Itse olen ollut tosiaan vastuuvalmentajana, mutta nyt saa riittää ja downgreidaan itseni apuvalmentajaksi.
Itse myös ekaa kautta vastuuvalmentajana ja kun pestin otin vastaan, niin ajattelin naivisti, että ei se nyt hirveän paljon enempää vaadi. Täysin väärässä olin

Siis olin jo apuvalkkuna aktiivisesti ollut suunnittelemassa treenejä ja kantanut vastuun peliryhmien jaosta, mutta tässä huomannut, että aikaa palaa aika paljon muuhunkin.
Miten muualla on hoidettu yön yli reissut kustannusten osalta? Meillä saa 50 pinnaa pois maksusta apuvalmentajana, vastuuvalkku toki laskuttaa kaikki kulut. Joissain joukkueissa saa majoitukset ja ruuat ilmaiseksi. Eipä noita usein ole, yksi leiri ja nyt viikonloppuna käydään Jyväskylässä.
Vähän riippuu paljon siellä on vanhempia mukana. Pienillä lapsilla yleensä melkein kaikilla on vanhempi mukana, jolloin tuo 50% varmaan ihan ok, jos apuvalkkuna ei tarvitse paljoa muiden lapsien perään katsella. Mutta isommilla sitten pitää kyllä kaikkien toimihenkilöiden reissujen olla ilmaisia, koska ne ei mitään lomareissuja todellakaan ole