FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
26.12.2025 klo 12:42:42 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: FF2 perinteinen joulupatakeräys avattu: Joulupata 2025!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Äänestys
Kysymys: Huuhkajat ovat jokseenkin vakiintuneet maajoukkueen lempinimeksi. Mitä mieltä sinä olet?
Huuhkajat aina ja ikuisesti! - 877 (68.5%)
Ei kiitos,maajoukkue ei tarvitse lempinimeä. - 112 (8.7%)
Ei kiitos, joku muu - antaa ajan näyttää. - 101 (7.9%)
Ihan sama. - 191 (14.9%)
Äänestäjiä yhteensä: 1277

Sivuja: 1 ... 6 [7]

Kirjoittaja Aihe: HUUHKAJAT - SUOMEN A-MAAJOUKKEEN LEMPINIMI VAI EI?  (Luettu 10347 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Tuhoaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Meidän Maajoukkueet, HJK, ACH

Vastaus #150 : 13.05.2009 klo 05:26:38

Eihän tosta enää eroon pääse. Vaikea löytää maajoukkueuutista jossa sitä ei käytettäisi, eli kyllähän se on tullut jäädäkseen. Itseäni ainakin se hieman häritsee, enkä sitä käytä. Ehkä enemmän häiritsee pikku-huuhkajat. Jotenkin siinä on sellainen vitsimäinen sävy. Tuntuu siltä, että joukkueeseen ei suhtauduta tarpeeksi vakavasti, jos puhutaan pikku-huuhkajista. Toivottavasti olen yksin tämän mielipiteeni kanssa.
virhe

Poissa Poissa

Vastaus #151 : 13.05.2009 klo 08:28:12

Vastasin äänestykseen kyllä. Huuhkajat on kiveen hakattu median nimitys Suomen jalkapallomaajoukkueelle. Kaikki joilla on lempinimi tietää, että sellaisesta on vaikea päästä eroon. Puhekielessä käytän nimitystä "maajoukkue", koska minulle maajoukkue merkitsee jalkapallomaajoukkuetta. Oikeastaan toivon, että huuhkajat vakiintuu puhekielessä.

Huuhkaja ei ole väkisin väännettyä muovia, vaan taustalla on tarina. Parhaassa tapauksessa sukupolvelta toiselle kulkeva. Sellaisia tarinoita ei ole koskaan liikaa! Vallitsevat olosuhteet huomioon ottaen kulttuuria sanoisin.
« Viimeksi muokattu: 13.05.2009 klo 08:29:52 kirjoittanut virhe »
romario#1

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK

Vastaus #152 : 13.05.2009 klo 08:32:02

Huuhkajat on loistava lempinimi! Tarina nimen takaa tekee siitä vielä sellaisen, että sitä on hieno kertoa jälkeenpäin ja sanoa, "tuolla minä olin." :)
vasurinho

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Musta/valkotelevisioissa oikealle hyökkäävä Suomi

Vastaus #153 : 13.05.2009 klo 23:38:25

Huuhkajat on erinomainen nimi ja taustalla aito tarina,
Sitäppaitsi HUUHkajat taputustifo (1/8 -tahti) isolla porukalla kuullostais pelottavalta

Sivuja: 1 ... 6 [7]

Siirry: