FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
16.03.2026 klo 03:11:40 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Sivuja: 1 ... 40 [41] 42 ... 67

Kirjoittaja Aihe: Ilves 2026 - Kysymysmerkkien kausi?  (Luettu 295350 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
13ergkamp

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Slavia Sofia

Vastaus #1000 : 02.02.2026 klo 14:40:34

Se on yleisseurojen ihanuus ja kamaluus, etteivät kannattajat aina ennätä kaikkiin tilaisuuksiin. Kaltaisesi tampuriinin on sitä vaikea ymmärtää.

”Hienossa” jamassa kyllä tämä topicci- jos vähän kritisioi alkamisaikoja niin alkaa voimakkaat hyökkäykset joko tekstiseinillä tai nyt tampuriiniksi vittuilemalla :( Alas
13ergkamp

Poissa Poissa

Vastaus #1001 : 02.02.2026 klo 14:42:32

Kesäisenä lauantaina voisi onnistua tai syksyllä viimeiseen kotipeliin, mutta aika ei tosiaan taida olla vielä kypsä samanaikaiseen panostukseen niin kiekon playoffeihin kuin massiiviseen kotiavaukseen. Työtä silti on tehtävä sen eteen, että joskus avaus olisi massiivinen ja mikään pikkuinen tapahtuma sen ei nytkään pidä olla.

Eikös tämä kulkenut nimellä ”koti-invaasio”.

Jos haluaa toteuttaa samalla aikajana-logiikalla, niin jalkapallossa pitäisi ensin järjsetää menestyksekkäitä vierasinvaasioita Ylos

Ja miksi ei, kun junamatkan päässä on useampikin suht freesi stadioni.
minävaa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves

Vastaus #1002 : 02.02.2026 klo 15:30:58

Eikös tämä kulkenut nimellä ”koti-invaasio”.

Jos haluaa toteuttaa samalla aikajana-logiikalla, niin jalkapallossa pitäisi ensin järjsetää menestyksekkäitä vierasinvaasioita Ylos

Ja miksi ei, kun junamatkan päässä on useampikin suht freesi stadioni.

Joo siis puhuin marsseista tuossa vastatessani Jääpoijun marssikommenttiin, en niinkään täysin vastaavanlaisesta tapahtumasta kuin, mitä koti-invaasio.

Itse näen tärkeämmäksi panostaa ennemmin tasaiseen osallistumiseen jokaiseen järkevän ajankohdan otteluun kuin yksittäisiin megaotteluihin, mutta on nämä tempaukset kyllä yksittäisinä tapahtumina ainutlaatuisen hauskoja.

Mestaruussarjassa oli hyvää presenssiä jokaisessa ottelussa pl. KuPS-ottelu ja, jos Ilves olisi taistellut mestaruudesta Turussa, niin oltaisiin varmasti puhuttu jo ennätysvieraspossesta. Eli tuota tasaisuutta kohti ollaan matkalla ja vierasotteluohjelma on jälleen jokseenkin suotuisa tämän kulttuurin edistämiseksi ensi kaudellakin.

Isoa presenssiä toivon, oli sitten markkinoitu invaasiona tmv. tai ei, SJK 2.5., Lahti 30.5. ja Jaro 4.7. Kotiotteluista kotiavaus 4.4. Kupsia vastaan, TPS 13.6., SJK 27.6., Lahti 25.7. (jos ei siirry) ja VPS 22.8.
tepiret

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Brändiuudistus FC

Vastaus #1003 : 02.02.2026 klo 18:35:35

En oikein ymmärrä miksi luulet minun haluavan Ilveksen saavan vähemmän tuloja kausarimyynnistä ja minun haluamisellani ei ole mitään merkitystä, kun en päättävässä asemassa ole Ilveksen suhteen. Toinen asia on se kiinnostaako ketään muuta haluanko Ilveksen saavan vähemmän kausarituloja. Luultavasti ei ja tämä keskustelu voitaisiin käydä privana, jos se sinua kiinnostaa.

Jos tällä nyt viitattiin siihen riisuttuun ja halvempaan kausariin, niin ei se tosiaankaan vähennä kausarituloja. Se voi jopa lisätä, jos seura niin haluaa. Voi myös vähentää tai pysyä samassa. Riippuu täysin siitä paljonko seura halventaa riisuttua kausikorttia nykyisestä ja millä hinnalla myy lisäpalvelut.  Luulisi sinun nyt tämän tietävän itsekin, kun osaat plus-, miinus- ja jopa jakolaskuja. En jaksa pistää esimerkkejä millä summilla tienattaisiin enemmän ja millä vähemmän.

Muuten oma mieleipide lisäpalveluiden hinnasta pitäisi mennä kysynnän mukaan eikä kulujen. Jos liigacupin/harjoituspelit kiinnostavat kausarin ostaneita ja niistä ollaan valmiit maksamaan, niin hinta kovemmaksi kuin kakkosen peleille jotka eivät niin paljoa kiinnosta ja kausikorttilaiset eivät niistä ole paljoa valmiit maksamaan.

Tuohon kausarien lisäpalveluun voisi jopa lisätä lipun yhteyteen kuuluvan kaljan ja makkaran tjmv. Tämä myytäisiin vähän halvemmalla, kun stadionilla ostettu, kun näitä ei kuitenkaan 100% käytetä.

Moni voi huudella, mutta harvempi ehdottelee itselle tappiollista diiliä joista muut hyötyvät.

En minä luule mitään, siksi kysyin kysymyksen aiheesta, kun minä en ihan ymmärrä sinua ja aivoituksiasi, enkä että mitä haet näillä "kausariuudistuksillasi", sitä vartenhan kysymykset ovat, että kanssakeskustelijalta/-joilta saa lisätietoa. Minua ainakin kiinnosti nimeomaan sinun ajatuksesi aiheesta, kun ne eroavat aika paljon omastani ja sen vuoksi esitin kysymyksiä, yrittäen ymmärtää näkökantaasi ja saaden perusteluja väitteisiisi. Ja mielestäni kerroin oman näkökantani ja perustelin niitä, kun et esittänyt yhtään kysymystä minulle aiheesta, niin oletin, että ymmärsit viestieni sisällön, mutta kaikesta päätellen et ymmärtänyt, tämän johdosta on kovin erikoista, ettei yhdessäkään viestissäsi/vastauksessasi minulle ole yhtään kysymystä...  Tämä futisforum on mielestäni keskustelupalsta, ja keskusteluun olennaisesti kuuluu yritys ymmärtää toisen näkemyksen sisältö, ei niinkään jatkuvalla syötöllä väittää, että oma mielipide on ainoa oikea näkemys, kuten sinä tässä olet toiminut, ja useasti muulloinkin toimit.

Viittasin nimeomaan noihin kausikorttiuudistusehdotuksiisi.
Suottaapi olla tai suottaapi olla olematta.
Jos, voi, jos, voi, riippuu etc... Ei taaskaan yhtään perustelua, miksi vaikuttaisi positiivisemmin tai negatiivisemmin myyntiin kuin nykyinen kausikorttijärjestely. Osaan myös kertolaskuja! Mielestäni osaan kiitettävällä tasolla koko peruskoulu-tasoisen matematiikan! Kun nyt selkeästi olet loukkaantunut matematiikka-vitsistäni sinulle, niin matematiikka on validi päättelytapa, jossa tosista premisseistä seuraa välttämättä tosi johtopäätös. Eli mustavalkoisuudessaan matematiikkaa voi tehdä joko oikein tai väärin.

Tuolle ehdottamallesi systeemille Ilveksellä on jo järjestelmä, sitä kutsutaan irtolipuksi, toki siihen edelleen kuuluu tuo Nysse-etuisuus. Ja tämän linkin perusteella, https://www.ilvesfootball.com/vastuullisuus/ymparistovastuu/ Ilves ei pysty tuosta etuisuudesta irtaantumaan, koska se sotisi seuran omia arvoja vastaan.

Ja viimeiseen, en kyllä ymmärrä miten tuo järjestely sinulle tappiollinen olisi, kun sanoit että nykyiset edut vastaa tarpeisiisi? Toki jos nykyinen hinta nousisi nykyisillä eduilla, niin tuo olisi sinullekkin tappiollinen, mutta silloin se olisi ihan jokaiselle tappiollinen. Varsin trumppilainen/perussuomalainen näkemys, että jos jollain muulla henkilöllä on valinnanvapautta, niin se on sinulle tappiollinen diili. :D

Tämä riittää minulle aiheesta, kun kanssasi ei saa tasapuolista keskustelua aikaan ja voin rehellisesti kertoa, että olen kaikkeni yrittänyt, kiitos kuitenkin! :)
« Viimeksi muokattu: 02.02.2026 klo 19:24:01 kirjoittanut tepiret »
13ergkamp

Poissa Poissa

Vastaus #1004 : 02.02.2026 klo 20:17:18

Tämä kausarijuttu lähti aivan totaalisesti kierroksille, kun porukka ajatteli että ei se Limppu voi taas olla tosissaan, vaikka samalla kaikki tiesivätkin että kyllä se on, ja saatiin taas monta sivua tekstiseiniä, vänkäystä ja hassuttelua.

Jos Limpun fiilis on että kokonaismyynti kasvaisi kausarien hintoja halventamalla, niin seura vetää kyllä ihan eri linjoilla, sillä kausareiden (ja muidenkin lipputuotteiden?) hintoja nostettiin taas tälle kaudelle. Sitten voidaan miettiä että kumman näkemys pohjaa enemmän todellisuuteen: futisfoorumisti Limpun vai seuran jolla on pitkä kokemus ja paljon dataa omien tuotteidensa hinnoittelusta sekä futiksen että kendon puolelta. Varmasti myös tutkimustietoakin sekä ammatillista osaamista.

Sitten jos mietitään tätä "reiluuden" kokemusta, niin oma fiilis on että 99/100 ihmisistä kokee että jos cuppien ja kakkosjengin pelit kuuluvat kausariin, niin kokemus on, että onpa reilua! Nysse-matkat kuuluvat, kiva kädenojennus! Pari kautta sitten esim. liigacupin pelit eivät kuuluneet ja siitä nousi aika paljon porua foorumilla. Jännästi nyt kun ne kuuluvat saa itkua aikaiseksi ainoastaan yksi nimimerrki.

Tämä väite, että "kyllä nykytekniikalla luulisi rakentavan kausikortista vaikka minkälaisen himmelin", niin ok, varmasti rakentaisi kun laittaa tiskiin tietyn määrän tonneja tai kymppitonneja (tekniseen kehitykseen hassatusta rahasta ei varmaan sitten seuraisi vastaavaa itkua kuin vaikka nysse-sponsoroinnista). Mutta "jännästi" ihmiset arvostavat keskimäärin yksinkertaisuutta himmeleiden ohi. Himmelit ovat ärsyttäviä, vaikeasti hahmotettavia ja mitä enemmän kompleksisuutta sitä enemmän bugeja ja kaikkia muita ongelmia ja vähintäänkin säätöä. Tuo europelien (perusteltu) irroittaminen kausarista on ärsyttävää ja hankalaa, saati sitten muut lisäviritykset. Jos nyt edes Nyssen päässä pystyy avaamaan/sulkemaan yksittäisiä qr-koodeja...

Mutta yhteenvetona- jo nyt on differointivaihtoehtoja heille jotka haluavat mahdollisimman halvan kausarin. Hinnoittelun yleisenä suuntana ei ole tuotteen halventaminen vaan päivastoin. Ilmaiset cupin pelit ovat mukava lisä joka varmasti aktivoi vähintäänkin joitakin ihmisiä peleihin nostamaan tunnelmaa ja tapahtuman tuntua ja ennen kaikkea käyttämään aikaansa Ilvekseen.
pomelo anderson

Poissa Poissa

Vastaus #1005 : 02.02.2026 klo 20:27:49

En millään jaksa uskoa, että kausari-/lipputuotteiden lukumäärää kasvattamalla kasvatettaisiin kokonaismyyntiä, jonka sinänsä pitäisi kuitenkin olla toinen ensisijaisista tavoitteista yleisömäärän maksimoimisen lisäksi. Uskon myös kenkäkauppiaan ymmärtävän tämän ja jos Limppu soittaisi ehdotuksensa kanssa toimistolle, hän saisi vastakaiuksi todennäköisesti paskaista naurua esimerkiksi toisen puoliajan kattavien lippujen myynnin osalta.

Lisäksi nythän on jo sellainen vaihtoehto, että maksaa kaikista peleistä erikseen ja niitä kutsutaan irtolipuiksi. Myynti jäisi pienemmäksi ja valtaosaa kausarin omistajista ärsyttäisi, jos esimerkiksi liigacupin tai Suomen cupin kohdalla täytyisi tehdä jotain erillisiä toimenpiteitä oman paikan varmistamiseksi. Europelienkin jälkikäteen laskuttaminen on mielestäni hyvä kompromissi, koska jotkut saattavat olla lomilla tms. tai eivät halua muuten vaan juuri omilla paikoillaan käydä kaikkia europelejä katsomassa (joiden lukumäärää ei etukäteen tiedä). Tässäkin on mielestäni luonnollista olettaa, että kuluttaja, joka on ostanut lipun jokaiseen otteluun, on tulossa myös europeleihin eikä siten hänen tarvitse ostaa lippuja erikseen, vaan ilmoittaa, jos ei haluakaan lunastaa paikkaansa näihin matseihin.

Ja taitaahan se olla cupinkin osalta sama käytäntö (?) kun nyt muistelen, itse ottanut joka vuosi saman paketin ja käynyt matsit katsomassa aina kun ehtinyt.
13ergkamp

Poissa Poissa

Vastaus #1006 : 02.02.2026 klo 20:36:49

Tuli tällainen video FB:ssä vastaan: Why Tacticians Are Obsessed With This 2nd Division Team

Tässä käsitellään taas Raging Santanderin valmennusfilosofioita, joita on nosteltu täällä aikaisemminkin, oliskohan Jortsukan toimesta.
Ihan relevanttia tavaraa Rantasen Ilvekseen ja todnäk pitkälti myös Lehtosen Ilvekseen. Myös heikkouksia analysoidaan ihan osuvasti...
Limppu6

Poissa Poissa

Vastaus #1007 : 02.02.2026 klo 22:11:32

En millään jaksa uskoa, että kausari-/lipputuotteiden lukumäärää kasvattamalla kasvatettaisiin kokonaismyyntiä, jonka sinänsä pitäisi kuitenkin olla toinen ensisijaisista tavoitteista yleisömäärän maksimoimisen lisäksi. Uskon myös kenkäkauppiaan ymmärtävän tämän ja jos Limppu soittaisi ehdotuksensa kanssa toimistolle, hän saisi vastakaiuksi todennäköisesti paskaista naurua esimerkiksi toisen puoliajan kattavien lippujen myynnin osalta.

Lisäksi nythän on jo sellainen vaihtoehto, että maksaa kaikista peleistä erikseen ja niitä kutsutaan irtolipuiksi. Myynti jäisi pienemmäksi ja valtaosaa kausarin omistajista ärsyttäisi, jos esimerkiksi liigacupin tai Suomen cupin kohdalla täytyisi tehdä jotain erillisiä toimenpiteitä oman paikan varmistamiseksi. Europelienkin jälkikäteen laskuttaminen on mielestäni hyvä kompromissi, koska jotkut saattavat olla lomilla tms. tai eivät halua muuten vaan juuri omilla paikoillaan käydä kaikkia europelejä katsomassa (joiden lukumäärää ei etukäteen tiedä). Tässäkin on mielestäni luonnollista olettaa, että kuluttaja, joka on ostanut lipun jokaiseen otteluun, on tulossa myös europeleihin eikä siten hänen tarvitse ostaa lippuja erikseen, vaan ilmoittaa, jos ei haluakaan lunastaa paikkaansa näihin matseihin.

Ja taitaahan se olla cupinkin osalta sama käytäntö (?) kun nyt muistelen, itse ottanut joka vuosi saman paketin ja käynyt matsit katsomassa aina kun ehtinyt.

Tässä viestini toisen puoliajan lipusta: "Jonkun minulle vittuiluna tarkoitetussa minuuttipohjaisessa lipussa oli loppujen lopuksi ihan hyvä idea. Olisi myynnissä tokan puoliajan lippu jonka saisi puoleen hintaan, jos et ehdi ottelun alkuun. Nyt jos joku myöhästyy ekasta puoliajasta, niin harva viitsii ostaa täydellä hinnalla lippua enää peliin. Tällä tavalla voisi myös kokeilla Ilveksen peliä halvalla tavalla. Pääsisi kuitenkin aistimaan tunnelmaa ja näkemään jalkaplloa 45 min. Myös henkilöt joilla ei olisi rahaa täyteen lipun hintaan voisivat tulla katsomaan puolet pelistä. Ei tällä mitään isoja rahasummia kerätä, mutta tuote ja palvelu paranisi."

Korostetaan nyt vielä, että tämä on enemmän palvelu kuin mikään rahan keruu seuralle. Tämä on usean nimimerkin osalta tulkittu väärin. Toivottavasti se nyt menisi kaikille jakeluun. Luultavasti seuraa ei kiinnosta tällainen palvelu ja tämän kulut (markkinointi ym) olisivat liian isot saatuihin euroihin nähden. Voisin kuitenkin kuvitella, että tuolle palvelulle olisi jotain käyttöä esim arkipäivien klo 18 alkavien pelein osalta. Olen sellaisessa käsityksessä, että kaikki eivät tuohon ehdi.

Tuo säätäminen kausikortin osalta olisi valinta kausikorttia ostaessa. Valitsenko kausikorttiin mitä lisäpalveluita. Sen jälkeen säätäminen olisi ohi. Eoropelinkin voisi tuossa vaiheessa valita tai jättää valitsematta. Eikä tarvitse enää mitään sähköposteja lähetellä.

Tämä riisuttu malli maksullisine  lisäpalveluineen mahdollistaa yleisömäärien kasvattamisen (peruslippu halpenee) ja jopa lipputulojen kasvattamisen (jos seura osaa optimaalisesti hinnoitella kausikortin ja lisäpalvelut) Itsellä tässä ei ole ollut pointina seuran lipputulojen kasvattaminen, vaan lipun ostajien reilu kohtelu, Kaikki maksavat niistä palveluista mitä käyttävät, kun se nyt on kaikki maksavat kaikista palveluista joita vain osa käyttää. Mutta ei kannata pelätä ei tätä ole tulossa, koska mitään joskus annettua ei voi ottaa enää pois tai siitä nousee paskamyrsky. Aivan kuten nousi maksullisista liigacupin peleistä. Tämä valittajien ryhmä on kohtuullisen pieni, mutta sitäkin äänekkäämpi ja herkkä pahoittamaan mielensä.
Limppu6

Poissa Poissa

Vastaus #1008 : 02.02.2026 klo 23:46:34

En minä luule mitään, siksi kysyin kysymyksen aiheesta, kun minä en ihan ymmärrä sinua ja aivoituksiasi, enkä että mitä haet näillä "kausariuudistuksillasi", sitä vartenhan kysymykset ovat, että kanssakeskustelijalta/-joilta saa lisätietoa. Minua ainakin kiinnosti nimeomaan sinun ajatuksesi aiheesta, kun ne eroavat aika paljon omastani ja sen vuoksi esitin kysymyksiä, yrittäen ymmärtää näkökantaasi ja saaden perusteluja väitteisiisi. Ja mielestäni kerroin oman näkökantani ja perustelin niitä, kun et esittänyt yhtään kysymystä minulle aiheesta, niin oletin, että ymmärsit viestieni sisällön, mutta kaikesta päätellen et ymmärtänyt, tämän johdosta on kovin erikoista, ettei yhdessäkään viestissäsi/vastauksessasi minulle ole yhtään kysymystä...  Tämä futisforum on mielestäni keskustelupalsta, ja keskusteluun olennaisesti kuuluu yritys ymmärtää toisen näkemyksen sisältö, ei niinkään jatkuvalla syötöllä väittää, että oma mielipide on ainoa oikea näkemys, kuten sinä tässä olet toiminut, ja useasti muulloinkin toimit.

Viittasin nimeomaan noihin kausikorttiuudistusehdotuksiisi.
Suottaapi olla tai suottaapi olla olematta.
Jos, voi, jos, voi, riippuu etc... Ei taaskaan yhtään perustelua, miksi vaikuttaisi positiivisemmin tai negatiivisemmin myyntiin kuin nykyinen kausikorttijärjestely. Osaan myös kertolaskuja! Mielestäni osaan kiitettävällä tasolla koko peruskoulu-tasoisen matematiikan! Kun nyt selkeästi olet loukkaantunut matematiikka-vitsistäni sinulle, niin matematiikka on validi päättelytapa, jossa tosista premisseistä seuraa välttämättä tosi johtopäätös. Eli mustavalkoisuudessaan matematiikkaa voi tehdä joko oikein tai väärin.

Tuolle ehdottamallesi systeemille Ilveksellä on jo järjestelmä, sitä kutsutaan irtolipuksi, toki siihen edelleen kuuluu tuo Nysse-etuisuus. Ja tämän linkin perusteella, https://www.ilvesfootball.com/vastuullisuus/ymparistovastuu/ Ilves ei pysty tuosta etuisuudesta irtaantumaan, koska se sotisi seuran omia arvoja vastaan.

Ja viimeiseen, en kyllä ymmärrä miten tuo järjestely sinulle tappiollinen olisi, kun sanoit että nykyiset edut vastaa tarpeisiisi? Toki jos nykyinen hinta nousisi nykyisillä eduilla, niin tuo olisi sinullekkin tappiollinen, mutta silloin se olisi ihan jokaiselle tappiollinen. Varsin trumppilainen/perussuomalainen näkemys, että jos jollain muulla henkilöllä on valinnanvapautta, niin se on sinulle tappiollinen diili. :D

Tämä riittää minulle aiheesta, kun kanssasi ei saa tasapuolista keskustelua aikaan ja voin rehellisesti kertoa, että olen kaikkeni yrittänyt, kiitos kuitenkin! :)

