En itse ole Rops-fani ja tuossa ottelussa toivoin SJK:n voittoa mutta silti hävettää näiden pohojalaaasten puolesta :
Mun käsittääkseni yksikään pohjalainen ei ole täällä itkenyt RoPS:n ulkomaalaisista? Toi nimimerkki Käpynen on käsittääkseni joku savolainen tms., jolla ei ole mitään tekemistä SJK:n kanssa. Hyökkää ulkomaalaispelaajien kimppuun ilmeisesti ihan "muuten vaan".
Ja tässä mm. lainaus SJK:n nettisivuilta otteluennakosta:
Rovaniemen Palloseura on hyvin pitkälle seuran johtohahmon Jouko Kiistalan luoma joukkue. Monen mielestä kyseessä on vain palkkasoturiarmeija, mutta RoPS:n kohdalla se on huomattavasti helpommin ymmärrettävissä kuin usein alempisarjalaisten.
Älkää sotkeko sitä, että kakkosen C-lohkossa pelaava SJK ihmettelee muiden, varsinkin Oululaisten, kakkosdivarijoukkueiden ulkomaalaisarmeijoita. Ainakin itse toivoisin vielä kakkosessa joukkueiden pelaavan "oman kylän ja vähän naapurikylänkin" pojilla ja varsinkin nuorilla lupauksilla. Ei Suomeen muuten niitä uusia huippupelaajia kasva.
Liigassa homma on kuitenkin ammattilaistouhua ja parhaimmillaan joukkueille jo bisnestä. Joten homma on siellä tosiaan aivan eri.
Ja SJK:n kannattajat, Klopit, eivät ainakaan mitään rasisteja ole, joskaan ei mitään kirjakerholaisiakaan. Mutta pariksi esimerkiksi voisin nostaa RoPS pelissä Sailetille Kloppien laulama "Saileti on legenda" laulu, kun mies otettiin vaihtoon ja aiemmin viikolla JBK:ta vastaan vieraissa Eremenko seniorille annetut aplodit, joihin mestari itse vastasi kiitoksella.
Joten turha heilutella rasismikorttia tännepäin.
Itse pelistä voin todeta, että RoPS todellakin ansaitsi hienon voittonsa ja maalit olivat hienoja. Ja ei todellakaan ole ihme että RoPS on noin hyvin aloittanut sarjan, sillä pelaajien otteista loisti todellinen ammattimaisuus myös alempisarjalaista vastaan.