FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
14.10.2025 klo 22:35:24 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle.

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle

Sivuja: 1 ... 19 [20] 21 ... 127

Kirjoittaja Aihe: JJK 2008 - Veikkausliigaan!  (Luettu 226251 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
rakkaudentukkumyymälä

Poissa Poissa

Vastaus #475 : 03.12.2007 klo 19:13:02

Suomalaisuudesta ei tuskin ainakaan ole mitään haittaa, ei sillä, ettäkö ulkomaalaisuudestakaan välttämättä olisi. Suomalaisuudesta voi sen sijaan olla jopa hyötyä, esimerkiksi sellaisissa tapauksissa , jos pelit eivätkään mene ihan odotetulla tavalla ja joukkue ajautuu pidempään tappiokierteeseen. Tällöin ainakin minä luotan kotimaisiin voimiin ja suomalaisten pelaajien ammattiylpeyteen, ennen kuin ties mistä päin maailmaa lennätettyihin ulkomaanavuihin. Löytyyhän veikkausliigankin lähihistoriasta useampia esimerkkejä, jossa tietyt ulkolaiset pelaajat ovat tulleet "höntsäilemään" ja nostamaan palkkaansa ahdingossa olevan joukkueen kustannuksella. Edellä mainitun kaltaisissa tilanteissa seura voi toki itsekin katsoa peiliin ja miettiä pelaajapolitiikkaansa.

Nyt odotellaan kuka kaivaa "rasismikortin" ensimmäisenä esiin  ;)
« Viimeksi muokattu: 03.12.2007 klo 19:15:37 kirjoittanut rakkaudentukkumyymälä »
Furu

Poissa Poissa

Vastaus #476 : 03.12.2007 klo 19:27:49

Nyt odotellaan kuka kaivaa "rasismikortin" ensimmäisenä esiin  ;)
Punainen kortti rasismille...
red_one

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Mitä iistimpää, sitä siistimpää

Vastaus #477 : 03.12.2007 klo 19:59:03

Suomalaisuudesta ei tuskin ainakaan ole mitään haittaa, ei sillä, ettäkö ulkomaalaisuudestakaan välttämättä olisi. Suomalaisuudesta voi sen sijaan olla jopa hyötyä, esimerkiksi sellaisissa tapauksissa , jos pelit eivätkään mene ihan odotetulla tavalla ja joukkue ajautuu pidempään tappiokierteeseen. Tällöin ainakin minä luotan kotimaisiin voimiin ja suomalaisten pelaajien ammattiylpeyteen, ennen kuin ties mistä päin maailmaa lennätettyihin ulkomaanavuihin.

Eiköhän suomalaiset voi höntsäillä ihan yhtä paljon. Oli sitten kaveri mistä tahansa niin asennetta pitäisi löytyä. Näin ei välttämättä divaritasolla aina ole. Jos palkkoja ei makseta, niin asenteen takaisin saaminen voi olla vaikeampaa. En tiedä selittääkö sitä miksi joukkueiden peli ailahtelee perkeleesti alatasoilla.
Tsei Tsei

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere United

Vastaus #478 : 03.12.2007 klo 20:00:25

Suomalaisuudesta ei tuskin ainakaan ole mitään haittaa, ei sillä, ettäkö ulkomaalaisuudestakaan välttämättä olisi. Suomalaisuudesta voi sen sijaan olla jopa hyötyä, esimerkiksi sellaisissa tapauksissa , jos pelit eivätkään mene ihan odotetulla tavalla ja joukkue ajautuu pidempään tappiokierteeseen. Tällöin ainakin minä luotan kotimaisiin voimiin ja suomalaisten pelaajien ammattiylpeyteen, ennen kuin ties mistä päin maailmaa lennätettyihin ulkomaanavuihin. Löytyyhän veikkausliigankin lähihistoriasta useampia esimerkkejä, jossa tietyt ulkolaiset pelaajat ovat tulleet "höntsäilemään" ja nostamaan palkkaansa ahdingossa olevan joukkueen kustannuksella. Edellä mainitun kaltaisissa tilanteissa seura voi toki itsekin katsoa peiliin ja miettiä pelaajapolitiikkaansa.

