Mielestäni sellainen formaatti missä hehkutetaan Real/Barca/Pool/City -otteluita herkkupaloina, jonka lopputuloksella sitten ei olekaan kauheasti merkitystä, ei oikein ole viihdyttävä.
Jotain koko systeemistä kertoo sekin, että vaikka katson Newcastlen pelit, ei minulla ole mitään tietoa monensiako ovat sarjassa ja tilanne ehtii miljoonaan kertaan vielä muuttuakin.
No nämä on toki mielipideasioita. Oon itse vähän yksinkertaisempi kuluttaja ja otan eurofutiksen nykyään lähinnä kevyenä viihteenä ja katson mieluummin vauhdikkaita ja ennakolta tasaisia otteluita. Siksi se sarjataulukko kannattaa tsekata aina koko kierroksen jälkeen, eikä tiistaiyönä. Eikä sillä taulukolla pitäisikään olla vielä tässä vaiheessa liigavaihetta mitään merkitystä. Minusta tuossa systeemissä ei ole ollut alun alkaenkaan mitään epäselvää.
Newcastle oli viimeksi europeleissä ollessaan neloskorissa... Vastassa oli muistaakseni AC Milan (kolmoskori), Dortmund ja PSG.
Täytyy myöntää, että mä en ole ymmärtänyt ennen tai nytkään millä perustein joukkueet jaetaan koreihin.
Ehkä tässä vaan tulee ähky tähän "superotteluiden" jatkuvaan määrään. Tuosta vielä joku Arsu-City välierissä, sitten vastakkain lädien liigacupin välierissä ja kaksi kertaa liigassa niin pelaavat ilman FA Cuppia mukavat kuusi kertaa vastakkain...
Tämän ymmärrän, vaikka en brittifutista seuraakaan. Muistan itsekin, kun keväällä 2011 Barcelona ja Real pelasi toisiaan vastaan neljä kertaa 17 päivässä (La Liga, Copan finaali ja UCL välierät). Tuollaista El Clasico-rumbaa ei olekaan sen koommin nähty.
Miten se eroaa siitä että Bayern pieksee nyt Pafosin vieraissa 5-1 ja Bruggen kotona 4-0 ja varmaan USG:n kotona vielä 7-0 yms.? Tasoeroja ei saa pienennettyä muuten kuin joukkueita vähentämällä.
Ei eroa mitenkään. Kuten jo mainittu, itselleni se kilpailun viihteellisyys on nimenomaan niissä 1-2 korin otteluissa (eilen Pool-Real tai PSG-Bayern, tänään Benfica-Leverkusen tai City-Dortmund). Tuskin tämän illan Brügge-Barcelona matsistakaan mitään suurempaa kommentoitavaa irtoaa. Boldattuun sama. Kuten sanoin aiemmassa viestissäni, neloskorin voisi pudottaa kilpailusta kokonaan.