Kysymyksesi oli tämä: "Eli siis haluat, että Ilves saa vähemmän tuloja kausikorttimyynnistä?" Erikoisesti aseteltu kysymys ja siitä tulee mieleen, että luulet minun haluavan vähemmän tuloja kausarimyynnistä. Miksi et vain kysy: Miten kausikorttimyyntien tulojen kävisi? Olen vastannut, että tämä systeemi mahdollistaa jopa isommat kausikorttitulot, jos hinnoittelu on kohdillaan. Ei kukaan pysty varmaksi sanomaan kuinka kausikorttimyynnin kävisi. Itse veikkaan, että kausikortteja menisi vähän enemmän, jos ne pikkaisen halvempia olsivat. Tämä isompi kausikorttien määrä ei kuitenkaan kattaisi hinnan tiputusta. Iso kysymys olisi kuinka paljon nämä lisäpalvelut myisivät ja katettaisiinko niillä halvempi kausikorttien hinta. Tai kuinka paljon Ilves saisi kioskimyynnistä enemmän rahaa, jos kausikortteja olisi myyty enemmän. Tämähän pitäisi toteuttaa kyselyllä kausikortilaisille jossa kysyttäisiin näiden lisäpalvelujen kiinostavuudesta. kuinka paljon on niitä käyttänyt ja paljonko olisi valmis maksmaan niistä, jos samalla kausikortti halpenisi. Näiden perusteella pitäisi hinnat päättää. Mutta ei sinunkaan tarvitse pelätä. Ei tämä voi mennä läpi, koska etuja menettävät tai niistä maksaan joutuvat nostavat mekkalan. Muutenkin tämän idean pääajatus ei ollut kausarimyynnin kasvattaminen vaan kausarilaisten reilu ja oikeudenmukainen kohtelu.

"keskusteluun olennaisesti kuuluu yritys ymmärtää toisen näkemyksen sisältö, ei niinkään jatkuvalla syötöllä väittää, että oma mielipide on ainoa oikea näkemys, kuten sinä tässä olet toiminut, ja useasti muulloinkin toimit." tähän kohtaan puutun sen verran, että miten sinä näet oman käytöksesi tämän asian suhteen. Tai muiden käytöksen jotka vastustavat ideaani. Onko pienintäkään yritystä edes yhtä pientä positiivista asiaa löytää. Lähinnä tarkoituksellista väärinymmärrystä ja vittuilua. Enkä ole muuta sanonut kuin oman systeemin olevan reilumpi ja oikeudenmukaisempi. Näiden sanojen takana seison. Olen myös koittanut keksiä lisäpalveluita jotka eivät olisi keneltäkään pois (toisen puoliajan lippu ja kausariin ostettava lisäpalvelu kioskituotteista) joista pääasiassa kommentointi on vittuilua ja tahallista väärin ymmärrystä.

Omasta mielestäni ymmärsin viestisi ja muidenkin omaa ideaa vastustavien ajatukset. Myönnän, että nykyisessä systeemissä on myös hyviä puolia, (joku käy kakkosen pelissä ym.)  Ei minulla hirveästi kysyttävää sinulle ole, kun et ole mitään uutta keksinyt, vaan lähinnä tyrmäät minun ehdotukseni. Yhden kysymyksen sinulle esitin ja siihen en vastausta saanut. Tämä asia ei hirveästi houkuta lisäkysymyksiä esittämään. Kaikkiin muihin ei kysymyksiin vastasitkin. Kysymys oli: "Toisiko se mitään liäarvoa asiakkaalle, jos saisi sen  kausikorttinsa halvemmalla hinnalla, jos ei halua mitään näitä lisäpalveluita?" Poistin hinnat kysymyksestä, kun ne oli hatusta heitetyt ja en jaksa alkaa vääntämään kymmentä viestiä miksi hinnat olivat noin pienet tai isot.

Nyt sain uuden idean. Irtoliput voisi ostaa eri hinnalla, jos ei tarvitse nyssen palveluita. Mutta, jos se on Ilvekseltä kielletty, niin unohdetaan se.

Nyt tipuin vähän kärryiltä. Olen sanonut, että minun ehdottamani halvempi kausari ja maksulliset lisäpalvelut olisivat minulle tappiollisia verrattuna nykysysteemiin, koska käytän lisäpalveluita. Riisuttu kausarini lisäpalvelulla maksaisi enemmän kuin nykyinen kausari. Käyn liigacup ja harjoituspeleissä. Kävin yhdessä kakkosen pelissä ja muutaman kerran olen käyttänyt nysse-etua. Pelkästään liigacupilla ja riisutulla kausarilla olisi hintaa enemmän kuin nykyisellä kausarilla. Hienoa, että vedit tähän politiikan mukaan. Tekisi mieli sanoa sinun vassari ajatuksista vastakommentti, mutta jätetään sanomatta.
Limppu6

Poissa Poissa

Vastaus #1009 : 03.02.2026 klo 00:19:22

Tämä kausarijuttu lähti aivan totaalisesti kierroksille, kun porukka ajatteli että ei se Limppu voi taas olla tosissaan, vaikka samalla kaikki tiesivätkin että kyllä se on, ja saatiin taas monta sivua tekstiseiniä, vänkäystä ja hassuttelua.

Jos Limpun fiilis on että kokonaismyynti kasvaisi kausarien hintoja halventamalla, niin seura vetää kyllä ihan eri linjoilla, sillä kausareiden (ja muidenkin lipputuotteiden?) hintoja nostettiin taas tälle kaudelle. Sitten voidaan miettiä että kumman näkemys pohjaa enemmän todellisuuteen: futisfoorumisti Limpun vai seuran jolla on pitkä kokemus ja paljon dataa omien tuotteidensa hinnoittelusta sekä futiksen että kendon puolelta. Varmasti myös tutkimustietoakin sekä ammatillista osaamista.

Sitten jos mietitään tätä "reiluuden" kokemusta, niin oma fiilis on että 99/100 ihmisistä kokee että jos cuppien ja kakkosjengin pelit kuuluvat kausariin, niin kokemus on, että onpa reilua! Nysse-matkat kuuluvat, kiva kädenojennus! Pari kautta sitten esim. liigacupin pelit eivät kuuluneet ja siitä nousi aika paljon porua foorumilla. Jännästi nyt kun ne kuuluvat saa itkua aikaiseksi ainoastaan yksi nimimerrki.

Tämä väite, että "kyllä nykytekniikalla luulisi rakentavan kausikortista vaikka minkälaisen himmelin", niin ok, varmasti rakentaisi kun laittaa tiskiin tietyn määrän tonneja tai kymppitonneja (tekniseen kehitykseen hassatusta rahasta ei varmaan sitten seuraisi vastaavaa itkua kuin vaikka nysse-sponsoroinnista). Mutta "jännästi" ihmiset arvostavat keskimäärin yksinkertaisuutta himmeleiden ohi. Himmelit ovat ärsyttäviä, vaikeasti hahmotettavia ja mitä enemmän kompleksisuutta sitä enemmän bugeja ja kaikkia muita ongelmia ja vähintäänkin säätöä. Tuo europelien (perusteltu) irroittaminen kausarista on ärsyttävää ja hankalaa, saati sitten muut lisäviritykset. Jos nyt edes Nyssen päässä pystyy avaamaan/sulkemaan yksittäisiä qr-koodeja...

Mutta yhteenvetona- jo nyt on differointivaihtoehtoja heille jotka haluavat mahdollisimman halvan kausarin. Hinnoittelun yleisenä suuntana ei ole tuotteen halventaminen vaan päivastoin. Ilmaiset cupin pelit ovat mukava lisä joka varmasti aktivoi vähintäänkin joitakin ihmisiä peleihin nostamaan tunnelmaa ja tapahtuman tuntua ja ennen kaikkea käyttämään aikaansa Ilvekseen.

Anteeksi, että koitan ideoida jotain uutta. Se on varmasti taas sitä negatiivista ajattelua.

