FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
27.03.2026 klo 18:12:52 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Äänestys
Kysymys: Ilmaislippukampanjat
Hyvä homma. Haalitaan tuulipuvut katsomoon ja rahat joukkueelle. - 55 (56.7%)
Ei jatkoon. Oikeat kannattajat maksavat lipuistaan. - 42 (43.3%)
Äänestäjiä yhteensä: 97

Sivuja: 1 [2]

Kirjoittaja Aihe: Ilmaislippukampanjat Veikkausliigassa  (Luettu 1311 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
bach

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Honka, Arsenal, FC Honka/Akatemia, Astana

Vastaus #25 : 25.10.2007 klo 20:30:02

Puolesta:
- Suurempi yleisömäärä lisää tunnelmaa. Siis on kausikorttilaisenkin etu saada jangiä paikalle.

- Huonoissa olosuhteissa ja panoksettomissa peleissä voivat yleisömäärät muuten jäädä alhaisiksi, mikä heikentää lajin imagoa. Urheiluruudussa täysi stadion näyttää paremmalta.

Ilmaislippulaiset ei todella ole niitä, jotka tunnelmaa lisäävät. Hongankin tämän kauden otteluissa cupin otteluissa on vähäisestä yleisömäärästä huolimatta ollut paljon parempi tunnelma kuin useimmissa otteluissa Liigassa. Todelliset henkeen ja vereen kannatttajat lopulta luovat sen tunnelman eläytymällä peliin.
Ilmaislippulaiset on taas ensimmäisinä jäämässä kotiin huonossa säässä ja panoksettomissa otteluissa. Silloinkin paikalle saapuvat pääjoukkona ne samat, jotka niitä cupinkin-otteluita seuraa.
Eiköhän se ole jo nähty, että ilmaiset tulevat paikanpäälle ennenkaikkea aurinkoisessa ja muutenkin hyvässä säässä tai sitten jotain mestaruutta juhlimaan.
ilcaccio

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Kiinanmuuri

Vastaus #26 : 25.10.2007 klo 20:30:05

Olen jokseenkin ilmaislippujen puolella. Erityisen hyviä ne ovat silloin, kun joku (esim. kesko) on maksanut niistä ja tällöin seura saa sekä rahaa & katsojia. Ilmaiseksi peliin tullut voi myös ostaa jotain katsomossa esim. makkaraa ja tuoda lisää rahaa seuralla.

Itse olen myös rekrytoinut kavereitani katsomaan pelejä ilmais & alennus lippu tarjouksien avulla. Kun TamU järjesti, että opiskelija saa lipulla ilmaisen oluen kampanjan rekrytoin peliin 8 kaveria katsomaan peliä pari kaveria on jatkanut tämän jälkeen käymistä TamU:n peleissa ja maksanut muista peleistä. Sponsoreita on myöskin helpompi saada tuleville kausille, kun veikkausliigan katsoja määrät ovat nousussa.

Paikoitellen kausikortin omistajana minua on harmittanut se, että peleihin pääsisi kenties vähä halvemmalla jos metsästäisi kovalla vimmalla halppislippuja. Tosin mitään suurempaa vitutusta en ole asian suhteen siltikään tuntenut. Enemmänkin olen ajatellut, että tuovatpahan rahaa seuralla ja TamU menestyy paremmin. Myöskin Kausikortin hinta on mielestäni erittäin edullinen.

joks11

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Rakennusliike M. Seppälä Oy

Vastaus #27 : 25.10.2007 klo 20:32:49

Kauden alkupuolella jotenkin hyväksyttävää. Loppukaudella ei ilmaislipuille ole mitään perustetta. Ei jatkoon Alas
No nimenomaan alkukaudella joku matsi voisi olla ihan ok veto. Mutta vain yksi >:(
Klubin Kundi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Mursu, Paukku comeback, Klubipääty

Vastaus #28 : 25.10.2007 klo 20:43:52

Minusta yksi ilmaislippukampanja per kausi ei ole liikaa, eikä sillä huijata vielä ketään. Jos sillä kuitenkin saa jonkun innostumaan käymään katsomossa useammin, niin hyvä.
sama.
a-wiik

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TamU, Ilves, El Diego

Vastaus #29 : 25.10.2007 klo 22:16:20

Muotoilit kysymyksen mielestäni johdattelevasti:

Hyvä homma. Haalitaan tuulipuvut katsomoon ja rahat joukkueelle.
Ei jatkoon. Oikeat kannattajat maksavat lipuistaan.

Entä jos kysymys olisi aseteltu näin: "Onko ilmaislippujen jakaminen mielestäsi oikea tapa hankkia peleihin uusia katsojia?"

Kyse ei tosin ole pelkästään uusista katsojista, vaan yleensä siitä, ovatko ilmaislippukampanjat kannatettavia vai eivät. Avausviestissähän esitin erilaisia perusteluja kummallekin puolelle. Äänestysvaihtoehdoiksi olisi toki voinut laittaa vain puolesta ja vastaan, mutta eipä tässä tieteellistä tarkkuutta haeta...
Tarkkio

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RoPS ja Haka

Vastaus #30 : 25.10.2007 klo 22:57:25

Ilmaisliput on hyvä asia. En ikinä kävis täällä Tampereella peleissä, jos mun pitäis niistä maksaa. No Hakan peleistä olen jopa maksanut. Ja tietysti RoPS:n.
Kant

Poissa Poissa

Vastaus #31 : 26.10.2007 klo 09:19:29

Maailma ei onneksi ole niin mustavalkoinen, että jokaisen asian kohdalla pitäisi olla puolesta tai vastaan. Minä uskoisin, että ilmaislippukampanja voi hyvin toteutettuna toimia ja huonosti toteutettuna nolata seuran, sponsorin ja tahrata kotimaisen jalkapallon mainetta. Oma tuntumani on, että suurin osa ilmaislipuista jaetaan ilman minkäänlaista seurantaa niiden vaikutuksista. Muutenkin kampanjoiden suunnittelu vaikuttaa ulkopuolisen silmin lähes olemattomalta.
Uuno Front

Poissa Poissa

Vastaus #32 : 26.10.2007 klo 10:29:49

Ilmaislipuissa pitäisi olla 16 vuoden ikäraja, niinkuin oli 80-luvulla. Uutta sukupolvea katsomoihin ja eivät pysty kersat myymään lippuja stadionien ulkopuolella.

Noilla ilmaislipuilla minutkin koukutettiin aikoinaan.

Väitän, että yli 30 vee janareita on ihan turha yrittää enää saamaan kiinnostumaan kotimaisesta fudiksesta ilmaislippukampanjoiden avulla.

Mieluummin koulutetaan jengi maksamaan edes jotain. Mielestäni Veikkausliigan lippuvihko oli loistohomma. Vierapelien lippupolitiikka hoitui kerta laakista (omalla kohdallani).
lasse11

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: itäinen taivas

Vastaus #33 : 26.10.2007 klo 10:38:02

Jyrkästi vastaan. On typerää vesittää tuotteen arvo omatoimisesti. Paremmin ilmaislippukampanjoihin sopisivat ystävyys-ja testiottelut kauden ulkopuolella jolloin ne toimivat kausikortin markkinakeinona.

Sivuja: 1 [2]

Siirry: