Kuka täyttää Pantsun suuuuret saappaat? ;D ;D
Torstain 2.11.2006 HBL:ssä on Harri Kairavuon haastattelu samalla sivulla tuon ylempänä mainitun artikkelin kanssa. Otsikko:
Kohden ylintä liigaa jalat maanpinnalla.
Viikinkien Harri Kairavuo on maalivahti, jonka jalat on maanpinnalla ja hänellä on realistinen näkemys jalkapallourasta. Jos käyrä jatkuu yhtä jyrkästi nousevasti kuin menestyskauden aikana, kaikki on mahdollista.
- Olisi väärin tyytyä tähän ja alkaa peruutella kun on jo tullut tähän asti, sanoo maalivahti Harri Kairavuo.
Kairavuo liittyi Ykkösen Viikinkeihin vajaa vuosi sitten harjoiteltuaan myös PK-35:ssä ja Atlantiksessa. Kuukauden koeaika sujui hyvin ja kun hän sai mahdollisuuden, tuntui vuosaarelaisjoukkue parhaalta vaihtoehdolta.
- Tunnelma on melko samanlainen kuin mihin totuin LPS:ssä, joten minun oli helppo sopeutua porukkaan.
24-vuotias Kairavuo pelasi ennen menestyskautta laajasalolaisessa LPS:ssä viiden vuoden ajan. Kolme kautta sitten hän oli mukana nostamassa joukkueen Kakkoseen, joten sarjanousu ei ole mitään täysin uutta.
- Meriittinä on tämä nouseminen korkeimpaan liigaan suurempi, mutta itse henkilökohtaisesti en luetteloi sitä tärkeämmäksi kuin nousu LPS:n kanssa.
Kun Kairavuo aloitti ensimmäisen kautensa Vuosaaressa, hän kilpaili peliajasta Viikinkiveteraani Juha-Pekka Pantsun kanssa. Ei kovin hyvin onnistuneen alun jälkeen Klubi-04:ää vastaan huhtikuun lopussa Kairavuo istui penkillä kolme ottelua, mutta sen jälkeen hän on vastannut maalivahdin tehtävistä loppujen Ykkösen joukkueiden yrittäessä kaataa vuosaarelaisia.
- Tottakai olen kehittynyt paljon tänä kautena. Alussa tuntui, että fysiikka ei riittänyt, mutta nyt se alkaa olla kunnossa ja tänä vuonna olen ensimmäisen kerran saanut harjoitella maalivahtivalmentajan kanssa, mikä tekee suuren eron.
Nöyrä asenneKairavuon asenne jalkapalloon on mitä nöyrin. Ei ole väärin väittää, että pelit ulkomailla olisi unelma, mutta samanaikaisesti ei ottelu ylimmässä liigassa ole myöskään huono päämäärä.
- En ole mikään suurlahjakkuus, täytyy pitää jalat maassa. On selvää, että menestys riippuu kovasta työstä, jotta saavuttaa sen mihin pyrkii, koska pienet asiat ratkaisevat oikealla hetkellä. Jos en onnistu jalkapallossa, niin sitten tulee jotain muuta.
Juuri nyt jalkapallo on ykkönen ja opinnot kauppakorkeassa vuorottelevat opettajasijaisuuksien kanssa sivutyönä.
Maalivahdiksi Kairavuo on nuori ja parhaimmat vuodet ovat kaikesta päättäen edessä. Toistaiseksi ei ole mitään mustaa valkoisella, että seuraava kausi menee Viikinkien joukkueessa, koska neuvottelut käynnistyvät lähipäivinä. Helsinkiläinen Kairavuo itse mielellään jatkaisi Viikinkeissä ja varapuheenjohtaja Jorma Koivukankaan mielestä maalivahti, joka oli mukana nostamassa joukkuetta liigaan on itsestään selvä osa joukkuetta myös ensi vuonna.
- On selvää, että maalivahti on tärkeä osa joukkuetta, mutta haluan kuitenkin sanoa, että puolustusta on kiittäminen, että selviydyin melko helpolla, sanoo Kairavuo.
Monta kysymysmerkkiäYhtä helppoa ei tule olemaan heille, jotka vahtivat liiganousijan maalia seuraavalla kaudella. Mikä on suurin ero, on vaikea sanoa ilman kokemusta, mutta Kairavuo arvaa henkisen aspektin merkitystä.
Samanaikaisesti on epäselvää, kuka on maalivahtikolleega, mutta sitä Kairavuo ei murehdi.
- Jos se on joku, joka on rutinoidumpi kuin minä, minulla on varmasti paljon opittavaa häneltä ja sitäpaitsi ylimmällä tasolla ei pidä olla helppoa - peliajasta on kamppailtava.
Andrea Borenius09-1253 328
[email protected]Käännös: Keskilinkki