Totta kai lippujen ja kausarien hintoja nostetaan. Aivan kaikkien tuotteiden hinnat ovat nousseet ja luultavasti tulevat jatkossa nousemaan. Kymmenen vuoden päästä kausarit ovat aivan eri hinnoissa mitä nyt. Fiilis on se, että kausarien hintoja alentamalla niitä voisi mennä vähän enemmän (huom. nämä kausarit olisivat myös kuluiltaan eri tasolla ja tuotteena eri.) Nykyinen kausari kaikkine tuotteineen olisi huomattavasti kalliimpi minun systeemissä. Pelkästään harjoituspelit+liigacup ottamalla kausari olisi selkeästi kalliimpi. Tämä minun systeemi ei mitenkään estäisi vuosittaista hintojen korotusta. Se tehtäisiin, jos siihen on tarvetta. Aivan kuten nytkin.

En tiedä kuinka paljon kausarin ostajista käy kakkosen peleissä tai harjoituspeleissä, mutta voisin kuvitella määrän olevan pieni (varsinkin kakkosen osalta). En tiedä kuinka paljon nämä arvostavat kausariin kuuluvaa ominaisuutta päästä näihin peleihin. Vai tietävätkö edes tästä palvelusta. Nysseä käyttää varmaan moni, mutta Ilves ei voi sitä pistää maksulliseksi. Eli se täytyisi lisätä riisuttuun kausikorttiin.

Jos tuo kausikorrti himmeli maksaisi kymmpitonneja, niin ei järkeä kehittää tuollaista, vaikka siinä potentiaalia olisi vaikka mille lisämyynnille. Itse ajattelin tuon perusversion olevan aika yksinkertainen ja helposti toteutettava. Kausikorttia ostettaessa valitaan mitä kaikkea otetaan ja sitten QR-koodi lukemalla nähdään kuuluuko kakkosen peliin päästä ja saako ilmaisen kaljan ym.

Cupin ja kakkosen pelit varmasti kärsisivät tunnelmasta, kun ei niissä ilmaiseksikaan tunnu juuri kukaan käyvän. (En jaksa käydä uutta vääntöä. Onko kausikortilla tullut ilmaiseksi vai maksanut kausikortin yhteydessä cupin lipusta) Palaisin cupin ja liigacupin yhdistämiseen. Silloin oli pöhinää ja panosta liigacupissakin. Alasarjajoukkueet saisivat keskenään vääntää parista paikasta 8 parhaan joukkoon. Näin cupin rasitukset (pelilliset ja taloudelliset) eivät kasvaisi liian suuriksi liigaporukoille.
tepiret

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Brändiuudistus FC

Vastaus #1010 : 03.02.2026 klo 01:41:51

Kysymyksesi oli tämä: "Eli siis haluat, että Ilves saa vähemmän tuloja kausikorttimyynnistä?" Erikoisesti aseteltu kysymys ja siitä tulee mieleen, että luulet minun haluavan vähemmän tuloja kausarimyynnistä. Miksi et vain kysy: Miten kausikorttimyyntien tulojen kävisi? Olen vastannut, että tämä systeemi mahdollistaa jopa isommat kausikorttitulot, jos hinnoittelu on kohdillaan. Ei kukaan pysty varmaksi sanomaan kuinka kausikorttimyynnin kävisi. Itse veikkaan, että kausikortteja menisi vähän enemmän, jos ne pikkaisen halvempia olsivat. Tämä isompi kausikorttien määrä ei kuitenkaan kattaisi hinnan tiputusta. Iso kysymys olisi kuinka paljon nämä lisäpalvelut myisivät ja katettaisiinko niillä halvempi kausikorttien hinta. Tai kuinka paljon Ilves saisi kioskimyynnistä enemmän rahaa, jos kausikortteja olisi myyty enemmän. Tämähän pitäisi toteuttaa kyselyllä kausikortilaisille jossa kysyttäisiin näiden lisäpalvelujen kiinostavuudesta. kuinka paljon on niitä käyttänyt ja paljonko olisi valmis maksmaan niistä, jos samalla kausikortti halpenisi. Näiden perusteella pitäisi hinnat päättää. Mutta ei sinunkaan tarvitse pelätä. Ei tämä voi mennä läpi, koska etuja menettävät tai niistä maksaan joutuvat nostavat mekkalan. Muutenkin tämän idean pääajatus ei ollut kausarimyynnin kasvattaminen vaan kausarilaisten reilu ja oikeudenmukainen kohtelu.

"keskusteluun olennaisesti kuuluu yritys ymmärtää toisen näkemyksen sisältö, ei niinkään jatkuvalla syötöllä väittää, että oma mielipide on ainoa oikea näkemys, kuten sinä tässä olet toiminut, ja useasti muulloinkin toimit." tähän kohtaan puutun sen verran, että miten sinä näet oman käytöksesi tämän asian suhteen. Tai muiden käytöksen jotka vastustavat ideaani. Onko pienintäkään yritystä edes yhtä pientä positiivista asiaa löytää. Lähinnä tarkoituksellista väärinymmärrystä ja vittuilua. Enkä ole muuta sanonut kuin oman systeemin olevan reilumpi ja oikeudenmukaisempi. Näiden sanojen takana seison. Olen myös koittanut keksiä lisäpalveluita jotka eivät olisi keneltäkään pois (toisen puoliajan lippu ja kausariin ostettava lisäpalvelu kioskituotteista) joista pääasiassa kommentointi on vittuilua ja tahallista väärin ymmärrystä.

Omasta mielestäni ymmärsin viestisi ja muidenkin omaa ideaa vastustavien ajatukset. Myönnän, että nykyisessä systeemissä on myös hyviä puolia, (joku käy kakkosen pelissä ym.)  Ei minulla hirveästi kysyttävää sinulle ole, kun et ole mitään uutta keksinyt, vaan lähinnä tyrmäät minun ehdotukseni. Yhden kysymyksen sinulle esitin ja siihen en vastausta saanut. Tämä asia ei hirveästi houkuta lisäkysymyksiä esittämään. Kaikkiin muihin ei kysymyksiin vastasitkin. Kysymys oli: "Toisiko se mitään liäarvoa asiakkaalle, jos saisi sen  kausikorttinsa halvemmalla hinnalla, jos ei halua mitään näitä lisäpalveluita?" Poistin hinnat kysymyksestä, kun ne oli hatusta heitetyt ja en jaksa alkaa vääntämään kymmentä viestiä miksi hinnat olivat noin pienet tai isot.

Nyt sain uuden idean. Irtoliput voisi ostaa eri hinnalla, jos ei tarvitse nyssen palveluita. Mutta, jos se on Ilvekseltä kielletty, niin unohdetaan se.

Nyt tipuin vähän kärryiltä. Olen sanonut, että minun ehdottamani halvempi kausari ja maksulliset lisäpalvelut olisivat minulle tappiollisia verrattuna nykysysteemiin, koska käytän lisäpalveluita. Riisuttu kausarini lisäpalvelulla maksaisi enemmän kuin nykyinen kausari. Käyn liigacup ja harjoituspeleissä. Kävin yhdessä kakkosen pelissä ja muutaman kerran olen käyttänyt nysse-etua. Pelkästään liigacupilla ja riisutulla kausarilla olisi hintaa enemmän kuin nykyisellä kausarilla. Hienoa, että vedit tähän politiikan mukaan. Tekisi mieli sanoa sinun vassari ajatuksista vastakommentti, mutta jätetään sanomatta.
En tiennyt, että moderoit kysymyksien sanamuotoja, pahoittelut siitä, pyrin ensi kerralla esittämään kysymykseni niin ettei sinulle tule assosiaatioita suuntaan taikka toiseen. Ymmärrän kyllä kelailusi asian äärellä, mutta sitä en ymmärrä, että miksi muutoksia tarvisi tehdä, muutoksien ilosta, kuten sinäkin sanoit, lopputulosta ei voi kukaan tietää ja luulen että Ilveksessä talousosaamista on asian tiimoilta sen verran, että kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja on puntaroitu ja tämä nykyinen todettu järkevimmäksi niin taloudellisesti, kuin asiakaslähtöisestikin.