Niin, tämähän on ihan mahdollista. Ei kuitenkaan sovi ollenkaan Marchisiin, joka on hyvä harjoittelija ja kunnianhimoinen pelaaja. Löysäilyä en ole ikinä nähnyt. Sen sijaan vähän riskialtista peliä liiankin korkealla itseluottamuksella kyllä. Joka tapauksessa etenkin pääpelissä ihan Veikkausliigan huippua. Hitaus ja kankeus taitavat olla ne ongelmat Veikkausliiga-tasolla, minkä takia Marchisin tarvitsee edes Ykkösen joukkueiden tarjouksia harkita. Ei kyllä yllättäisi lopulta sopimus johonkin Kotkaan tai Jaroon.
rakkaudentukkumyymälä

Poissa Poissa

Vastaus #479 : 03.12.2007 klo 20:09:48

Niin, tämähän on ihan mahdollista. Ei kuitenkaan sovi ollenkaan Marchisiin, joka on hyvä harjoittelija ja kunnianhimoinen pelaaja. Löysäilyä en ole ikinä nähnyt. Sen sijaan vähän riskialtista peliä liiankin korkealla itseluottamuksella kyllä. Joka tapauksessa etenkin pääpelissä ihan Veikkausliigan huippua. Hitaus ja kankeus taitavat olla ne ongelmat Veikkausliiga-tasolla, minkä takia Marchisin tarvitsee edes Ykkösen joukkueiden tarjouksia harkita. Ei kyllä yllättäisi lopulta sopimus johonkin Kotkaan tai Jaroon.

Samaa mieltä Marchisista, mitä olen miestä nähnyt. Hidashan tuo on, mutta ainakin keskikesän JJK-kamppailussa piti liekeissä olleen kärkikaksikon Wusu-Kari hyvin aisoissa. En viitannutkaan tekstilläni mitenkään kyseiseen pelaajaan, enkä hänen työmoraaliinsa, vaan heitin esimerkin ihan yleisellä tasolla. Marchis tulee todennäköisesti saamaan sopimuksen Veikkausliigaan. Esimerkiksi Kotkan tämän hetkisessä kokoonpanossa Marchis kulkisi jopa "tähtistatuksella".
timotei tuuba

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kettusen Pekka

Vastaus #480 : 03.12.2007 klo 20:10:14

Jos nyt höntyilen vielä tukkumyymälän ja Arpinin kanssa hetkisen tällä seitinohuella rasismitrapetsilla..

Olen itse sitä mieltä, että pelaajan suomalaisuus on plussa. Jos kaksi pelaajaa on suunnilleen saman tasoisia, tai ainakin vertailtavissa, valitsen mieluummin suomalaisen.
Syy on yksinkertaisesti siinä, kuten Arpinkin totesi, että suomalaispelaajien taustat on paremmin hallussa ja niihin voi luoda jonkinlaisia kiinnekohtia. Pelaajilla on siten omassa mielessä selkeämmin historia, toisin kuin jostain muualta lennätetyillä.

Ja yhä edelleen, edellä kuvattu peruste ei päde Marchisiin. Silti mahdollisimman pitkälle suomalaisin nimin rakennettuun joukkueeseen on kannattajien, pikkujunnujen ja perustuulipukujen paljon hepompi samastua.
Furu

Poissa Poissa

Vastaus #481 : 03.12.2007 klo 20:54:26

Silti mahdollisimman pitkälle suomalaisin nimin rakennettuun joukkueeseen on kannattajien, pikkujunnujen ja perustuulipukujen paljon hepompi samastua.
No itse asiassa JJK:n tunnetuin, kannustetuin ja puhutuin pelaaja viimekaudella oli juuri joukkoeen mustin pelaaja eli Wusu (näin siis tuulipukujen ja junnujen osalta). Varsinkin junnut tuntuivat innostuvan miehestä erityisen paljon. Voikin olisiko näin tapahtunut jonkun perus-suomalaisen jannun yhteydessä? Itse uskon, että Marchis olisi kiinnostanut yleisöä Paijaa enemmän, mutta hyvä näinkin... Toki itse suosin kotimaista niin tomaateissa, kuin futaajissakin...
kile

Poissa Poissa

Vastaus #482 : 03.12.2007 klo 21:16:23

"Thanks for wathcing!"
Turilas

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JJK ja Huuhkajat

Vastaus #483 : 03.12.2007 klo 21:18:36

No itse asiassa JJK:n tunnetuin, kannustetuin ja puhutuin pelaaja viimekaudella oli juuri joukkoeen mustin pelaaja eli Wusu (näin siis tuulipukujen ja junnujen osalta). Varsinkin junnut tuntuivat innostuvan miehestä erityisen paljon. Voikin olisiko näin tapahtunut jonkun perus-suomalaisen jannun yhteydessä?

Luulen että tuolla on eniten tekemistä sen kanssa, että Tunde paukutti 16 maalia, tekipä eräässä ottelussa hattutempunkin. Kyllähän tuollainen sytyttää jokaisen, jolla on ruumiinlämpö. Ei silti, Wusu on symppis pelaaja. Miehen gasellimaisia tuuletuksia oli aina ilo seurata. Luulen että rodulla tai ihonvärillä ei tässä asiassa ollut mitään merkitystä ja hyvä niin. Itse ainakin olen tätä nykyä aika värisokea. Tuulipuvuista ja muista janareista en mene puhumaan..
John Rambo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomen seksikkäin

Vastaus #484 : 03.12.2007 klo 22:17:05

Silti aivan turha väittää, että taso olisi parempi kuin Marchisilla. Paija on ollut jo vuosia liigan jämäjoukkueiden monipuolinen varamies siinä missä Marchis on ollut enempi avauksen kamaa. TamU:ssa mestarijoukkueen puolustuksessa lukuisia otteluita ja sitten siirto vielä MyPaan, joka on myös varsin eri kalibeeria kuin joku VPS. Eiköhän TamU ja MyPa olisi saaneet varatoppariksi Paijankin, jos olisivat halunneet. Päätyivät kuitenkin Marchisiin. Halvempi Paija voi olla, mutta ei parempi.

Sitten kun vielä etsit sen kohdan missä väitin Paijan olevan absoluuttiselta tasoltaan parempi kuin Marchis? Puhuin hintalaatu-suhteesta, en muusta. Muutenkin olen tekstisi kanssa melko eri mieltä, faktahan on että Marchis vanheni niin nopeasti ettei kelvannut enää TamU:lle ja Zicolle. Sen jälkeen paljon satsannut MyPa teki yhden virheinvestoinnin lisää ja kuvitteli mestaruusjoukkueesta saapuvan jannun tuovan arvokasta lisää takalinjoille. Ehkä toikin, mutta uskoisin Marchisin ollut melko kallis hankinta penkkimieheksi.

Ja tuo joku VPS ei muuten tänäkään vuonna hävinnyt tampuriinille eikä edes super-Marchisin edustamalle MyPalle jolta vietiin peräti neljä pistettä. Pyykölän murheellisen aikakauden jälkeen kerättiin toiseksi eniten pisteitä koko sarjassa, mutta eihän se vähä mitään kun sinä taas jatkat ristiretkeäsi. ;)

e: pahoittelut off-topicista ja maininta siitä, että ainakin Jyväskylän ulkopuolella Wusu on selvästi tunnetuin JJK:n pelaaja, sitä se Urheiluruutu teettää...
« Viimeksi muokattu: 03.12.2007 klo 22:22:18 kirjoittanut John Rambo »
Eiccu

Poissa Poissa

Vastaus #485 : 03.12.2007 klo 23:01:55

No itse asiassa JJK:n tunnetuin, kannustetuin ja puhutuin pelaaja viimekaudella oli juuri joukkoeen mustin pelaaja eli Wusu (näin siis tuulipukujen ja junnujen osalta). Varsinkin junnut tuntuivat innostuvan miehestä erityisen paljon. Voikin olisiko näin tapahtunut jonkun perus-suomalaisen jannun yhteydessä? Itse uskon, että Marchis olisi kiinnostanut yleisöä Paijaa enemmän, mutta hyvä näinkin... Toki itse suosin kotimaista niin tomaateissa, kuin futaajissakin...

Taisi se jyväskyläläisten suurin suosikki olla kuitenkin Tommi Kari, eikä Wusu. Mauualla Wusu varmaan olikin se JJK:n pelaaja josta eniten puhuttiin.
Tsei Tsei

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere United

Vastaus #486 : 03.12.2007 klo 23:39:11

Sitten kun vielä etsit sen kohdan missä väitin Paijan olevan absoluuttiselta tasoltaan parempi kuin Marchis? Puhuin hintalaatu-suhteesta, en muusta. Muutenkin olen tekstisi kanssa melko eri mieltä, faktahan on että Marchis vanheni niin nopeasti ettei kelvannut enää TamU:lle ja Zicolle. Sen jälkeen paljon satsannut MyPa teki yhden virheinvestoinnin lisää ja kuvitteli mestaruusjoukkueesta saapuvan jannun tuovan arvokasta lisää takalinjoille. Ehkä toikin, mutta uskoisin Marchisin ollut melko kallis hankinta penkkimieheksi.

