Ochiengin tilanne huolestuttaa IFK:ta
[4.1.2008 12:19:00]
IFK Mariehamnin kenialaismaalivahti Willis Ochieng on edelleen sekasortoiseen tilaan ajautuneessa kotimaassaan ja seura tekee kaikkensa saadakseen maalivahtinsa turvaan.
Sekä IFK:n seurajohtaja Peter Mattsson että joukkueen toinen kenialaispelaaja Amos Ekhalie ovat olleet yhteydessä Ochiengiin ja tämä voi olosuhteisiin nähden hyvin. Bussikuljetus Kisumusta Nairobiin ja lentokentälle ei kuitenkaan ole onnistunut.
- Joka päivä kuulemme konfliktin pahenevan. Teemme minkä voimme saadaksemme hänet pois maasta. Olen lähettänyt rahaa, jota hän yrittää päästä hakemaan pankista. Toivomme että hän pystyisi hankkimaan lentoliput Nairobiin, Mattsson kertoo Ålandstidningenissä.
Mattsson korostaa, että Ochiengin turvallisuus on nyt seuran päällimmäisin huolenaihe.
- Tällaisissa tilanteissa on mahdotonta ajatella urheilua, nyt hän ajattelee elämäänsä ja kuinka ovesta ulos astuminen on riski.
Mombasasta kotoisin oleva Ekhalie matkasi Maarianhaminaan jo heti joulun jälkeen ja vältti levottomuudet.
- Minun kotiseuduillani on ollut suhteellisen rauhallista, Ekhalie kertoo.
Molempien IFK-pelaajien perheet ovat myös ainakin toistaiseksi välttyneet ikävyyksiltä. Suunnitelmissa ollut Ochiengin avovaimon tulo asumaan Ahvenanmaalle sen sijaan näyttää tällä hetkellä vaikealta.
- Olen tottunut asioimaan konsulaattien kanssa. Rauhattomina aikoina ovet valitettavasti sulkeutuvat, Mattsson toteaa.
Toivottavasti pääsee ehjänä takaisin.

Viime kauden lopun perusteella veikkausliigaa vahvistava maalivahti.