Annan muiden mukana Vilille FCTribe-FCRellu -vihellyksestä häränkullinkokoisen

. Heti alussa teki linjansa selväksi ja piti sen myös loppuun asti. Mussutuksesta heilui kortti tasapuolisesti, mutta kysyttäessä korrektisti oli valmis antamaan selitykseksen vihellykseen.
Mitä tulee loppuhetken Traibin leirissä kylmät väreet aiheuttaneeseen epäsuoravapari-tilanteeseen, niin voin asianomaisena todeta, että Vilin vihellys oli aivan aiheellinen. Keskityin aukomaan leipäläpeäni liian kauan Rellun rääväsuulle. Mutta jos Vili haluat kertoa päätöksiisi tilanteessa vaikuttaneita asioita, niin vastaahan toki näihin:
Vihellykseen päättynyttä tilannetta edelsi kontaktitilanne, jossa Rellun pelaaja myöhässä syöksyi selkääni suljettuani pallon syliini. Kontakti kirpas ihan oikeestikin, siitä syystä vähän huusinkin siinä ja tästä Rellun pelaaja alkoikin minulle suutaan aukomaan.
Näitkö tilanteessa mitään rikettä?
Jos näit, niin katsoit ilmeisesti hyödyn ja annoit pelin jatkua (kysyn tätä, koska pienen tiltin takia en muista kuulleeni ainakaan hyödyn signaalia)?
Vai eikö kyseessä ollut mielestäsi virhettä? Sen lisäksi, mitä tulee siihen aikaan mitä palloa pidin hallussani. Väitän, että useamman kerran pelissä aiemmin pidin palloa kauemmin hallussani saamatta mitään kommenttia asiasta. Pienellä MuTu:lla voisin arvuutella, että mun ja rääväsuun välinen edestakainen huutaminen (lisäksi huudahdin sinullekin loppujen lopuksi) vaikutti vahvasti tähän vihellykseen.
Mitä _rok:in arvailuihin tulee, niin eipä se rellulainen mua liiaksi estänyt. Mulla oli ehkä vaan väärä käsitys tästä säännöstä ja sen detaileista ja sitä koitin Vililtä kysyä. Tämän jälkeen ei kerennyt kissaa sanoa tai palloa potkaista niin johan pilliin vihellettiin, aiheesta.
(Tämä stoori ei ole Vili mikään avautuminen, olisi vain hieno kuulla mitkä ovat mietteesi tilanteesta)
Kaiken kaikkiaan mukava matsi pelata. Rellu täynnä hienoja ja rehtejä miehiä, tilanteet pelattiin loppuun asti ja pelissä oli kerrankin kunnolla tervettä fiilistä ja taistelutahtoa! Näitä lisää!
Mortonki!
Tokihan sulle vastaan.
Rellun pelaaja kiistatta rikkoi sua siinä tilanteessa, ja myöskään se ei jäänyt huomaamatta, että hieman loukkasit itseäsi.Siinä sitten mietin että annanko sulle vaparin siitä rikkomuspaikasta, eli pari metriä omasta päätyviivasta, vai annanko pelin jatkua hyötynä, koska pallo oli sulla kädessä ja olit valmis siitä peliä jatkamaan, joten toki annoin tilanteen mennä hyötynä, olet varmaan samaa mieltä että parempi hyöty sulle on saada jatkaa käsistä jos toisena vaihtoehtona on vapaapotku 2m omasta päätyviivasta? No, Sulla oli siinä tilanteessa niin paljon asiaa sille rellun sällille, että sulla jäi varmaankin mun huudot ja näytöt näkemättä.Eli näytin kyllä sulle että sulla on pallo kädessä, jatka kädestä, eli tilanteessa mentiin täysin hyödyllä. Sä sitten pidit vaan palloo sylissäs etkä ollu aikeissa edes sitä avata kun mielestäni pyrin kyseisen vihellyksen mahdollisimman pitkään välttämään huutamalla sulle että laita pallo peliin ainakin kahteen kertaan.Lähimmän Rellun pelaajan etäisyys suhun oli n.4metriä joten se ei sua siinä tilanteessa estänyt palloa peliin laittamasta.Joten mä en voinu siinä tilantessa enää tehdä mitään muuta ratkasua ku laittaa siitä sen epäsuoran vaparin rellulle.
Se sun ja rellun kaverin avautuminen ei vaikuttanut missään mielessä tuohon tekemääni päätökseen, enkä sittemmin kuullut edes sun huudahtaneen mitään tilanteeseen liittyvää vihellyksen jälkeen. Se, että aiemminkin pelissä pidit palloa kauan, vaikutti varmasti myös päätökseeni, sillä mä olen varma siitä että pelin aikanakin huusin sulle ainakin kolme kertaa että laita pallo peliin, kun olit sitä avaamassa maalialueeltasi.Uskoisin että tämän huudon kuulivat myös suurin osa kenttäpelaajista.
Torjunnan jälkeenhän sulla on se 6s. aikaa avata pallo peliin, mutta uskoisin että kyseisessä tilanteessa meni 10-12s siihen että vihelsin tilanteesta epäsuoran vaparin rellulle.Ja sitten tietysti vielä huomioonottaen sen, että kun mä vihelsin sen epäsuoran vaparin, niin pallo oli yhä edelleenkin sulla vielä käsissäs, etkä sillonkaan vielä ollut sitä peliin laittamassa.
Teirän Koutsin kanssa pelin jälkeen juttelin tuosta ratkaisusta ihan oma-alotteisesti ja tuo oli kanssani samaa mieltä siitä, että ratkaisu oli täysin oikea. Tiedän, että tuohon tilanteseen tuomarilta tuommoinen ratkaisu tuntuu kovalta, mutta sanotaanko näin, että kyllä siinä vähän meikäläiseltäkin kanttia mitattiin, että uskallan tuossa tilanteessa yliajalla tuon ratkaisun tehdä.
Kuten sanottua, niin ei muuta ku nopeemmin palloo peliin jatkossa niin hyvä tulee.Tosin uskallan kirkkain silmin myös väittää että kovin moni tuomari ei olisi tuossa paikassa tuota epäsuoraa vaparia lähtenyt viheltämään, mutta mun mielestä siinä ei ollut enää vaihtoehtoa.Teidän(Triben) kannalta tietysti hyvä ettei tuo tilanne kostautunut maalina. Erikoismaininta sulle muutes ekalla puoliajalla nähdystä jalkatorjunnasta, en ois uskonu että kukaan maailmassa sitä enää torjuu, mutta hait sen sitte vielä..
Ja kävipä tuossa mielessä että kun _rok kävi pelin jälkee juttelemassa ja kiittelemässä ja kehumassa, niin jos tuosta tilanteesta olisi kolahtanut omassa päässä niin villee ei ois pelin jälkeen meikäläisen juttusilla näkyny, ja teksti täällä foorumin päässä olis ollu aika keskaripainotteista
.Olenhan väärässä, _rok? 
Ja vielä _rokille, lisäiakaa pelattiin 3min, enkä mä sitä mistään taikonu, vaan mä pysäytin kellon sillon ku vaihtelitte, ja sillon ku Jasko veteli niitä hevosenpotkuja sinne huoltorakennukselle pariin kertaan