FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
21.03.2026 klo 00:10:41 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Sivuja: 1 ... 4 [5]

Kirjoittaja Aihe: Omat ajatuksesi espanjalaisesta suosikkiseurastasi ja sen historiasta  (Luettu 5085 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Santos

Poissa Poissa

Vastaus #100 : 15.08.2007 klo 21:50:22

Ylos
« Viimeksi muokattu: 16.10.2007 klo 17:38:37 kirjoittanut Santos »
el Blanco

Poissa Poissa

Vastaus #101 : 15.08.2007 klo 21:57:33

Hmm eikös tämä topic ala muistuttaa enemmän historiaa kuin futista?

No, sehän tässä ketjussa onkin jopa tarkoitus. ::)
quesis

Poissa Poissa

Vastaus #102 : 16.08.2007 klo 14:12:44

Tuossa kysäisin pikaisesti eräältä yhteiskuntatieteitä Espanjassa lukevalta kaveriltani että mikäs tämä autonomisten alueiden tilanne Espanjassa nyt on. Ja siellä on siis yhteensä 17 "comunidad autonomaa", niistä kartta tässä: http://es.wikipedia.org/wiki/Imagen:Autonomous_communities_of_Spain.svg
Näillä on tietyt, keskenään yhtenevät oikeudet ja velvollisuudet (en ole ihan varma kuinka "autonomisia" ne ovat, verraten esim. Ahvenanmaahan). Tuolta lukemalla se varmaan selviäisi. Näiden lisäksi Espanjassa on muutama alue jotka ovat historiallisista ja kulttuurisista syistä saaneet jonkin sortin laajennetun autonomian. Näitä ovat Baskimaa, Galicia, Katalonia ja Andalucia. Kaiken muun lisäksi jotkin alueet ovat välillä saaneet jotain lisävapauksia tjsp, esim. juuri Katalonia n. vuosi sitten, mistä seurasikin tuttuun tapaan polemiikkia. Mutta en siis ehtinyt kunnolla jututtaa kaveria tuossa äsken, joten taitaapi olla näissä tiedoissa on jotain puutteita.

Ja John Rambo, oli hyvää keskustelua. Enköhän minäkin jostain vielä jonkun kyläseuran löydä  ;). Ja TamUa pyrin tukemaan sen minkä voin. Mutta ei nyt tällä haavaa enempää, vaikka tekstisi olisi ehkä vielä muutaman lisäkommentin kirvoittanutkin. Pää on juuri nyt niin tukossa ettei enempää irtoa. Paitsi sen kyllä sanon että tuossa etäkannattamisessa on toki aina hiukan valju maku, ja parhaat jalkapallokokemukseni ovatkin juuri Barcelonasta, Nou Campilta ja etenkin pienistä baareista joiden intensiivisessä tunnelmassa on ollut mahtava katsoa Barcan pelejä. Hikoilua, cervezaa, huutoa, manailua, patatas bravaseja. Agoniaa ja armotonta tuuletusta.

Dial Square FC

Poissa Poissa

Vastaus #103 : 17.08.2007 klo 19:03:20

Onkos tuo ollut ainoastaan baskien juttu vapaaehtoisesti pelata vain omilla pojilla vai onko muissa maakunnissa olut aikaisemmin samanlaisia seuroja?
Moviola

Poissa Poissa

Vastaus #104 : 16.10.2007 klo 11:48:18

Katalonia taas on aivan ytoinen juttu ja jo 15% itsenäisyyden kannatus olisi ihme.

Muistui mieleen vanha keskustelu aiheesta, kun osui silmään tuore mielipidetutkimus:
http://www.elperiodico.com/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAS&idnoticia_PK=450099&idseccio_PK=1008
http://www.elperiodico.com/EDICION/ED071015/CAS/CARP01/PDF/g036lR01.PDF

Eli kansanäänestyksessä 33,9% katalonialaisista äänestäisi itsenäisyyden puolesta ja 43,4% vastaan. Yli 58% tukee ajatusta kansanäänestyksen järjestämisestä. On siis perusteltua väittää, että Kataloniassakin itsenäisyyshankkeen takana on melkoisen laaja kannatus.
Udi

Poissa Poissa

Vastaus #105 : 16.10.2007 klo 11:57:36

Linkeille Ylos
Kyllä vai ei antaa kuitenkin täysin erilaisen kuvan tilanteesta, kuin toisen linkin takaa löytyvä kysely, jossa haastateltavalle annetaan selvät eri vaihtoehdot Katalonian hallinnon järjestämiseksi. Tuossa itsenäisyyskannatus on 18% luokkaa, eli hyvin lähellä tarjoamaani 15%.
läski libero

Poissa Poissa

Vastaus #106 : 16.10.2007 klo 12:29:36

Real Madrid on ällöttänyt minua alusta alkaen jostain käsittämättömästä syystä ja varmaan siksi
sympatiani Espanjalaisessa seurajoukkuefutiksessa ovat täysin Atletico Madridin puolella.
Royal

Poissa Poissa

Vastaus #107 : 16.10.2007 klo 14:21:54

Real Madrid on ällöttänyt minua alusta alkaen jostain käsittämättömästä syystä ja varmaan siksi
sympatiani Espanjalaisessa seurajoukkuefutiksessa ovat täysin Atletico Madridin puolella.

Olet oikeassa.Syyn täytyy olla todella käsittämätön.
Loñapse

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Joukkueen huonontaja

Vastaus #108 : 17.10.2007 klo 10:34:56

Velludos Amigos!

Kannattaminen asuu sydämessä. Se on rakkautta. Siihen ei vaikuta politiikka eikä maailman historia. Siihen vaikuttaa perhe ja veri. Elämme sankareidemme mukana.
Minulla on sankari. Hänessä elää yhtä aikaa isäni ja poikani ja minä itse.
« Viimeksi muokattu: 17.10.2007 klo 10:36:12 kirjoittanut Loñapse »
misteri

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FF Poker Tour I Bracelets: Final, Main, Money

Vastaus #109 : 17.10.2007 klo 10:39:37

Tykkään Barcasta. Olen nähnyt Barcan yhden pelin. Mulla on Barcan kaulahuivi.

Sivuja: 1 ... 4 [5]

Siirry: