Jutusta saa käsityksen että Halmstadin fanit olisivat suivaantuneet putoamisen takia. Ei kerrota sitä että oikeasti uhkailijat olivat IFK Göteborgin "faneja", jotka syyttävät Ali Khania AIK:n mukaan päästämäisestä mestaruustaistoon. Seuraavalla kierroksella on AIK-IFK Göteborg ja AIK on pisteen edellä nyt.
Lisäksi ei mainita sitä että Ali Khan on göteborgista mutta pelannut muissa kuin IFK Göteborgissa. Ja ei sitä että IFK-legenda Tobias Hysen syytti miestä twitterissä IFK Göteborgin vihaajaksi ja tuo twiitti aloitti osaltaan nuo uhkaukset. Tuossa alla noita twiittejä:
Mohammed Ali Khan @M_AliKhan4
Visste inte att man kunde må såhär dåligt efter ett misstag på planen, hjälper inte att sparka på en man som ligger ner #krossad
Hata mig, kalla mig dumma saker, ljug om mig. Men ge fan i att hota mig och min familj, där gick gränsen!!
Ni som hotar, polisbil väntar utanför och bevakar mina barn. Hota mina barn till livet är så omänskligt och lågt!
”Seriöst... Nog för att du inte gillar Blåvitt... Men vad fan. Såna självmål gör man inte ens på Fifa”, skrev Hysén.
@hysentobias Du av någon känner mig Tobbe, att påstå att jag inte gillar blåvit är absurt. Jag hatar mig själv lika mycket som du just nu!
Tobias Hysen @hysentobias
Fått flera mess om att @M_AliKhan4 fått mottaga hot och att min tweet tidigare ska vara bidragande till det. Det hoppas jag verkligen inte.
Jag skrev det jag skrev, lite på allvar, lite med glimten i ögat innan jag gick och la mig. Hade ingen direkt tanke på att det skulden vara
Så hemskt menat. Jag är inte värre än att jag förstår när det blivit fel. Detta blev fel. Förlåt @M_AliKhan4 inte meningen att bidra