Sarjataulukon perusteella tuon listan otin. Jossain ylemmässä viestissä listasin joukkueet.
Juuri tuon hinnan takia muutamat talkoot pitäisi paiskia. Suuresta osinhan tässä ollaan samaa mieltä. Esim. siitä että liiton alainen kolmonen olisi paras ratkaisu, mutta ei tuo yhdistäminen minun mielestä mikään katastrofi ole. Itse olen kuullut lähes yhtä paljon innostunutta puhetta aiheesta kuin vastustusta kolmosen miehiltä. Mielestäni ajattelet ehkä liikaa nykytilannetta, sillä kun lohko toteutuu niin ei siellä Jyväskylästä ole kuin se 1-2seuraa (+ maalaiskunnan seurat) joihin sitten varmaan se 25 innokasta löytyy helposti. Pientä muutostahan tuo edellyttää, mutta ei se aina ole pahasta.
Niinhän se sarjataulukko taitaa tosiaan näyttää, tosin tuosta kun lähtee PK pois niin LehPa on 6. joukkue.
Ei tuo toki mikään katastrofi tuo muutos ole ja jos enemmistö sitä haluaa, niin silloin se on varmasti hyvä. Olen vaan ollut siinä käsityksessä, että juuri mikään seura ei tuosta ole ollut innoissaan ja voi hyvin olla että tämä käsitys on väärä. Pelkästään positiivisia vaikutuksia tuolla muutoksella ei ainakaan lyhyellä tähtäimellä olisi, mutta pidemmällä aikavälillä voisi hyvinkin olla.
OT: Ajankohta yhdistämiselle on sikäli ihmeellinen, että tänä vuonna Keski-Suomen kolmosen taso on ollut kovempi kuin vuosiin, eikä tasoerot Huiman jälkeen ole olleet niin suuret kuin mitä täällä on annettu ymmärtää. Kaikki joukkueet viime kesänä Pamausta lukuun ottamatta olivat ihan kelpo kolmosen porukoita ja joukkueet pelasivat paljon ristiin. Ensi vuonna sarja lienee vielä tasaisempi, kun joukkueiden määrä vahenee ja Pamauksen sekä HPP:n tilalle tulee oletettavasti vahvemmat joukkueet. Itse asiassa yhdistymisen jälkeen sarjasta voi tulla todella kaksijakoinen, jos Idästä tulee 3-4 vahvaa joukkuetta ja Keski-Suomesta todennäköisesti 1 jos vaikkapa FCV saa haalittua parhaat jyväskyläläiset kolmosen pelaajat riveihinsä.