Sinä et väittänyt, mutta itse tartuin juuri JJK:n edustajan kommentteihin, joissa väitettiin Paijan olevan vielä Marchisia parempi. Tämän halusin kiistää ja sinä vastasit tuohon kommenttiin. Molemmat olisivat toki hyviä pelaajia JJK:lle.

Marchisin vanhenemisesta ei tuo TamU:n tilanne johtunut. Ennemminkin siitä yhdestä katastrofimokasta juuri VPS:ää vastaan. Marchis oli siihen asti ihan Zicon suosiossa. Toki Lindströmin kuntoutuminen oli se suurin syy Marchisin poistumiseen. Toisekseen TamU halusi kolmostoppariksi nuoremman ja kehityskelpoisemman kaverin. Etenkin, kun Vasilella oli ollut loukkaantumisia. Tätä varten hankittiin sitten Myntti. MyPa ei myöskään tehnyt virhearviointia, sillä kaveri hankittiin sinnekin kolmostoppariksi. Ne pelit mitä pelasi, niin pelasi hyvin. Miranda-Pulkkinen-kaksikko oli toki lähtökohtaisestikin edellä.

Lainaus
Ja tuo joku VPS ei muuten tänäkään vuonna hävinnyt tampuriinille eikä edes super-Marchisin edustamalle MyPalle jolta vietiin peräti neljä pistettä. Pyykölän murheellisen aikakauden jälkeen kerättiin toiseksi eniten pisteitä koko sarjassa, mutta eihän se vähä mitään kun sinä taas jatkat ristiretkeäsi. ;)

VPS on ollut vaikea vastus TamU:lle. Ei siinä mitään. Seuraan kuitenkin ennemmin sarjataulukkoa ja pidempiä jaksoja, kun pistän joukkueita järjestykseen. Joka tapauksessa VPS ei ollut edes menestyksen perusteella TamU:n ja MyPan takana, vaan puhtaasti käytettävien resurssien perusteella. TamU:lla ja MyPalla on varaa hankkia parempia pelaajia siinä missä VPS joutuu hankkimaan varamiehiksi Paijan tai Hyyhösen.
Woland

Poissa Poissa

Vastaus #487 : 04.12.2007 klo 00:04:53

Taisi se jyväskyläläisten suurin suosikki olla kuitenkin Tommi Kari, eikä Wusu. Mauualla Wusu varmaan olikin se JJK:n pelaaja josta eniten puhuttiin.

Alkukaudesta oli Wusu, mutta kun otteet heikkenivät, niin Kari keräsi enemmän pikkujannuja kylkeensä pelien jälkeen. Ei siinä, näinhän se tahtoo aina mennäkin.
elinho

Poissa Poissa

Vastaus #488 : 04.12.2007 klo 08:37:45

Lisäksi Paija on paljon monipuolisempi kuin Marchis ja vielä suomalainen. Ylos

Tietenkin ja selvästi parempi....JJK vain halusi huonomman ensin 8)
timotei tuuba

Poissa Poissa

Vastaus #489 : 04.12.2007 klo 11:00:36

No itse asiassa JJK:n tunnetuin, kannustetuin ja puhutuin pelaaja viimekaudella oli juuri joukkoeen mustin pelaaja eli Wusu (näin siis tuulipukujen ja junnujen osalta). Varsinkin junnut tuntuivat innostuvan miehestä erityisen paljon.

Arvelinkin, että tähän vielä puututtaisiin. Ei ihme, kyseessähän on aika selkeä fakta.
Wusun ja Adyn mukana olossa ei todellakaan ole mielestäni mitään pahaa, päinvastoin. Lähinnä tarkoitus olikin sanoa, että jokunen profiiliulkomaalainen joukkueessa toki sopii olla, mutta pääosan uusista(kin) pelaajista soisin olevan kotimaisia..

Eli pohjimmiltaan pelaajan väri ja kotipaikka ja kengännumero ihan sama, kunhan ei ruveta kasaamaan muukalaislegioonaa, joka ei kiinnosta ketään.
elinho

Poissa Poissa

Vastaus #490 : 04.12.2007 klo 11:03:18

"Eli pohjimmiltaan pelaajan väri ja kotipaikka ja kengännumero ihan sama, kunhan ei ruveta kasaamaan muukalaislegioonaa, joka ei kiinnosta ketään."

Päteekö sama j-kylän ulkopuolelta tulleisiin kotimaisiin pelureihin?
Arpin Lusène

Poissa Poissa

Vastaus #491 : 04.12.2007 klo 11:06:39

Kyllähän Paijan kaltaiset keikkatyöläiset kuitenkin enemmän puhuttelevat meitä "asiantuntijoita" kuin tuntemattomat ulkomaalaiset. Toki niitä omiakin junnuja pitää olla ihan jo paikkakuntasidonnaisuuden vuoksi.
elinho

Poissa Poissa

Vastaus #492 : 04.12.2007 klo 11:09:32

Kyllähän Paijan kaltaiset keikkatyöläiset kuitenkin enemmän puhuttelevat meitä "asiantuntijoita" kuin tuntemattomat ulkomaalaiset. Toki niitä omiakin junnuja pitää olla ihan jo paikkakuntasidonnaisuuden vuoksi.

Positiivisessa- vai negatiivisessa mielessä?
Arpin Lusène

Poissa Poissa

Vastaus #493 : 04.12.2007 klo 11:10:07

Positiivisessa- vai negatiivisessa mielessä?
Se riippuu täysin keikkatyöläisestä. 8)
MINSK

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FCL FCB KaDy

Vastaus #494 : 04.12.2007 klo 11:13:33

Se riippuu täysin keikkatyöläisestä. 8)

On sitäpaitsi täysin sama mitä puhutaan - kunhan puhutaan. Vaikka sitten neutraalisti. Sama koskee spämmiä.
elinho

Poissa Poissa

Vastaus #495 : 04.12.2007 klo 11:15:21

Siis vanha kotimainen, millä on jo käyrä laskeva, puhuttelee asiantuntijoita enemmän kuin nuori, ehkäpä hieman eksottinen ulkomaalaispeluri?
MINSK

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FCL FCB KaDy

Vastaus #496 : 04.12.2007 klo 11:16:32

Priha oli mukana JJKn sen ensimmäisen version alusta asti, pelaamassa siis kolmostakin aikanaan ja nousemassa kunniakkaasti Kakkoseen Kai Hakulisen valmennuksessa

Kurkkasin vielä vakuudeksi vuosien 1994 ja 1995 Jalkapallokirjoja. Prihaa ei oltu ilmoitettu joukkueen alkuperäiseen vahvuuteen kaudelle 1994, mutta hän vauhditti kuitenkin nousua iskemällä kauden mittaan viisi maalia. Joukkueen maalipyssynä hääri tuolloin 14 osumaa latonut Petteri Kihlman.
timotei tuuba

Poissa Poissa

Vastaus #497 : 04.12.2007 klo 11:18:31

Kuten veli Arpin totesi, ja itsekin saman jokunen viesti ylöspäin tein, kiinnostavat kotimaiset keikkamiehet ainakin kaltaistani jyyrää enemmän kuin ulkomaalaiset.
Ja kyllä, komeinta olisi tietenkin möyhytä pelkillä omilla kasvateilla, mutta eihän tuo realistisesti ole mahdollista. Toivottavasti tulevina vuosina saadaan enemmän Sinisalon kaltaisia paluumuuttajia - vaan eipä noita hirveän montaa reissussa ole, joita voisi vahvistuksiksi odotella..
timotei tuuba

Poissa Poissa

Vastaus #498 : 04.12.2007 klo 11:31:28

mahdollisimman pitkälle suomalaisin nimin rakennettuun joukkueeseen on kannattajien, pikkujunnujen ja perustuulipukujen paljon hepompi samastua.

Ainiin, ja lisäänpä itse ennen kuin kukaan oikeinkannattamisen apostoli ehtii haaskalle:
tietenkään todellinen kannattaja ei saa samastua pelaajaan, huomennahan tämä saattaa olla jo pahimman vastustajan paidassa...  ::)
Eiccu

Poissa Poissa

Vastaus #499 : 04.12.2007 klo 11:44:20

Siis vanha kotimainen, millä on jo käyrä laskeva, puhuttelee asiantuntijoita enemmän kuin nuori, ehkäpä hieman eksottinen ulkomaalaispeluri?

Nimettömät ulkomaalaiset ovat aina riskihankintoja, joten itse ainakin hankkisin tasonsa näyttäneen suomalaisen kuin tuntemattoman ulkomaalaisen. Aika harvoin nuo tasonsa näyttäneet pelaajat floppaa, mutta olisi hauska tietää montako prosenttia ulkomailta Suomeen haalituista pelaajista lopulta lyö itsensä kunnolla läpi. Veikkaan että 20-30%.

Sivuja: 1 ... 19 [20] 21 ... 127

Siirry: