Sitten kauden alettua kaikki alisuoritti valmennuksista pelaajistoon, poikkeuksena ehkä Djalo, joka hänkin lähti kesken kauden muualle. Junnut (Pasanen, Maukonen) koomaili muutamaan otteluun maalit vastustajille ja Selander oli foorumin kausipaketin mukaan tiputtanut ihan itse 13 pinnaa
Isoin ongelma oli keskikenttä, jossa Djaloa ei näkynyt kentällä joko lainkaan tai ei enää työnteossa, ja Eemeli Virtakin oli telakalla tai sitte selvästi puolikuntosena. Eli siellä oli koko alkukauden Pasanen ja kaks kolmikosta Koskinen-Selander-Jäntti, ja josta kolmikosta riippumatta jokainen liigajoukkue naureskeli läpi hyökkäyksiinsä. Odutayo katosi ja Ivanovic sekä Lopez eivät saaneet hyökkäyksessä tehoja aikaan (paitsi Lopezilla joku suonenvetopeli, oliko SJK). Pasanen lahjoitti 4p Oululle ja Maukonen ainakin 2p Gnistanille, mutta Johtaja Calu havainnoi että Selanderkin oli kentällä ja selvyyden vuoksi kohdisti siihen sarakkeeseen.

Sitte kesällä vaihdettiin valmentajaa ja ukkoja, ja vaikka ne jotka tuli oli ihan ok pelaajia, ja Duarte ihan perusjärkevä valmentaja, ni vaikka sitte oli jo ihan liigajoukkue kasassa, ni ei se oikein koskaan lähtenyt tulostaululle. Viimeiset ratkaisupelit pupellettiin EIF:ille ja sitten Jarolle erittäin lahjakkaasti itse.
Paskaa säkää oli syksyllä aika paljon, mutta jos nyt useamman vuoden hieroo siellä alakastissa ni joskus se kirpasee ja ihan itse tehtyä oli.