FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
17.10.2025 klo 12:38:23 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle

Sivuja: 1 [2]

Kirjoittaja Aihe: Vertaistukea vapaaehtoistoimijoille  (Luettu 3571 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
korroosio

Poissa Poissa

Vastaus #25 : 10.09.2025 klo 16:02:08

Miten muualla on hoidettu yön yli reissut kustannusten osalta? Meillä saa 50 pinnaa pois maksusta apuvalmentajana, vastuuvalkku toki laskuttaa kaikki kulut.  Joissain joukkueissa saa majoitukset ja ruuat ilmaiseksi. Eipä noita usein ole, yksi leiri ja nyt viikonloppuna käydään Jyväskylässä.

Lähden just huoltajana turnaukseen (laivat ja hotelli kustannuksina). Maksan 0 €. Mielestäni oikein.

Mutta siis ihmettelen, luinko oikein, että valmentajana joutuu siis maksamaan reissusta? Kuulostaa hieman oudolta.
Kossi Agassa

Poissa Poissa

Vastaus #26 : 10.09.2025 klo 16:15:36

Itse olen ollut tosiaan vastuuvalmentajana, mutta nyt saa riittää ja downgreidaan itseni apuvalmentajaksi.
Itse myös ekaa kautta vastuuvalmentajana ja kun pestin otin vastaan, niin ajattelin naivisti, että ei se nyt hirveän paljon enempää vaadi. Täysin väärässä olin :D

Siis olin jo apuvalkkuna aktiivisesti ollut suunnittelemassa treenejä ja kantanut vastuun peliryhmien jaosta, mutta tässä huomannut, että aikaa palaa aika paljon muuhunkin.

Miten muualla on hoidettu yön yli reissut kustannusten osalta? Meillä saa 50 pinnaa pois maksusta apuvalmentajana, vastuuvalkku toki laskuttaa kaikki kulut.  Joissain joukkueissa saa majoitukset ja ruuat ilmaiseksi. Eipä noita usein ole, yksi leiri ja nyt viikonloppuna käydään Jyväskylässä.
Vähän riippuu paljon siellä on vanhempia mukana. Pienillä lapsilla yleensä melkein kaikilla on vanhempi mukana, jolloin tuo 50% varmaan ihan ok, jos apuvalkkuna ei tarvitse paljoa muiden lapsien perään katsella. Mutta isommilla sitten pitää kyllä kaikkien toimihenkilöiden reissujen olla ilmaisia, koska ne ei mitään lomareissuja todellakaan ole :)
ginikettu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK (BJK)

Vastaus #27 : 10.09.2025 klo 16:17:32

Itse olen ollut tosiaan vastuuvalmentajana, mutta nyt saa riittää ja downgreidaan itseni apuvalmentajaksi.
Tietämättä, niin vastuuvalmentajan hommat on sellaisia, ettei niitä kannata oikein oman työn ohessa tehdä. Niissä on helposti sen verran paljon tekemistä (riippuen toki muista toimareista), ettei sitä kovin moni pitkään jaksa. Jos toki on työelämän ulkopuolella ja on aikaa harrastaa niin mikäs sitten, mutta useimmat ei ole vapautuneet näistä kahleista ihan jo käytännön syistä. Toki joukkuemaksuissa näkyy sitten jos niitä palkattuna joku hoitaa.
Valonheitin

Paikalla Paikalla

Vastaus #28 : 10.09.2025 klo 18:26:29

Omassa seurassa tulee onneksi toimistolta linjaukset harjoittelumääristä yms. ja myös käydään yhteisesti läpi esim. mihin sarjoihin on järkevää osallistua. Samoin kausisuunnitelmaan ja muuhun saa todella hyvin apua.&

Samoin kaikki kenttävaraukset, pelipassit, sarjoihin ilmoittautumiset yms. hoituu seuran puolesta. Lisäksi junnupäällikkö kiertelee treeneissä ja pyydettäessä tulee vaikka vetämään jonkun mallitreenin ja muutenkin neuvoo kysyttäessä.

Joukkue saa sitten itse sisäisesti päättää työnjaosta esim. valmennus-jojo välillä.

Mutta onhan ”pelkässä” valmennustyössä jo valtavasti hommaa, varsinkin jos on joukkueita eri sarjoissa ja lisäksi kierretään turnauksia.

Eli onhan siinä päivätyön lisäksi hommaa. Seuran vahva tuki ja ohjaus myös kääntäen lisää tietyllä tavalla painetta, kun kohtuullisen hyvien resurssien vastineeksi odotetaan seuran asettamien vaatimusten täyttyvän.

Itsellä on kyllä nyt vähän ns. päätösten syksy edessä, koska ihan tätä vauhtia ei voi kovin monta kesää vetää. Terassipyöräkin on ollut koko kesän käyttämättömänä tallissa, kun ei ehdi tai jaksa käydä missään.
rivers

Poissa Poissa

Vastaus #29 : 11.09.2025 klo 07:43:13

Terassipyöräkin on ollut koko kesän käyttämättömänä tallissa, kun ei ehdi tai jaksa käydä missään.

Tämä on se ainoa negatiivinen asia tässä ruljanssissa. Oma futaaminen/lenkkeily on nyt aika minimissä kun ei vaan ehdi tai jaksa. 2,5h kun pyörit 100-lasissa kentällä niin saa siinä vähän repiä että lähdet vielä purtsalle hölkkään. Kai sitä vaan pitäisi mennä.
turkistarhaaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Munsala IK

Vastaus #30 : 11.09.2025 klo 08:33:41

Tämä on se ainoa negatiivinen asia tässä ruljanssissa.
Hankalat vanhemmat/valmentajat kyllä suurin negatiivinen puoli. Ihan uskomattomiin keisseihin törmännyt vuosien varrella.
rivers

Poissa Poissa

Vastaus #31 : 11.09.2025 klo 09:55:07

Hankalat vanhemmat/valmentajat kyllä suurin negatiivinen puoli. Ihan uskomattomiin keisseihin törmännyt vuosien varrella.

Mulla on tässä käynyt hyvä tuuri. Poikien puolella näitä oli mutta kun vaihtoi tyttöihin, niin ei ole mitään erityisen jäätävää ollut. Vielä.
Singulariteetti

Poissa Poissa

Vastaus #32 : 11.09.2025 klo 14:07:16

Mielestäni taas nuo hankalat tilanteet ovat olleet se, mistä on kaikkein eniten toimihenkilönä oppinut. Koen siis, että hyvin monenlaisten ihmisten kanssa, välillä tosiaan aika kummallistenkin casejen selvittelystä on ollut ihan hyötyä työelämäänkin ammennettavaksi. Vähän kuin jonkinlainen intin johtajatehtävärata siis. Henkilökohtaisestihan mitään ei pidä ottaa, vaan mielenkiintoisina haasteina.

Sivuja: 1 [2]

Siirry: