FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
18.10.2025 klo 16:55:52 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle.

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle

Sivuja: 1 ... 3 [4]

Kirjoittaja Aihe: Saunahöntsäilystä kunnon kilpailusarjaksi: Miesten Kolmosen kehityskeskustelu  (Luettu 5306 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
costa

Poissa Poissa

Vastaus #75 : 27.09.2007 klo 10:50:22

En tiedä millä perusteella olet nuo reissut keksinyt

Myös tuo ringin koko 25 on mielestäni ihan liian suuri jos porukka on sitoutunutta. Aika harva on kolmosen futikselle niin omistautunut, että on innokas maksamaan edes 500e kaudesta jos minuutteja ei tule juuri ollenkaan.

Sarjataulukon perusteella tuon listan otin. Jossain ylemmässä viestissä listasin joukkueet.

Juuri tuon hinnan takia muutamat talkoot pitäisi paiskia. Suuresta osinhan tässä ollaan samaa mieltä. Esim. siitä että liiton alainen kolmonen olisi paras ratkaisu, mutta ei tuo yhdistäminen minun mielestä mikään katastrofi ole. Itse olen kuullut lähes yhtä paljon innostunutta puhetta aiheesta kuin vastustusta kolmosen miehiltä. Mielestäni ajattelet ehkä liikaa nykytilannetta, sillä kun lohko toteutuu niin ei siellä Jyväskylästä ole kuin se 1-2seuraa (+ maalaiskunnan seurat) joihin sitten varmaan se 25 innokasta löytyy helposti. Pientä muutostahan tuo edellyttää, mutta ei se aina ole pahasta.
« Viimeksi muokattu: 27.09.2007 klo 10:51:35 kirjoittanut costa »
Eiccu

Poissa Poissa

Vastaus #76 : 27.09.2007 klo 11:15:10

Sarjataulukon perusteella tuon listan otin. Jossain ylemmässä viestissä listasin joukkueet.

Juuri tuon hinnan takia muutamat talkoot pitäisi paiskia. Suuresta osinhan tässä ollaan samaa mieltä. Esim. siitä että liiton alainen kolmonen olisi paras ratkaisu, mutta ei tuo yhdistäminen minun mielestä mikään katastrofi ole. Itse olen kuullut lähes yhtä paljon innostunutta puhetta aiheesta kuin vastustusta kolmosen miehiltä. Mielestäni ajattelet ehkä liikaa nykytilannetta, sillä kun lohko toteutuu niin ei siellä Jyväskylästä ole kuin se 1-2seuraa (+ maalaiskunnan seurat) joihin sitten varmaan se 25 innokasta löytyy helposti. Pientä muutostahan tuo edellyttää, mutta ei se aina ole pahasta.

Niinhän se sarjataulukko taitaa tosiaan näyttää, tosin tuosta kun lähtee PK pois niin LehPa on 6. joukkue.

Ei tuo toki mikään katastrofi tuo muutos ole ja jos enemmistö sitä haluaa, niin silloin se on varmasti hyvä. Olen vaan ollut siinä käsityksessä, että juuri mikään seura ei tuosta ole ollut innoissaan ja voi hyvin olla että tämä käsitys on väärä. Pelkästään positiivisia vaikutuksia tuolla muutoksella ei ainakaan lyhyellä tähtäimellä olisi, mutta pidemmällä aikavälillä voisi hyvinkin olla.

OT: Ajankohta yhdistämiselle on sikäli ihmeellinen, että tänä vuonna Keski-Suomen kolmosen taso on ollut kovempi kuin vuosiin, eikä tasoerot Huiman jälkeen ole olleet niin suuret kuin mitä täällä on annettu ymmärtää. Kaikki joukkueet viime kesänä Pamausta lukuun ottamatta olivat ihan kelpo kolmosen porukoita ja joukkueet pelasivat paljon ristiin. Ensi vuonna sarja lienee vielä tasaisempi, kun joukkueiden määrä vahenee ja Pamauksen sekä HPP:n tilalle tulee oletettavasti vahvemmat joukkueet. Itse asiassa yhdistymisen jälkeen sarjasta voi tulla todella kaksijakoinen, jos Idästä tulee 3-4 vahvaa joukkuetta ja Keski-Suomesta todennäköisesti 1 jos vaikkapa FCV saa haalittua parhaat jyväskyläläiset kolmosen pelaajat riveihinsä.

