|
MadJohn
Poissa
|
 |
Vastaus #251 : 20.11.2009 klo 17:58:00 |
|
"3. Pongasin kolme Assyriska-fania sieltä kauniimmasta päästä porttien edestä. Itse asiassa osa näkemistäni miespuolisista Assyriska-faneista oli aika rumia miehiä, mutta vastapainoksi naisfanit olivatkin sitä kauniimpia. ;-) " Kuvassa esiintyvät "kauniit" naiset näyttävät mielestäni enemmänkin 15 vuotiailta mustalaistytöiltä...
|
|
|
|
eijax
Poissa
|
 |
Vastaus #252 : 20.11.2009 klo 18:15:01 |
|
Ottelu oli minusta jännittävä ja loistava jalkapallo-ottelu hienolla ja historiallisella urheilukentällä ja hienon yleisön edessä, kunnes päätösvihellyksen jälkeen osa katsojista pilasi ottelun ryntäämällä kentälle. Oli täysin selvää, että kun edellisessä ottelussa heiteltiin kebab-kastikepulloja kentälle, niin katsojien joukosta löytyi niitä, jotka käyttivät tilannetta hyväkseen ja kentälle ryntääminen olisi siksi kannattanut jokaiselta tosikannattajalta jättää tekemättä. Myöhemmin kentän jo välillä tyhjennettyä DIF-pelaajat juhlivat voittoaan kannattajakatsomojen edessä, mutta itse olin siinä vaiheessa jo poistunut stadionilta. En enää viihtynyt kentänlaidalla tämän pitch-invaasioskandaalin jälkeen. kukkahattu-setä vauhdissa...
|
|
|
|
Keskilinkki
Poissa
Suosikkijoukkue: Skype: keskilinkki1
|
 |
Vastaus #253 : 20.11.2009 klo 20:24:59 |
|
kukkahattu-setä vauhdissa...
Jep, en halua vahingoittaa sitä seuraa, jota kannatan enkä ymmärrä sellaisia, jotka näin menettelevät. Se ei ole mielestäni oikeaa kannattamista.
|
|
|
|
Thouni
Paikalla
Suosikkijoukkue: HJK, Artsakh, M'well, Zapresic boys.
|
 |
Vastaus #254 : 20.11.2009 klo 20:33:44 |
|
Ei millään pahalla, mutta voisitko jotenkin selittää, että miten tuo pitch invasion pilasi ottelun ja vahingoitti kentälle juosseiden henkilöiden kannattamaa seuraa? Sille vahvaa keskaria toki, että jo(t)ku(t) idiootti(t) päätti käydä käsiksi Assyriskan pelaajaan. Veikkaan, kuitenkin että DIF:n pelaajille ja koko seuralle jäi paskasta kaudesta pikkasen parempi maku, kun kauden vikan ottelun jälkeen pelaajat ja kannattajat juhlivat yhdessä kentällä sarjapaikkaa. Sen sijaan he olisivat voineet kävellä stadikalta ulos vaisujen aplodien kera. "No ihan jees et voitettiin mut ei innosta ku meiän kuuluki säilyä". En myöskään ihan ymmärrä miten kebabkastikkeet ja pitch invasion liittyvät toisiinsa.
|
|
|
|
Keskilinkki
Poissa
|
 |
Vastaus #255 : 20.11.2009 klo 20:59:43 |
|
Ei millään pahalla, mutta voisitko jotenkin selittää, että miten tuo pitch invasion pilasi ottelun ja vahingoitti kentälle juosseiden henkilöiden kannattamaa seuraa? Sille vahvaa keskaria toki, että jo(t)ku(t) idiootti(t) päätti käydä käsiksi Assyriskan pelaajaan. Veikkaan, kuitenkin että DIF:n pelaajille ja koko seuralle jäi paskasta kaudesta pikkasen parempi maku, kun kauden vikan ottelun jälkeen pelaajat ja kannattajat juhlivat yhdessä kentällä sarjapaikkaa. Sen sijaan he olisivat voineet kävellä stadikalta ulos vaisujen aplodien kera. "No ihan jees et voitettiin mut ei innosta ku meiän kuuluki säilyä". En myöskään ihan ymmärrä miten kebabkastikkeet ja pitch invasion liittyvät toisiinsa.
