Hyvä topic. Itellä ollut aina jonkunmoinen pakkomielle pelinumeroja kohtaan, varsinkin jalkapallossa. Tai no muutenkin numeroilla, mutta se siitä...
Ehkä juuri siksi en tue "tietty pelinumero tietyllä pelipaikalla" - mulle numerot on osa pelaajan persoonallisuutta.
Muistan kun aikoinaan maajoukkueessa Wissin Jallu käytti numeroa 7, ja Nure joutui tyytymään 6:n. Näihin aikoihin Nure oli yksi lempipelaajistani, ja tiesin että Nuren "oikea" numero oli/on 7, se harmitti
Valakarin Simppa pukeutui kahdeksikkoon ja olen aina ajatellut, että Tainio on tietynlainen manttelinperijä tässä tapauksessa.
Oon myös ajatellut viimeiset vuodet, että Losa on "kakkoslitti/köyhän miehen litti", joten siksi hän pelaa numerolla 20. Mun mielestä tässä kaikessa on erittäin paljon järkeä.

Tapanani on myös seurata pelaajasiirtoja sillä silmällä, että saako siirrettävä pelaaja numeron, jota kantoi edellisessä seurassa. Beckhamin siirto sai minut lähes kyyneliin, mutta eihän sitä Raúlin seiskaa niin vaan viedä. Samoin harmitti se, että Zidane joutui "tyytymään" 5:n, kun Figo (Portugalille pelatessaan aina 7!) oli vuotta aiemmin varannut kymppipaidan.
Ei tästä tämän enempää, ajattelin vain jakaa fetissini forumille.