallagher, mutta kuka kolmantena? Bisse, Dragu vai kenties joku uusi hankinta?
Lähtökohtaisesti uusi hankinta - mutta toivottavasti ei mene tuohon Kinsky -kuvioon, jos Kinsky lähtee niin sitten kakkosvahtina Austin riskillä (ja Gunter kolmosena) ja mahdollinen kenttäpelaajahankinta sitten kolmantena Telin ja Gallagherin lisäksi.
|
|
|
|
|
-jda-
Poissa
|
 |
Vastaus #2070 : 29.01.2026 klo 15:55:01 |
|
Juustohuoneen rakennustyöt on jo aloitettu.
Syytäkin on. Jokaisessa itseään kunnioittavassa seurassa on juustohuone. Asiat on muutenkin syytä laittaa tärkeysjärjestykseen: 1. Juustohuone 2. Tompalle xylitolipurkkaa 3. Kutonen
|
|
|
|
|
One nite in Bilbao
Poissa
|
 |
Vastaus #2071 : 29.01.2026 klo 23:06:30 |
|
Kuinkahan paljon heikompi tuo paljon parjattu torstailiiga todellisuudessa on? Nottarit pyyhki Valioliigassa Spursilla lattiaa, mutta EL:ssä vasta kahdestoista. Toki tulokset ovat parantuneet Dychen alaisuudessa, ja alun heikompi formi pudottaa sijoitusta. Eikä tuo Villakaan tuolla mitenkään ylivoimainen ole. Ja hyvin tuntuu viime kauden EL -porukat herkkusienessäkin pärjäävän.
|
|
|
|
|
-jda-
Poissa
|
 |
Vastaus #2072 : 30.01.2026 klo 10:20:38 |
|
Kuinkahan paljon heikompi tuo paljon parjattu torstailiiga todellisuudessa on? Nottarit pyyhki Valioliigassa Spursilla lattiaa, mutta EL:ssä vasta kahdestoista. Toki tulokset ovat parantuneet Dychen alaisuudessa, ja alun heikompi formi pudottaa sijoitusta. Eikä tuo Villakaan tuolla mitenkään ylivoimainen ole. Ja hyvin tuntuu viime kauden EL -porukat herkkusienessäkin pärjäävän.
Ei varmaan ole olemassa yksiselitteistä ja luotettavaa mittaria liigojen välillä, mutta kyllähän Sieniliigan pitäisi varsinkin alkusarjan pelien jälkeen olla merkittävästi kovatasoisempi. Toki tuuri vaikuttaa paljon, minkälaisia vastustajia saat - kummassakin sarjassa voi päästä kohtuullisen helpolla ohjelmalla alkusarjasta eteenpäin vaikka oma peli ei olisi raiteillaan. Mitä tulee Spursin menestykseen tämän vuoden Sienissä, sanoisin että alkusarjan osalta kävi kohtuullisen suosiollinen arpa vastustajien suhteen ja toisaalta suurin osa joukkueista mantereen puolella pelaa paljon matalamman intensiteetin peliä kuin mitä valjussa yleisesti pelataan. Verkkaisempi pelitapa on selkeästi sopinut Spursin keskikentälle ja hyökkäysosastolle. Valjussa on paljon vähemmän aikaa ja enemmän prässiä vastustajilta, joka on Spursin kohdalla osaltaan johtanut ongelmiin varsinkin pelinrakennuksessa ja hyökkäyspäässä. Toki nyt seuraavalla kierroksella voisi olettaa haasteen kasvavan Sieniliigassakin, ja jos päästään siitä läpi niin sen jälkeen vastuksen pitäisi olla selkeästi eri tasoa. Viime kauden torstailiigan voitto on omissa papereissani suunnilleen samalla tasolla kuin jos mennään sienissä seuraavalta kierrokselta jatkoon. Toki, koska pokaali pitkästä aikaa, niin tunnetasolla tietenkin torstaimestaruus paljon isompi juttu, mutta pelillisesti ei välttämättä. Jos Frank sählää Spursin sijalle 17. kauden päätteeksi ja sienissä mennään 8 parjaan joukkoon - ei ole menty eteenpäin eikä taaksepäin viime kaudesta.
|
|
|
|
|
Tottis
Poissa
|
 |
Vastaus #2073 : 30.01.2026 klo 13:07:06 |
|
Viime kauden torstailiigan voitto on omissa papereissani suunnilleen samalla tasolla kuin jos mennään sienissä seuraavalta kierrokselta jatkoon. Toki, koska pokaali pitkästä aikaa, niin tunnetasolla tietenkin torstaimestaruus paljon isompi juttu, mutta pelillisesti ei välttämättä. Jos Frank sählää Spursin sijalle 17. kauden päätteeksi ja sienissä mennään 8 parjaan joukkoon - ei ole menty eteenpäin eikä taaksepäin viime kaudesta.
Nämä EL-pokaalin voiton vähättelemiset eivät koskaan lakkaa ihmetyttämästä. Yhden pudostuspelikierroksen voittaminen CL:ssa on mielestäsi siis yhtä hyvä suoritus kuin EL-pokaalin voittaminen? Enpä ole tällaista tuubaa taas hetkeen lukenut. Spursilla oli todella helppo alkuohjelma tällä kaudella CL:ssa, joka antaa hieman väärän kuvan Spursin tasosta. Spursin kohtaamat joukkueet sijoittuivat seuraavasti: Villareal 35/36 Bodo 23/36 Monaco 21/36 Copenhagen 31/36 PSG 11/36 Slavia Praha 34/36 Dortmund 17/36 Frankfurt 33/36 Spursilla oli vähintään yhtä vaikea otteluohjelma viime kaudella EL:ssa kuin nyt CL:ssa on tähän mennessä nähty.
|
|
|
|
|
Johnson Again Ole Ole
Poissa
|
 |
Vastaus #2074 : 30.01.2026 klo 13:25:35 |
|
Tässä taas hyvä analyysi Spursin ongelmista James Allcottin tarjoilemana. TL;DR: kolmanneksi eniten keskityksiä liigassa ja toiseksi huonoin xG per shot. Myös keskikentän hyödyntäminen hyökkäyksessä loistaa poissaolollaan.
|
|
|
|
|
|
|
|