Mielestäni olen käyttäytynyt varsin hyvin asian äärellä, en ole mielestäni yhdessäkään viestissäni tyrmännyt ideoitasi, vaan ihan uteliaasti yrittänyt ymmärtää näkemystäsi. Se vain on kovin vaikeaa kun perustelusi ovat olleet pääsääntöisesti "veikkaisin"-sanan varassa, eivätkä perustu mihinkään faktaan vaan ihan silkkaan mutuiluun. Muiden käytöksestä en ole vastuussa, joten en näe tarvetta ottaa myöskään kantaa muiden käytökseen.

Väärin tulkitsin siis tuon "Toisiko se mitään liäarvoa asiakkaalle, jos saisi sen  kausikorttinsa halvemmalla hinnalla, jos ei halua mitään näitä lisäpalveluita."-kysymyksen, pidin sitä retorisena kysymyksenä, eihän alkuperäisessä viestissäsi ole edes kysymysmerkkiä. Pahoittelut vääriymmärtämisestä. Vastaus kysymykseen, varmasti toisi joillekin katsojille lisäarvoa. Mutta toisiko se Ilvekselle lisäarvoa? Ilves tässä kuitenki on toisena osapuolena ja kaupan olisi suotavaa hyödyttää molempia osapuolia.

Ja tosiaan, jos Ilves on arvojaan julistanut julkisesti, varsinkin tuon julkisen liikenteen osalta ja vielä noinkin selvästi ja yksiselitteisesti, niin en näe oikein mahdollisuutta perääntyä tuosta, tuskin se kiellettyä on, mutta maine siitä varmasti kärsisi, en toki voi muiden puolesta puhua, minun mielestäni kärsisi.

Kerrotko vielä missä viestissäni ilmaisen "vassariajatuksia" :D
Jatkossa vihjeeksi sinulle, että oikeistoöyhötyksen tunnistaa täydellisestä itsekritiikin puutteesta ja ylivertaisuusvinoumasta, näitä ominaisuuksia peittelet vähän, niin kukaan ei tiedä mitään :)
« Viimeksi muokattu: 03.02.2026 klo 03:22:49 kirjoittanut tepiret »
Limppu6

Poissa Poissa

Vastaus #1011 : 03.02.2026 klo 12:13:29

En tiennyt, että moderoit kysymyksien sanamuotoja, pahoittelut siitä, pyrin ensi kerralla esittämään kysymykseni niin ettei sinulle tule assosiaatioita suuntaan taikka toiseen. Ymmärrän kyllä kelailusi asian äärellä, mutta sitä en ymmärrä, että miksi muutoksia tarvisi tehdä, muutoksien ilosta, kuten sinäkin sanoit, lopputulosta ei voi kukaan tietää ja luulen että Ilveksessä talousosaamista on asian tiimoilta sen verran, että kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja on puntaroitu ja tämä nykyinen todettu järkevimmäksi niin taloudellisesti, kuin asiakaslähtöisestikin.

Mielestäni olen käyttäytynyt varsin hyvin asian äärellä, en ole mielestäni yhdessäkään viestissäni tyrmännyt ideoitasi, vaan ihan uteliaasti yrittänyt ymmärtää näkemystäsi. Se vain on kovin vaikeaa kun perustelusi ovat olleet pääsääntöisesti "veikkaisin"-sanan varassa, eivätkä perustu mihinkään faktaan vaan ihan silkkaan mutuiluun. Muiden käytöksestä en ole vastuussa, joten en näe tarvetta ottaa myöskään kantaa muiden käytökseen.

Väärin tulkitsin siis tuon "Toisiko se mitään liäarvoa asiakkaalle, jos saisi sen  kausikorttinsa halvemmalla hinnalla, jos ei halua mitään näitä lisäpalveluita."-kysymyksen, pidin sitä retorisena kysymyksenä, eihän alkuperäisessä viestissäsi ole edes kysymysmerkkiä. Pahoittelut vääriymmärtämisestä. Vastaus kysymykseen, varmasti toisi joillekin katsojille lisäarvoa. Mutta toisiko se Ilvekselle lisäarvoa? Ilves tässä kuitenki on toisena osapuolena ja kaupan olisi suotavaa hyödyttää molempia osapuolia.

Ja tosiaan, jos Ilves on arvojaan julistanut julkisesti, varsinkin tuon julkisen liikenteen osalta ja vielä noinkin selvästi ja yksiselitteisesti, niin en näe oikein mahdollisuutta perääntyä tuosta, tuskin se kiellettyä on, mutta maine siitä varmasti kärsisi, en toki voi muiden puolesta puhua, minun mielestäni kärsisi.

Kerrotko vielä missä viestissäni ilmaisen "vassariajatuksia" :D
Jatkossa vihjeeksi sinulle, että oikeistoöyhötyksen tunnistaa täydellisestä itsekritiikin puutteesta ja ylivertaisuusvinoumasta, näitä ominaisuuksia peittelet vähän, niin kukaan ei tiedä mitään :)

Minä tiedän omat ajatukseni, niin minulle ei tule sinun erikoisesti asettamasta kysymyksestä vääriä assosiaatioita (hieno sana), mutta kolmannelle osapuolelle voi tulla.

Aika monta kertaa olen jo sanonut syyn tähän muutokseen. Toistetaan nyt se vielä kerran. Haluaisin, että tuote on reilumpi ja oikeudenmukaisempi. Jokainen maksaa haluamistaan tuotteista eikä nykyinen tapa missä tungetaan monta lisäpalvelua ja kaikki maksavat niistä. (piilotetusti, jos olisi avoimesti eritelty hinnat, niin tulisi valituksia) Ymmärrän, että tuotteella on huonoja puolia (hankaluus/kalleus toteuttaa ja tunnelma kakkosen peleissä ym.) Ei tämä mikään maailman suurin vääryys ole ja pystyn elämään nykyisen systeemin kanssa, vaikka omasta mielestäni ehdottamani systeemi olisi parempi. Ehdottamassani systeemissä olisi vielä rajaton mahdollisuus maksullisille lisäpalveluille. (mikä olisi kätevä ja hyödyllinen yrityksille jotka saavat kausikortin verovähennyksiin)

Sinä olet käyttäytynyt kohtuullisen asiallisesti tai ainakin olen peittänyt vittuilut kohtuullisen hyvin. Minun on mahdoton miellyttää sinua vastauksillani. Vaikka olisi kyllä/ei kysymys, niin vastaisin kumman vaan, niin sinun mielestä se on väärin vastattu. Aikaisemmin valitit, että kerron omat mileipiteeni totuutena liian jyrkästi ja nyt valitat että vastaukseni eivät perustu faktoihin, vaan sanoihin veikkaisin ym. Kumpi se tapa on jota haluat? Miten minun olisi pitänyt esittää asia, että se olisi sinua miellyttävä. Faktojahan on mahdoton minun tai kenenkään muun sanoa johonkin uuteen asiaan mitä ei ole ennen testattu. Seuralla on paremmin tietoa kuluista ym. mutta ei nekään pysty faktana sanomaan asiakaiden ostokäyttäytymistä. Kaikki perustuu enemmän tai vähemmän oletuksiin.