Itse en ollut kummankaan seuran kannattaja ja olin kentän laidalla vain dokumentoimassa ruotsalaista jalkapallo-ottelua ja nauttimassa sen tunnelmasta. Lopun tapahtumat aiheuttivat sen, kuten raportin lopun eräästä linkkiuutisesta voi lukea, että kotijoukkuetta uhkaa puolen miljoonan kruunun sakko. Puhuttiin myös (seuraavan kauden) ottelujen pelaamisesta ilman katsojia ja erotuomarit harkitsivat lakkoa tai tuomariuran jatkamista, jos heidän fyysistä turvallisuuttaan ei pystytä turvaamaan. Pitch-invaasion aikana lähteestä riippuen neljä tai viiden vierasjoukkueen pelaajan kimppuun hyökättiin. Sen lisäksi että yksi pelaaja lyötiin maahan, niin eräs ruotsalainen (ei jalkapalloseuraaja) kertoi jossain mediassa kerrotun, että jonkun pelaajan silmä oli vaarassa. En tiedä, missä niin kerrottiin. Toistan vain sen mikä minulle seuraavana aamuna hotellin aamiaishuoneessa kerrottiin. En pystynyt sulkemaan silmiäni pitch-invaasion aikaiselta väkivallalta ja teeskentelemään sen jälkeen, että nauttisin kotijoukkueen voitosta ja säilymisestä Allsvenskanissa. En sen jälkeen kun tapahtumista jäi tietty maku suuhuni.
|
|
|
|
Keskilinkki
Poissa
|
 |
Vastaus #256 : 20.11.2009 klo 21:05:14 |
|
Niin unohdin kommentoida tuota Thounin kebab-kastikepointtia. Kyllä se viittaa siihen, että "kannattajien" joukossa oli rasistisia henkilöitä ja pitch-invaasion varjossa heille tarjottiin mahdollisuus muuttaa tämä rasistisuus väkivallaksi. Vaikka välttämättä juuri nämä nyrkkien heiluttajat ja pullonheittäjät eivät olleet samoja henkilöitä, niin samalla tavalla ajattelevia. Ja siksi todellisten DIF-kannattajien olisi kannattanut jättää tämä pitch-invaasio tekemättä.
|
|
« Viimeksi muokattu: 20.11.2009 klo 21:10:14 kirjoittanut Keskilinkki »
|
|
|
|
|
eijax
Poissa
|
 |
Vastaus #257 : 20.11.2009 klo 21:05:59 |
|
Ei kai kentän stormaaminen ja väkivalta ole sama asia? Stormaukselle  Pienelle naaman läpsyttelylle  Kebabkastikkeelle 
|
|
|
|
Keskilinkki
Poissa
|
 |
Vastaus #258 : 20.11.2009 klo 21:14:37 |
|
Ei kai kentän stormaaminen ja väkivalta ole sama asia? Stormaukselle  Pienelle naaman läpsyttelylle  Kebabkastikkeelle  Eivät ne ole sama asia, mutta jos (mikä tahansa) toiminta vahingoittaa seuraa, jota sinun pitäisi kannattaa, niin silloin se on minusta tuomittavaa. Minusta pitch-invaasion tekijät ovat narsistisia egoisteja.
|
|
|
|
Thouni
Paikalla
|
 |
Vastaus #259 : 20.11.2009 klo 21:18:36 |
|
Toki harmillista, jos PI:n yhteydessä jotain väkivaltaisuuksia pelaajia ja tuomareita kohtaan koettiin. Noin muuten pitch invasioneille vahva  Tuskin sullakaan Keskilinkki on mitään sitä vastaan, kun FA-cupissa pieni kyläjengi pudottaa pari sarjaporrasta ylemmällä pelaavan joukkueen ja matsin jälkeen katsojat juoksevat kentälle juhlimaan pelaajien kanssa. Kyseessä ei ole mistään hulinoinnista vaan siitä, että pääsee ainutlaatuisella tavalla juhlimaan voittoja jota ei joka kausi nähdä. Ja mitä tohon kebabkastikkeeseen tulee niin senkin nyt voi ymmärtää aika monella tapaa. Tuskin aiheutti Assyriskan kannattajien kohdalla kovin suurta surua ja vihaa. Todennäköisesti enemmänkin "uuh olipas hyvä läppä"-ajatuksia. Sama kun heittäisi ketsuppipullon kentälle matsissa Italiaa vastaan. Ja toki tuon kebabkastikkeen rasismiin liitti ensin kukkahattutädit jotka heti olettivat, että kyse on rasismista, kun eikös kaikki maahanmuuttajat pidä kebab-ravintolaa  Rasistiset kukkahatut!!