GF

Poissa Poissa

Vastaus #77 : 27.09.2007 klo 12:04:58

Korjataan nyt vähän tuota arviota. Reissuja Joensuuhun tulisi yksi (500km) ja Kuopioon 4 (1200km) = yhteensä noin 1700km. Bensat 816e (8l/100km 1700km 6autoa). Ringin koko 25 pelaajaa ei 20. Eli jos matka päätetään tehdä henkilöautoilla, mikä varmaan ainakin Kuopioon on ihan ok, niin hinnaksi tulee ylimääräistä per nuppi 32,64 euroa. Voidaan kaikkien saivartelujen (Ei Kuopio vaan Siilinjärvi/Iisalmi) jälkeen pyöristää vaikka 35 euroon. Jos vieraspelimatkoja tulisi yksi lisää eli 6 niin sitten noin 40 euroa.

Ja vaikka otettaisiinkin bussit käyttöön, niin 4-5x Kuopio ja 1x Joensuu jaettuna 25 pelaajalla ei hirveä kakku ole. Muutamat talkoot niin kausimaksut pysyy ennallaan. Mutta kuten GF tiivistikin niin organisaatioiden kapeus on se avainsana. Jos oikeasti halutaan, niin homma aivan 100% varmasti onnistuu lisämatkoista huolimatta.

Mikä sinä olet korjaamaan nyt vähän tuota arviota? Siis noin periaatteellisesti? Minkä perustelun mukaan rinkiin sitoutuu 25 maksajaa, jos pelissään pelaa vain 18?  Esittämäsi mallin mukaan 4-5 x 450 eur + 550 eur on edelleen 2350 - 2800 eur, joka jaettuna 20:llä antaa 117,5 - 140 eur ja jaettuna 25:llä 94 - 112 eur. Eli kulut nousevat joka tapauksessa vähintään 50 %. Tämä on aika kaukana esittämästäsi neljästäkympistä. Kerto- ja jakolasku opetettiin minulle ala-asteella.
costa

Poissa Poissa

Vastaus #78 : 27.09.2007 klo 12:50:12

Aika vitun rasittavan vihamielistä porukkaa.

Laskin henkilöautokustannukset bensat 816e, kuten jo aiemmin sanoin. Tosin en kertonut litrahinnalla 1.3e. Rinkiin sitoutuu 25 pelaajaa, koska 18-20 ei takuuvarmasti riitä. Sinäkin voit jatkossa laittaa nuo vittuilut privana, kun ei tuota henkilöön kohdistuvaa marinaa tarvi kaikille esitellä.
Addick

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: tähtivalmentaja.

Vastaus #79 : 27.09.2007 klo 12:54:26

Olette siis yhtä mieltä, että kuluja tulee lisää 100-200 euroa per kausi, en lähde tekemään omia laskelmiani, vaan perustan oman pohdintani näihin.

Kokonainen kausi tulevaa Kolmosta maksaisi siis 300-400€:a per pelaaja eli reilulta 20 pelaajalta kerättäisiin lähes 10k rahaa, mikäli tämä riittää, niin rahan kerääminen ei voi hirveän raskas taakka olla. Perustalkootunnilta seuran kassaan kilahtaa noin 8€/tunti, joten 400€:n keräämiseen menisi noin 50 tuntia. Tämä tietäisi esimerkiksi noin 7 työvuoroa yövartiossa tai vaikkapa kahta isompaa ympäristösiivousprojektia.

Mikäli tällainen talkoilu tai noin euron kulut per päivä ihan omasta pussista maksettuna ovat kynnyskysymyksinä Kolmosessa pelaamiselle, niin en voi kuin ihmetellä.

Tason nousun pohtimisessahan ei kannata ihan pelkästään ensi kautta pohtia. Tässäkin topicissa on mainittu JJK:n kehittyvä junioritoiminta, sama on tapahtumassa Kuopiossa ja Joensuussakin, joten pelaajia myös alasarjatasoille alkaa löytyä jatkuvasti enemmän. Näin ollen isommalta alueelta kerätty sarja on väistämättä jatkossa kovempi tasoinen kuin nykyinen pienen alueen lähinnä vanhojen pelaajien höntsysarja. Uskon siihen, että kun puhutaan kuitenkin vielä pienistä kustannuksista, löytyy urallaan mahdollisesti eteenpäin pyrkiviä tai oman tasonsa ylärajoilla pelaavia halukkaita pelaajia 10-12 Kolmosen porukkaan, vaikka se sitten tarkottaisi 5-6 yli 150 kilometrin reissua kevään, kesän ja syksyn aikana YHTEENSÄ!

Totta kai löytyy joukkueita, jotka haluavat pelata "kilpa"sarjaa, mutta eivät halua matkustaa ja panostaa rahankeruuseen. Tällaiset porukat asettavat sitten Nelosessa nuoret pelaajat eri joukkueissa ja jopa nousua tavoittelevat joukkueet hiukan tiukemmalle kuin aiemmin on ollut. Näin ollen taso laajenee myös sinne.
GF

Poissa Poissa

Vastaus #80 : 27.09.2007 klo 12:58:54

Aika vitun rasittavan vihamielistä porukkaa.

Laskin henkilöautokustannukset bensat 816e, kuten jo aiemmin sanoin. Tosin en kertonut litrahinnalla 1.3e. Rinkiin sitoutuu 25 pelaajaa, koska 18-20 ei takuuvarmasti riitä. Sinäkin voit jatkossa laittaa nuo vittuilut privana, kun ei tuota henkilöön kohdistuvaa marinaa tarvi kaikille esitellä.

Niinpä, vittuilut privana, mutta itse aloitit. Minä en korjannut kenenkään mielipidettä (ja samalla julistanut omaani paremmaksi). Käytöstavoista huomautellessa on parasta katsoa itse ensin peiliin ja aloittaa huutelu vasta sitten, jos näkee sen tarpeelliseksi.
costa

Poissa Poissa

Vastaus #81 : 27.09.2007 klo 13:06:59

Eli mielestäsi on vittuilua, kun lasken oman arvioni henkilöautomatkoille ja saan siitä halvan summan. Siitä sitten voit raivota esitelmällä ala-aste matematiikasta. Asia selvä. Taitaa olla minun aika poistua tästä keskustelusta. Jatkakaa  :D
Eiccu

Poissa Poissa

Vastaus #82 : 27.09.2007 klo 14:10:44

Kokonainen kausi tulevaa Kolmosta maksaisi siis 300-400€:a per pelaaja

300-450e per pelaaja ja sen päälle vakuutus+lisenssi 160e/pelaaja, pelikengät 50-200e/pelaaja ynnä muut tuon budjetin ulkopuolella olevat menot, kuten lääkärilaskut. Siis 510-810e + satunnaiset menot. Tuo on iso summa kolmosdivarifutiksesta etenkin niille, joille aiemmin ylemmissä sarjoissa on jopa maksettu joskus jotakin.
GF

Poissa Poissa

Vastaus #83 : 27.09.2007 klo 14:38:31

Eli mielestäsi on vittuilua, kun lasken oman arvioni henkilöautomatkoille ja saan siitä halvan summan. Siitä sitten voit raivota esitelmällä ala-aste matematiikasta. Asia selvä. Taitaa olla minun aika poistua tästä keskustelusta. Jatkakaa  :D
On eri asia esittää korjaavansa jonkun toisen arviota, kuin esittää vaihtoehtoinen arvio. Käsitettä "vittuilla" herra costa todellakin käytti itse ensin, kuten ketjun lukijat ovatkin jo varmasti huomanneet. "Raivota" ei kuvaa fiiliksiäni millään muotoa. Minusta on vaan typerää heitellä summia ja argumentteja hatusta. On eri asia argumentoida samojen laskelmien pohjalta kuin olla eri mieltä laskelmista. Närkästymisesi on tietysti ymmärrettävää, johan henkilökohtaisuuksiin onkin menty  ::)
Eusebio

Poissa Poissa

Vastaus #84 : 27.09.2007 klo 14:56:40

Vastaus miksi nämä hommat eivät toimi tuli tuossa aiemmin rivien välissä. Jos porukassa on näitä ylemmissä sarjoissa vaikkapa vain nimenä joukkuekuvassa esiintyneitä syöpäläisiä homma on pilalla. Kaverit keräävät kerman päältä vaikka panos joukkueelle on ajoittain mitäänsanomaton. Ei siis riitä rivimiehelle, että kerää oman osuutensa talkoilla. Myös näiden nimimiesten osuus on saatava kasaan.

Sivuja: 1 ... 3 [4]

Siirry: