Kaksi vahvaa poissa liigacupin semmareista. Siis TamU ja Klubi. No kyl maar Hakakin. Urheiluruudussa tulleessa välähdyksessä TPS:n Armand One vaikutti kaukaakin jätiläiseltä. Mutta niin vaan äijä harhautteli ja kääntyi, laukaisi vastustamattomasti pallon perukoille. OHO!
Joku "viisas" taas netissä näitä tummia poikia " yön timoiksi" kutsuu. Kutsukoon. Ääliöitä riittää.
Hienointa mitä Palloliitto on tehnyt viime vuosina onkin se asia, että maanmainio koriskundi Pratezi on otettu mukaan projektiin. Siis avaamaan suomalaisten ennakkoluuloja, pelkoja ja kaikkea mikä juntin päässä on vialla. Toivottavasti korjaantuu asenteet. Mutta duunia riittää.
Meidän porukassamme Kokkolaan matkustivat Ibra ja Izu. Molemmat pelasivat ihan ookoo, ja ennen kaikkea Izu, jonka isoveli on minullekin tuttu Obi Aniche. Siis se tuttu Obi, joka vuosikymmen sitten takas Klubille sarjapaikan matsissa Hikkiä vastaan.
Kundien asenteista loisti paitsi keskittyminen, myös tekemisen meininki ja pitkälläkin matkalla hymy. Juteltiin maan tavoista, kyselin Nigeriasta, ja sain vastauksia. Parasta oli kuitenkin se, että muut pelaajamme, mukaan lukien B-juniorit puhuivat ja smooltolkkasivat kundien kaa. Eläkööön Love United! Siis maailma ilman rajoja.
Tiedostan hyvin, että emme ole voittaneet yhtään harjoistusmatsia, ja totta totisesti se lievästi sanottuna ketuttaa. Nousu kolmosesta kakkoseen ei ole mikään piece of cake. En lannistu, ja toistettakoon en lannistu.
Minulla on kaksi tavoitetta. Kehittää pelaajia ja säilyttää sarjapaikka. Jos en onnistu, olen pettynyt.
Näiden ajatusten johdattelemana olen tehnyt päätöksen. Tavalla tai toisella, luovun tulevaksi suveksi siviilityöstäni. Raskas päätös, kun sitä on tehty jo 17 vuotta.
Tätä päätöstä on helpottanut se seikka - ei mikään pikku juttu - että Peekoon johdolla, huollolla, kollegoillani, ja ennen kaikkea pelaajilla on KIITETTÄVÄ asenne.
Luoja tietää miten Peekoon käy tulevalla kaudella, mutta kuten maailmankuulu valmentaja joskus on todennut joukkueelleen: " Onnea en toivota, vaan sitä mitä ansaitaan."
Futis on minulle enemmän kuin raha...
www.urheiluviikko.netHyvä Atikki,"yön timo" kutsuma nimi on suomalaisen kirjailijan Reijo Mäen aivotyön tulos, sillä kyseistä nimitystä on käytetty kirjailijan kirjoittamissa Vares dekkareissa.
Rasistinen? en usko,huumorilla otettava kyllä.
Tämä paljastaa myös Atikin foorumistiksi,sherlocit vauhtiin...