|
|
« Viimeksi muokattu: 20.11.2009 klo 21:19:45 kirjoittanut Thouni »
|
|
|
|
|
Hisingen
Poissa
|
 |
Vastaus #260 : 20.11.2009 klo 21:25:49 |
|
Vaikka kentälle juoksevista lähes kaikki osaavat iloita asiaankuuluvalla tavalla, niin riskitekojöiden takia muutamalle idiootille ei pidä sallia massan mukana syntyvää suojaa toteuttaa väkivaltaa. Mitä pelaajien kommentteja olen kuullut, niin eivät hekään ole innoissaan oman turvallisuuden vaarantamisesta. Lisäksi mm. Gamla Ullevin kultakamppailun PI:ssa särkyi sähköisiä mainosaitoja satojen tuhansien kruunujen edestä ja toivottavasti kannattajiltakin löytyy tukea seuransa sakkojen maksuun. Blåvitt-AIK ja DIF-Assyriska ottelujen tuomiot tulevat julkisuuteen todennäköisesti 4. joulukuuta. http://svenskfotboll.se/arkiv/svensk-fotboll/2009/11/disciplinnamndens-beslut-kommer-4-december/
|
|
|
|
Keskilinkki
Poissa
|
 |
Vastaus #261 : 20.11.2009 klo 21:26:47 |
|
Toki harmillista, jos PI:n yhteydessä jotain väkivaltaisuuksia pelaajia ja tuomareita kohtaan koettiin. Noin muuten pitch invasioneille vahva  Tuskin sullakaan Keskilinkki on mitään sitä vastaan, kun FA-cupissa pieni kyläjengi pudottaa pari sarjaporrasta ylemmällä pelaavan joukkueen ja matsin jälkeen katsojat juoksevat kentälle juhlimaan pelaajien kanssa. Kyseessä ei ole mistään hulinoinnista vaan siitä, että pääsee ainutlaatuisella tavalla juhlimaan voittoja jota ei joka kausi nähdä. Ja mitä tohon kebabkastikkeeseen tulee niin senkin nyt voi ymmärtää aika monella tapaa. Tuskin aiheutti Assyriskan kannattajien kohdalla kovin suurta surua ja vihaa. Todennäköisesti enemmänkin "uuh olipas hyvä läppä"-ajatuksia. Sama kun heittäisi ketsuppipullon kentälle matsissa Italiaa vastaan. Ja toki tuon kebabkastikkeen rasismiin liitti ensin kukkahattutädit jotka heti olettivat, että kyse on rasismista, kun eikös kaikki maahanmuuttajat pidä kebab-ravintolaa  Rasistiset kukkahatut!! Itse näin tällaisen ottelun jälkeisen onnistuneen PI:n MuSa-VaKP-karsintaottelussa Porissa. Ja siinä tilanteessa kentälle rynnänneen kannattajaryhmän oma kontrolli toimi niin, että vastustajan pelaajille ei nyrkkiä heilutettu. Mutta kun porukkaan on tuhansittain ja kentälle ryntää satoja, kuten tukholmalaisessa ottelussa, niin on kai turha haaveilla, että tällaiset kentälleryntäykset sujuisivat ilman lieveilmiöitä. Joten silloin ne olisi paras jättää tekemättä.
|
|
|
|
Keskilinkki
Poissa
|
 |
Vastaus #262 : 20.11.2009 klo 21:49:13 |
|
"3. Pongasin kolme Assyriska-fania sieltä kauniimmasta päästä porttien edestä. Itse asiassa osa näkemistäni miespuolisista Assyriska-faneista oli aika rumia miehiä, mutta vastapainoksi naisfanit olivatkin sitä kauniimpia. ;-) " Kuvassa esiintyvät "kauniit" naiset näyttävät mielestäni enemmänkin 15 vuotiailta mustalaistytöiltä...
Ottamatta mitenkään kantaa sinun stereotyyppiseen etniseen näkemykseen ihmisistä voinen kertoa, että minulla on tapana kutsua lapsia nuoriksi herroiksi tai nuoriksi neideiksi silloin harvoin, kun joudun heitä puhuttelemaan. Ja kun katsoo sitä ilmettä minkä he yleensä luovat paikalla oleviin vanhempiinsa, niin tuollainen puhuttelu tekee hyvää heidän itsetunnolleen. Ja samalla tavalla nuoria neitejä kannattaa kohdella naisina. Tämä on sellaista arkipäivän psykologiaa, jonka on oppinut iän mukana.  Niin ja vanhoja rouvia voi välillä kutsua tytöiksi, mutta se onkin vähän kaksipiippuinen menettely, josta voi joskus tulla palautetta.
|
|
|
|
eijax
Poissa
|
 |
Vastaus #263 : 20.11.2009 klo 21:55:18 |
|
Eivät ne ole sama asia, mutta jos (mikä tahansa) toiminta vahingoittaa seuraa, jota sinun pitäisi kannattaa, niin silloin se on minusta tuomittavaa. Minusta pitch-invaasion tekijät ovat narsistisia egoisteja.
Minusta narsistista egoismia kohottaa itse itsensä tosifaniksi kun ei itse uskalla tehdä pitchinvasioneitä.
|
|
|
|
Keskilinkki
Poissa
|
 |
Vastaus #264 : 20.11.2009 klo 22:08:36 |
|
Minusta narsistista egoismia kohottaa itse itsensä tosifaniksi kun ei itse uskalla tehdä pitchinvasioneitä.
Kuten eräässä tämän kauden Hakan otteluohjelmassa julkaistussa haastattelussa kerrottiin, seurasin ensimmäisen kerran oman suosikkiseurani otteluita Tehtaan kentällä kaudella 1959. Joten tänä vuonna tuli kuluneeksi 50 vuotta siitä kun aloin seurata suosikkiseurani otteluita. Jospa palaisimme kysymykseen tosifaniudesta sitten kun sinulla tulee 50 vuotta täyteen oman suosikkiseurasi seuraamisessa.
|
|
|
|
eijax
Poissa
|
 |
Vastaus #265 : 20.11.2009 klo 22:11:55 |
|
Kuten eräässä tämän kauden Hakan otteluohjelmassa julkaistussa haastattelussa kerrottiin, seurasin ensimmäisen kerran oman suosikkiseurani otteluita Tehtaan kentällä kaudella 1959. Joten tänä vuonna tuli kuluneeksi 50 vuotta siitä kun aloin seurata suosikkiseurani otteluita. Jospa palaisimme kysymykseen tosifaniudesta sitten kun sinulla tulee 50 vuotta täyteen oman suosikkiseurasi seuraamisessa.
50 vuotta ilman uskallusta tehdä pitch invasionia ainoa mittari tosifaniudelle. 
|
|
|
|
Transfer
Poissa
Suosikkijoukkue: Stoke, Sheffield W, Flora Tallinn
|
 |
Vastaus #266 : 20.11.2009 klo 22:14:07 |
|
|
|
|
|
Keskilinkki
Poissa
|
 |
Vastaus #267 : 21.11.2009 klo 05:27:20 |
|
50 vuotta ilman uskallusta tehdä pitch invasionia ainoa mittari tosifaniudelle.  Kun puhut uskaltamisesta tarkoitat, että pitchinvaasion tekijä on rohkea. Rohkea on sellainen, joka onnistuu voittamaan sen mitä (eniten) pelkää. Sinä taidat pelätä eniten auktoriteetteja. Kyse on siis sääntöjen rikkomisesta eli siitä, että uskallatko vastustaa auktoriteetteja. Ja kun muut eivät "uskalla" tehdä sitä, julistat sen pelkäämäsi asian vastustamisen ainoaksi mittariksi jollekin muulle, tässä tapauksessa tosifaniudelle. Itse jouduin mittaamaan rohkeuttani nuoruudessani suorittaessani asevelvollisuuttani laskuvarjojääkärikoulussa. Kyse oli siitä uskalsinko loikata tyhjyyteen silloin kun hyppymestari läimäytti DC-3:n oviaukolla olkapäälle. Siinä ei ollut kukaan katsomassa ja hurraamassa vaan jokainen meistä vajaasta 100:sta vuosittaisesta laskuvarjojääkäristä joutui yksinään mittaamaan rohkeuttaan tuolla mittarilla jokaisen hypyn yhteydessä. Vuosikurssilla oli yksi varusmiestoveri, joka läpäisi tuon testin 7 kertaa, mutta kahdeksannella kerralla hän jäi koneen ovelle vaikka hyppymestari läimäytti olalle. Punaisen baretin ja hyppymerkin sai 8 hypyn jälkeen, joten häneltä se jäi saamatta. On kovin vaikeaa keskustella asiallisesti jostain aiheesta, jos esimerkiksi rohkeus tarkoittaa ihmisille niin kovin eri asioita. Omassa arvomaailmassani rohkeuden todistaminen kentälle ryntäämällä tuntuu lapselliselta ja sille hurraavat ilmeisesti eniten joko ne, joita moinen asia eniten huvittaa, tai jotka itse kapinoivat auktoriteetteja vastaan ja kokevat pitchinvaasiot sankaruutena tuossa taistelussa.
|
|
|
|
MadJohn
Poissa
|
 |
Vastaus #268 : 21.11.2009 klo 12:25:53 |
|
Kyllä se viittaa siihen, että "kannattajien" joukossa oli rasistisia henkilöitä ja pitch-invaasion varjossa heille tarjottiin mahdollisuus muuttaa tämä rasistisuus väkivallaksi.
Rasistisuus ja väkivalta siis kulkevat käsikädessä? Ottamatta mitenkään kantaa sinun stereotyyppiseen näkemykseen rasistisista henkilöistä... Todennäköisesti kyseiset henkilöt ovat myös työttömiä ja alkoholisteja?
|
|
|
|
Keskilinkki
Poissa
|
 |
Vastaus #269 : 21.11.2009 klo 12:42:07 |
|
Rasistisuus ja väkivalta siis kulkevat käsikädessä? Ottamatta mitenkään kantaa sinun stereotyyppiseen näkemykseen rasistisista henkilöistä... Todennäköisesti kyseiset henkilöt ovat myös työttömiä ja alkoholisteja?
Joo, tunnustan stereotyyppisyyteni tässä suhteessa. Ei minua kiinnosta onko reppana enemmän vai vähemmän reppana.
|
|
|
|
|
Phil Dunphy
Paikalla
|
 |
Vastaus #271 : 21.11.2009 klo 16:09:24 |
|
Mun mielestä kesken pelin kentälle ryntäämisessä ei ole mitään hienoa. Junttimaisinta mitä tiedän jne.
|
|
|
|
Kansio
Poissa
Suosikkijoukkue: NoLo, Viivi & Rooney
|
 |
Vastaus #272 : 21.11.2009 klo 16:13:39 |
|
Mun mielestä kesken pelin kentälle ryntäämisessä ei ole mitään hienoa. Junttimaisinta mitä tiedän jne.
Niinpä. Maailma on täynnä näitä luusereita, joiden oma taso ei riittänyt/riitä mihinkään. Onhan se hienoa tehdä sitten jollakin tavalla itsestään pelle. Säälittäviä äidintissiä imeviä vätyksiä.
|
|
|
|
Thouni
Paikalla
|
 |
Vastaus #273 : 21.11.2009 klo 16:19:25 |
|
Jep, huomasit kuitenkin varmaan, että edellisen sivun keskusteluissa on puhuttu pelin jälkeisistä PI:stä eikä kesken pelin tapahtuneista.
|
|
|
|
Bengalintuli
Poissa
Suosikkijoukkue: TamU, ilves merda
|
 |
Vastaus #274 : 21.11.2009 klo 18:55:57 |
|
Onkohan noissa PI:ssä mitä tässä parilla viime sivulla on käsitelty sitten kyse rohkeudesta, vaiko vaan puhtaasta riemusta ja siitä, että yleinen asenne katsomoissa ei ole yhtä vittupäinen kuin kotoisessa Suomessa, vaan urheiluun suhtaudutaan myös katsomossa asiaankuuluvalla intohimolla joka joskus purkautuu näin. Ikävää nuo väkivaltaisuudet, mutta mielestäni on hienoa nähdä kannattajia riemuitsemassa täysin rinnoin pitkän kauden jälkeen
|
|
|
|
|
|