Hienoa, että myönsit alennetun kausikortin tuovan lisäarvoa, niille jotka eivät käytä lisäpalveluita (veikkaisin yli puolet kausarin omistajista voi olla selkeästi enemmänkin ei käytä lisäpalveluita). Itse olisin hivene rohkeampi vastauksessani ja muuttaisin lauseen "toisi joillekin katsojille lisäarvoa" muotoon "toisi melkein kaikille katsojille lisäarvoa". Tämä taisi olla ensimmäinen positiivinen kommentti sinulta tai joltain muulta. Hienoa eihän se niin pahaa tehnyt, vaikka sen joutui puristamaan sinusta. Kysymykseesi toisiko se Ilvekselle lisäarvoa. Muutama asia nyt äkkiä tulee mieleen. (nämä kaikki eivät ole faktoja vaan minun oletuksia) Tyytyväinen  asiakas on Ilvekselle hyvä asia. Markkinointiin saisi uuden aseen, kun kausikortteja tai muita tuotteita aina mainostetaan alkaen sanalla. Nyt summa mainoksissa olisi pienempi ja mainos olisi paljon myyvempi, vaikka lopputulos melkein kaikissa tapauksista on, että kausikortti ostetaan kalliimmaalla kuin mainoksessa näkynyt summa. Kausikortteja voisi mennä enemmän, tunnelma parempi, oheismyynti isompi ja tuloihin ei välttämättä tulisi muutosta tai se voisi jopa olla positiivista. Mikäli kuitenkin kausikorttien kasvava määrä ei kattaisi alennettua hintaa se saataisiin kuitattua kausikorttien lisäpalveluiden myynnillä tai lisäpaöveluiden irtolippujen myynnillä.

Vassariajatuksia ilmaiset heti kysymyksesi jälkeisessä kirjoituksessa. Myös ajatus missä jokainen maksaa omat kulunsa kausariin liittyen on sinusta huono ajatus viittaa aika vahvasti vasemmalle. Toki kunnon vassari ajattelisi, että VIP-kausarin omistajat saa maksaa kaikki muiden kulut. Vielä sinulla on toivoa, et täysin menetetty tapaus ole.

Olitkin editoinut viestistäsi pois kysymykset tarkemmista hinnoista. Ehdin jo niitä vähän miettimään niin pistetään tähän. Luvut ovat hatusta heitettyjä ja perustuvat omaan mutuun. Seura varmasti näitä miettisi pitempään ja teksi kyselyitä ym. Tässä laskelmassa ei ole huomioitu, että kausarien myynti kasvaisi alennetuilla hinnoilla. Se toisi lisää voittoa laskemiini lukuihin.

Riisuttu kausari olisi 10€ tai 20€ halvempi nykyiseen kausariin nähden. 10€ seura tekisi voittoa selkeästi ja 20€ tulisi pientä voittoa.

Kalastajahattu tai muu fanikama: Jos tuote on Ilvekselle noin 10€ hintainen. Fanikaupassa se myytäisiin 30€. Kausarin hintaan se toisi lisää 10€ tai 15€. 15€ Ilves saisi suoraa voittoa 5€. 10€ hinnan hyvä puoli olisi, että tuote olisi kolmasosalla myynnissä ja jos tuotteelle olisi käyttöä, niin varmasti sitä ostettaisiin. Eli lopputulos olisi. Ne ostaisivat jotka nytkin tuotetta joka pelissä pitävät. Tällä fanikamalla päästäisiin jo 10€ halvemman kausarin kanssa samaan hintaan kuin nykyinen kausari. Fanikaman myyntimäärillä ei ole väliä taloudellisesti Ilvekselle, koska Ilves säästää 10€, jos joku ei osta fanikamaa. Jos tuotetta myydään 15€, niin jokainen osto nostaa tuoton yli nykyisen kausarin.

Liigacup/harjoituspelit: Näitä taitaa olla vähintään 8 määrä voi nousta jopa 10. Kausari näihin 8-10 peliin maksaisi vaikka 50€. Otteluiden keskihinta olisi 5-6€ (pääsä laskettu ja pyöristetty tasalukuun, voit itse laskea tarkemman jos haluat. minulle riittää tuo tarkkuus) On mielestäni edullinen tuote ja itse ostaisin riemusta kiljuen. Oma veikkaus, että joka viides kausarilainen ostaisi täman tuotteen. Kausarilaiset ovat niitä sitoutuneita hörhöjä jotka käyvät näissä, vaikka joutusi muutaman euron maksamaan. Taisi yleisömäärät olla ihan hyvät liigacupin ollessa maksullinen. Veikkaukseni olisi, että joka viides kausarin omsitaja ostaisi liigacupin kausarin. Tällä joka viides maksaa 50€ katettaisiin taas 10€ kausarin hintaa. Nyt oltaisiin jo samassa 20€ halvemman kausarin kanssa liigacupilla ja kalastajahatulla. Taas sitten 10€ halvemmalla kausarilla tehtäisiin 15k voittoa (1500 kausarin ostajalla) verrattuna nykyiseen kausariin. Myös ne kausarilaiset jotka käyvät vain muutamassa liigacupin pelissä tuovat irtolippuina rahaa. Näitä voi olla yllättävän paljon, jos lves menee jatkoon ja Tammelassa sattuu olemaan hyvä keli.

Kakkosen pelit: Nämä olisivat hankala hinnoitella. Pistäisin erittäin halvan hinnan vaikka 20€ kausari joka tekisi alle 2€ peli. Tämä kannataisi jo maksaa pelkkien nyssematkojen takia, vaikka ei pelissä kävisi. Mikäli kakkosen pelit oikeuttavat nyssellä kulkemisen. Tästä ei isoa summaa tulisi, mutta se kaikki olisi plussaa jo plussalla olevaan kausarimyyntiin.

Cupin pelit: Pistetään keskihinnaksi 15€ joka taitaa olla selkeästi halvempi kuin keskimääräinen liigapeli. Näissä uskon kausarilaisista yli puolet tulevan paikalle ja maksavan lipusta. Nämä ovat sitoutuneita ja fanaattisia kannatajia. Ja cupin loppukierrroksilla mielenkiintoista vastustajaa vastaan kausarien täyttöaste voi olla 90%. Pelkästään yhdellä pelillä saataisiin yli 10k tuloja kausarilaisista. Tulot tietysti kasvaisivat mikäli kotipelien määrä nousisi ja vikoilla kierroksilla kausarilaisten tulot voisivat olla 20k. Nämä taas puhdasta voittoa, vaikka kausari olisi 20€ halvempi.

Tämän lisäksi kausariin voisi myydä muuta lisämyyntiä: Kaljaa, limsaa, makkaraa ym. Kausikortiin voisi myös valita jonkun kalliimman fanituotteen hyvällä alennuksella. (vaikka pelipaita)

13ergkamp

Poissa Poissa

Vastaus #1012 : 03.02.2026 klo 12:17:02

Kausariin voisi myydä myös puhelinliittymiä ja sähkösopimuksua ja aikakauslehtien kestotilauksia Ylos

Tää alkaa kuulostaa todella houkuttelevalta ostettavalta Ylos
minävaa

Poissa Poissa

Vastaus #1013 : 03.02.2026 klo 12:30:23

Olisiko jo aika jättää tää aihe tähän? Moneskohan kierros jo samaa kehää menossa?
sähköpässi

Poissa Poissa

Vastaus #1014 : 03.02.2026 klo 13:01:31

Kausariin voisi myydä myös puhelinliittymiä ja sähkösopimuksua ja aikakauslehtien kestotilauksia Ylos

Tää alkaa kuulostaa todella houkuttelevalta ostettavalta Ylos

Kuulostaa kyllä epäreilulta tuotteelta kun en mä tarvitse sähkösopimusta.
Limppu6

Poissa Poissa

Vastaus #1015 : 03.02.2026 klo 13:07:09

Kuulostaa kyllä epäreilulta tuotteelta kun en mä tarvitse sähkösopimusta.

Jos et vielä ymmärtänyt, niin ei sinun sitä tarvitse ostaa. Nykyisessä kausarissa se sähkösopimuksen hinta olisi ujutettu kausarin hintaan ja maksaisit siitä, vaikka et tarvitsisi.
pronssiveistos

Poissa Poissa

Vastaus #1016 : 03.02.2026 klo 13:14:00

Tyydyn vain toteamaan, että ulkona on kaunis ilma. Mennään eteenpäin.
onc

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves, FC Jazz, Huuhkajat.

Vastaus #1017 : 03.02.2026 klo 13:28:10

Tyydyn vain toteamaan, että ulkona on kaunis ilma. Mennään eteenpäin.
Miten voit sanoa noin? Ehkä jollakulla on jäänyt aurinkolasit just tänään kotiin ja nyt ulkona ei pysy silmät auki, häikii helvetisti ja sehän vituttaa. Eikä Ilveksen kausikorttiin kuulunut edes aurinkolaseja.

Joten...

Viimevuotisen kalastajahatun kylkeen tänä vuonna aurinkolasit kausikorttilaisten omana tuotteena? Kelpais, ku oon kuitenki MAKSANUT NIISTÄ. Mitä mieltä ootte, olisko aurinkolasit hyvät? Ja mikä olis sopiva hinta niille? Paljonko kausarista ootte jyvittäneet just omalle tuotteelle? Vai saatteko sen omassa kuplassanne ilmaiseksi? Olisi kiinnostava tietää kantanne.
onc

Poissa Poissa

Vastaus #1018 : 03.02.2026 klo 13:45:46

Kuultaiskohan tällä viikolla Marren ja/tai Oivan tilanteista lisää?

Ipaforkalla kirjoiteltu että Kalmarissa huhujen mukaan tapahtumassa liikehdintää ja Marrea sinne suunnalle on huhuiltu, joten olisi varmaan aika mahdollinen ja odotettukin siirto? Oivan kohdalla taas on hiljaisempaa huhujen osalta, ipaforkan kultakurkku punakone antoi vähän kritiikkiä maajoukkueemme "rakkaalle" päävalmentajalle. Oiva jätettiin ilmeisesti pienistä lupauksista huolimatta Tampereen maaottelussa istumaan penkille ja sehän riemastutti kiinnostuneita scoutteja.

Kumpikin on jätetty nyt viime peleistä sivuun, todennäköisesti kaikkia pieniäkin loukkeja vältellen, niin luultavasti siellä kulisseissa jotain tapahtuu. Sinänsä kummankaan lähtö ei nykyiseen jengiin juurikaan vaikuta, mutta saataisiinpa viikoksi uutta keskusteltavaa siitä, että tuliko tarpeeksi rahaa vai päästettiinkö ilmaiseksi menemään, puuhastellaanko vaiko ei.
Jeyl

Poissa Poissa

Vastaus #1019 : 03.02.2026 klo 13:59:40

Pakko palata kausariin. Oletan että Liigacup, Harkkapelit ja kakkoset pelit eivät nosta kausarin hintaa senttiäkään. Ilman niitä kausarin hinta olisi abouttia rallaa se mitä se on nytkin.

Niillä ja kausarilahjalla on koitettu perustella "korkeaa" hintaa, ei sillä että ne lisää kuluja oikeasti...
shots

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: #ruotsifutis #GIFSundsvall

Vastaus #1020 : 03.02.2026 klo 14:23:00

Kuultaiskohan tällä viikolla Marren ja/tai Oivan tilanteista lisää?

Ipaforkalla kirjoiteltu että Kalmarissa huhujen mukaan tapahtumassa liikehdintää ja Marrea sinne suunnalle on huhuiltu, joten olisi varmaan aika mahdollinen ja odotettukin siirto?

Ylen mukaan Kalmar tehnyt jo vajaa kuukausi sitten tarjouksen: https://yle.fi/a/74-20204236

Eli jos tuo on mennyt läpi, niin eiköhän kaikki muu järjestely ja sopiminen siihen päälle, niin varmaan kohta vois tulla Söderbäckin julkistus
Monzan gorilla

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomen nu-metal yhdistys

Vastaus #1021 : 03.02.2026 klo 14:36:00

Ipaforkalla tiedettiin tosiaan mainita, että jonkun Kalmar forumin paikallisen tietäjän mukaan tällä viikolla julkistetaan pelaajasopimuksia ja Marre voisi olla yksi näistä.
shots

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: #ruotsifutis #GIFSundsvall

Vastaus #1022 : 03.02.2026 klo 14:38:26

Ipaforkalla tiedettiin tosiaan mainita, että jonkun Kalmar forumin paikallisen tietäjän mukaan tällä viikolla julkistetaan pelaajasopimuksia ja Marre voisi olla yksi näistä.

Joo Kalmarissa on koko ajan toitotettu että uusia pelaajia on tulossa. Taitavat olla tällä hetkellä Espanjan leirillä, joten voi olla että julkistukset on piipussa sen takia vielä hetken.
onc

Poissa Poissa

Vastaus #1023 : 03.02.2026 klo 14:50:07

Ylen mukaan Kalmar tehnyt jo vajaa kuukausi sitten tarjouksen: https://yle.fi/a/74-20204236

Eli jos tuo on mennyt läpi, niin eiköhän kaikki muu järjestely ja sopiminen siihen päälle, niin varmaan kohta vois tulla Söderbäckin julkistus
Juu, tuo tarjous ja keskustelut olikin tiedossa, vähän epäselvästi kirjoitin. Mutta pointtina oli tuo Monzan mainitsema kehitys ja jos saataisiin jo pian jotain virallista ja puumerkkejä paperille.
Tarinankertoja

Poissa Poissa

Vastaus #1024 : 03.02.2026 klo 15:37:23

Kyllähän ideoita maailmaan mahtuu, erilaisia lippu ja kausarimalleja tai yhteisöllisyyteen vaikuttavia tekijöitä jne jne.

Näitä siis tutkitaan ihan yliopistotasolla pitkin maailmaa ja aika runsaasti (määkin vaatimattomasti gradua varten luin näitä miettiessäni ihmisten käytänteitä, Theodore Schatzki käsite, urheilutapahtumassa).

Siis tietoa löytyy etsivälle paljon koskien hinnoittelumalleja ja lippumalleja jne ja miten ne vaikuttavat yleisökäyttäytymiseen.
Samoin seurat, kuten lähes kaikki tapahtumatuotantoa tekevät yritykset, harjoittavat yleisötyötä, jossa katellaan miten erilaiset yhteisöllisyyteen vaikuttavat asiat toimivat.
Lisäksi löydätte paljon tutkimusta yhteisöllisyyden rakentamisesta ja vaikuttavuudesta.

Eli kyllähän näitä voi omasta hatusta vedellä, mutta jos niillä ei ole mitään tutkimus, tai edes käytännön, pohjaa, niin ne on näitä klassisia ”ei ole edes väärin”
Kun jokin ei ole edes väärin, on sen vääräksi osoittaminen hankalaa, jopa mahdotonta, sillä, noh, se ei ole edes väärin.

..toisaalta mitäpä tässä turhaa… jatkakaa toki

Sivuja: 1 ... 40 [41] 42 ... 67

Siirry: